To je taková hovadina. Loni jsem učil prvňáky - 23 žáků, asistentka byla na těžké ADHD. Do toho jedna nezralá Ukrajinka. Nastoupila nezralá, malá, dětská, škola ji nebavila. A víte co? Jsme ve druhé třídě, je na chvostu, zdržuje ostatní, škola ji nebaví, protože je pořád poslední. A paní asistentka i já máme tolik práce jen s ní, že zbytek třídy bohužel kvůli ní trpí. Toto děvče propadne buď letos nebo na sto procent příští rok, protože to už bude tolik učiva, že kapacity stát neustále u ní, kontrolovat ji, motivovat, hlídat, už prostě nebude možné. Mít tam víc takových dětí je taková kravina! Proč si to někdo nejde zkusit do té první třídy, než vyplodí něco takového. Na každé nezralé, na každé ADHD, na každé ADD, na poruchy chování....pardon, to nebudou stačit ani dva asistenti do třídy. Už jste si zkusili mít takovou třídu v tělocviku, přejít s takovou třídou ven do města. To je na kriminál. Ne každé nezralé je totiž ještě k tomu hodné. To je asi škoda slov, když takovéto nesmysly plodí lidi bez praxe a od stolu.
...další kopanec, jak nám zpříjemnit práci. Kdybych mohl ze třídy "odsunout" nezralé děti, které tam nemají co dělat, ty s diagnózou poruch chování a zůstaly mi tam děti tzv. normální + s poruchami učení, dalo by se i učit. Ale poslední návrh byl omezme odklady, přitom nezralé dítě je snad větší horor než dítě s ADHD, sdílejme asistenty, ani za nic, bez asistenta v této třídě nejsem schopný odučit ani hodinu a čekám, s čím inteligentním zase přijdou. Ty děti se změnily a to hooodně. Každých pět let je to opravdu znát. Stejná škola, stejný učitel, stejné učivo, ale kdybych nesnižoval laťku, tak polovina neprojde. Myslím, že dokud si to ti, co vymýšlí tato inteligentní řešení nepůjdou zkusit aspoň na týden, nepochopí.
Chce se mi křičet. Učím na prvním stupni. Loni jsem měl prvňáky. Nastoupila mi jedna ukázkově nezralá holčička. Odmítala se cokoli učit, nezajímalo ji učivo, písmenka - nic. Nejraději by si hrála...kdo učí - ví. Zaměstnávala mě mnohem více než dítě s ADHD na které mám asistenta. Bohužel to pokračuje. Pokud bude odklad jen kvůli zdravotním ohledům a nezralé děti budou nastupovat, tak si to dost dobře neumím představit. U nás je v každé třídě několik problematických děti - kombinace poruch učení a chování - máme co dělat. Nechápu proč to ještě zhoršovat nezralými dětmi. Nejraději bych ty přechytralé odborníky pozval ke mně do třídy na týden a tiše je pozoroval.
Napsal jsyte to správně. A to jich je na školách 21000 a na to peníze jsou. Dříve to šlo i bez nich.
Ale to byste musel ty děti vidět teď. Už jsem to do diskuze nedávno psal. 23 dětí v první třídě, 1 asistentka. Dítě je těžké ADHD. Pokud mi ji vezmou, nejsem schopný odučit. Kolegyně ve vedlější třídě má dvě asistentky, protože není schopná s těmi prvňáčky ani odejít do šatny. 6 papírových dětí, agresivní, na tišících lécích, nespolupracující. Vůbec nechápete o čem mluvíte, když to nevidíte. Zkuste si v této sestavě odučit tělesnou výchovu nebo přejít do knihovny. Jednou nohou v kriminále a vy chcete radit, kdo potřebuje asistentku???? Pokud dostanu 23 řekněme normálních dětí, jsem to schopný odučit. Ale taková třída je dnes luxus.
Protože někde se podařilo sehnat a někde ne. Za ty platy se do školství nikdo nehrne. Takže třeba škola má normované 3 uklízečky, ale sežene jen 2. Na to 3.místo dostávala škola 50% mzdových nákladů a to se dělilo mezi ty 2 reálně pracující uklízečky. ( protože dělají práci i za tu 3.). Teď ty peníze na to 3.místo sebrali. Tj. ty 2 uklízečky budou dělat stejnou práci za méně peněz? Nebudou. Takže ředitel vezme z balíčku pro učitele a doplatí jim to, aby o ně nepřišel, protože by nikoho nesehnal.
Přesně
Souhlasím, ale my potřebujeme investovat do vzdělání instelatérů,
zedníků, elektrikářů, automechaniků, obsluhovačů dopravy atd.
tak bacha, protože jestli jsem zaznamel správně, tak chytrolíni chtějí jednotnou školu na řemesla, kde se naučí trochu instalatéra, trochu zedníka, trochu truhláře atd. a nakonec nám vyjde něco, co nebude umět vlastně nic.
