Tak vysmívat se čínským automobilkám je možné, ale faktem je že už jim většina těch evropských kouká na záda...a jestli nějaký jedinec prohlásí, že pro něj nejsou dost atraktivní nebo zajímavé, je nepodstatné...........
Podstatné je to jestli se to ujme na trhu, a o tom rozhoduje spousta parametrů ne jen kvalita výrobků.
No vidíte, založená byla před rokem a co za ten rok zvládla. Servisních síť si vyrobí klidně za další rok. Tesla má jeden servis v Praze a kolik jich u nás jezdí. A Škodu Karoq v dané výbavě za 800 tis.? Možná, ale ne s takovými motorem a automatem. MG tu začalo taky nedávno a kolik jich potkávám na silnici. Čínské automobilky bych rozhodně nepodceňoval.
A stejně jako před rokem neexistovala nemusí existovat za další rok dva a tím i jakýkoliv servis na zakoupené auto na které zkrátka nebude nic.
navíc je to přizpůsobené pevnými převody spíš do města, na dálnice jsou efektivnější jiné elektromobily...vidím to, když jedeme po dálnici, Tesly nás nepředjíždí, ty 130 km/h dlouhodobě nejezdí. Ale Enyaqy jezdí hodně rychle, také elektrické Kie a BMW
Po dálnici jezdím hodně a nepamatuji si kdy mě předjelo EV.
EV je lepší vlastně ve všem.
1) Zábavnější - okamžitý nástup výkonu, plochá křivka kroutícího monentu, nízké těžiště, výkony o kterých se spalovakům ani nesní (moje "obyčejná" Tesla 3 má 500 koní)
2) Levnější - srovnatelný spalovák (VW Passat) byl ve stejné výbavě dražší + při mém nájezdu 20-25k, šetřím ročně 60-80k Kč na palivu a servise (proti mému bývalému Mustangu se spotřebou 10,5). I proti úspornému autu by byla úspora 30-40k. (FVE nemám)
3) Úspora času na benzínkách - vyjíždíte vždy s "plnou", nabíjíte jen při cestách nad 500 km.
4) Mnoho různých drobností např. Camping mód - když potřebujete třeba v zimě v mrazu při nočním přejezdu 2h prospat, v Tesle nemáte problém, prostě vám topí i bez nestartovaného motoru, totéž v létě klimatizace. Stejně tak je to výhoda v nějaké velké zácpě. Jednou jsem zkoušel takhle přespávát ve spalováku, málem jsem umrzl.
To jen co jsem si teď vzpomněl 😁
Ale jo, kdo chce tak si tam své výhody najde.
Recenze fajn ale po zkušenostech (osobních i ze strany mých známých) s touto značkou, Renaulta už nikdy více. Nicméně, pro milovníky adrenalinu je to skvělá volba... nikdy nevíte, kde a proč vás nechá stát. Jedno plus Renault ale přece jen má, utužuje váš osobní vztah s vaším automechanikem.
Renaultu jsem jezdil 20 let a nikdy jediný problém. 2x megane 1x laguna 1x espace, vždy nova auta, prodávaná cca 8 let stra se slušným najezdem, espace měl 280tis., vše v nafte
Máme ho na firmě. Velmi elegantní, velmi odolné a kvalitní auto. Hlavně je to normální auto ze staré éry. Auto pro normální lidi. Plní vše, navíc je krásné. A ta cena je prostě top! Tak vítej zpět. ♥️🇲🇫
Apropo návrat je asi jasný. Jeho nástupce je nesmysl a průser. Už se nabízí roky a na silnicích ho není vidět..
To je tak, když si mysleli že auto za půl mega můžou nahradit autem za 1 mega a více. To nemělo šanci na úspěch.
Elektromobil je lepší vlastně ve všem a kromě toho již dnes stojí srovnatelně se spalovákem.
Moje Tesla byla dokonce levnější než podobně velký a vybavený passat. A do nižších kategorií nabídka postupně taky přijde, to samé do autobazarů.
Negativní vlastnosti? Řekněte mi nějaké. 😀
V čem je lepší?
Stejne asistenční systémy mají dnes i ICE.
Často slýchám ticho, ale při vyšších rychlostech převládá hluk aerodynamiky vozu.
Ekologicnost.... to je diskutabilní a není to nic měřitelného při vlastním využívání.
A jestli ta výhoda je kolem logistiky provozu EV ...... tak v tom se právě mnozí neshodnou.
