především by se měla odstranit výpočtová stavítka, která od určité výšky výdělku způsobují jen částečný zápočet do důchodu a z vyšších částek se aktivním lidem pak nuž nezapočítává vůbec nic , i když z ních platili plné odvody na důchod. Při odchodu do důchodu se životní úroveň těch s nízkými platy příliš nemění, ale u těch s vysokými příjmy pak dochází skokově k zásadnímu snížení životní úrovně. Princip solidarity je správný. Ale kolikrát ho chce stát brát do ruky. Měl by se brát v úvahu v daňové politice a dost. Ne princip solidarity tahat ještě do výpočtu penze.
Sice jsem se dnes tady na Seznamu mimo jiné dočetl, že auto, které stojí a má puštěný motor, generuje pokutu 1500 na místě a 2 až 5 tisíc ve správním řízení, ale OK. Přes to věřím, že nakonec tady budou jen plně elktrická - a možná i vodíková - auta a spalováky skončí. Období mezi tím, je přechodné a bude se řešit buď extremně napnutým plánováním - zkoušel jsem elektroauto - a vyšlo mi, že budu doma s rezervou 16 km a ten, kdo mi to předváděl říkal, že to je OK, úplně normální. Musím stále počítat. A že plánování čerpání při dlouhé cestě má stejně vypjaté plánování. To je jeden přechodný způsob. Druhý dočasný je hybrid a toto je zase trochu jiný hybrid . Prostě si s sebou vezu elektrocentrálu. Proč ne. Když začínaly spalováky a končila pára, také nebylo kde tankovat a jezdilo se od lékárny k lékárně, až jsou nakonec pumpy na benzin a naftu všude . Tak, jak vznikla sít benzinek, vznikne síť dobíječek a zlepší se kapacita baterií a bude konfort. Už teď je to pro běžný provoz hodně přijetelné. A bude se to jen a jen zlepšovat. V nejbližších letech auto s elektrocentrálou dobře poslouží, ale do deseti let je z něj muzeální exponát. Baterky budou třeba na 3 000 Km a dobíječky budou všude, kde jsou dnes benzinky. A možná se i auto na sluníčku dobije samo .... pokrok je strašně rychlý a nikdo ho nezastaví.
Jste blázni ? Chcete od státu rozumná opatření ? Tak se odstěhujte jinam. Tady se nedočkáte. U dobytka, u ovcí i u včel je to stejné. Jsem asi 300 m od hranice hniloby včelího plodu. Kamarád, kterého to postihlo, to poctivě nahlásil a připravil se na nejhorší, ale páni úředníci měli prázdniny a dovolenou a tak řekli, že to počká, až se vydovolenkují a nechali to být. On byl ale zodpovědný, a sám svoje včely zapálil, snad se s nimi i nějak nefirmálně domluvil, ale udělal to sám bez nich. Byl nad 15ti procenty. Je to podnikatel a tak ví, že na podnikatele je přísnější metr a nechtěl to nechat být. Nikdo se po dovolené ani neozval... Tak vážné to podle úředníků bylo... A na podzim do nás zase budou prát zastaralá léčiva. To ne včelaři, ale úředníci by se měli vzdělávat a učit. A úředníci by měli být především aktivní včelaři, ne jen byrokraté. Pěkný den.
Znal jsem jednu chytrou a milou starou dámu, když mi nebylo ani třicet a ona už byla dávno v penzi. Žila sama, děti neměla a tak si pořídila kocoura. A ten ji dával. Baštil jen prima hovězí, na které ona sama pro sebe neměla. Žila jen pro něj a on ji dělal ze života peklo. Nechala si to líbit a tak postupně přišla o přátele a žila prakticky v isolaci, byla zanedbaná a unavená. Pak kocour umřel. A ona se dala do pucu, začala se starat o sebe,
začala objíždět zapomenuté přátele, konečně mohla na pár dní pryč a začala zase žít. Ta proměna byla neuvěřitelná. Najednou z ní byla zase skvělá a plnohodnotná žena, co si užívala život a svobodu. Člověk a nebo kocour. Přijde to na stejno. Pomáhat , to ano, ale popřít sám sebe, to ne. To je moje poznání. Aby mohl člověk pomáhat jiným , musí zůstat sám sebou.