Na učitele u nás připadá 10 žáků tzn. nejméně na celém světě. Pokud si náš učitel neporadí s chlapečkem se špendlíčkem, tak ať jde do výroby. Je to aspoň trochu jasné, Jelinkova?
No, ale tato čísla tam dělají odborné školy - učňáky, kde je opravdu pár učňů na určitý obor. Rozhodně se to netýká základních či škol typu gymnázia, průmyslovky atd. Ba naopak - tady to skoro neklesá pod 25. A...jen z praxe, nemám sice chlapečka se špedlíkem, ale chlapečka s těžkým ADHD a musím jen konstatovat, že jestli mi vezmou asistentku nebo se o ní budu muset dělit, tak budu jen krotit, honit, uklidňovat....chlapečka a nic jiného už nezvládnu + ukrajinec....to jen tak. Možná, že výroba by se Vám zdála jako dovolená.
A kdo vůbec vymyslel těch 130%? Neměli by být učitelé placeni podle výkonnosti, podle toho, jak dokážou naučit? Jako je to třeba v našem podniku.
PS: Spočítá-li se plat na hodinu, mají mnohem víc, než 130%. Dcera kamarádky má v 35 letech cca 50 000.- za odpracovaných cca 20 hodin týdně (45 minutových 😁), tj. 100 měsíčně. kdo z vás má 500.- na hodinu?
🙂 tak to musí leda spát s panem ředitelem :)
Podle mého se děti, zejména v základních školách, učí spoustu věcí, které nikdy v životě potřebovat nebudou. Prioritně bych se zaměřila na matematiku, češtinu, 2 cizí jazyky , české dějiny a zeměpis. Něco málo z přírodovědy a nauce o lidském těle. Stále se učí neefektivně, děti by se měly naučit kde najít potřebné informace a ne se biflovat např. Annu Kareninu, či šprtat básničky. Nikdy jsem to nepotřebovala. Celý koncept výuky je zastaralý a přebujelý. Střední školy ať se změří převážně na to, jaký obor děti studují, s gymnázii je to horší, protože to jsou opět všeobecné vědomosti a děti neví co budou dále studovat a zda vůbec. Jsem zděšená, když si dvojkařka v sedmé třídě odečítá v matematice na prstech, tady je to špatně. K čemu jsou dětem kvadratické rovnice, lineární funkce, mocniny a odmocniny, když neumí pořádně základy. Školství potřebuje radikální řez, bohužel naše vláda a vlády předchozí to zřejmě neví a to co se učili oni, tak tak to jede stále stejně, jenže svět se z digitalizoval, umožilo se najít potřebné informace pár kliknutími na počítači. Pokud se tohle nezmění, tak se bavíme o ničem.
Někteří by se mohli účit základy i celých devět let, ale oni tam nesedí jen slabé děti, ale i chytré, a ty co? Budou stále opakovat až se ty blbější chytí?? Mozek je sval, chce trénink a když se naučíte učit, můžete si tam dát co je pro vás důležité. Pokud jim budeme jen ulevovat, za chvíli už může vyjít devátou třídu pouze s násobilou a abecedou. Dělení do skupin má své důvody, šikovné děti mohou rychleji růst a slabší proberou to nejnutnější. Každý rok přijdou slabší, roztěkanější ale sebevědomější děti, které se neumí ani chovat. Slevuji z učiva, protože to co zvládli ti před nimi, tito už to nedají. Máme brát ohledy na jejich emoce, jak se cítí, co se jim líbí. Já děkuji, že jsem základku dal za totáče, protože se s námi nikdo nemazlil a díky tomu, jsem se otrkal. A my jen ulevujeme a ulevujeme, ale pořád slyšíme, jak je toho na ty děti moc. No....tak pak se bojím, kdo nás bude léčit, kdo bude stavět, kdo učit....protože, pokud po nich přestaneme něco chtít, tak si kopeme vlastní hrob.
Čtvrtou třídu vlastivědy učím, nazpaměť po dětech nic nechci a na orientanci v mapě nevidím nic špatného. A ze zkušenosti ... vlastivěda a dějiny děti většinou velmi baví. Spousta praktických věcí není jen na škole, rodiče by se měli angažovat mnohem více ...bohužel to tak většinou není. Z některých mám dojem, že jsme pro ně hlídací služba, která dá dětem najíst. Nicméně, každých pět let dostanu do první třídy slabší, nepohyblivější, roztěkanější a sebevědomější děti, kde mám problém je naučit aspoň trochu slušně se chovat, což je tedy trochu smutné.
