Není to 50% ani náhodou. A je to zánovní pneu. Nová, na osobní auto, má nejčastěji cca 7-8 mm. A nemůžete ji ojet do hladka, na nulu. Zákonný limit je nejčastěji 1,6 mm.
Kde projede tahač s návěsem, projede i osobák se vzorkem pod 4 mm. Zákaz zánovních zimní pneumatik je česká kuriozita.
Tak znovu pro lidi co nejsou schopni pochopit jednoduchou větu. Žádná česká kuriozita to NENÍ. Bulharsko, Chorvatsko, Srbsko, Lotyšsko, Makedonie, Rakousko mají taktéž 4mm.
Další státy, konkrétně Švédsko, Norsko, Finsko, Litva, Slovinsko, Slovensko, mají pro zimní pneu minimálně 3mm.
Takže většina států v EU, kde je v zimě pravidelně sníh nějaký limit pro zimní pneu má.
To jestli je vhodnější 3mm nebo 4mm limit na zimu je na diskuzi. Z hlediska bezpečnosti jsou 4mm lepší, z hlediska životního prostředí zase 3mm. Za mě 3 mm už poměrně špatně odvádí rozbředlý sníh, ale dejme tomu, zimy jsou poslední dobou mírnější.
Zrovna loni jsem měl půjčenou dodávku co měla lehce pod 3mm vzorku na zimních a v Harrachově (na hlavním tahu do polska) jsem "závodil" do kopce s kamiony závratnou rychlostí cca 3km/h, zatímco osobáky nás pohodlně předjížděli a byl jsem moc rád, že jsem se vyškrábal a dost jsem se proklínal, že jsem si nepůjčil dodávku jinde.
V USA jsou zimní pneu téměř kuriozitou. Na zimu se nepřezouvá. Jezdí se na celoročních. Řidiči nejsou nuceni vyhodit zánovní 4mm vzorek jako u nás, v Kocourkově.
V USA, ani v Kanadě nemají dálniční známky. Naprostá většina dálniční sítě je zcela bez poplatků. Neplatí ani spotřební daň z PHM.
Kuriozita to není. V Minnesotě nebo severních státech je používá spoustu obyvatel. Ale ano, spousta lidí tam jezdí celý rok na "pneu do každého počasí" nebo All-Weather tires. Celoroční "All-Season tires", už tolik ne (nemají na sobě vločku), ty mají spíš jižněji (ve středím pásmu), kde tolik nesněží nebo na pobřeží.
Mimochodem například ve státu Washingon a v Oregonu jsou od prvního listopadu do prvního dubna All-season a letní pneumatiky zakázané na každé silnici, kde se jezdí víc než 35 mil v hodině.
V severní dakotě jsou zase například povolené hroty.
V Britské kolumbii (Kanada) jsou povinné pneu se symbolem vločky nebo M+S (což opět americké All-Season nesplňují, ty vločku ani M+S nemají) na většině dálnic, přičemž musí mít minimálně 3.5mm vzorek. Takže podle vás vlastně taky skoro zánovní pneu.
4mm není zánovní pneumatika v žádném vesmíru. Je to cca 50% u většiny výrobců.
Nikoliv, vedle jak ta jedle jste jen vy, dle homologačních parametrů se uvádí veškeré parametry pouze při stanovém homologačním zatížení (obsazenost řidičem, část paliva v nádrži, provozní kapaliny ve stavu min atd), nikoliv plném.
Dále těžko říct proč se pořád snažíte zamluvit že jste zde byl konfrontován s daty výrobce, vč. odkazů na jeho stránky, právě proto abyste to nemohl okecávat. Muselo i vám už dojít, že to nezamluvíte, čím déle se s tím budete prát, tím hůře pro vás, výrobce ty stránky kvůli vám měnit nebude 😉
Co se týče rozvoru - bylo vám jasně odpovězeno, u technických dat žádná změna rozvoru nenastává, jsou udané při konkrétních podmínkách a neměnné. To že se v provozu mění je samozřejmě pravda, ale to je úplně jedno, o tom tu řeč nebyla, to je jako porovnávat udávanou spotřebu paliva dle metodiky, a vy byste to pak začal okecávat že když ale pojedete z kopce tak ta spotřeba bude jiná.
