Tak ještě, že se tím Vašim "moudrým" podáním fyziky neřídili už před stovkami let Eskymáci. To by doteď nepoužívali sněžnice milý pane 😄 Ona totiž hmotnost, se dá rozložit na plochu! Takže 100kg těžký muž se sněžnicemi se bude bořit do sněhu méně, než 10kg těžké dítě v bačkůrkách. A teď zpět na silnici. Tesla Y zatěžuje vozovku 5,34kg/cm2. Motocykl 10,83kg/m2. Takže větší nesmysl jste Vy a ne to auto. Krásný večer "FYZIKU"
Kdyz mluvite o konkretnim aute, ktery konkretni motocykl uvadite?
Ano já to vím proto poukazuji na tento problém.
VW umí vyrobit levný elektromobil, který by byl pod cenou spalovacího motoru, ale jeho prodejní taktika je přepálit cenu pro Evropana, aby si koupil spalovací motor, který je třeba pravidelně servisovat a tím dodatečně přivydělávat koncernu.
V Číně je konkurenční trh u nás bohužel ne.
Taky Čína vytlačí VW z jejího trhu kvalitnějšími, levnějšími a spolehlivějšími vozy.
VW měl v Číně 40% trh (nyní snad maximálně 16% a klesá to) a celková ziskovost byla 50% jenom z Číny.
Když ztratí největší trh pak evidentně bude muset zavírat továrny a propouštět zaměstnance.
Namísto toho aby zlevnil vozy v Evropě ( prostor má opravdu velký) a tím kompenzoval výpadky jeho prodejů, raději ohlásil zdražení svých modelů a bude zavírat.
ID 3 za 380tis, klidně i ID7 za 700tis bych si ihned koupil bez váhání ( přesto, že technologicky zaostávají ale účel dostat mě z místa A do B splňují).
Za dvojnásobnou cenu, raději koupím konkurenci, která bude lépe vybavená a dostanu lepší poměr Cena/výkon.
Pokud si VW neváží svých zákazníků a má je za "dojné krávy" čeká ho osud Nokie a podobných kdysi velkých firem. A bude to jen dobře.
V té Číně je to tak, že EV je pro ty chudé, lidi co mají peníze si kupují spalováky.
U nás je to obráceně.
EU se snažila nakopnout ty starý páprdy, aby pochopili v čem je budoucnost. Žel bohu to nepochopili ani automobilky ani značná část populace. A tak teď sledujeme, jak živná energie našeho průmyslu odešla. Hlavně, že to vrní chlapy… to ty elektro strač…ky neumí. Jeremy Clarkson poslední jízda Grand Tour.
Je to jinak. Přesocializovaná Evropa má šanci pouze když se budou vyrábět sofistikované věci, v jednoduchých a levných věcech na které navíc nemá surovinové zdroje nemá šanci.
Číňan to zkrátka vyrobi 3x levněji a stím se tady poprat neumíme.
Takže si buď zachováme výrobu co umíme na top úrovni jen my, nebo máme smůlu.
Ano, pokrucování trhu dotacemi, to EU umí mistrně. A jestli budou automobilky platit drakonické pokuty za malý prodej elektroaut, které “vymyslela” EU a EK, tak to bude tvrdý direkt pro těžce se potácející se evropské automobilky. A je to jen a pouze vina EU a EK, protože automobilky museli dávat miliony EUR na vývoj, zcela zbytečně, za normu EURO 7, která byla už vzhledem k nařízení elektrifikaci, zcela zbytečná. Sama EU a EK zničila evropské automobilky a shodila je z prvních míst ve světě. Mohli peníze vynaložené na EURO 7, dát do elektrifikace. A nebyli by tam, kde jsou, kam je zahnala EU a EK. Vše jde na vrub EU a EK. Bohužel se nikomu nic nestane.
Ve světě žádné euro 7 ani jiné euro neplatí, takže pokud jim padají prodeje ve světě, nebude to jakoukoliv normou euro.
Já se ale na nikoho nepovyšuju. Naopak, považuji za ničím nezajímavého průměrného primitiva. Já mluvím o faktech. Z čeho jste nabyl dojmu, že se povyšuju?
Fakt je, že Češi nenávidí elektromobily a je to něco, co v Dánsku, ani v Norsku nebo Velké Británii nepotkáte tak často. My potřebujeme dokazovat, jak jsme chytří. Blackouty, dojezdy, požáry, nabíjení na sídlištích. Místo, abychom to už sakra řešili, tak nadáváme, jak je to nepoužitelné.
Navíc, podívejte se sám, kdo se tady povyšuje. V diskuzi čtete o krámech, křápech, sr...ách a autíčkách na baterky pro malé děti, z čehož vyplývá, že spalovací automobil je úplně něco jiného. Zázrak, který se nepokazí a je pro opravdové chlapy "protože výbuchy nebo vznícení paliva"...
Děkuji za upozornění na chybu, ještě jsem to psal v polospánku.
Ono to všechno musí být zasazeno do nějaké ekonomické reality a když ty věci o kterých píšete tak nějak nikdo nechce zaplatit, protože návratnost je v nedohlednu, pak je to těžké
A Dánské a Norskem fakt neargumentujte. Umělé zdražení spalovaku různými daněmi a registračními poplatky. Pak EV z toho nějak vychází.
