Ano, je to čím dál lepší. Ovšem část, která je součástí stavby Palačovské spojky, tam se bude stavět ještě 2 roky a poslední úsek Rybí - NJ se 2025 možná teprve začne stavět.
S tím, že se tam u Exitu NJ západ stále počítá s tím, že tam bude trvale snížena rychlost na 80 km/h. A to i po kompletním zprovoznění dálnice.
Ano, vím jak ty práce budou navazovat dále a jenom dobře že se intenzvně pokračuje dále. A jsem za to rád, že to je takto po kouscích vzhledem k tomu, že je to předělávka původní rychlostky. Nedovedu si představit že by to rozkopali celé najednou. A naštěstí D48 není tak fekventovaná jako jiné dálnice, tím pádem průjezd těmi staveništními úseky jsou naprosto v pohodě.
Ne, jen jsem dobrý technik, co si dokáže představit různá lidská chování. Říká se tomu schopnost empatie 😉
Vy zřejmě obdivujete dopravu v Bangladéši. Já raději tu na západ od nás. Dálkově ovládaná vrátka se dají pořídit za poměrně malý peníz.
No dělal jsem mnoho let bezpečáka. Takže si troufám tvrdit, že na takovéto věci mám oko. Podíval jsem se na reportáž na Primě, kde jsou ty bezpečnostní prvky dobře viditelné a popsané a přijdou mi dostatečné. Toto museli porušit úmyslně, zkrátka si chtěli zkrátit cestu.
1) Viděl jste vůbec to zabrádlí a ty vrata pane Krasný ?
2) Jaká je Vaše kvalifikace vztahující se k této problematice ?
V našem městě, když chci vlézt do vlaku, tak musím přesně takto projít kolejemi. Žluté čáry nikde nejsou a podchody nemáme. Skrz toto nádraží projíždí všechny vlaky pomalu. Dovedu si představit, že ti lidé se po východu z vlaku kochalu pohledem na ten vlak a ceduli i podchod přehlédli. Neabsolvovali školení, tak fungovali tak, jak jsou zvyklí. Jak jsem psal. U nás máme takové nádraží, kde děláme přesně to samé, co udělali oni. Já si nedokážu představit, že jsou u nás blbci, kteří si neuvědomí, že kdy skrz nádraží pustí vlak vysokou rychlostí, tak se nemohou spoléhat jen na cedule. Až to Pendolino jednou někoho zabije, budete dál psát, že měli koukat po cedulích nebo budete raději pro to, aby se nástupiště dovybavilo zábradlím s dvířky pro personál?
To zábradlí tam ale je, podívejte se pořádně na to video nebo fotky vlakové stanice, dříve než začnete psát nepravdivou informaci. Oni přešli koleje s vidinou toho že budou přelézat zábradlí, u kterého se zastavili. A podle některých, kteří tam stáli na perónu, se místo přelezení rozhodli jít přes ty koleje zase zpátky. Takže asi tak.....
Tam je přecházení zakázáno ze zákona? Tak to Vám děkuji za tu informaci. Já to nevěděl. Začínám si myslet, že jízda vlakem je asi spíš pro právníky a ne pro mě a cizince. Cizinci si asi také nenastudijí celou sbírku zákonů, když k nám přicestujou.
Toto se říká už malým dětem, že se nesmí vstupovat do kolejiště a že se nesmí vstupovat za žlutou čáru. Na to není opravdu sbírka zákonů.
Prosím. Nevkládejte mi své nesmysly do úst. Zcela normálně pochopitelné, takže nebudu se opakovat a navíc jsou tu lepší diskuze než s vámi jakožto kašparem, takže pěkný večer a nashledanou.
Trať v Trutnově nemá podchod, tam je tudíž přecházení povoleno. Nádraží na hlavním koridoru, kudy jezdí vlaky supercity a další vlaky vysokou rychlostí, mají podchody všechna. A tam je přecházení zakázáno ze zákona. Tak prosté to je.