Zdá se mi blbost, aby asistenti a vychovatelky v družině , nebo učitelky ve školkách byly ohodnoceny stejně, jako učitelé 130%. Ty by potom mohla učitelka sedět u jednoho dítěte ve třídě coby asistentka a měla by vydělané. Žádné přípravy, žádné vysvětlování nové látky celé třídě, žádné opravy sešitů. Naráz bychom tu měli plný stát asistentů a vychovatelů, místo učitelů, pokud by jejich mzdy byly na stejné úrovni.
Bohužel, asistenti nejsou ve stejné platové třídě jako učitelé, takže na ta čísla nedosáhnou. U nás asistentka 16000,- a to i supluje - takže má přesčasy.
Vás bych hnala za katedru, abyste si to zkusila jen na týden. A ještě bych vám do třídy posadila inspektora, který vám ve finále vyčte, že jste věnovala malou pozornost komunikativním kompetencím žáka a kompetencím jeho pracovního uplatnění...Kdo má ruce a nohy učí za nemocné kolegy, když se dovleče domů, opravvuje práce žáků a píše po nocích školní vzdělávací programy, programuje výukové progrmy na IAT, vyplňuje nesmyslné formuláře o všem možném, odepisuje na e-maily agresivních rodičů... Nestěžuji si na svou práci, jen mě stále udivují lidé, jako jste vy, lidé, kteří o práci dnešního učitele neví vůbec nic. No... po cestách, kde ušlechtilý kůň klopýtá, kráčí osel s naprostou jistotou....
Moc pěkné, hlavně ta poslední věta. Kdo netuší, netuší. Já učím a bojím se chybět, protože jsme už na hraně, ale dobře mi není. Většinou se léčím o víkendu. Už jsem slyšel rodiče, kteří tu jen byli a říkali, že v tomto by celý den nevydrželi a to nemusí některé vzdělávat. Škoda slov, ale s těmi geny to tak prostě je - tupé dítě má za sebou většinou tupého rodiče a domluva není možná, ale radit to by uměli.
Jsem učitel..naše poznatky ...těch dětí bude víc, ono totiž není test jako test, zatím jsme testovali třemi druhy testů - zjednodušeně testy, které jsou již předplněné a testy, které musíme nakapat, co jsem pochopil ....ty kvalitní testy (již předplněné) jsou 2x dražší než ty druhé. Ten levný kupuje stát za 16,- a školy jej kupují kolem 40,- za test, ty druhé už nekupujeme - je to prostě moc drahé. Na ty levné záchyt téměř nula, když jsme testovali těmi dražšími, měli jsme zatím největší záchyt na škole. Takže kolik dětí vyklouzlo je ve hvězdách, nejde ani uhlídat v tom počtu, jak poctivě šťourá.... je to prostě jedna velká šaškaráda a výsledky jsou dosti zkreslené.
A kde jsou ty peníze od obyčejných lidí, co se vybíralo? Proč každá rodina z toho nedostala svůj díl...
Jsem z Mikulčic, ty peníze se poslaly na účet obce, účel vypsání byl na obnovu obce a proto se nejdřív tvrdilo, že peníze lidi nedostanou, pokud dárce výslovně nenapsal jméno, komu peníze posílá. Naše obec ale část peněz uvolní a lidem, co měli škodu nad 150 000 dá dle zvážení 50 - 250 000. Co jiné obce - nevím. Ale i toto rozhodnutí právě vyvola vlna nevole od poškozených lidí. Paní v reportáži má bohužel pravdu - pokaždé, když jedu do práce a z práce přes Mikulčice a Lužice, připadám si jak za válečného stavu. Je to smutné a ještě dlouho bude 🙁.
A umí ten chlapec počítat ??? pozitivní antigen v pondělí a čekačka na PCR znamená, že chudák dítě plus celá rodina bude při jeho pozitivitě bez Vánoc, žádné návštěvy babiček, příbuzných.
Kdyby to zavřeli 17.12. bylo by poslední testování 13.12. a Vánoce by mohli mít v klidu. Učím, takže je mi jasné, že kdo trochu tuší jak to ve škole chodí ví, že ty poslední dny jsme akorát tak hlídací a krmící služba - s učením to nemá vůbec nic společného.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kravina. Psal jsem slovní hodnocení v 1. třídě. Chudák prvňák si ho nepřečte, slovům nerozumí, musí mu ho tlumočit rodiče a někteří tomu taky nerozumí. Motivace??? Nenechte se vysmát. Děti chtějí jedničku a ty malé pro ni udělají co je v jejich silách. Mají z ní radost. A špatná známka postraší děti i rodiče a zaberou. Zase další nesmysl. A jak to končí. Děti se pak řezají, mají deprese už na druhém stupni, nedokáží pracovat s neúspěchem. Nejsou zvyklé na zátěž a na to, že musí slyšet, že všechno není perfektní a že ony nejsou perfektní. Ne je furt šetřit a chválit za nic
5 odpovědí