Bavíte se s lidmi, kteří nikdy (na) OZE mít nebudou. A jsou z toho frustrovaní.
To tedy máme cca 2/3lidí v republice,takže je nás nějakých 7 mega frustrovaných-i když já si tak nepřipadám a asi i spousta dalších-no,nikdo vám nebere právo si to myslet-stejně jako nám chudákům myslet si o vás-víte,co-že?
Možná reálné jsou, ale je na jejich naplnění potřeba aspoň dalších 40 let. Na vesnici se říkává, že hned se ani pes nevyse..., a tohle kompletní překopání zdrojů, je poněkud složitější úkon.
Samozřejmě to bylo myšleno na reálnost cílů v daném časovém horizontu,což je nesmysl a nevím,proč to v Bruselu nikdo nevidí.Co ale chtít od úředníka,který nemá o realitě ani potuchy-bylo by třeba je s prominutím "vykopnout" z těch teplých chlívků do normálního světa-to by se asi zpívala jiná písnička.Jinak s vámi souhlasím.
Vámi předpovězený nárůst ceny chápu,ale tohle prostě nikdo neunese-navíc s předpokládaným nárůstem spotřeby-viz dekarbonizace všeho na co si vzpomenete,tlakem na rozvoj elektromobility atd.,atd...Musíme se rozhodnout,zda jsou "zelené" cíle EU vůbec reálné (podle mého soukromého názoru nejsou) a reagovat podle toho-klidně i odchodem z EU.
Kdysi jsem pozoroval v pro mě neznáme hospodě tréninkové šachové partie-byl jsem přizván,zda si chci zahrát.Hrálo se na 10min v trochu horší pozici jsem nábídl remízu-odpověď "vyhraji na čas" a měl pravdu.Druhá partie-remízová dvouvěžovka,pro mě s pěšcem navíc-protivník nabízí remis-má odpověď (stejná jako jeho v minulé partii),ho doslova vytočila-to se prý nedělá a během 2tahů nastavil věž,dobral jsem ji se slovy "teď už ani ten čas nepotřebuji"-no dál už se nehrálo.Psychologie k šachu patří,ale funguje na obě strany a pokud ji chcete jen využívat a nejste s to ji "pobrat" z druhé strany,šachy nehrajte.
Nj a všemocná AI za nás bude spravovat silnice,vyvážet fekálie z kravína a konečném důsledku se bude starat o vše,včetně našich dětí a jejich výchovy atd.,atd a všichni přijdeme o práci a vymřeme hlady,samozřejmě kromě pár vyvolených-někdo té AI přeci musí dávat cíle-i když možná ani to nebude třeba a lidstvo skončí jako v Terminátorovi nebo podobných filmech.
Zdravím,nejsem vědec,mám jen maruritu na gymplu a to dost starou,ale z mého pohledu je si vyjádření v článku protiřečí.Na jedné straně je vesmír nekonečný a na druhé expanduje-jenže expandovat může jen tam,kde dosud není-z toho vyplývá,že existuje něco mimo vesmír-pro potěchu šťouralů,soukromě tomu říkám nevesmír-do kterého vesmír expanduje-ergo kladívko,musí existovat hranice mezi vesmírem a nevesmírem a vesmír je konečný.
Je jedno jestli dobíjíte soukromé EV nebo firemní. Vzhledem k tomu, že je to má firma je to irelevantní. Peníze bych zaplatil tak jako tak. Navíc v rámci sdílení energií jdou všechny přetoky z mého domu do firmy. Pokud se mi podaří dobít na domácí nabíječce ušetřím za distribuční poplatky . BTW vyrobenou elektřinu poskytuji své firmě zdarma. Pokud bych chtěl uměle vytahovat peníze z firmy napočítám ji 3-4Kč za Kwh (zákon toto umožnuje).
Důležité je umět s energií pracovat a co nejvíce spotřebovat.
Ano v současné době více vyvážíme než dovážíme to je pravda.