A teď bude následovat obvyklý argument o dojezdu, který v má diskutujících vzbudit dojem, že asi 80% lidí dojíždí z ČR za prací každý den do Paříže či Říma, což elektrické auto bez dobití nezvládne.
Ale o tom to přece není, je to o svobodě pohybu a ne neustálém plánování kam a kdy jedu a kolikrát cslestou budí muset zastavit.
Vy EV šílenci máte při jakekoliv cestě připraveno nabité EV, ale to s realitou nemá nic společného.
Nesmysl … víte kolik stály mobily na konci devadesátek? I hodně levný stál měsíční výplatu a pár let předtím to bylo zcela nedostupné. Tehdy to umělo jen volat. Dnes má mobil každé malé dítě a je to nesrovnatelné s tím jak mobily vypadaly před 25-30 lety. S elektrickými auty to bude stejné, za 10 let to bude běžná součást našich životů.
Při spuštění GSM sítě stal telefon od 1000 Kč.
Ty systémy před tím neberu jako systém pro běžné lidi.
Na rozdíl od tohoto se ale EV tváří, že má být pro každého.
Možná to platilo v začátcích Tesly, ale dnes už v žádném případě. Zpracování je na úrovni evropské konkurence. Převyšuje ji ovšem technologicky. A vím o čem mluvím, jednu Teslu mám doma.
Tesly se masové vyrábí a prodavaji pár let, takže ještě pár let potrvá než bude velké množství ojetin a bude se moc hodnotit.
Nova a zánovní auta je nesmysl hodnotit, tam předpokládám, že to bude bez problémů fungovat.
Všude v zahraničí se masově budují zásuvky v lampách, to, že u nás se na to kašle není problém technologie. Samozřejmě zatím je EV primárně vhodná pro ty, co bydlí v domech nebo mají vlastní parkovací stání (jako já)
Kdeže to?
Do zahraničí jezdím hodně ale s žádným masivním výskytem podobných lamp jsemse nikde nesetkal.
Produkce pohonných hmot se bude snižovat postupně, ale bude se vyrábět méně pro potřeby hospodářství s přibývajícím počtem elaut. Vašemu dotazu jsem moc nerozuměl. Prosím přečtěte si příspěvek od pana Majera. Dobře to popsal. Nevím odkud jste, ale v Praze byla výstava eSalon v Letňanech. Byly přednášky ohledně nabíjecích technologií pro náklaďáky i osobní. Vystavovali mercedes eActros nebo tak nějak. 600kWh baterka. Dobíjí se 750kw nabíječkou. Dojezd s plnou zátěží 40t nějakých 500km. Po tak ujetých km si řidič musí stejně udělat pauzu a během pauzy 45´ dobije.
Jj takže ty kamiony co postávají všude možně kolem dálnice budou všechny nabíjet z 750kw nabíječek? Tak určitě.
Když připojíte BEV přes noc do úplně obyčejné 230V zásuvky, která je obvykle jištěna na 16A a budete nabíjet pouhými 10A, nabijete do baterie za hodinu 2,3 kWh el. energie. Za 10 hodin nočního nabíjení tedy nabijete 23 kWh, což stačí na více než 100 km pohodlné jízdy. Průměrný denní nájezd průměrného českého vozu je kolem 20 km. A to se bavíme o vyloženě nouzovém nabíjení. Kdo má k dispozici rodinný dům nebo garážové stání, má obvykle i třífázovou 400V zásuvku a pak je nabíjení úplně v pohodě.
Klidně si můžete vzít průměrnou roční spotřeba pohonných hmot v ČR, přepočítat ji na kWh a zjistíte, že to s tou spotřebou elektromobilů nebude vůbec nijak dramatické.
Ono i x set rychlovarných konvic tu sit neúměrně zatizi, na takové současnosti zkrátka není stavěná
Vidíte já si jednou za čas kupuju pivo v místním pivovárku a mají buďto sudy nebo PET. A fronty tam jsou celkem velký, jelikož to pivo nemá chybu. 😉 P.S. Věřím, že nepoznal. Už jsem se několikrát takhle vsadil a nikdy neprohrál. 😉
On je rozdíl jestli to do toho plastu někdo vyrábí a někde to stojí a pivo je pasterovane. Nebo pivo nepasterovane určené k okamžité spotřebě.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Čekal jsem tak poloviční cenu. Za tyhle peníze to koupí jen blázen.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Za ty prachy to nekoupí ani blazen