Ale kdeže, těžko říct kam chodíte na takové nesmysly, právě naopak modely na plaftormě PQ35 byli to nejlepší co škodovka měla - mj. díky víceprvkové nápravě. Naopak od MQB a třetí generace modelů, kde drtivá většina produkce jezdí na příčce, je pro škodovku syndrom hluku a tupých ran od zadní nápravy, superb III je pak legendární svojí prkenností, protože musí být utažen ještě více než octavia. Kdybyste někdy měl možnost alespoň krátké jízdy s modely Škoda a VW stejných modelů, pochopil byste ten rozdíl okamžitě i jako laik.
To co tu pak plácáte za nesmysly o nastavení podvozku je celkem úsměvné, je vidět že netušíte která bije. Tady se neřeší žádné kroucení platformy, plaftorma MQB je navržena pro užití v modelech tříd C a D, nic menšího na ní nestojí (tam je odvozená MQB A0), nic většího taky ne (pak už je užita MLB), takže žádné kroucení. Utaženost souvisí se stabilitou a bezpečností - modely které jsou na hranice limitů platformy, mají utažené podvozky z důvodů omezení limitních situací. Proto je třeba Superb tak prkenný, kdežto Passat pohodlný a komfortnější - má větší rezervu a lze lépe odladit.
To že tu pak nemáte co kváknout k uvedeným příkladům v čem jsou materiálové rozdíly a jiné zpracování, beru jako logickou reakci že tu plácáte aniž byste věděl o čem, proto pak nemáte jak reagovat když jste postaven před hotovou věc. Příště se radši zapojujte do diskuze kde něco víte, a hlavně proboha vynechte techniku, nebo se ztrapníte ještě více 😉
Jo zapomněl jsem dodat k nesmyslnosti vašeho argumentu o tom, jak je Superb na hranici platformy a je nutné ho stabilizovat prkenným podvozkem. Ve srovnatelné výbavě a motorizaci má Superb o závratných 10kg víc než Passat. Ale hlavně má o 50mm větší rozvor, což pokud něco víte o jízdní dynamice, tak stabilitě velice pomůže.
Ale kdeže, těžko říct kam chodíte na takové nesmysly, právě naopak modely na plaftormě PQ35 byli to nejlepší co škodovka měla - mj. díky víceprvkové nápravě. Naopak od MQB a třetí generace modelů, kde drtivá většina produkce jezdí na příčce, je pro škodovku syndrom hluku a tupých ran od zadní nápravy, superb III je pak legendární svojí prkenností, protože musí být utažen ještě více než octavia. Kdybyste někdy měl možnost alespoň krátké jízdy s modely Škoda a VW stejných modelů, pochopil byste ten rozdíl okamžitě i jako laik.
To co tu pak plácáte za nesmysly o nastavení podvozku je celkem úsměvné, je vidět že netušíte která bije. Tady se neřeší žádné kroucení platformy, plaftorma MQB je navržena pro užití v modelech tříd C a D, nic menšího na ní nestojí (tam je odvozená MQB A0), nic většího taky ne (pak už je užita MLB), takže žádné kroucení. Utaženost souvisí se stabilitou a bezpečností - modely které jsou na hranice limitů platformy, mají utažené podvozky z důvodů omezení limitních situací. Proto je třeba Superb tak prkenný, kdežto Passat pohodlný a komfortnější - má větší rezervu a lze lépe odladit.
To že tu pak nemáte co kváknout k uvedeným příkladům v čem jsou materiálové rozdíly a jiné zpracování, beru jako logickou reakci že tu plácáte aniž byste věděl o čem, proto pak nemáte jak reagovat když jste postaven před hotovou věc. Příště se radši zapojujte do diskuze kde něco víte, a hlavně proboha vynechte techniku, nebo se ztrapníte ještě více 😉
Všechny octavie/Karoqy nad 110kw a všechny 4x4 mají víceprvek. Superb měl vlečenou nápravu naposledy v 1.gen, Kodiaq nikdy, takže váš argument s většinou produkce, obzvlášť v článku o Kodiaqu je mimo. Vlečenka je hrozná modla všech co tvrdí, že rozumí technice. Rozdíly tam jsou, ale při slepém testu by poznali max ten hluk, ale ten je u všech značek na stejný.