Pak snad jen zopakovat - žádné dlouhé a krátké rozvory neexistují, to je pouze výmysl vaší hlavy. Podstatné je, že i vy jste už dospěl k tomu, že rozvorů na dané platformě je nepřeberné množství, a nejsou nijak vázané jak jste tu tvrdil na začátku. Jsou jich desítky a každý model je má podle potřeby.
Já jsem vám poslal aktuálně platné nařízení EU, vy jste mi poslal odkaz na českou vyhlášku, které přestala platit v roce 2001 😄 V nařízení, které jsem vám poslal já (kde je mimochodem vzor pro certifikát o schodě, což je nejdůležitější homologační dokument vozu) ja jasně popsaný opak vašeho tvrzení.
Já nic nezamlouvám, narozdíl od vás. Když jsem vás konfrontoval s daty od výrobce, kde stejné auto na rozdílných podvozcích mělo různý rozvor, tak jste nenapsal nic a odvádíte řeč, proč to neokomentujete? Proč má Seat Leon 1.5 TSI různý rozvor pro výbavy s různými výškami podvozků?
Ve výbavě Style rozvor 2669:
ve výbavě Vamos FR rozvor 2672:
Navíc jsem vám ty rozdíly vysvětlil. A hodnota ve vašem a v mém odkaze (oba na stejné stránky Seatu) se liší, tak buď je výrobce úplný hlupák a uvádí 3 různé hodnoty nebo mám pravdu já a 2686 je hodnota vozu v pohotovostní hmotnosti, 2669 při celkovém zatížení a 2672 při celkovém zatížení se sportovním podvozkem.
Motáte pojmy s dojmy. Když v USA koupíte automobil, a nebude to sportovní vůz, bude mít celoroční pneu. Jezdí na nich snad všichni. Zimní jsou specialitou, k vidění na Aljašce, nebo na offroadech v horských oblastech. Běžně se neužívají. Ale ani v extrémních zimních podmínkách není nařízeno mít min. 4mm dezén.
V USA, ani v Kanadě už mýto není. Žijete v minulosti. Doprava je preferovaná a bariéry jsou odstraňovány. "Preventivní" kontroly tam nezažijete, ani kdybyste byl fialový. V současných vysokých SUV se zatmavenými skly barvu řidiče nevidíte a v registru tyto údaje nejsou. Něco jiného jsou mimořádné uzavírky z důvodu závažných bezpečnostních incidentů, ale to se kontrolují všechna vozidla bez výjimky.
Letošní kolony na italských dálnicích svědčí o Vaší špatné informovanosti. Z auta italský stát vybírá vysoké výpalné, tzv. bollo. Proč myslíte, že si Italové místo prostorných vozů pořizují jednohubky? Evropa za světem zaostává. Úmyslně si škodí.
to nejsou žádné pojmy a dojmy, vy motáte do jedné skupiny All-Season a All-Weather pneumatiky, což jsou v USA dvě rozdílné skupiny.
35 z 50 států aktuálně má na svém území nějaké silnice s mýtným.
Proč sem motáte Bollo? To je pokud vím něco jako silniční daň, která se vybírá podle výkonu vozu, s dálnicemi to nemá nic společného. Ještě loni, když jsme byli v Itálii na závodech, mýto jsme platili, dálnice narozdíl od přilehlých silnic hezky volné (bylo to mimo turistickou sezónu, turisti samozřejmě dálnice zaplní).
Celá Severní Amerika, včetně Kanady, jezdí na celoročních, jižní státy USA na letních. Na zimu nikdo nepřezouvá. A hádejte, jaká je tam předepsaná výška dezénu. Nejezdí na STK, neplatí dálniční poplatky, mýtné, ani spotřební daň z PHM. Nemají emisní povolenky. I mimo obec se jezdí plynule ve všech pruzích. Policie nikoho nezastaví bez důvodu- žádné "preventivní" kontroly se nekonají. Povolená hladina alkoholu 0,8.
To není pravda, s "All-season" se tam ve státech kde sněží moc nejezdí. V americe existují dva 4 type pneumatik. Letní, All-season, All-weather a Winter.
