Řekl bych, že za tímto růstem stojí 2 skutečnosti: 1) Škodovka si všechno nechá pořádně zaplatit, když slyším ceny, které si účtují v servise, marně na svém voze hledám logo trojzubce nebo třícípé hvězdy, případně logo jiné luxusní značky. Jen zpětné zrcátko na Superba bylo 35 tisíc + práce; 2) V nabídce mají pouze jediný elektromobil (a ten je mj. prodejní propadák), zbytek jsou spalováky, tedy automobilka nabízí to, co lidé skutečně chtějí.
Prodejní propadák, který je nejprodávanějším elektromobilem na Německém trhu, což je největší odbytiště vozů Škoda.
Víte co znamená slovo oxymóron? 😄
Částečně souhlas. Pak jsou tady dva aspekty
Evropa se stává nekonkurenceschopnou.
To samozřejmě nemá. Má srovnatelný počet jednotek jako jiné automobilky. Stačí když si například vyhledáte Tesla jednotku pro vzduchový podvozek nebo systém řízení, kde je jednotka přímo součástí motoru u převodky řízení (stejně jako u každého jiného auta, které má motor přímo na převodce).
MCU1 a MCU2 jsou pouze generace systému pro infotainment.
No já vám nevím... dá se očekávat že letos prodá 900 000 až 1 mil. vozů...Což je sice nárůst oproti loňsku ,ale na předkovidová čísla očividně může zapomenout. Čína bude bolet , nejen škodovku očividně...
to ano, čína zabolí většinu automobilek, protože podle mého názoru tam vše mimo nejluxusnějších vozů, které budou vždy nějaký status symbol, převálcují čínští výrobci. Roky tam všechny automobilky slepě hrnuli know-how a číňani se od nich vše naučili, know-how ukradli a přešli do čínských firem.
Tak si změřte kolik cm to je od podlahy. A pak si vezměte skládací metr a nasimulujte si "nohy" pasažérů - zjistíte, že čím vyšší posez, tím méně potřebujete podélného místa na nohy, protože ty můžete více ohnout bez toho, abyste měl stehna ve vzduchu...
To sice ano. Ale Superb 3 je taky o 15 cm delší než kodiaq 1 a kufr mají téměř na centimetr stejně dlouhý, takže těch 15 cm navíc je to místo pro nohy.
To nijak nesouvisí s modularitou, to že se vyvine platforma a na ní si jednotlivé značky staví své modely a karoserie, fungovalo desítky let před nástupem modulárních platforem. Modularita spočívá v tom, že platforma právě není daná pevně, ale má své moduly, a s těmi lze v rámci určitých rozsahů hýbat, stejně jako lze jednotlivé moduly zaměňovat (dokonce i mezi více platformami). Žádný rozvor daný není, ten je u modulárních platforem právě variabilní, stejně tak žádná výška podvozku není daná, a každý model na dané platformě jí může mít zcela odlišnou. Proto např. na identické platformě stojí snížené sportovní verze např. Cupry, RS3 nebo naopak vysoká suv jako Kodiaq či třeba Atlas.
Do konstrukce platforem se tedy toto nijak nepromítá, ta je stále stejná. Tlumiče jsou pak pouze jedním z komponentů podvozku, na výšku má vliv naopak hlavně pružení, dále se projevuje provedení prvku, kdy jsou např. některé díly hlínikové, což má vliv na kinematiku.
Každopádně z hlediska konstrukce je modul stále stejný, a liší se pouze naladění jednotlivých modelů, tím že se ladí vhodná kombinace tlumičů a průžin atd. Proto je např. koncepce podvozku octavie vždy identická, ať už má sníženou či zvýšenou verzi. Přitom je to stále ta stejná platforma jako má Audi RS3, a stále stejný modul jako má třeba Atlas.
