Ten článek správně popisuje jeden z problémů našeho školství. A opravdu nejde o to, jestli budeme vysvětlovat pojem endemit na prvním nebo druhém stupni. Problém je v tom, že naše školství je zahleděno na pojmy a ne na jejich obsah. On je rozdíl mezi tím, když se děti učí memorovat význam pojmu "endemit" a tím, když jim někdo vysvětlí, že tahleta rostlinka roste přirozeně jenom tady a tomu se říká endemit. A netrvá se na znalosti toho pojmu samotného, ale na znalosti toho, že některé druhy se někde vyskytují přirozeně a jinde ne. On ten rozdílný přístup nemusí být na první pohled úplně zřejmý, ale pro děti je to přesně ten rozdíl mezi odporem ke škole a láskou k ní. Děti přece neučíme proto, aby uměly vysvětlovat co znamená jaký pojem, ale aby chápaly podstatu co je za těmi pojmy ukryta. Ty pojmy jsme si vymysleli kvůli něčemu a to něco je třeba učit. Pojem je jen nástrojem jazyka a nemá být cílem vzdělávání. Stejně jako se děti neučí proto, aby domů nosily v bílém sešitku co nejnižší čísla. Učí se proto, aby domů nosily něco nového ve své hlavě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podle aktualizované ruské jaderné doktríny právě Čína společně s Ukrajinou zaútočila na rusko. Čína totiž Ukrajině dodává levné drony, kterými Ukrajina útočí na rusy na jejich území. Zároveň je Čína jadernou mocností. Rusko je s Čínou ve válce. Tohle jsou důsledky ruského přístupu.