All-season je guma která není moc vhodná do zimních podmínek, ale něco projede, je to něco mezi letňákem a evropskou celoročkou. All weather je v americe guma, která se podobá evropskému zimáku, má víc lamel, než evropské celoročky, ale zase trochu tužší směs (kvůli kilometrovému proběhu), je to někde mezi naší celoročkou a naším zimákem. Tohle se vůbec nedává srovnávat s našimi pneumatikami. Proto existuje jen minimum pneumatik, které se prodávají v evropě i americe. A to platí i pro letní.
Pro opravdu náročné podmínky mají Winter pneu, což odpovídá evropským severským gumám, ty se používají stejně jako u nás, pouze hodně na severu.
V některých státech není nic, v některých jen emise a v některých emise i STK, obvyklá neznalost.
Jezdí ve všech pruzích, což je zaprvé blbost mimo město, protože většina lidí jak vidíme nejen z našich silnic nezvládá pořádně kontrolovat jedno zrcátko, natož dvě. Zadruhé polovina států má limit 112 km/h, někdy i míň.
Ano preventivní kontroly se nedějí, pokud máte správnou barvu pleti.
Neplatí silniční daň, ale platí daň 5-9% z ceny při změně majitele. Dále platí tzv. Annual registration fee, která je podle státu až několik set dolarů ročně.
Nemají dálniční známku, ale mají na spoustu silnicích mýto. Nechápu, že si u nás jsou lidi schopní stěžovat na mrzkých 2500,- za dálnice ročně. Jeďte někdy do Španělska nebo Itálie, dálnice jsou prázdné protože jsou tak drahé, že po nich nikdo nejezdí.
Lidé jsou všude stejní. Nesmyslný český zákonný limit si protlačili lobbisté. Zákony o silničním provozu by se měly v rámci Evropy, nebo alespoň EU sjednotit.
se sjednocením souhlasím.
S ostatním ne. Mentalita lidí je v každé zemi jiná. Kdo hodně cestuje (a tím nemyslím na dovolenou k móři) a při tom cestování se umí rozhlédnout kolem sebe, tak pochopí. A co se týče pneumatik, tak každý národ má jiné zvyky. Například ve Španělsku je "každé druhé" auto za ojetých zimních, přestože tam vůbec nejsou povinné a sněží tam jednou za 5 let. V severských státech vědí, že pneumatiky jsou to co je dělí od nehody uprostřed ničeho, takže nejezdí na tvrdých pucích bez vzorku.
Vidět za vším lobbismus je trochu paranoidní. V ČR není žádný větší český výrobce pneumatik (Nexen má vedení v Korei, Barum patří Continentalu), stejně jako dealerská síť je roztříštěná. Lobbismus se u nás skrývá za úplně jinými věcmi, něž taková blbost jako hloubka vzorku zimních pneu.
V Česku jsou povinné. Je až neuvěřitelné, co všechno si lze v naší malé zemičce vynutit a prolobovat.
I pod 4mm zimní pneu svoji funkci plní skvěle. Tam, kde je to na řetězy, nepomohou ani zcela nové zimní pneu.
neplní. Rozsolenou břečku, což je nejčastější stav když u nás padá sníh neodvedou. Na dálnici asi těžko bude někdo nasazovat řetězy
Většina servisů Vám doporučí nejdražší gumy.Já jezdim na Vraníkách v zimě a pokud jde o trakci na sněhu a v břečce ,tak nemají konkurenci.že jsou hlučnější a je vyšší spotřeba jim odpustim.
Ano a sněží u nás mimo hory poslední roky asi tak 5-10 dní za celou zimu. Takže 5 dní v zimě jsou to dobré pneumatiky. Mimo těch 5-10 dní, je to pneumatika která je hlučná, plave, nemá moc dobré vlastnosti na suché vozovce a má vyloženě mizerné vlastnosti na mokré vozovce.
Vraník je pneumatika pro lidi co bydlí v horách, protože má velmi dobré vlastnosti na sněhu. Určitě ne bezkonkurenční, je spoustu gum lepších Nokian Hakkapelita, Continental VikingContact, Michelin X-Ice, ale to jsou samozřejmě poměrně drahé severské gumy.
Vraník jsem používal, je to specifická guma, která má na trhu svoje místo, ale není moc vhodná pro většinu české republiky z geografického hlediska.