Tedy opět jste vybouchl jak sopka, zjevně o konstrukci netušíte zhola naprosto nic, a čím více se do toho zamotáváte, tím více to dáváte najevo, dokonce tu plácáte takové blbosti že mají Škoda a VW stejné rozvory, ne nemají:
Vůbec nevíte o čem mluvíte. Rozvory jsou dané při vývoji platformy, existuje jich několik a z těch si pak uživatelé platformy vyberou. Z hlediska kinematiky a sdílení různých komponent nelze s rozvorem libovolně hýbat. Už jen proto, že všechny verze platformy (mimo MQB A0 myslím) mají možnost mít pohon všech kol a s libovolným rozvorem by nešlo sdílet například kardan.
Atlas a RS3 není stejná verze platformy a podvozkově sdílí málo komponent.
Tak mi řekněte příklad ze současné produkce Škoda Auto, který by neměl svůj ekvivalent co se týče rozvoru ve VW. Jenom vám ušetřím čas Octavia, Golf Variant a Karoq jsou na stejném rozvoru. Superb 3, Superb 4, Arteon a Passat 9 mají identických 284 cm. Scala, Kamiq a T-Cross mají stejný. Fabia je samozřejmě jako Polo. Enyaq je stejný s ID.4 a Kodiaq, jak bylo možná zmíněno v článku, je Tayron (v minulé generaci Tiguan Allspace). Zapomněl jsem na něco?
V práci mám kokodáqa a když je v servisu, jako náhrada je Sup. Upřímně řečeno, Kokodáq je daleko prostornější, stejně jako když jsem měl Carens, tak rozdíl proti Santa Fe je jen v délce, která se projevuje ve velikosti kufru, jinak je ten vnitřní prostor stejně královský, možná u Santy chybí pár cm na výšku, protože v podlaze přibyl prostor pro baterky (které tam sice nemám, ale využít ho nejde). Takže jste na velkém omylu, protože jste si neuvědomil, jak se hospodaří s vnitřním prostorem u MPV/SUV a běžných kombi - ta totiž musí vše prodlužovat, protože nemají tolik místa na výšku.
A Carens je stejně jako Santa reprezentant střední velikosti své kategorie (nad nimi jsou ještě Carnival/Sedona a v případě SUV pak Palisade, v případě Kie Telluride)
Já osobně Kodiaq a Superb střídám poměrně často a nepřijde mi jedno prostornější než druhé. Ano prostor nad hlavou je v Kodiaqu větší, ale to je prázdný nijak nevyužitý prostor, nebo alepoň pro mě, ale pravda že nemám 2metry na výšku.
Na šířku mi to přijde stejné a prostoru pro nohy je vzadu v superbu možná víc jak v kodiaqu. Ale změřené to nemám.
Vážně? A kolik znáte lidí s naftovými mazdami? Já jich pár znám, jeden má se starou šestkou natočeno půl milionu, sice má už nový lak a neustále řeší korozi, ale motor je nezmar a to auto stále jezdí.
Je jasné, že moderní motory jsou háklivější, ale to platí všeobecně.
Stará šestka byla ještě tak nějak v pořádku, to máte pravdu. Největší problémy přišli "až" v roce 2009, když přišel Skyactiv-D
Ale to je přece jedno, kdo to nakázal. Jde o to, že se to lidem nelíbí. Kdo chce auto, které není otravné, musí sáhnout po starším kusu.
Na jednu stranu máte pravdu. Ale to co říkáte je pravda jen pro lidi, co jsou opravdu dobří v řízení. Když vidím co jsou někteří lidi schopni na cestách předvádět, tak mi až tolik nevadí, že musím některé věci před cestou vypnout.
škoda je co se týká zisku dobře, nikoliv prodeje... prodává méně za více.což je na jednu stranu dobře a docela chápu , že škodovka už není pro chudé , je to opravdu kvalitní auto , nicméně počty prodaných kusů rapidně klesly... což je první znamení , že zájem opadá...
Znova zopakuji. Prodeje klesly jen kvůli odchodu z Ruska a Číny a taky problémy s polovodiči. Ale jinak stále stoupají. Což je i vzhledem k tomu, že prodeje v celé evropě jinak klesají velký úspěch.