Samozřejmě, že si to zreguloval trh, tím že bylo o vlastnícké bydlení takový zájem a poptávka převyšovala nabídku, tak to muselo zvyšovat ceny nemovitostí. Ten poměr ale není třeba zvyšovat. A i přes aktuální ceny neplatí, že to je pro většinu nereálné, stále se to mnohdy vyplatí a náklady a benefity jsou lepší než u nájmu. Mnoho mých známých teď kupovalo byt v osobku (i přes vyšší hypotéku) a to nemají zrovna velký plat, pořád se to vyplatí. Navíc úroky za hypotéky jdou, byť pomalu, zase dolů. Taky zcela pomíjíte, že dostat se k vlastnctví, teď zcela daleko více probíhat přirozenou cestou, zkrátka že nemovitost získate od rodiny nebo zdědíte. Což za komára bylo nadneseně řečeno tak sada ručníků a skleniček 🙂 Až si říkám, co ty naše děti, jak dobře se budou mít.
To je marné mu cokoliv vysvětlovat. Pořád si tady něco mele o rozkastování společnosti. Úplně každý dneska i ta pokladní v lídlu má možnost si pořidit družstevní byt nebo byt v osobku. Stačí umět počítat.
To je sice pravda, ale není to žádná výhoda. Naopak. Společnost se tu mnohem ostřeji než na Západě rozdělila na dvě kasty: kastu vlastníků nemovitostí a kastu nevlastníků. To bude způsobovat čím dál větší napětí ve společnosti.
Ale, houbeles, že to není žádná výhoda. Kde jste takový nesmysl vzal ? To že 80% národa sype peníze (náklady na bydlení a hypotéka) do vlastního místo do kapes cizích vlastníků ? To není výhoda ? To že např. mé náklady na bydlení jsou mnohem menší než u nájmu ? Taky to není výhoda ? Že to to jeden ze základů, jak se zabezpečit na důchod ? A taky, že po mne tady něco zůstane (rodině, dětem apod...) ?........ a mohl bych pokračovat........A s tím kastováním jste pobavil. Ale když dejme tomu příjmu to Vaše členění, tak to, že značná většina popolulace ČR patří do té Vaší kasty vlastníků, tak je to naprosto v pořádku.
Pořád máme životní úroveň hluboko pod západním standardem. 😉
To sice máte pravdu, ale výrazně to je ale lepší než tomu bylo za komára. Dokonce v jednom ohledu jsme ten západní standard dokonce přeskočili, a to ve vlastnickém bydlení, kdy skoro 80% obyvatel ČR bydlí ve vlastním, kdežto na západě ten poměr nájemní bydlení/vlastnické je horší a kolikrát i půl na půl.
Nerentabilní???!!! Tak proč důl skončil ve velkém zisku? Četl jste to pořádně?
Ten důl byl teď v zisku, protože během energetické krize vystřelila krátkodobě cena uhlí nahoru, jednalo se u účetní uzávěrku 2022, rok 23 už bude poloviční a 24 tak šul nul nebo v zisku mírně (tím jak se cena uhlí zase šla dolů), pak už ve ztrátě. Navíc se dotěžuje současný porub. Nový porub v této hloubce a geologických podmínkách by byl s x-krát většími náklady. Už za Babišovi vlády bylo proto rozhodnuto o uzavření, díky energetické krizi a té ceně uhlí se to krátkodobě ještě prodloužilo (a vyplatilo), ale nevyhnutelné musí přijít. Žádný řádný hodpodář nebude provozovat silně ztrátový důl. Samozřejmě v tom současném porubu něco ještě zůstane, to se nedá udělat tak že až dotěžíte, tak si řeknete zavíráme krám. Tyto věci se musí rozhodnout dopředu a připravovat se na to procesně, technologicky apod...
6
Sledujících
1
Sleduje
6
Sledujících
1
Sleduje
Mě tam štvou ty protihlukovky... Chápu, že tam musí být, zvyknu si, ale 40 let jsem byl zvyklý na ty výhledy okolo (Starojický hrad, Starojický kostel, Svinec, Petřkovická hůrka, Loučka, Fukušima...) a teď prd. Není vidět nic.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To chápu. Taky si rád užívám krajinu. Ale třeba u Frýdku-Lysůvek (za tím krátkým tunelem) kde byly už protihlukovky dlouho, ale byly nižší, tak je museli předělávat na vyšší a kvalitnější, protože to je prostě fakt opruz pro okolní nemovitosti. Sám jsem tam nějakou dobu dojížděl pracovně, tak jsem to slyšel. S tím se moc nedá dělat a protihlukovky jsou nutnost, no. Ten hluk z kamionů se nese fakt neskutečně daleko.
1 odpověď