Ani ne, Itálie je absolutně bezpečná země, kromě Říma a Milána, kde už je to trochu horší, ale cestuji i s dětmi a nikdy jsem neměl ani náznak, že by situace byla nějak nebezpečná. Jezdím tam autem, vlakem i letadlem a vše v pohodě. Zvěsti o strašných řidičích jsou spíše náhodou, ano nedodržují moc rychlost, kličkují, ale není to balkán nebo turecko, za tu dobu jsem zažil snad jen dvě horší situace na silnici. Vlaky strašně levné, i MHD (24 hodinový lístek za 75Kč v Trieste) a když příjde revizosr, tak prvně se zeptá, zda má člověk lístek označený, pokud ho člověk má u sebe i neoznačený, tak prvně označit a pak udělá kontrolu, pokud ho nemá vůbec, dá mu možnost si ho koupit. Ne jak u nás, že revizor je na honbě za pokutou.
Jak tam cestujete? Autem je to docela daleko a letecky asi palka pokud necestujete sam, ne? Kolega byl jeste niz, byl nadseny, ale jedna cesta mu zabrala 3 dny.
Na sever autem, v podstatě do úrovně Rimini tam je člověk max za 10 hodin. Na jih létám buď z Vídně nebo z letiště Trieste, letenka pro dva kolem 3000 i s kufrem s Ryanair. Pak už se dopravujeme s ženou vlakem, ty jsou v Itálii za pusu oproti ČR a všechno nové soupravy. Hlavně ty vlaky tam hned ze stanice jedou 130, takže cesta mezi městy 5 minut a lístky (z města do města) kolem 1,5€. V říjnu ještě plánujeme se ženou Calabrii, letenka teď na Ryanair pro dva 3500. Ubytování bereme v penzionech nebo od soukromníků, naposledy v Polignano di Mare ubytování 120m2 na 4 noci za cca 6000.
626 korun. Pro bohaté je to legrace. Přitom Itálie, Francie.... upadá. Vždy jsem se tam těšil Dnes bych jel ( letěl ) určitě jinam. A i kdyby, přitom nevím jestli jsem ještě v Evropě.
Itálie upadá? Záleží kde, Bibione nebo Caorle asi jo, to je namaslena Itálie pro turisty, ale Apulie nebo města, kam zavítají jen milovníci země je kouzelná a lidé uzasni. Od loňska jsem tam byl 6x a mohu srovnat pravé tu masovou Itálii pro turisty a tam to je opravdu jen pozlatko, ale pokud člověk ví kam jít, tak najde jiný svět. Ale menší města, tam je atmosféra.
V Ománu jsem platil 680. Za pěkný byt pro dva. Ve Finsku za celý dům pro tři 1000. Takže Itálii asi škrtáme
Pokud člověk není náročný, tak ve dvou se dá v Itálii sehnat ubytování za pusu. Loni za 5 noci v Benátkách kolem 1500 na noc se snídani v sezóně. A Benátky nejsou jen San Marco, je tolik míst, které jsou plné kaváren, krásných budov a třeba hodinu člověk nepotká turistu. Itálie je úžasná země, za poslední 2 roky už jsem tam byl 6x a rozhodne nekončím. Vlaky a MHD za pusu a ta gastronomie je sen, ale člověk nesmí srovnávat restauraci v Bibione a nebo třeba Lecce, kde je turistu 100x méně.
Loni jsme navštívili vedlejší riccione a samozřejmě San Marino. Nádherné místo a jako vždy pohodový styl života. Do Itálie se podívám několikrát do roka, jako lék na nervy. Někdo tu psal něco o nebezpečí.. nic takového jsem v Itálii nezažil. Jediné Miláno bylo trochu bubakov, ale jinak pohoda. Výborná kuchyně, Výborná zmrzlina, apperol na každém kroku, co víc si přát..
Během sekundy si toho uvědomil poměrně dost - slyšel svištění kulky a cítil, jak mu ona střela prostřelila ucho. Neskutečně bystrý člověk.... .
Divila byste se, jak je vteřina dlouhý okamžik. Když jsem se čelně střetl na motorce s autem, tak během té krátké chvíle mi to přišla jako věčnost. Hlavou mi proletělo tolik myšlenek, co mohu dělat. Naštěstí jsem se tehdy rozhodl správně a pustil řídítka, takže vám mohu odpovědět. Ve vypjatých chvílích člověk vnímá čas jinak.
Deset miliard sem, sto miliard tam... Za pár let to bude zase vyšetřovat protikorupční komise jako u všech vojenských nákupů ODS.