Superb a Octavia ani není stejná verze platfomy MQB. Pokud je podle vás Superb 3 prkenný a Passat B8 komfortní, tak jste asi ani v jednom nikdy neseděl, protože zrovna u těchto dvou vozů by poznala rozdíl i moje babička. Někteří lidé Superb 3 naopak kritizovali, jelikož vysoký komfort podvozku sebou přinesl houpání. Narozdíl od vás laik nejsem a mimo nějakých nepodstatných titulů v tomto oboru z VŠ, se už nějaký ten pátek pohybuji jako technik v jednom nejmenovaném (a v nedávné minulosti mistrovském) týmu v české rally.
Nikde jsem nic o kroucení nepsal, to sem cpete vy. A o tom jak se bude karoserie kroutit, nerozhoduje jen platforma, ale spíš karoserie samotná (z karoserie je platforma jen spodek) a karoserii si vyvíjí značky sami. Můj argument směřoval k dostupným pružinám, stabilizátorům, ale hlavně uložením náprav a podobným komponentám (které mezi sebou jednotlivé deriváty sdílí, ať už je to na platformě MQB, CMP-Stellantis nebo K2-Hyundai).
Nemáte pravdu, že nic většiho na platformě nestojí. Například VW Altas stojí na platformě MQB. Případně na modifikované verzi této platformy stojí nyní Multivan.
Pořád jen plácáte vodu a nejste schopen poněkolikáté uvést příklad kde konkrétně jsou v Tiguanu lepší materiály
Právě naopak, to je holý fakt, stačí se podívat do prakticky jakýchkoliv recenzí či uživatelských zkušeností, a narážek na prkenné podvozky škodovek je všude dost. A to není kritika škodovky, takže netřeba tu hned bít na poplach že někdo pohanil vámi zbožňovanou značku, to je pouze konstatování že VW jsou na daných platformách odladěné lépe, což mj. souvisí s tím, že Škoda využívá dané platformy zpravidla prostorově dost “na doraz”, což se pak logicky musí dohánět na utaženějším podvozku.
Materiály jsou pak lepší napříč celým vozidlem, pochopitelně nejvíce v interiéru, ale např. i v rámci zmíněného odhlučnění, některé pryžové komponenty či dokonce mechanické díly, záleží model od modelu, bavíme se tu o tisícovkách dílů k porovnání.
tuhý podvozek měla naposledy Octavia 2 nebo Yeti, je vidět, že jezdíte ve starých popelnicích a jste úplně mimo realitu. Například Superb 3 je svoji uhoupaností a jízdním komfortem proslulý. Škodovky už tak minimálně 10 let mají nastavené podvozky spíš do komfortu a pro rodinné využití, zatímco VW nastavuje podvozky sportovněji. Znovu opakuji, stačí se podívat do jakéhokoli německého srovnávacího testu (nebudu zde argumentovat českými, ty jsou totiž podle vás určitě podplacené a zaujaté) a Škoda vždy VW v kolonce "Fahrkomfort" poráží. Ale němci jsou zase určitě zaujatí proti značce ze svojí vlastní země že? 😄
Z vaší pseudologiky je vidět že o nastavení podvozku vůbec nic netušíte. A pokud využijete velikost platformy nadoraz můžete právě naopak narazit na to, že auto bude moc měkké, protože jste na té platformě postavil moc velké auto a platforma na to není dostatečně uzpůsobená. Což ale u Kodiaqu platí těžko, když je rozměrově s Tiguanem Allspace/ Tayronem srovnatelný. Ani u jiných aut, protože platforma počítá se všemi velikostmi a VW má ve všech kategoriích velikostně srovnatelné auto.
A opět jen plkáte a nedal jste konkrétní případy materiálů, očividně jste v těch autech nikdy nejel a jen plkáte něco co jste si přečetl v nějakých komentářích od dalších lidí, co v těch autech taky nejeli.