Je to obrovská bouda a ještě na hřebenech v těžkých podminkách. Plná lidí a technologií. Denně tam jezdí pravidelné zásobování s povolením. I na nepravidelné práce by měli mít dodavatelé trvalá povolení a měli by vědět, že když je budou zneužívat, tak o ně přijdou a ještě zacvakají. Takže zbývají jen havárie nebo něco neočekávaného. . Kdyby to bylo 100 x ročně, a to je nesmyslně mnoho, je to 2x za týden. To nikoho nezabije, i kdyby to bylo pravda. Dal bych Luční boudě 50 volňásků a povinnost použítí ihned hlásit a dokumentovat a za čtvrt, půl roku, za rok, bych to vyhodnotil a rozumně upravil. KRNAP nebo obec je může zajet zkontorlovat, jestli nejedou místo na opravu na mejdan. A je to. Czech Tec tam samosebou nepatří. Ale na duhou stranu moc nechápu, jak uzavření boudy jen pro ubytované, a odmítání těch, co jsou ve větru na hřebenech, souvisí s povolenkami ke vjezdu. Pěkný den.
Je hrozné, jak pravicová vláda rezignovalal na redukci nákladů na provoz státu. Jak roste počet státních zaměstnanců, jak závratně rostou jejich mzdy a to Babiš Nebabiš. Fialka je úplně to samé. Úředníků je tolik, že ten, kdo je začně propouštět a snižovat jim platy , jasně prohraje další volby. Je zajímavé, jak je populární mluvit o tom, jak se snižuje počet aktivních lidí na krytí nákladů na jednoho penzistu a naopak nikoho nezajímá, jak se totéž děje u úředníků. A k tomu ta jejich lenost, pomalost, neznalost a nekvalifikovanost. Podle mne je třeba zásadně zeštíhlit stát. Tam je to řešení. Ne zvedat daně. Ale když se dívám na celé politické spektrum, nevidím nikoho, kdo by to byl schopen udělat.
Taky souhlas,
ale myslím, že daleko horší je to, když jedete spíš při horní hranici rychlostního limitu a chce Vás předjet auto rychlostí o 50 a víc kilometrů nad limitem a bliká a troubí. Jsem zvyklý se dívat hodně do zrcátka a když takového blázna za sebou vidím, uhnu a někdy dám i pravý blinkr, aby mne předjel, protože je lepší mít blázna před sebou než za sebou. Toto se mi stává častěji, než extrémně pomalá jízda. A taky si myslím, že extremně pomalá jízda je jen chvilkové chování, kdy řidič vedle řízení řeší ještě chvilkově něco dalšího. Zlobící děti, něco se hledá, ladí se rádio, obsluhuje se navigace a tak. Pak člověk instinktivně na chvilku zpomalí...
Stalo se mi totéž, ještě za komunistů. Běželo cikáně, já se mu vyhnul, ale za ním letělo další a to jsem povalil, ale nepřejel. "Jen" jsem ho odhodil při asi 20km za hodinu. Ale bylo to za sucha, přijeli hoši od VB a oblezli mi celé auto a hledali kde cikáně setřelo prach z karoserie a tak našli otisky ručiček na boku mého auta a já byl z toho venku.... Ono jde o to, jak dobrý je hned na začátku vyšetřovatel a jak to sepíše.... Ještě dnes tomuhle chlapíkovivi z VB děkuji.... Autobusák asi něměl to štěstí, jako já. I tak je mi stařenky líto.
Když jste mladý, vyběhnete pět pater a ani se nazadýcháte. Když jste starý , stěží vylezete půl patra. Každý jsme jiný a proto nemusí být jeden špatný a druhý dobrý. Starší lidé jsou unavení z toho, že se vše každý den mění, karty, počítače, bankovnictví, zdravotní prohlídky, revize komímů, a miliony dalších věcí, které stárnoucí lidé nezvládají ne proto , že by nechtěli, ale protože jsou pro ně opravdu strašně jiné a ještě k tomu ty neustálé aktualizace.
Narodil jsem se po válce do pokrokové rodiny, měli jsme nevídané věci, telefon, ledničku a bidet v koupelně a než jsem šel v srpnu 1968 na vojnu, tak i televizi. Ale venku na ulici poštovní koně rozváželi balíky a těžcí tažní koně tahali po Praze z ledáren kostky ledu do hospod, protože to byl jediný masivní zdroj chladu . Z Ledáren v Bráníku do kopce až na Vinohrady a až dolů do Strašnic. Topilo se v kamnech, doma se zavařovalo maso a vejce se dávala do vodního skla.
Zkuste Vy mladí dnes naložit vejce do vodního skla, naštípat dřevo a zatopit v kamnech a pak jít na pivo vychlazené loňským ledem.