Článek píše, že "SsangYong Torres EVX vás může přesvědčit"
Já reaguji, že Češi mají vrozenou nenávist vůči elektromobilů, milují na ně plivat a házet špínu (je to moderní a cool pro ně) a že je nepřesvěčí nikdo.
Chápeme se?
Ne většina Čechů ví kolik vydělává a co z toho výdělku musí uhradit, tudíž 2x dražší auto v EV si zkrátka nekoupí.
A prosím neargumentujte že téměř stejnou cenou u Torrese, ten díky tragickému benzínu fakt není měřítkem.
Stačí se podívat na jakoukoliv evropskou automobilku která dělá stejný model jak ve spalovaku, tak ev, je to opravdu téměř 2x.
Ale když se jako fanatik do spalovacích aut takto ptáte, tak já bych spíše začal přesvědčovat vlády, aby dotace směřovaly na běžné lidi, aby měnili ta stará EURO 0 nebo EURO 1 auta za nová spalovací. To by pomohlo vyčistit trochu vzduch ve městech a mělo by to daleko větší dopad na všechno a všechny.
Dotace pro nákup drahého a nedostupného EV a ještě pro podnikatele pouze, to není moc dobré.
Pak lidi namítají, že moje Tesla nebo EV6 byly placeny z jejich peněz. Přitom já jsem odmítl dotaci přímo u prodejce, který mě přesvědčoval, ať počkám. Možná jsem hlupák, ale já na dotace pro zajištěné lidi moc nejsem. Zároveň nemám ale zášť vůči těm, kteří ji využijí.
Zivnostensky list si může udělat každý za pár stovek.
Taky dnes je živnostníků..... hafo.
Tak minimálně já na tento Evůz nečekám!!!
Myslím, že kdo se nejdřív probere z pseudozeleného snu, tak vyhraje. Už se těším tak za 2-3 roky na ty kyselé ksichty všech manažerů že Škodovky, až zjistí, že jim klesá prodej po desítkách procent a jejich "skvělá" EV nikdo nechce...
Tak v zásadě to není o tom že to ikdo nechce, ale málokdo si to může dovolit.
Typycky argument nekoho kdo elektroauta viděl tak maximálně na fotce.Predstava že všichni najednou začnou nabíjet elektromobily je stejná jako že se všichni řidiči spalovacích aut vyrazí v jeden okamžik k benzínce
Ale vždyť stále čteme jak všichni nabízíte přes noc doma. Tak je to v jeden čas nebo ne ?
No protože aktuálně 3tí měsíc jezdím s elektromobilem, tak uvedu pár faktů.
DC "rychlonabíjení" u většiny obchodů je 50kW což není až tak velká rychlost, vzhledem k tomu, že Hyundai Kona při plném využití rekuperačního brzdění dokáže do baterie vracet klidně až 90kW 🙂
Ceny za nabíjení u těchto nabíječek jsou od 10kč/kW v případě Lidlu až po nějakých 16Kč v případě PRE. Ceny pomalého 3fázového AC nabíjení jsou od 6Kč u Kauflandu po nějakých 12Kč u PRE.
Ano pak tu jsou tzv ultrarychlé nabíječky s výkonem 100kW a více, kde ceny za kW jsou vyšší, třeba takové Ionity má nesmyslně vysoké ceny. Ale zase např síť Tesla Superchargerů má ceny kolem 12Kč/kW a výkon stojanů je přes 100kW. A tím že Tesla uvolnila Superchargery pro všechny, není problém nabíjet tam. Např já minulý týden nabíjel v Lovosicích s výkonem 94kW.
Jak vidíte není pravda že by cena rychlonabíjení byla v průměru až tak dražší než u pomalého AC. Ano pokud vezmete nejlevnější AC u Kauflandu a nejdražší DC na Ionity tak ano.🙂
Ještě k tomu jak dostává baterka "za uši", sám výrobce doporučuje nabíjet v rozsahu 10-80% Tímto se řídím a DC nabíjení mám "zastropováno" právě na těch 80% a typicky nabíjím na rychlonabíječce někde v rozmezí 20-70% právě v době oběda, nebo když jdu na nákup. Na to bohatě stačí cca 35-45 minut. Vzhledem k reálnému letnímu dojezdu tohoto konkrétního vozu 440-490km v mixu město/okresky/dálnice nabití na těch 70% pokryje rádius cca 350km což v mém případě vystačí na min 3 dny. Takže není nutné dobíjet každý den, jak někteří tvrdí.
Navíc samozřejmě když je to možné nabíjím z 3 fázové 380V
Dobíjení každý den je nutné z toho důvodu, že když potřebujete nečekaně někam dojet, potřebujete mít nabito a ne řešit, že potřebujete zase půl hodiny někde stát.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Počkejte, až za rok zavedou ekologickou daň na benzín a bude za 50 Kč. To se benzíňáci po...s ou, jak budou závidět, že já jezdím za 60 hal/km...... Nejvíc blafou ti, co tomu vůbec nerozumí. Je otázkou pár let, až budou lepší baterie a pak bude, s benzínem konec.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jak pisete az ... jednou .... nekdy 😁