Celkem jednoduché - ono to tak skutečně je. Lepší materiály a zpracování má nepřekvapivě VW, stejně tak má mnoho dalších věcí odlišných - lepší odhlučnění, lepší odladění podvozku atd atd., a je to zcela v pořádku - kdyby Škoda měla mít úroveň VW, postrádala by smysl její existence, takhle to portfolio je diferencované a funguje to dobře.
Lepší odladění podvozku je pěkná blbost, stačí se podívat do novinářských testů v německých časopisech, kde Kodiaq Tiguana vždy porážel, ale to člověk nesmí být zaslepený zkříženýma motykama, protože přece musí být ve všem lepší. A pořád jste panu Brabcovi neodpověděl konkrétně na otázku, které konkrétní materiály a kde použité jsou lepší.
Čechy podle výsledků ankety nejvíc vytáčí rychlá a nebezpečná jízda dalších řidičů, protože to uvedlo 58 % z 1 003 respondentů. Na druhém místě se umístilo nepoužívání blinkrů (44 %).
Tak toto mě pobavilo, jiní řidiči ? Co je to za pojem ? Jezdím celkem dost a když jede někdo takhle je to většinou mladý řidič a hlavně drahá auta a blinkry tito řidiči nedávají jsou nadřazeni ostatním. No tato zjištění se ukazují že u nás je hon na důchodce státní politikou, ale politici jsou bohatí a zastupují své bohaté kamarády a ti všichni s politiky mají většinou drahá auta a proto opět své viny svádí na druhé, proto ta štvanice na důchodce.
Nová auta musí mít sledování dopravního značení a třeba sledování rychlosti jak v obcích tak na dálnicích a prostě by vás neměli pustit jet rychleji a tomu ostatní říkají pomalá jízda.
Občas jezdím dle předpisů a věřte nebo ne, když dodržuji rychlost tak se stávám brzdou provozu a jsem nejpomalejší vozidlo. U nás se jezdí rychle a nikdo téměř nedodržuje předepsanou rychlost. Doporučoval bych pokuty dle příjmu tak jak to je ve Švýcarsku !
až na to že čtení značek nefunguje a asi nikdy nebude fungovat 100%, protože často jsou značky umístěny trochu zmatečně nebo hůř viditelně, obzvlášť když se jedná o nějaké provizorní značení. Čtení si někdy přečte značku, která platí pro úplně jiný pruh, např. odbočovací. A když by takováhle věc začala na dálnici brzdit ze 130 na 30, protože si někde přečetla špatnou značku, tak by pak teprve vznikali nebezpečné situace.
Důchodci mají důchod, plat jen, když si k důchodu přivydělávají, a těch 20 tisíc opravdu nemá každý a po zaplacení bytu a energií atd. jim opravdu nemusí zbývat mnoho peněz.
Pravda je i to, že např. učitelé zdaleka nemají to, co se uvádí jako průměrný plat, o platech na univerzitách ani nemluvě, tam si o tom můžeme nechat jen zdát. Za policisty a lékaře nemohu hovořit, ale předpokládám, že ten průměrný plat také hned tak někdo nebere.
pokud si člověk za 40 let v pracovním procesu nebyl schopný vydělat na vlastní bydlení, je jeho smůla, že teď nemá dost peněz.
mně říká dost, ale narozdíl od vás mi něco říká i "Zákon zachování energie". Tedy, jak jsem již říkal, jeden ze základních fyzikálních principů na kterých stojí celý známý vesmír.
Auto na vodu je (a vždycky bylo) Perpetuum mobile prvního stupně. Tedy stroj který nelze sestrojit.
Pokud tedy autem na vodu nemyslíte auto na parní pohon, to by ale pak samozřejmě bylo auto na vodu a uhlí (případně jiný materiál co jde spálit).
