Ach jo. Člověk by řekl, že už tahle zapšklost pomine. Proč má pořád někdo potřebu dělat z vybraných umělců té doby politické hráče? Jsou snad i dnešní umělci posluhovači dnešního režimu? Moje máma byla dělnice ve strojírenském podniku. Podílela se tím na politice státu? Ve školce a škole jsme měli učitelky a kuchařky. Podílely se i ony na režimu? Měly s tím seknout, aby děti měly hlad a aby se díky tomu režim zhroutil? Měli všichni lidé té doby emigrovat nebo přestat chodit do práce, aby se režim zhroutil? Asi ne, že? To se chce jen po Karlu Gottovi. Všichni se snažili nějak žít a většina z nich byla ráda, že z rádia slyší aspoň tu Lady Carneval. Jak jim v té době pomáhala třeba Kubišová, která pro samou statečnost 20 let hrdinně lepila obálky, místo aby rozdávala radost svým zpěvem? Nebo ti, co utekli nebo zpívali pro 20 lidí někde v katakombách? Asi si žili lepší životy s pocitem, že se nesnížili k nějaké koexistenci s naší zemí a našimi lidmi, ale zemi ani lidem tím nepomohli nijak. Nikdo o nich nevěděl a ke zhroucení režimu taky nepřispěli. Veškrnová byla také uvedena v seznamu signatářů Anticharty (nevím, zda právem), také byla umělecky velmi plodná, bavila lidi. Je vnímána jako posluhovačka režimu? Ne, prostě jen hrála a točila filmy. A Gott zas jen zpíval a bavil lidi. Ti, co típali cigarety o ramena politických vězňů, to byli posluhovači a mnohdy asi i zločinci. Proč do toho ale plést umělce, co jen zpívali a hrali, nebo kuchařky, co jen vařily jídlo?
Jako zní to hezky, ale asi by chtělo trochu oddělit svět horních 10 tisíc, svět nóbl recepcí a státnických akcí na nejvyšší úrovní, pro které tato etiketa zajisté platí do posledního písmene, od reálneho každodenního světa běžných lidí, kde si člověk může sako sundat, kdy chce, kde pod ním má klidně i tričko nebo sako nemá vůbec, kde nejde grilovat v košili s dlouhým ani krátkým rukávem, ale normálně riflích, montérkách nebo v teplákách a v triku nebo ve flanelce, a kde ať už má na sobě cokoliv, nikdo to neřeší a rozhodně neřeší nějaké trapasy.
Mně je z toho úplně zle. Máš koule, jdeš na smrt, nemáš koule, jsi úplně v klidu. To je středověk. Hlavně, že je všude plno kydů o rovnosti mezi pohlavími a zákazu diskriminace na základě pohlaví. Ale když jde do tuhýho, tak skutek utek. Nechutné. Rozhovat by snad mělo zdraví, síla, rozhodnost, odvaha, fyzička..... To jsou věci, které spousta kluků a mužů nemá, a ti ve válce nemají co dělat, a naopak je určitě spousta holek a žen, které je mají, a není důvod je tam nechtít. Fakt je mi zle. Jako by kluci a chlapi byli nějakej podružnej odpad nebo poddruh. Jako přeju Ukrajině vítězství na plné čáře, ale tohle nechutný středověký verbování by si mohli odpustit. Stejně jako u nás bychom si mohli odpustit ty kecy o rušení azylu pro Ukrajince podle toho, jaký mají chromozomy.
Nevím, jak by mi interní kodex, který zavádí tykání, mohl usnadnit život. Tykání s cizími lidmi nesnesu, nenabízím a odmítám. Trvá mi nejmíň půl roku, než u nového kolegy začnu uvažovat o tykaní. Interní kodex by ze mě udělal vyvrhele, protože bych samozřejmě postupoval v jasném rozporu s kodexem. Tykání nebo vykání je o vztahu dvou lidí, firma nebo personální do toho nemají co kecat. Mám v práci vytipováno několik lidí, kteří jsou mnohem výše postavení než já a u kterých se děsím, že mi nabídnou tykání, protože vím, že to odmítnu. K tělu si chci pouštět jen lidi, které už znám a kteří mi jsou sympatičtí. S těmi ostatními se sbližovat nechci a nechci si s nimi ani ulehčovat komunikaci. Používat tykání k říťolezectví také nehodlám.
