Je důležité zjistit jestli čínské firmy skutečně nabízejí elektromobily za tržní cenu, nebo je to dumping s podporou čínské vlády. Pokud ano, tak jsou cla opodstatněné. V opačném případě je to křivení evropského trhu na které doplatí spotřebitelé.
Stačí se podívaat za kolik evropští výrobci prodávají v číně .... kupodivu za podobné peníze jako číňan tj. za polovic než v evropě, a předpokládám, že se to pořád vyplácí .... jinak by to nedělali
Nejhorší je, že elektromobilita, jako zdroj zábavy těch nejbohatších, je dotována zejména z peněz těch nejchudších. Za posledních 10 let se stále zvyšují poplatky za emise a nejvíce zdražují malé, laciné vozy. V roce 2014 stála Dacia Sandero od cca 150 tis. Dnes díky těmto poplatkům stojí cca od 330 tisíc. Zatímco zdražení Superba je cca 20-30%, u malých aut je to i přes 100%. Jen proto, aby bohatí idealisté nemuseli za své elektroauto zaplatit poctivých 1.8-2 mil, zaplatí díky dotacím od nejchudších "jen" 1-1.2 mil. A ještě dělají moralisty a kážou nám o naší údajné bezohlednosti.
a z čeho že ti nejchudší přispívají?
daně platí nula nic, pobírají spousty různých dávek
naopak stát drží nahoře ti bohatí svými daněmi, na těch chudých toho stát opravdu moc nevybere
To je zase názor od člověka, který článek jen zkopíroval ze zahraničí a sám ho nezkusil. Jasně že elektrimobilita je budoucnost. Maká na tom hodně lidí, aby to dávalo smysl (baterie) a pokrok je obrovský každý rok. Trochu se zapomíná, že ropa opravdu dojde a alternativní paliva jsou zatím v plenkách. Ropa je přitom v průmyslu zatím nenahraditelná.
jistě ropa jednou dojde a je potřeba pracovat a vyvíjet alternativní zdroje energie, ale baterky nejsou zdroj a v tom je zakopaný pes celé elektromobility a obecně celého zeleného šílenství s cílem převést na elektřinu všechno ..... jenže ta elektřina se fakt nebere v zásuvce a potřebné množství, při náhradě fosilních zdrojů, neumíme vyrobit a dlouho ještě nebudeme ... i v této branži se čeká na nějaké revoluční řešení výroby energie - něco ve stylu ... reaktor do každé domácnosti 😉
Taky bych si elektromobil nekoupil, protože bydlím v paneláku. Dobíjecí veřejná infrastruktura je nedostatečná a předřazena. Ale jel jste elektromobilem někdy? Já ano ... a je to velmi pěkné svezení. Pro každého to není, ale tak 30% aut by mohlo být elektro.
a jel jste jiným autem za mega a více?
taky pěkné svezení 😉
Znám i lidi co pro ně milion není problém a koupili si Renaulta. Ti se rozhodují mezi škodovkami, renaulty, peugeoty a nebo Oply, či VW. Protože nemají na to aby dali 2 miliony za prémii ve srovnatelných modelech. Chtějí nové auto a ne ojetinu.
omlouvám se, ale mega a více za rencka dá jen ......... a to píšu jako dlouholetý renaulťák, jezdil jsem v renaultech přes 20 let - první Laguna 2001, pak 2x Megane a poslední Espace 2007 - ten vydržel do 2018 a pak s 280 tis najeto šel do světa. Chtěl jsem ve 2018 kupovat Grand Scenica, ale nakonec jsem skončil u C4 GP - lepší cena a daleko lepší výbava, ale ten už je taky ve světě. S žádným renckem (vše nová auta) jsem nikdy neměl problém jen u Espace 2x odešel alternátor, jinak pořád auta sloužily. Takže ten příspěvek nepíšu jako nějakej nepřítel renaultu - naopak, ale mega bych zkrátka za renaulta nedal.
"lidi se koukaj"...jací lidi? Znám lidi co se koukaj po novém v ceně kolem 2 milionů a ojeté tak kolem milionu....a taky znám spoustu lidí co žijí v realitě a tak koukaji po zánovní ojetině kolem 600 tisíc....
no je to tak, že je tady spousta lidí pro které není problém dát milion za auto, ale ti si zpravidla nekupují Renaulty a pak je tady spousta lidí, pro které je i poloviční cena neřešitelná
samo, jako jakékoliv auto od jakékoliv značky 🙂 ... vůbec nemám zaujatý nazor, jen vlastní zkušenost ... ale v tomto případě (dízl od rencka nebo beznzinová atmosfera od japonce) není výsledek u dízlu vůbec překvapivej ...
já jezdil v renaultech s různými diesely 20 let a žádný problém jsem s motorem nikdy neměl, jediný zádrhel měl Espace IV kde mě 2x odešel alternátor, ale jinak nic
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
V tom, že tahat s elektrem nechcete.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Chcete, ale dost dobře to nejde 😁
1 odpověď