Asi neumíte číst a psaní vám také moc nejde. Nic o umístění čidla pro stanovení teploty nasávaného vzduchu nepíši. Byl to obecný komentář o měření teploty pomocí termistoru. Sací potrubí je umístěno hned za maskou chladiče a saje pouze náporový vzduch. Teplota se měří až za škrtící klapkou, stejně jako množství vzduchu. Už se nepodbízejte, jak si řídící jednotka bere info o teplotě zjevně nevíte a váš komentář je plný polopravd a chyb, nejen gramatických. 😢
Pokud byl váš komentář opravdu mířen k termistoru obecně, tak zřejmě pozbýváte schopnosti porozumět psanému textu, ze které mě osočujete, protože článek i diskuze je o měření teploty vnějšího vzduchu a proč je často nepřesná. Jediný kdo tady začal do sebe plácat měření teploty venkovního vzduchu ("jen info řidiči", pokud vás mám citovat) a výpočet poměru paliva a vzduchu jste byl vy. Ono jen spíš odvádíte pozornost od svých fundamentálních neznalostí aut. Což je vidět i na plácání ve "špatně" použitém slově a gramatice, která má na obsah komentáře pramalý vliv, narozdíl od vaší absence konkrétních argumentů.
Množství vzduchu se měří vždy před klapkou, tedy měření zmíněné vámi pomocí odporového drátku (MAF). Což samozřejmě není jediný způsob, jak dospět k množství nasávaného vzduchu. Např. motory EA211 a EA888 můžou používat 2 kombinované snímače tlaku a teploty jeden před a druhý za klapkou (MAP = Manifold absolute pressure). Myslím že např. MB M139 nebo BMW S58 to má stejně. V tomto případě je IAT opravdu jak píšete za klapkou a tomuto způsobu řízení se říká "Speed-density". To ale není vámi zmíněný případ, jak jsem již říkal. Ve vámi zmíněném případě, kdy je použit odporový drátek, tedy řízení pomocí MAF, se teplota měří mezi filtrem a klapkou/turbodmychadlem a většinou bývá snímač IAT součástí MAF senzoru. Subaru EJ257, FA20,FB20, BMW N52, Mazda Skyactive-X/G mě napadne z aut co znám. Obecně se trend obrací poslední dobou a vracíme se zpět k řízení přes tlak u turbomotorů.
Pokud na ČVUT vyučují další vám podobné osoby, jsem rád, že jsem nakonec zvolil jinou alma mater.
Všechno co píšete je správně, ale v prvním odstavci vašeho komentáře je třeba vyměnit slovo "součástek" za slovo "obvodů". K měření teploty lze mimo jiné použít např. obvod oscilátoru s varicapem a fázovým závěsem.
Ještě bych podotkl, že měření teploty vzduchu není samoúčelné ( jen pro info řidiči ), ale je vyhodnoceno řídící jednotkou k nastavení správného váhového poměru palivo - vzduch. Např. množství proudícího vzduchu se "měří" pomocí žhaveného odporového drátu😄, i jeho teplota, atd. Zdravím z ČVUT.
jednotku moc nezajímá teplota venkovní, ale teplota nasávaného vzduchu, která je měřena přímo v sacím traktu, narozdíl od snímače venkovní teploty, který se nachází většinou někde v nárazníku. Ten údaj ze snímače venkovní teploty si bere tak jednotka klimatizace a v dnešní přetechnizované době možná i pět dalších, ale ne ta motorová, jelikož to není dostatečně přesný údaj, jelikož se dá snadno ovlivnit (horký asfalt, voda nebo námraza na snímači atd.) Navíc teplota v sání je mírně ovlivněna i teplotou v motorovém prostoru.
😄 asi bych se zde svou Alma mater nepodepisoval příště 😄
Krátká poznámka ke krácení daní. Méně vzdělání, a závistí pohánění spoluobčané kritizují živnostníky, kteří sedí v práci často celý den, že požadují hotovost, a chrochtají blahem,že mohou platit kartou u korporace, která zdaňuje v Karibiku.
Vy si taky to "danění v karibiku" představujete jako Hurvínek válku. Ono to není tak jednoduché jen si přesunout sídlo a "puf" všechny daně jsou pryč. DPH i daň z příjmu musí normálně platit zde. Obcházet daň z příjmu se dá, ale je to složité a často nelegální, protože to většinou obnáší fiktivní faktury nebo jiné složitější pololegální finanční transakce.
Pak si sice může obejít daň z příjmu fyzických osob, jenže ty peníze má v tom daňovém ráji a pokud by je chtěl standardně poslat do česka na soukromý účet, není to opět moc jednoduché a ani legální.