Add popisek pod obrázkem: " Guma vyrobená 25. týden roku 2005 už dneska nebude fungovat v žádném rozměru".
To je pustá propaganda výrobců pneumatik:
a) nepruží ta guma, ale vzduch v ní uzavřený
b) pryž pneumatik degraduje jen v tenké vnější vrstvě ne do hloubky - jen nesmí být porušeny vlákna kordu. Neplatí pro veteránské pneu 30+ let.
c) druhá nejdůležitější část je tzv. nárazník, což je u pneu vrstva kvalitní pryže mezi běhounem a kordy ta je úplně uvnitř a není vystavena hlavním degradujícím faktorům tj.vzduchu a světlu.
d) běhoun sice ve vnější vrstvě degraduje, ale zároveň se ta vnější vrstva provozem vozidla ojíždí takže jezdíte po více méně stále kvalitní pryži. Je když vytáhnete starou pneu, která dlouho nejezdila buďte prvních 100 km opatrní.
to jsou bláboly. 20 let stará guma nebude fungovat ikdyby byla těch 20 let schovaná ve sklepě, natož když se s ní jezdilo a byla vystavena teplu a slunečnímu záření.
a) to je pravda, jak to souvisí jízdní komfort a odezva s tím, jakou má pneu přilnavost? prozradím žádnou
b) je pravda jen částečně. Není to jen slunce, které degraduje povrch pneumatiky, ale i teplota a čas, které působí degradaci celého materiálu.
c) to vůbec nesouvisí s ničím
d) viz bod b)
"Od širšího obutí s nižším profilem můžete očekávat lepší celkové chování na suchu, preciznější řízení a odezvu vozu, dobrou výkonnost na suchu a mokru, vyšší stabilitu při dálničních rychlostech."
----------------------------------------------------------------------------------------------
Dávat užší pneu na zimu může mít opodstatnění v severských zemích, vzhledem k tomu, že u nás na silnicích je po dobu 98% zimy jen sucho a mokro, pak nemají užší smysl. Na užších balónových pneu má auto horší jízdní vlastnosti (horší stabilita), pak to spíše škodí, než pomáhá. Ale některým lidem to nevysvětlíš...
Pro širokou gumu není problém souvislá vrstva uježděného sněhu jako na severu. Největší problém pro širokou gumu je slaná břečka a tu máme spíš u nás než na severu. Ikdyž pravda, že poslední roky je naše zima spíš mokro a kolem nuly bez sněhu.
Mně je to jedno. Ja u řízení myslím a předvídám. Neletím jak pošuk abych se pak nestačil divit, že.....doplňte si sami. Na hory jezdím pravidelně a problém jsem nikdy neměl. Kdo na horách bydli ten asi zná a zažil víc.
Ne vše se dá předvídat. Předvídat se dá 95% případů. Na těch zbylých pár procent je nutné mít auto v dobrém stavu na kvalitním obutí.
Nikoliv, opět vedle jak ta jedle - homologační parametry jsou jednak udávány nikoliv při plném zatížení, ale při normovaném, a jsou to právě ty oficiální údaje které jsem jasně uvedl vč. odkazů na samotné automobilky, takže zase šlapete vodu a potvrzujete absolutní neznalost problematiky.
Pak je úsměvné jak ty své pohádky zkoušíte pořád rozšiřovat, jakmile se vyvrátí jeden nesmysl, začnete zkoušet plynule druhý. Takže žádné tolerance s tím nemají co dělat - ty mají jednak měřící zařízení, a jednak kontrolní měření, avšak udáváný parametr je vždy exaktní hodnota, jinak řečeno v homologačních dokumentacích žádné tolerance nejsou.
Jak už pak bylo řečeno, žádné krátké ani dlouhé rozvory neexistují, jsou pouze desítky různých rozvorů v rámci dané platformy, což jste nyní uznal i vy - sám uvádíte hned 10x variant, a to jsme u zlomku modelů. A snaha to zakecat tím, že jste si ve své hlavě vytvořil že od nějakého bodu tomu budete vy říkat dlouhý, je vrcholně úsměvná 😉
Co se týče vašeho pochroumaného ega, chápu že to jak šlapete vodu a cokoliv plácnete tak je vám shozeno jak domeček z karet, je nepříjemné. Ale je to ryze tím, že se jako naprostý laik pouštíte to diskuzí o věcech, o kterých nemáte špetku znalosti, a pak se v tom naprosto koupete. Jak je to s rozvorem bylo naprosto jasně uvedené - hodnoty rozvoru jsou udávané pouze jedny - homologační, žádné jiné. Vaše dětinská snaha okecat to tím, že tu začnete plácat nesmysly o změnách rozvoru při provozu, jen podtrhuje jak kličkujete když dostanete v diskutovaném tématu stopku, a zkoušíte to zamluvit. Ale to máte smůlu.