To vůbec nechápu. Ještě beru, že mají obavy povolit Ukrajině posílat západní dálkové střely na Ruské cíle. Ale sestřelovat ruské rakety nad Ukrajinou, to přece Rusko nijak neohrožuje, je to pomoc s obranou, nikoliv pomoc s útokem. Ukrajina není ruské území. Takže pokud Ukrajina povolí polským nebo americkým raketám létat v jejím vzdušném prostoru, nevidím důvod, proč by si tam nemohly sobodně poletovat. A taky nevidím důvod, proč by někoho měl zajímat názor Ruska na to, jak si Ukrajina organizuje svůj vlastní vzdušný prostor. A pokud při tom poletování sestřelí nějakou ruskou raketu, tak Rusko nemůže ani pípnout, protože tam ta jeho raketa neměla co dělat (nemá Ukrajinské povolení). Rusko by pak možná začalo chránit své rakety před sestřelením tím, že by je přestalo posílat do prostoru, kde jim nějaké sestřelení hrozí.
Sedadlo si sklápím jen v případě, když za mnou nikdo nesedí, protože sám vím, jak je to nepříjemné, když si někdo přede mnou sedadlo sklopí. Vlastně si myslím, že nejlepší by bylo, kdyby sedadla vůbec možnost sklopení technicky neměla. Protože jinak to vede k tomu, že slušní lidé si sedadlo nesklopí. To si sklopí jen sobci, a ti slušní pak jen tiše trpí a ani se neohradí.
Nemám rád násilné zachraňování proti vůli zachraňovaných. To pak nepovažuji za záchranu, ale za zásah do svobody. Tady se naštěstí nechaly přemluvit a šly na tu loď dobrovolně. Takže ok. Pokud bych měl pocit, že mám dost zásob a že dům nespadne, tak by se mi asi taky nechtělo pryč. Asi bych zavřel, zhasnul, vypnul mobil a dělal, že nejsem doma, abych se nuceným zásahům vyhnul. Pokud bych kvůli tomu později přišel k úhoně, byl by to jenom můj problém. A pokud bych si to později rozmyslel a volal o pomoc, měl bych si to zaplatit.
To je fakt sranda, že zrovna toto místo je v Římě tak navštěvované. Zrovna v Římě, kde je nespočet antických památek o 1700 nebo více let starších, nesrovnatelně cennejších a hlavně hezčích, se lidí hrnou ke kýčovitému baroknímu chrchli oplácaných soch. Šel jsem okolí ní a skoro jsem se u ní ani nezastavil. Nestojí za to. To je asi jako kdyby se v Praze turisti namísto Karlova mostu tlačili na mostě Barikádníků.
Já vůbec nechápu, jak to může být půl na půl. Jak to může být tak těsné. Kamala je vlastně jediný relevantní kandidát, ostatní by v normálním světě vůbec nestáli ani za to, aby je někdo zvažoval. Pochopím, že v každé společnosti je pár jedinců, kteří volí nesmyslně. Ale jak může polovina tak velkého národa podporovat zlo, zášť, zrůdnost, malost, sobeckost, necitlivost, asociálnost, násilí, izolaci, nekompetentnost, netoleranci a náznaky náckovství? To přece nikdo rozumný nemůže chtít. Pro to není vysvětlení.