Většina zisků, které zmizí do daňových rájů jsou od korporací s nějakým duševním vlastnictvím, ne až tak od korporací, kde si něco fyzicky koupím.
Az tak negativne bych to nevidel. Ano, omezovac rychlosti take vypinam. Ale napriklad brzdovy asistent mi nikdy zbytecne problemy nedelal. Jednou mi zacal brzdit a ja jsem se lekl co se deje…uprostred lesu, ale o zlomek vteriny pozdeji mi pred auto skocila srna. Stejne tak mi zaslap brzdy pri couvani kdyz mi za auto vitr foukl kartonovou krabici. Pipnul asistent a v ten okamzik to take stalo. Mohlo tam vvehnout treba male dite misto krabice. Nejvice me zpocatku vadilo hlidani jizdnich pruhu. Proste jsem se naucil davat blinkr vzdy, tedy i pri objizdeni cyklisty uprostred noci kdyz neni nikde nikdo…Dnes uz mi to vubec neprijde a delam to automaticky. Najizdim rocne cca 45 tis. a nejak me asistenti nestresuji.
To jo, blbé jsou ty falešné poplachy, při těsném parkování, kde nic kolem nebylo, při průjezdu skrz vrata skladu, atd. To mám vždycky málem infarkt, člověk myslí že něco přehlédl a do něčeho narazil a on to byl jen duch 😄
Já teda řízení mám velice rád. 2 ze 3 aut co doma mám jsou jen na zábavu, ale na Travel assist u koncernových aut nedám dopustit. Pokud jedu po dálnici a nikam extra nespěchám, tak ho mám prakticky pořád zapnutý, auto brzdí a zrychluje samo, řídí samo a já jen kontroluju jestli neudělá nějakou botu, což se nestává, jen většinou příliš často lpí na bezpečné vzdálenosti když se před člověka nacpe nějaké jiné auto, kde bych místo lehkého přibrždění, které udělá asistent volil spíš pouze ubrání plynu.
Ale člověk přijede mnohem odpočatější, když nemusí dělat pořád mikrokorekce volantem a plynem a pouze kouká kolem sebe co se děje, což by dělal stejně ikdyby řídil.
Ostatní asistenty jsou většinou k zlosti. Automatické brždění je často nebezpečné nehledě na značku vozu. Rozpoznání únavy je zbytečnost u jakéhokoliv svéprávného člověka. Hlídání povolené rychlosti je otravné, když člověk jezdí na přehledném úseku +5 km/h tak se asi těžko dá označit za piráta. Lane assist taky nesnáším.
me prijde ten pan redaktor skoro negramotny .... srovnava jabka s hruskami a podle me ani nevi o cem pise..... a rozmezi od 200 do 1,5 mil je ulet 🙁 Ale treba pan redaktor nevi co do te garaze ,ale podle me ani s jednim autem nejel a taky mu tam spousta zajimavych kousku chybi s kterymi se da fakt rekneme svest a nestoji nesmysl ..... treba vynechal BRZ, nebo gt, nebo Miatu? Proc ? Jsou to taky auta co pekne se ceni , je tam potencial rustu hodnoty a urcite to taky vykouzli usmev
nevynechal nic, v článku jsou vybrané vozy, kterých se nevyrobilo bambilion a jsou něčím specifické, mimo běžně "konfekční" volby, a se zajímavou cenovkou oproti konkurenci (většinou opodstatněnou nespolehlivostí v těchto případech).
BRZ a miata se dá koupit na každém rohu. BRZ na ceně růst nebude ještě chvíli. Miaty se roky nehýbou a jsou všude. Maximálně tak neschnilé NA jde nahoru, protože jich moc není. Ale ty byly drahé už před covidem.
Dva důvody , proč je hotovost stále aktuální.
pokud by byla tak silná sluneční erupce, že by vyřadila veškerou elektroniku a platby, tak by nemožnost platby kartou byl ten poslední problém.
Velké obchody by nefungovali vůbec bez funkčních pokladen. Nefungovali by logistické řetězce, takže by se do těch obchodů nedostalo ani to jídlo.
Ale hlavně, elektronika žádnou solární erupcí narušena nebude, první co se naruší by nebyla elektronika, a ELEKTRICKÁ síť. A bez elektrické energie bychom v době kamenné byli všichni nehladě na platidlo.