To vše se stalo za jeden obyčejný lidský žívot - a dnes to končí umělou inteligencí, aplikacemi v Lidlu a elektronickým bankovnictvím. Mezi starými je mnoho lidí, kteří jsou sami a nemají počítač a kdyby se takto chovaly všechny banky - a ony k tomu nemají daleko - staří by byli bez bank. Já chodím třeba do ČSOB, která pěněžní skužby už dávno zrušila... Všude jen automaty...
Pokrok nikdo nezastaví. Ale pravdu, že svět je tady pro všechny i pro starší a staré, také nikdo nepřekřičí...
Pěkný den, to bylo jen pro zamyšlení...
O co v tom sporu jde ?
Jde o neochotu, o nedostatek dobré vůle a po staru o nevychovanost lidí ve správě parku. Jak to ? No žádají pokutu i když zjistí, že vjelo nepovolené auto , ale v povolené době a z povoleného důvodu a ještě třeba ze stejné firmy. Nejde jim o to, aby se omezil počet vjezdů, ale o to, aby seděla SPZ. To je nejen směšné, ale je to i dokladem o zlé vůli , se kterou vykonávají jim svěřenou moc.
A
při tom si myslím, že i námitka, že do Parku vjíždějí divoce i sami majitelé a jejich kámoši, má své odůvodnění a i oni by se měli krotit. A aby to nebylo tak jednoduché, tak i ti divocí majitelé jsou zároveň poskytovateli takových služeb kolemjdoucím, jako se jít vykadit a vyčůrat , a to je zase velmi a velmi pro Krkonoše užitečné.
Co s tím ?
Je potřeba, aby nastalo nemožné - tedy, aby s všichni navzájem k sobě začali chovat slušně a nehnali věci do krajností. Na jedné straně, aby ti oprávnění , co nahoře žijí, bydlí a podnikají, organizovali své životy tak, aby pokud možno nejezdili nahoru a dolů zbytečně a fofrem s oblakem prachu za kočárem, a na druhou stranu, aby se správa parku řídila obyčejnou lidskou slušností a rozumem a nelpěla na spnění každého písmene zákona, jakým je SPZ a vzpoměla si, proč a na co byla zřízena.
Myslíte, že se najde dobrá vůle na obou stranách ?
PS
Kdysi jsem měl vážný zájem koupit Jelenku. Je to mnoho let. Ale už tehdy jsem se na to raději vykašlal, protože jsem pochopil, že nestačí jen umět čelit zlému počasí a obtížím, které z toho vyplývají, ale že je třeba se porovnat s byrokracií. To první bych zvládl, ale to druhé ne.
Bože , tolik a tolik neprofesionality a neobjektyvity najednou. Jako bychom nevěděli, že světelná křižovatka nemusí být jen na padesátce, na okruzích je to často i víc jak padesát. Jako bychom nevěděli, že některá silnice je z kopce a jiná do kopce a toto vždy má vliv na délku brzdné dráhy. I řidič reaguje obvykle tak za jednu vteřinu a za tu vteřinu ujete kus cesty. Proto je třeba se zabývat délkou intervalu mezi zelenou, žlutou a červenou a je potřeba si uvědomit, že pouhá fotogragie, že jedete na žlutou a nebo na červenou, ještě nemusí znamenat, že jste nebezpečný řidič. Viníkem klidně může být nebezpečný provozovatel světelné křižovatky. Proč ? protože mezi zelenou žlutou a červenou by měl být definován fyzikálně přiměřený bezpečný čas a při vyšetřování přestupku řidiče by měl být vyhodnocován interval mezi zelenou žlutou a červenou, zda je křižovatka nastavená tak, jak má a mělo by se to dokládat. To, že se k tomuto nepřihlíží a dopředu se předpokládá, že stát a jeho firmy nikdy nemouhou udělat chybu a že jediným možným chybujícím musí být vždy řidič, je jen dokladem toho , v jak hodně a nebo málo spravedlivé zemi žijeme.
mám malou FVE na rodinném domě skoro 2O let a lidem, kteří o ní dnes uvažují radím - buď se na celou FVE vykašlete úplně a nebo se omezte jen na vlastní spotřebu a proud nikomu neprodávejte. Byl jsem jeden z prvních, ale to jak to bylo a dnes je administrativně náročné, to se nedá porovnávat. Kdo je starší a není prvotřídní na počítači na internetu, ať se o to vůbec nepokouší. Svět se zbláznil.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
jen nevím, co s vanou udělá mráz, když se voda přemění na led...
jinak ... pěkné... stejně jako sud.... nevidím v tom žádný podstatný rozdíl, jen ve velikosti... Pěkný den Petr