Já nepotřebuju s nikým mluvit. Nevíš tak asi kde bych to auto tankoval? U bytovky nemám zásuvku v práci to samé. Fakt díky. Zrychlení po 4 sec je hodně zajímavé, ale fakt tyto křápy ne.
No pokud nemas zásuvku tak si budes muset 5 let pockat nez se rozvine infrastruktura. Ja mam treba parkovaci stani u baraku a na strese FVE, takze jsem v jine situaci. Hold pro nekoho EV je a pro nekoho méně.
Myslím že toto je určitě lepší cesta, než uvolnit nejdřív miliardy na podporu nákupu elektromobilů bez infrastruktury. To by znamenalo jen další negativní reakce na toto téma, a to i od těch co elektromobilitu neodsuzují. Až bude k dispozici dostatečná síť nabíječek, potom by měl ještě přijít nějaký smysluplný program na podporu elektromobilů. Toto je vážení rozjet vlak, který se nezastaví. Za 15 let se všichni budu divit jak jsme mohli jezdit spalovacími auty městy... Trochu mi to připomíná negativní reakce na zákaz kouření v hospodách - měnil by dnes někdo?
6000 cyklů? I kdyby najel pouhých 250 km za jedno nabití tak je to 1500000km 🤦 takže Vám to pořád nějak nevychází
Pane Vodičko, ty kilometry jste si vztáhnul na počty cyklů sám. Psal jsem, že baterie udělá 6000 cyklů. Ty baterie mohou být vyloženě testovací baterie a těch nabíjecích a vybíjecích cyklů může ta baterie udělat X denně. Tak si tedy představte testovací baterii, která se jen nabíjí a vybíjí... K meritu věci asi nic mít nebude...
Tak oni hlavně nesmí ty testovací a předprodukční auta vůbec prodávat a nezbyde nic jiného než sešrotovat.
To je asi taky fakt, každopádně těch aut je ještě dnes dost málo na to, aby se rozjely ve větším měřítku projekty na post využití vysloužilých akumulátorů. Až těch aut bude miliony a budou jezdit 10+ let, tak to na sebe naváže celé odvětví post využití a recyklace.
Problém je spíše v tom, co pak s tím elektromobilem, který je starý třeba 5-6 let a stál přes 1 mio a má degradovanou baterii - sešrotovat a koupit nový?
Tak určitě je fajn, že stará baterie bude mít zůstatkovou hodnotu, za kterou ji může majitel prodat do nějakého méně náročnějšího prostředí. Kdo ví co bude za technologii za 5-6 let, kolik bude stát a zároveň pokud elektromobil bude mít za 5 let najeto třeba 300 tisíc městských km s baterií na odpis, tak bude otázkou jak na tom bude zbytek vozidla. Nedá se to paušalizovat, bude to případ od případu.
Za dva roky milion kilometrů? Umíte člověče počítat??? To by to auto muselo jet nepřetržitě !! (Bez nabíjení) průměrnou rychlostí 57km/h
No, milion kilometrů, to jsem vskutku přehnal. Vyjádřím to pro vás ještě jinak, pokud baterie udělá za dva roky 6 tisíc cyklů, už zkrátka nebude v kondici a pointa příspěvku však zůstává stejná.
Je zde hodně komentářů, které se podivují nad tím, že elektromobil se vyrábí 2 roky a už jsou baterie k recyklaci. Není to nic divného, životnost baterie ovlivňují dva faktory - čas, a počet cyklů. Pokud nějaký testovací model ujel milion kilometrů za dva roky, baterie už jistě nebude v nejlepší kondici. Není žádným tajemstvím, že v elektromobilu jsou baterie vystaveny zdaleka nejtěžšímu využití. Vysloužilé baterie mohou sloužit nějaký čas v projektu, jaký je popsán v článku a dále v nějakém větším úložišti ve službách distribuční soustavy. Poslední cestou je pak samotné rozebrání a recyklace.
Souhlasím s instalacemi solárních panelů na všech střechách s podporou i bez, nesouhlasím s obrovskými solárními zdroji v polích, kromě agrovoltaiky. Důležité je ale investovat do infrastruktury, aby se tyto zdroje daly připojovat - v tom vidím nyní největší problém. Distributoři zaspali a kapacita pro vesnici, kde stojí 200 rodinných domů je nyní v řádech několika desítek kW. Zároveň nyní vláda schválí výkon pro mikrozdroje 50kWp. Dopadne to tak, že jeden dva lidi ve vsi mohou obsadit celý dostupný výkon (pokud má někdo tepelné čerpadlo, elektromobil má taková výrobna smysl) a zbytek obyvatelstva má smůlu.
Lidstvo ještě čeká na pokročilejší technologii akumulace, nicméně až se tento problém vyřeší, bude to revoluce a právě decentralni zdroje v podobě solárních panelů na střechách objektů, kde je zároveň i spotřeba, bude klíčová.
Akumulace samozřejmě nebude řešit problém léta a zimy, takže co se týče zbylého energetického mixu, jádro a plyn bude na nějaký čas nejspíš jediná volba, nicméně modulární reaktory by v tomto ohledu mohly dost pomoci. V této věci je ale velká naděje v technologii elektrolyzeru a palivových článku, které by finálně řešili kompletně celou problematiku akumulace a to i tě dlouhodobé, ale to jsme už v budoucnu v řádech ne jednotek, ale spíše desítek let. Snad se tě doby lidstvo dozije...
Řadový zaměstnanec má nárok, pokud se ale jedná například o nějaký top krizový management, tak v okamžiku kdy člověk začne mít psychické potíže, tak končí. S tenisem to bude asi dost podobné - člověk to musí mít extra srovnané v hlavě, pokud nemá, tak vynechání tiskovek mu stejně nepomůže. Mediální tlak nešetří nikoho o koho je veřejný zájem. To, že si dala pauzu je rozumné řešení, ale svádět vlastní nevyrovnanost na nějaký "mediální lynč" jí paradoxně moc nepomůže, protože na sebe jen upoutá další nechtěnou pozornost. Paradox.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A fire at a Sea Parks?