To že budeme dovozce energií není nic špatného. Naopak je velký tlak na společnou evropskou energetickou síť. Ano do pár let budeme dovozci jelikož se málo peněz investuju do OZE, které dokážeme vybudovat rychle a energii můžeme mít takřka v řádu měsíců.
GD to říká jasně a zákony se dle toho uzpůsobí. Pokud lidé nedodrží zákon bude je za to čekat pokuta ( stejně jako u starých kotlů apod)
Energie bude dost toho bych se nebál pro celou EU.
Státy by měli řešit i akumulaci. A EV s V2G jsou skvělým mobilním zdrojem který může pomoc vykrývat špičky. Česká legislativa zatím nezná pojem akumulace ale to se brzy změní.
Velmi mnoho energie se plýtvá na těžbu, distribuci a rafinaci ropy. Když mnoho lidí přejde na EV nebude třeba tolik energie. Též snížením spotřeby budov dojde k výrazným ušetřením energie.
Budou vznikat agragátoři flexibility, kteří budou společně s lidmi a firmami řídit síť a přesouvat spotřebu tak aby síť v rovnováze.
Změny které se v energetice chystají budou skvělé. Já se na to velmi těším.
Jj,jak říkám-optimista,jen pořád neřešíte to,když nefouká a nesvítí-to pak prostě nebude,co by se řídilo a přesouvalo a pokud chcete masivní rozšíření EV,nechte si o nějakém ušetření jen zdát-na to stačí kupecké počty,ty ale jako by nikdo nechtěl vidět,přes tu clonu GD.
Nikde jsem neuvedl, že jsem EV koupil soukromě, ale vždy jako firemní vůz.
Energie bude více než dostatek a to se nebojím. ČR není čistým vývozce energii.
Velmi rádi si ji koupíme např když v Německu mají přebytku.
Např včera večer od 1 -5 h do rána byla cena elektřiny 1 až 2Kč za MWh a to díky dovozu energii z Německa ( byl silný vítr a větrné elektrárny vyráběli mnoho energie navíc) . Odkaz koukněte na cenu 1.10.2024.
To že se energie bude dovážet nezdraží elektřinu ba naopak zlevním všem.
Revize jednou ročně je zanedbatelný náklad. Výrazně více stojí servis spalovacího vozidla.
Navíc cena elektřiny půjde dolů. Kromě toho, že nyní mnoho firme investují do vlastní FVE, tak v rámci GD budou muset všechny budovy (vyjma historických) projít rekonstrukcí, aby splňovali novodobé standarty. Takže Kromě zateplení s nížení energetické náročnosti budov, budou též investovat do OZE , aby novodobé limity splňovali.
Bude tedy mnoho výroby elektřiny a to bude tlačit cenu dolů.
Na nové jádro je zbytečné spoléhat. Výstavba potrvá desítky let a náklady na výstavbu mnohonásobně překročí původní rozpočet.
Nová JE se ekonomicky nevyplatí a je vhodnější energii dovážet.
Stále EV pro lidí s vyšším nájezdem km se vyplatí více EV než spalovací vůz.
I bez FVE a díky spotových cenám je nabíjení opravdu velice levné.
Navíc nám neustále přibývají záporné ceny( minulý rok 78h, letos kolem 290h)
S elektrickou energií opravdu nemáme problém
Rozeberu to postupně-mícháte FVE na soukromém domu s jejím využitím pro nabíjení firemního vozu-dál,nebavíme se o energiích,ale o elektrické energii a v té je ČR už hodně dlouho čistým vývozcem-jen se ten vývoz v posledních letech výrazně tenčí (můj soukromý odhad-do 5let jsme dovozce).Váš optimismus ohledně rekonstrukcí budov je fajn,ale tak rychle to nepůjde-možnosti stavařů,materiál i lidská síla atd...Zmiňujete přitom GD-ovšem pokud by jen polovina motoristů na západ od nás přešla na EV,potom pro nás moc přebytků nezbyde a co když nebude foukat a svítit?Nedávno tu někde byl článek,jak Dánsko muselo po dost dlouhou dobu dovážet cca 75% spotřeby-ze Švédska a Norska,ale ti celou Evropu neuživí.No jste optimista,já vám jen přeji,ať vám ten optimismus vydrží i nadále-já to tak nevidím,ale už to tu nějak doklepu-jen bych se chtěl probrat za pár desítek let-omrknout to,jen je otázka jestli bych zaplakal nebo umřel znova-smíchy.