Tak v Kodiaku je rozhodně méně místa v druhé řadě, ale hlavně na malém podvozku nafouknutá kabina, jako všechny škodovky. Proto horší jízdní vlastnosti. Za mě jen blázen by koupil Kodiaq když za to samé je tato Mazda. Je to jako Scala a Octavia, obdobný rozdíl. Poruchovost u Mazdy bude nepochybně nižší.
jojo Mazda již roky dokazuje, že nafty umí 😄 (sarkasmus pro neznalé).
Tak nestojí to samé že. Ve srovnatelné výbavě to vychází cca 200tkč rozdíl. Jestli je to moc nebo málo za vyšší třídu vozu si už musí každý rozhodnout sám.
Tak nějak. Mimochodem, bez asi 3 cm měřím 2 metry, ale to je skoro nepodstatné. Mám rád praktické a univerzální věci. A takové auto je přesně takovým univerzálem: potřebuju občas odvézt 6-7 lidí, potřebuju pořádné tažné, potřebuju možnost přestavět auto na malou dodávku a konečně potřebuju pořádný motor, který tohle všechno zvládne s rozumnou spotřebou a nebude obtěžovat neustále s nějakými svými problémy (jako je malá nádrž nebo dokonce vybité baterie)
tak to jste si nevybral dobře, když nechcete aby vás motor neobtěžoval problémy a vzal jste si naftovou mazdu 😄 😄
Však si můžete koupit mazdu 6, ta je nízká. Osobně mám rád SUV, nastupování vystupování, ukládání věcí do kufru, všechno je pohodlnější. Pokud máte ale zálibu při vystupování z auta si vyrazit koleny zuby, proč ne. Jděte do jiného segmentu. Můžeme být rádi, že je takový výběr aut a každý si najde co se mu líbí. Navíc si myslím, že řidiči SUV nejsou takoví potomci, jako řidičí "nízkých" aut např. BMW, kteří dělají na silnici prasárny. SUV není pro namachrované blbečky, ale pro rodiny, kdy upřednostňujete pohodlí a prostor, před rychlostí a manévrovatelností. A upřímně, raději budu bourat ve volvu XC90, než v BMW trojkové řady. SUV je i bezpečnosti.
Mazda 6 je zastaralé auto už když sjede z linky.
SUV jsou prostornější a pohodlnější, navíc je nerozhodí semtam nějaká ta nerovnost. Měl jsem MPV a vracet se zpět k nízkým autům prostě nedává smysl.
Prostornější ve stejné třídě a na stejné platformě zpravidla nejsou. Q5 a A6 avant, Kodiaq a Superb kombi, i30 vs Kona kombi a další mají zhruba stejný prostor (teda mimo kufru, ten mají SUV téměř vždy kratší a litry dohání jen výškou)
Pohodlnější už rozhodně ne. Aby bylo vyšší auto dostatečně stabilní, musí mít tužší podvozek, protože má vysoko těžiště. Jediné kdy jsou pohodlnější je například na retardérech nebo když se s nimi skáče přes 10cm obrubníky, to ano. Ale na klasické české rozbité cestě těžko.
Jelikož jste měl MPV a teď SUV, tak abyste měl stejně velký vůz, musel jste jít o třídu vozu nahoru pro SUV, to pak chápu, že jste spokojenější.
A vozy vyrobené v Japonsku se také nemohou kupovat? A z Koreje? A co z USA, od nich asi jó, to jsou kamarádi ,že? Takže dobrý ekonom podporuje automobilku,která neumí hospodařit,což W je.Člověk se stále učí. Myslím si,že spíš než ekonom jste oběť protičínské propagandy, která teď bují.Hlavně ať si omylem nekoupíte malé elektrické Volvo. Vyrábí se v Číně.Jinak vás mohu uklidnit.Zvažuju koupi elektromobilu od Škodovky. Ale Škoda mi to nijak neusnadňuje.Nepoužívá LFP baterie,kterým dávám přednost, neumožňuje využít vůz jako zdroj 230V,což jiné automobilky nabízejí, u základních modelů nemají nožnost regulace rekuperace pádly pod volantem.Je opravdu těžké najít důvody, proč si koupit Škodovku.