Spolupráce na levicí potřeba je, ale jestli SOCDEM do svého programu začlení nechutné nacionalistické nebo nedej bože proruské postoje, které mají komunisti, tak SOCDEM definitivně skončila. Její jedinou nadějí je být moderní levicovou proevropskou liberální stranou, která musí být trpělivá a pevná ve svých zásadách, a trvale přesvědčovat lidi, že ANO je nesmysl, který nás jen zadluží, protože nechce nikomu brát a současně chce všem dávat (což je ten nesmysl), a že jedině SOCDEM je rozumnou alternativou dnešní asociální, sobecké a pletichářské pětikoalice.
Přijde mi, že s v automobilce zbláznili. Vyrábějí hezká auta, ale ty názvy jsou nechutné. Při troše nápaditosti by mohli názvy spojit s něčím typicky českým. Měli by se inspirovat třeba u SEATu - Ibiza, Toledo.... Jenže to ne, my se za Česko a za češtinu stydíme, a Škoda Karlštejn, Škoda Lipno, Škoda Ještěd, nebo třeba Škoda Vltava, to tu prostě neprojde. Propagovalo by nás to i v té Indii. Ale místo toho se raději škodovky jmenují podobně, jako je zvuk vydávaný při zvracení.
Nemůžu si pomoct, ale Západ vědomě a úmyslně nechává Ukrajinu pomalu a řízeně prohrát. Vojenská pomoc je váhavá, pomalá a naprosto nedostatečná. Už tři roky alibisticky tvrdíme, že nemáme výrobní kapacity na posílení výroby zbraní a munice, přitom za tři roky by mohly stát nejen nové výrobní linky v celé Evropě a Americe, ale i celé nové fabriky - ovšem jen, kdybychom chtěli. To je asi jako kdyby si Američani v roce 1944 řekli, že se jim do vylodění v Normandii nechce, protože by to bylo moc drahé a krvavé, a nechali Evropu na pospas Němcům. Omezení, která Ukrajině diktujeme, ji neumožňují efektivní obranu. A tak Ukrajina pomalu krvácí, až jednou vykrvácí a chcimíři budou mít vytoužený mír a toho ruského Hitlera za humny.
Bože, to je jako kdyby to autor napsal v roce 1990 a s vydáním počkal do dneška. Myslel jsem, že tohle krátkozraké, tendenční a nekompetentní odsuzování věcí jen podle doby vzniku máme už 30 nebo přinejmenším 20 let za sebou. Že slovní spojení typu "komustická stavba" nebo třeba "komunistický film" už dávno skončila v propadlišti trapných dějin. Šumperák je typickým lákadlem, které jedince, co tato slovní spojení rádi používají, přímo vyzývá ke svému snadnému odsouzení. Přitom kdyby vznikl do roku 1948, byl by adorován jako to nejlepší z architektury té doby.
Rozumím tomu, že je třeba uprchlíky motivovat, aby se zapojili na trhu práce a aby se pokud možno uživili sami. Každý by se měl obecně uživit sám bez ohledu na to, zda jde o občana daného státu nebo uprchlíka, a dávky by měly být určeny jen pro ty, kteří se z nějakého rozumného důvodu živit nemohou (stáří, dětství, nemoc, hedikep nebo nedostatek pracovních příležitostí). Takový přístup je správný a logický. Ovšem rozdělit uprchlíky na dvě skupiny podle pohlaví, a jedné skupině dávky dávat, a druhé ne, nebo jedné skupině dávat vyšší a druhé nižší dávky, to doufám nemůže v právním státě, a tedy nikde v Evropě projít. Věřím, že staletí, kdy bylo jedno pohlaví nějak privilegované a druhé diskriminované, máme už napořád za sebou. To by mě jinak Evropa dost zklamala. Rovnost pohlaví je jednou ze základních hodnot EU.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ach jo, že to někoho baví pořád tyhle věci řešit. Já jsem zase v pubertě nosil elasťákový kraťasy (jakože do školy a tak, nemluvím o cyklistice), a dneska už bych to neudělal, protože dneska už se to nenosí. No, a co? Nesmím kvůli tomu komentovat módu? Nebo podporovat prezidenta?