Stejně jako majitel spalovacího vozu by si měl započítat pořizovací cenu svého spalovacího vozu .
I přesto se to velmi vyplatí. FVE i EV jsem nakoupil a provozuji.
Ročně najezdím 90tis km. Provoz spalovacího vozidla mě ročně stálo při těchto km 250tis (palivo + běžný servis). S EV spotovými cenami a FVE se vejdu do 30tis ročně. Vozidla zpravidla kupuji na dobu 5let. Poté byl servis vozidla natolik nákladný, že se mi jej oplatí prodat a koupit nový.
Tedy zjednodušeně : 250tis x5let = 1,250.000CZK
EV 30.000 x5 = 150.000CZK
Cena nového EV mě stála něco málo přes 1 Mil
Vozidlo téže kategorie v naftě by mě stálo 750tis a to hůře vybavené v základní výbavě. Se srovnatelnou výbavou by byla cenová parita.
Tedy 1,250.000 +750000 = 2mil CZK pořizovací cena + náklady na provoz na 5let
EV 1mil + 150tis = 1,150.000CZK
=Úspora za 5let min 850tis.
K tomu s FVE si zafixuji energii jelikož ji mám zaplaceno v pořizovací ceně a bude sloužit 20-30let a nemusím se bát o to, že bych si cenu energie nevyrobil
U tradičního paliva je cena PH nejistá. Od roku 2027 se bude cena emisní povolenky promítat do ceny paliv tedy dojde ke zdražení. Čím více bude přibývat EV tím se sníží poptávka po tradičních paliv a výrobcům porostou náklady, tedy dojde ke zdražení tradičních paliv.
Ano najezdím mnoho km ( EV je firemní proto takový nájezd). Avšak velmi se vyplatí EV s kombinací FVE
Sčítáte a odečítáte jablka a hrušky-jednou je to soukromé,podruhé firemní.A počteěte si někdy,jak klesáme ve výrobě elektřiny-myslíte,že jí bude dost?A pokud ji dovezeme,určitě bude "za babku"-to s těmi výpočty asi taky zamává.a na těch 30let FVE by se taky mělo započítat dost na revize,údržbu,případně opravy-zadarmo to nikdo neudělá.
Panely se nečistí, hromosvody nejsou podmínkou FVE - záleží na konkrétní situaci, ale hromosvod je primárně ochrane domu před bleskem a s FVE nesouvisí, buď musí být i bez FVE, nebo nemusí být ani s FVE
.
Jakými auty jezdí je jejich věc, to s FVE taky nesouvisí..
.
Ta návratnost "ivestice" je nesmysl, ale zase není potřeba si vymýšlet další nesmyslné "problémy" ještě navíc.
Promiňte,že do toho vstupuji,ale v článku se vyčísluje úspora benzínu-celkem vysoká.s tím,že teď dobíjí EV "zadarmo"-takže typ auta s tím souvisí-jen mi v té snůšce čísel tím pádem taky chybí náklady na pořízení EV.Logicky když počítám benzín jako úsporu oproti EV,musel jsem si ho pořídit a jeho cena už těmi výpočty pěkně zamává.
Autoforum je dezinformacni plátek. Nectete to. VW nezavíra, přemýšlí ze zavře. Ale ne čistě kvůli EV, kvůli tomu, že se obecně prodává méně aut než dříve - alespoň to je citace finančního reditele. Platilo to ještě před rozmachem EV. V Číně se jim nedaří, protože nejsou schopni vyrobit levné zajímavé EV. Za posledních 5 let jim tam odbyt klesl o třetinu. Škodovka tam měla dnes dělat 50% obratu. Nyní jsou z trhu úplně venku protože nejsou schopni nabídnout elektro.