Tak všechny nákupy ODS říkáte? Největší prusvihy v rámci armády, které byly řešeny: vrtulníky Venom a Viper, vláda ANO. Pronájem gripenu, vláda ČSSD 2004. Nákup Pandurů, vláda ČSSD 2006. Nákup letounů CASA, zajišťovala TOP 09, pravda pod vládou ODS. Takže opravdu všechno ODS??
Řeší se tu drobné, sby se neřeklo. Je běžné, že po odpisu se vozy prodávají za téměř nulové ceny, protože v tu chvíli je to jen zatezijici položka a je nutné se jí zbavit co nejdříve. Měli jsme ve firmě Octavie a po 10 letech se prodávaly za cca 30000, aby šly co nejdříve pryč. Hledat kupce a ještě se o to starat by znamenalo člověka, který by firmu stal víc, než případný ziskovy prodej. Točí se tam takové peníze, že tahle je pouhá špóna, běžně se kupují stroje za X milionů a po pár letech se odváží do šrotu, aniž by se jen zapojily, protože se změnila dispozice. A to nemusí být nemocnice, děje se to všude. Začíná projekt, nakoupí se stroje a vybavení, mezitím se projekt zruší, ale vybavení se musí odebrat a pak se dá do skladu v lepším případě. Pokud se firma chce něčeho zbavit, tak cenu musí podložit odhadem, ale pokud he odhadem běžná cena, tak se věc bude prodávat třeba půl roku nebo déle a to stojí hodně peněz, takže se odhad podstreli záměrně, aby věc šla z domů a není v tom účel obohacení.
Spropitné nechávám různě po světě, ale nejvíc mě překvapili v Portugalsku, kde na Spropitné koukali jak z jara. Byli jsme mimo běžné turistické destinace a když jsme dali Spropitné, tak se ptali proč, jestli neudělali něco špatně. Pak nám u stánku s jídlem omylem nauctoval víc a když to zjistil, tak šel k nám do hotelu, aby nám to euro vrátil 😄
Cituji:Například Američané je vzhledem k jejich odolným podvozkům dodnes používají na kratších vzletových a přistávacích drahách, včetně letadlových lodí.
US Navy tedy používá na letadlových lodích rachotiny podle Vás?Kolik amerických pilotů kvůli tomu zemřelo?
zde je chyba autora, protože námořnictvo USA již žádnou F-18C nemá. Všechny je již dávno vyřadilo, nahradily je modernější Super Hornet nebo Growler. Je sice pravda, že část draku je podobná, ale tyto stroje mají pramálo společného s původními F-18, které vyřadila Austrálie. Australské stroje ani neprošly žádnou modernizací. Některé z vyřazených strojů z US NAVY šly do Španělska, protože je španělé používají rovněž 40 let. Tento článek je pro znalého člověka trochu směšný, protože darovat letadla je jedna věc, ale Hornet není Mig, na která má Ukraina zázemí, školený personál, výzbroj, techniku. To letadlo by se neodlepilo ze země, pokud ho nebude mít kdo servisovat, hlavně ty stroje mají svá léta za sebou a byť to ve své době byl špičkový stroj, tak dnes už je to opravdu rachotina, která 3 roky stojí v hangáru. Každé zemi jde o to dostat použitelnou techniku, tohle by trvalo dalšího půl roku školení, někdo by je musel oživit, dále by Ukrajina musela koupit nebo někde sehnat kompletní infrastrukturu. Vzhledem k tomu, že země, které stroje používali nebo používají, tak přešly na modernější verze F/G, kde je servis podobný a jistě by pak nemohli kompletní servisní zázemí zaslat spolu s letadly.Vždy platilo, že vycvičit pilota trvá 3-4 roky, ve válce minimálně 2-3, posadit ho do stroje, který proti dnešním SU-27/30/34/35 nemá šanci je blbost.U F-16 je situace jiná, protože starší kusy z evropy jsou stroje kde již proběhl upgrade na MLU nebo se dá provést.
Tak jo a mně se to líbilo, je to prostě nadsázka a za mě konečně seriál, který je prostě oddych, žádná snaha o něco hlubšího, pokud to bude pokračovat stejně, tak se asi budu dívat. Pěkná země, krásné moře, pěkná baba a byť je Štáfek kovaný sparťan, tak u mě má pozitivní vyjímku 🙂 a mně se jeho styl hraní prostě líbí, jede si svoje a to mu sedí.