Vedle jak ta jedle jste tu pouze a celou dobu vy a uvádíte zde ničím nepodložené domněnky.
Evropské nařízení ohledně schvalování vozidel:
"Příloha I", bod 2.1 "Rozvor (rozvory) náprav (plně naloženého vozidla)"
Když jsme u odvádění řeči od tématu. Proč vy nereagujete na to, že. VÁMI udávané hodnoty neodpovídají odkazům přímo z konfigurátoru, které jsem zde uvedl. To se vám nehodí do krámu, co?
A proč nereagujete na to, když jsem vám znovu vysvětloval, proč se změnou výšky podvozku dochází ke změně rozvoru? Že je to jednoduchá fyzika.
Žádnou hranici jsem si v hlavě neudělal. Všechny vozy s dlouhým rozvorem mají stejnou vzdálenost mezi nápravnicemi, stejně jako všechny vozy s krátkým rozvorem. Což je logické, mj. z důvodu sdílení komponent. Se změnou výšky podvozku, pak dochází k malé změně rozvoru. Z důvodů mnou několikrát popsaných.
Níže 2x Seat Leon 1.5 TSI manuální převodovka:
Ve výbavě Style rozvor 2669:
ve výbavě Vamos FR rozvor 2672:
Budete mi tvrdit, že tyto dva vozy mají rozdílnou karoserii? Všimněte si, že Vamos FR má ve výbavě zmíněný o 15mm snížený sportovní podvozek
Ale tato situace v praxi nikdy nenastane, proto se nemusí řidič učit pohotově reagovat na něco, co v praxi neexistuje.
ano, teoreticky by bylo přesnější, kdyby měli desku umístěnou v zatáčce. Prakticky na nácvik správných reakcí a chování při smyku je to jedno. Důležité je, aby se ti lidi naučili zachovat chladnou hlavu a korektně reagovat na nastálou situaci a ne jen ztuhnout na volantu a nevědět co mají dělat, jak se v reálu často děje.
Může mi někdo vysvětlit proč radí lidem jouda který o tom nemá ani šajnu?
Už z fotek posez za volantem na "Itala" volant mezi kolenama zarvaný do přístrojovky a sedačka u stropu a ve předu, jedině co je správně je držení.
A co se týká smyku a je jedno jaký vždy je lepší ho řešit plynem. Při nedotáčivém lehce srovnat kola a tzv. zatáčku provrkat, pokud jsem zkušenější klepnout za včas po brzdě což zvýší tlak na přední nápravu a kola se chytnou a auto přejde do přetáčivého smyku a ten už se kontroluje o dost lépe a zbytek zatáčky projet "dveřima na před". Vždy to chce trénink a s daným autem si to někde na bezpečném místě zkusit. Jinak se řeší situace na asfaltu jinak na šotolině a jinak na sněhu a ledu kde ta trakce je opravdu mizerná. Nejdůležitější je ale stejně tomu všemu předejít tím, že nejedu až příliš rychle když to neumím a před zatáčkou včas brzdit a jet správnou stopu, pokud tohle všechno dodržím tak mám 99% jistotu, že ke smyku ani nedojde a když ano tak vše dopadne dobře.
Tak nevím jak jinak si chcete v SUV sednout. Pravděpodobně je sedačka na nejnižší pozici. Ve všech SUV sedí člověk "jako na záchodě" 😄
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Připrdelíš se do diskuze s někým jiným,
nepochopíš podstatu textu,
napíšeš spoustu slov,
kterými popřeš sám sebe.
Zkus občas chvíli přemýšlet, nebuď zbrklý.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
blbý co, když někdo napíše relevantní argument, lepší na něho personálně zaútočit, než reagovat na jeho argumenty 😄 ubohé