O můj důchod nemusíte mít starost, jezdím v Taycanu.
Cenzurujete už i příspěvky o cenzuře?Perfektní!!!!
Autoforum je dezinformacni plátek. Nectete to. VW nezavíra, přemýšlí ze zavře. Ale ne čistě kvůli EV, kvůli tomu, že se obecně prodává méně aut než dříve - alespoň to je citace finančního reditele. Platilo to ještě před rozmachem EV. V Číně se jim nedaří, protože nejsou schopni vyrobit levné zajímavé EV. Za posledních 5 let jim tam odbyt klesl o třetinu. Škodovka tam měla dnes dělat 50% obratu. Nyní jsou z trhu úplně venku protože nejsou schopni nabídnout elektro.
O můj důchod nemusíte mít starost, jezdím v Taycanu.
Koukám,někdo mi tu vesele maže příspěvky-kdysi se tomu říkalo cenzura-jak se tomu říká dnes?
Autoforum je dezinformacni plátek. Nectete to. VW nezavíra, přemýšlí ze zavře. Ale ne čistě kvůli EV, kvůli tomu, že se obecně prodává méně aut než dříve - alespoň to je citace finančního reditele. Platilo to ještě před rozmachem EV. V Číně se jim nedaří, protože nejsou schopni vyrobit levné zajímavé EV. Za posledních 5 let jim tam odbyt klesl o třetinu. Škodovka tam měla dnes dělat 50% obratu. Nyní jsou z trhu úplně venku protože nejsou schopni nabídnout elektro.
O můj důchod nemusíte mít starost, jezdím v Taycanu.
O váš důchod se nestarám a vy se ,prosím, nestarejte o můj.Nejsem tak prachatý jako vy,ale do konce života jsem zajištěný.Jen mimochodem,mám Focuse 9let,koupil jsem ho jako tříletou ojetinu za necelých čtvrt mega,dnes ho za 50k v poho prodám (ne,že bych chtěl) a při dobré údržbě bude cena možná i růst.Vy máte auto za cca 4,5-5mega,dnes ho prodáte s bídou za polovinu a za 5let ho nikdo nebude chtít ani za cenu šrotu,gratuluji,jste king zelené udržitelnosti.
Píšu z mobilu, diakritika je mi ukradená. Jde o obsah, ten vy odmitate. Už to tady nějak doklepejte, další generace bude ráda jezdit v bezemisních autech. Důchod vám zaplatíme, mějte se.
No,Wv ruší továrny,Toyota a Volvo omezují výrobu EV o polovinu,a dnes je v Autoforu hezký článek o dění v Nizozemí-to se nám ta elektromobilita pěkně rozvíjí....do kelu.A důchod mi platit nebudete o to se nebojte,mám své vlastní prostředky-spíš se starejte o ten svůj.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Rozdíl mezi námi je v tom, že my, kteří to máme, nemáme žádné ideologické důvody stavět se k OZE negativně. Ostatně dnes můžete pořídit FVE s výkonem 10 kW a úložištěm 15 kWh za méně než 400 tisíc Kč bez dotace. Roční výroba cca 11 - 12 MWh, pokud jste schopen je využít a při ceně okolo 7 Kč za 1 kWh ušetříte ročně na elektřině okolo 50 000 Kč. Za 8 let to máte zpět. Servis během těch 8 let nestojí nic,nepotřebuje to žádné palivo ani obsluhu.
Pokud se umožní pronájem úložiště, zvýší se jak Vaše ekonomika provozu, tak i efektivita celé sítě, což v důsledku zlevní energii všem. Tak to prostě je.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A nemáte vůbec,ale vůbec žádné ideologické důvody-jen ty kecy o nulovém servisu,revize taky neplatíte atd.,atd,,,Mimochodem podle vašich počtů jste po 8letech šulnul a máte na krku staré bateriové úložistě-samosebou s minimálním dopadem-jak finančním,tak ekologickým na jeho likvidaci a to nemluvím o vlastních panelech-jj,můj drahý,tak to prostě je.