Další věc, která mě ujistila, že zde takové věci nemá smysl kupovat a že dělám dobře, když si pro italské výrobky jezdím do Itálie. Je to sice 13 hodin cesty tam i zpět, ale ta kvalita je úplně jinde a to ve všem. A popravdě, jen olivový olej mi zaplatí naftu, respektive ten rozdíl ceny tam tady. Parmezan mě stojí jako eidam, šunka a jejich salámy levnější než Vysočina. Pasta al bronzo kolem 20 korun, tady začínáme na 65 korunách. Rajčatové omáčky za 25 korun, ale chuť je úžasná, sladké, plné chuti, bez chemických sragor, že není potřeba nic doplnit. 5x do roka vezmu auto a vracím se s plným kufrem jídla a po prepocteni úspora cca 6000 korun.
na papíře to vypadá celkem obstojně a jednoduše, toto řešení v podstatě nepotřebuje žádný systém poloos a ramen, vůz se zbaví dvou kloubů, které vedou od převodovky na hnanou nápravu a vlastně i nápravu nehnanou, systém pružení a tlumení se tak bude nezávisle pohybovat ve vertikální ose a vždy bude mít stejnou sílu, zvýší se tak i tuhost podvozku, protože nebude muset mít plovoucí uložení. Takže v suchém prostředí, kde funguje mazání, a nebere se opotřebení, tak OK. Pak tu máme reálný provoz, kdy to bude pořád běhat nahoru a dolů, tak bude docházet k opotřebení a v případě výměny jednotlivých komponent to bude nemožné, protože se bude měnit celý systém, pak ještě utěsnění a zapouzdření pohyblivého systému. Asi praxe ukáže.
jak to ze nemame a kdo vybiral a kupoval ty spanelske casy co mame? proc se teda kupovaly kdyz jsou k nicemu?
CASA je zcela jiný typ letounu, co do únosnosti, doby letu, variability. CASA jsou dobré stroje na drobné přesuny, mají levnější provoz a letovou hodinu, létají v nižších výškách. CASA plně nahradily stroje An-26, Embraer by nahradily dlouho vyřazené An-12.
Izrael vznikl mezinárodní úmluvou vsech zemí s byl napaden sruhy den po svém vzniku.
Izrael právě nevznikl mezinárodní umluvou, byl uznán pouze pár starý v rámci OSN, jednou z nich jsme byli i my, Československo. Ale protože okolní země byly pod vlivem Anglie a jiných mocností, tak se jim vznik dalšího státu, hlavně židovského zcela nelíbil. Svoji existenci si musel vybojovat. Letectvo a vysadkare jsme vytvořili my, letouny Spitfire a Avia 99 a 199 šly od nás. V té době už u nás bylo po únoru, ale přesto zde byli piloti a školitele z USA, vesměs dobrovolníci, kteří prováděli servis a školení pro izraelce.
Je divné, že by ztráta výrazně převyšovala obrat, zde bude chyba novinek, že neumí převést hodnoty USD=CZK. Pokud si ale vezmu obrat společnosti a počet prodaných vozů, tak se dostávám kolem 0,65 milionu CZK na vůz, je nutné i odečíst souběžný prodej, jako náhradní díly, ale i tak, pokud bych bral, že cena vozu na tamních trzích je 0,65mil CZK, tak v Evropě to bude 2x tolik. Ano máme zde homolagace, emisní hodnoty (které budou platit v rámci EURO7 i pro elektromobili, takže už jsou na to vozy asi připraveny), ale pořád ten rozdíl v ceně je markantní. Setkal jsem se s tím i u motorek, kdy třeba Enfield stojí v Indii skoro 40% oproti EU cenám.
Na Allegru nakupuji každý týden, od věcí na stavbu, po domácí potřeby (jar, prací gel..). Vše až skoro o polovinu levnější než v ČR. Doprava zdarma (za roční poplatek 300 Kč), která by mě už stála přes 2000 Kč. Jednou mi nepřišlo zboží a Allegro mi obratem vrátilo peníze za prodejce. Komunikace bez problémů v češtině. Většinou mi zboží dojde za cca 2 dny. Tedy v článku je mnoho polopravd, aby se vahajici zákazník rozhodl pro konkurenci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Německo muže být multikulturní poslední dobou, jak chce, ale brzy se možná dočkáme nové vlny spolku ve stejnokroji, která bude chtít udělat pořádek ve svých městech. Frau Merkel pos*ala svoji politikou život budoucím generacím. Jsem pro pomáhat, ale nesmí to ohrozit život můj nebo mých blízkých. Dnešní Evropa je taková, ze se sama nakazí rakovinou, aby soucitila s nemocným, ale to není řešení.