Japonsko ani Korea nás ekonomicky neohrožují dumpingovými cenami, mají srovnatelné náklady na výrobu, jelikož mají podobně drahou pracovní sílu, jejich vláda nepumpuje do automotive obrovské částky za účelem zničení konkurence a vytvoření monopolu, jsou tu už roky a vytváří zdravou konkurenci a mohl bych pokračovat dál. To jsou podle mě logické argumenty, ne podlehnutí nějaké propagandě.
Čína už vlastní podíly v hodně evropských automobilkách bohužel.
LFP je dobrý argument, ale jelikož se jedná o poměrně mladou technologii (v automotive), tak jsou obecně klasické automobilky rozvážnější v implementaci než čína/Tesla. V tomto vás chápu.
230V zásuvka je k dispozici před zadními sedačkami (nevím zda ve všech výbavách) a pokud vím, novější Enyaqy už umí V2G/V2H, pokud máte kompatibilní obousměrnou nabíječku.
Osobně mi možnost rekuperace pádly přijde zbytečná, jelikož při šlápnutí na pedál se nejdříve aktivuje rekuperace a až v momentě, kdy je na 100% začnou brzdit kolové brzdy. Takže osobně ani ve vozidle s pádly je nepoužívám a brzdím buď normálně brzdou (a hlídám si slider v kombi přístroji, který ukazuje max. úroveň rekuperace) nebo si voličem přepnu auto do "B" a úroveň rekuperace reguluji plynem. Předvolené stupně pomocí pádel mi většinou moc nevyhovovali. Ale chápu, že vám to třeba vyhovovat může.
Mimochodem, pokud se nepletu, stačí vyměnit volant za volant s pádly a vše by mělo fungovat i bez kódování (alespoň u vozidel s DSG to tak mám ozkoušené, když tam byl volant bez pádel).
nesmysl, vzrostly +- podobně jako ty platy, takže to je v pohodě srovnatelné, ano náklady na bydlení jsou trochu vyšší, ale zase vše ostatní je % z platu nižší, takže běžné výdaje tvoří naprosto stejné %, spíše v součtu nižší, to jen někdo odmítá vidět realitu
je to tak, lidé si zvykli na vyšší životní standard a teď ho považují za samozřejmost. Z historie vytahují jen co se jim hodí, uskromnit se nepřipadá v úvahu.
2019´=1300 000 aut. 2020 (covid) 1 000 000,2021 a 2022=1 200 000,2023=860 000 to je produkce škody auto... zdá se vám že snad stoupá? 🙂 je v dupě jako zbytek...
Propad prodejů byl způsoben neúspěchem v číně a koncem v rusku, což postihlo většinu automobilek.
Čísla na evropském trhu jsou dobrá a pokud byste se alepoň maličko informoval, zjistil byste, že Škoda je na tom, co se týče prodejů momentálně společně s Porsche nejlépe v celém koncernu.
Pane, 30.000 je už nic ve výbavě auta. To by jste hledal mouchy jako hnidopich, sorry. A jestli je to 1.358.000 nebo 1.388.000 je pořád víc než dost na tohle auto.
tak vy tvrdíte, že jste si nevymýšlel a přitom jste si vzal maximální možnou výmluvu. To je trochu protimluv ne? Tak se to teď nesnažte zatočit někam jinam.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ale mění. Používá technologie, platformy i motory VW. To vše je vyvíjeno v rámci celého koncernu a ne jen v MB. A hlavně bez VW by dnes jako samostatná značka nejspíš neexistovala.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, to vše je pravda. Ale jak správně říkáte, platformy jsou vyvíjené v rámci celého koncernu a i Škoda přispívá vývojem ať už celých platforem (MQB27) nebo některých komponent (všechny MPi motory, manuální převodovky, bubnové brzdy, atd.). Takže něčím přispívá něco si bere. Ale karoserie, interiér a spoustu dalších podstatných věcí, které dělají auto autem a nejsou součástí platformy vyvíjí češi zde v MB.
1 odpověď