A myšlenka, že při takovéto apokalypse by měli reálnou cenu nějaké zelené kousky papíru je docela směšná.
...Nedokázal bych si představit, že pokaždé, když si chci dát zmrzlinu nebo koupit nějakou drobnost, bych musel platit kartou a třeba i zadávat PIN. No ono se nakonec ukázalo, když byl nedávno průšvih s počítači, že to tak ideální platit kartioöu není . A to byle zatím průšvih malý. Nebo malá vnučka chce zmrzku, tak ji dám pár korun, ať si koupí sama. Mám jí dát kartu a PIN ??
Platby do 500 nevyžadují PIN. Asi u vás máte předraženou zmrzlinu.
Myslím, že lidem brzy dojde, že je to špatně. Lidem dojde, že z poplatků které obchodník odvádí do banky zůstává sice část bance, ale také z toho profituje společnost provozující karetni systém. A lidé nechtějí, alespoň já ne a myslím, že nejsem sám, aby z každého jejich rohlíku zaplaceného kartou odcházel poplatek Americe. Ano oba typy karet provozovaných u nás, VISA i MasterCard patří Američanům.
Jako kdyby ten obchodník s hotovostí neměl taky náklady. Někdo to do té banky musí odvézt, někdo musí ručit za riziko při převozu, atd. To taky není zadarmo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
b stejně, protože oproti Golfu a Passatu mají delší rozvory. A právě proto jsou škodovky prkné a VW více komfortní, protože si můžou dovolit o tento kus povolit tlumiče. Ale to jsme už v technické rovině kterou jako laik těžko pochopíte.
Pak si doplňte znalosti, je to samozřejmě tak jak jsem uvedl - na MQB nic většího nestojí, Atlas je stále jen D segment, Multivan pak nestojí na této verzi MBQ, má zcela unikátní svébytnou, kde jsou použity moduly z MQB.
A je pak dojemné jak šlapete vodu a neumíte kváknout slova k uvedeným příkladům v čem všem jsou použity odlišné materiály, a jen se snažíte to okecat - přitom to je naprosto zbytečné, na těch faktech to nic nezmění. 😉
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vy jste v technické rovině, které nerozumíte, protože zatímco tu jen šíříte svoji dojmologii, tak já třeba s těmi auty reálně jezdím. Odladění podvozku je mnohem komplexnejší věc, než vy tu prezentujete. Mnohem větší vliv na útlumové síly má fylozofie naladění podvozku, tedy to jak sportovně nebo komfortně jednotlivá značka svoje odladění cílí. Útlumové síly se ladí v závislosti na subjektivním posouzení, ne od stolu v závislosti na číslech. A navíc to říkáte přesně naopak. Pokud se budu snažit docílit stejných jízdních vlastností a budu mít dvě stejně dlouhá auta, tak to s tím kratším rozvorem bude potřebovat větší útlumové síly, protože to s kratším rozvorem bude mít delší převis. Rozvor na naopak stabilitně prospěšnější, nevýhodná je celková délka/velikost a tedy hmotnost za zadní nápravou, viz Octavia 1.
Jojo takže Tiguan a Atlas je vlastně stejné auto, obě jsou v D segmentu 😄 Bavíme se tu o velikosti vozů a řešíme tu relativně malé velikostní rozdíly, např. mezi Passatem a Superbem a vy do toho začnete plácat nesmyslné rozdělení tříd, které má asi tolik děr jako cedník. Ale chápu dostal jste zde validní protiargument, tak se zde snažíte trapně odvézt pozornost.
Stačilo by, kdyby jste uvedl jeden konkrétní příklad těch mnohem lepších materiálů v interiéru, ale vy se stálé přímé konkrétní odpovědi s nějakým příkladem vyhýbáte. Kdyby jste řekl, že VW mívá zpravidla lepší odhlučnění, to ano. Ale obzvlášť poslední roky je VW přehlídka tvrdých lesklých plastů, lacině udělaných dotykových ploch všude (volant, světla, centrální konzole) a dalších interiérových přešlapů.
1 odpověď