To je zvláštní, taky mám TMY LR, ale žádného vadnutí rekuperace jsem si v chladných dnech nevšiml. Máte LR nebo SR?
LR dual motor - možná parkujete v garáži? Nejvíc se to projeví ráno, když jde teplota k nule a ráno mám nabito na 80% - i to bude mít svůj efekt na rekuperaci - ale zas ne že by nefungovala - když se jede defenzivně tak to stačí, pokud to někdo nečekaně "nezadupne"...
Rozumím, nicméně brzdy v Tesle používat skoro nebudete. Systém hospodaření s teplem, jakým je Tesla vybavená je docela unikátní a funguje neskutečně. Mrkněte na video.
EDIT: moje chyba, píšete obecně o elektromobilech, já jen o Tesle. Nicméně platí co jsem napsal, v EV obvykle brzdy používat nechcete (a když se to naučíte, tak ani nepotřebujete), je to energie, kterou vypustíte ve formě tepla do okolí. Rekuperace vrátí energii zpět do baterie (či akumulátoru, abych byl přesný).
Mám TMY a jak teď přituhlo, rekuperace je o dost horší a sem tam, když někam trochu chvátám, tak rekuperace se studenou baterkou nestačí, musím trochu doťukávat brzdou. Nebude to sice žádné markantní procento, ale když se sečtou ostatní pozitiva (menší odpružená váha kola, bezemisní provoz brzd, trvanlivost brzd...), nezní mi to jako vyloženě špatný nápad. Jinak samozřejmě souhlas, barvu z brzd jsem dostal až po 3 tisících kilometrech a brzdy se pořádně zajely až po 5...
To nezní vůbec špatně, pokud by se integroval nějaký systém, který by vygenerované teplo z brzd byl schopný použít na ohřev kabiny, nebo na ohřev akumulátoru, asi by to docela pomohlo s efektivitou elektromobilů v zimním období, kdy je rekuperace obecně horší a teplo z brzd se zbytečně větrá venku...
Já nepotřebuju s nikým mluvit. Nevíš tak asi kde bych to auto tankoval? U bytovky nemám zásuvku v práci to samé. Fakt díky. Zrychlení po 4 sec je hodně zajímavé, ale fakt tyto křápy ne.
No pokud nemas zásuvku tak si budes muset 5 let pockat nez se rozvine infrastruktura. Ja mam treba parkovaci stani u baraku a na strese FVE, takze jsem v jine situaci. Hold pro nekoho EV je a pro nekoho méně.
Myslím že toto je určitě lepší cesta, než uvolnit nejdřív miliardy na podporu nákupu elektromobilů bez infrastruktury. To by znamenalo jen další negativní reakce na toto téma, a to i od těch co elektromobilitu neodsuzují. Až bude k dispozici dostatečná síť nabíječek, potom by měl ještě přijít nějaký smysluplný program na podporu elektromobilů. Toto je vážení rozjet vlak, který se nezastaví. Za 15 let se všichni budu divit jak jsme mohli jezdit spalovacími auty městy... Trochu mi to připomíná negativní reakce na zákaz kouření v hospodách - měnil by dnes někdo?
6000 cyklů? I kdyby najel pouhých 250 km za jedno nabití tak je to 1500000km 🤦 takže Vám to pořád nějak nevychází
Pane Vodičko, ty kilometry jste si vztáhnul na počty cyklů sám. Psal jsem, že baterie udělá 6000 cyklů. Ty baterie mohou být vyloženě testovací baterie a těch nabíjecích a vybíjecích cyklů může ta baterie udělat X denně. Tak si tedy představte testovací baterii, která se jen nabíjí a vybíjí... K meritu věci asi nic mít nebude...
Tak oni hlavně nesmí ty testovací a předprodukční auta vůbec prodávat a nezbyde nic jiného než sešrotovat.
To je asi taky fakt, každopádně těch aut je ještě dnes dost málo na to, aby se rozjely ve větším měřítku projekty na post využití vysloužilých akumulátorů. Až těch aut bude miliony a budou jezdit 10+ let, tak to na sebe naváže celé odvětví post využití a recyklace.
Problém je spíše v tom, co pak s tím elektromobilem, který je starý třeba 5-6 let a stál přes 1 mio a má degradovanou baterii - sešrotovat a koupit nový?
Tak určitě je fajn, že stará baterie bude mít zůstatkovou hodnotu, za kterou ji může majitel prodat do nějakého méně náročnějšího prostředí. Kdo ví co bude za technologii za 5-6 let, kolik bude stát a zároveň pokud elektromobil bude mít za 5 let najeto třeba 300 tisíc městských km s baterií na odpis, tak bude otázkou jak na tom bude zbytek vozidla. Nedá se to paušalizovat, bude to případ od případu.
Za dva roky milion kilometrů? Umíte člověče počítat??? To by to auto muselo jet nepřetržitě !! (Bez nabíjení) průměrnou rychlostí 57km/h
No, milion kilometrů, to jsem vskutku přehnal. Vyjádřím to pro vás ještě jinak, pokud baterie udělá za dva roky 6 tisíc cyklů, už zkrátka nebude v kondici a pointa příspěvku však zůstává stejná.
Je zde hodně komentářů, které se podivují nad tím, že elektromobil se vyrábí 2 roky a už jsou baterie k recyklaci. Není to nic divného, životnost baterie ovlivňují dva faktory - čas, a počet cyklů. Pokud nějaký testovací model ujel milion kilometrů za dva roky, baterie už jistě nebude v nejlepší kondici. Není žádným tajemstvím, že v elektromobilu jsou baterie vystaveny zdaleka nejtěžšímu využití. Vysloužilé baterie mohou sloužit nějaký čas v projektu, jaký je popsán v článku a dále v nějakém větším úložišti ve službách distribuční soustavy. Poslední cestou je pak samotné rozebrání a recyklace.
Souhlasím s instalacemi solárních panelů na všech střechách s podporou i bez, nesouhlasím s obrovskými solárními zdroji v polích, kromě agrovoltaiky. Důležité je ale investovat do infrastruktury, aby se tyto zdroje daly připojovat - v tom vidím nyní největší problém. Distributoři zaspali a kapacita pro vesnici, kde stojí 200 rodinných domů je nyní v řádech několika desítek kW. Zároveň nyní vláda schválí výkon pro mikrozdroje 50kWp. Dopadne to tak, že jeden dva lidi ve vsi mohou obsadit celý dostupný výkon (pokud má někdo tepelné čerpadlo, elektromobil má taková výrobna smysl) a zbytek obyvatelstva má smůlu.
Lidstvo ještě čeká na pokročilejší technologii akumulace, nicméně až se tento problém vyřeší, bude to revoluce a právě decentralni zdroje v podobě solárních panelů na střechách objektů, kde je zároveň i spotřeba, bude klíčová.
Akumulace samozřejmě nebude řešit problém léta a zimy, takže co se týče zbylého energetického mixu, jádro a plyn bude na nějaký čas nejspíš jediná volba, nicméně modulární reaktory by v tomto ohledu mohly dost pomoci. V této věci je ale velká naděje v technologii elektrolyzeru a palivových článku, které by finálně řešili kompletně celou problematiku akumulace a to i tě dlouhodobé, ale to jsme už v budoucnu v řádech ne jednotek, ale spíše desítek let. Snad se tě doby lidstvo dozije...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Možná se opravdu blížíme do bodu singularity umělé inteligence, kdy žádný žijící člověk nebude chápat procesy co se okolo nás dějí. Jestli je to pro nás dobře, nebo špatně ale zjistíme až se za tento bod, ze kterého není návratu podíváme...