Evropské automobilky jely po desetiletí samospádem. Měly pocit, že spalovací motor je tu na vždy a ignorovaly to, že celý svět spalováky opouští. Přechod k elektromobilům má obrovské výhody (méně komponent, vysoká míra automatizace, minimalizovaný počet zaměstnanců). Trendy v Číně jsou jasné, USA sice své transformaci neříkají nijak vzletně jako Evropa, ale cíle a termíny mají stejné.
Pokud se chce evropský autoprůmysl zachránit, musí brát krizi jako příležitost. Musí se radikálně rozloučit se spalováky, protože tato technologie je pro ně koulí na noze.
Už dnes máte hodinové sazby elektřiny na spotových tarifech. Kdo to trochu sleduje nebo který si nechá ovládat spotřebiče dodavatelem elektřiny, může mít výslednou cenu za méně než nula. Plánováním spotřeby a jejím odkladem v době nedostatku (vyšší ceny) totiž pomáhá stabilizovat síť a za to je odměňován.
Pevně doufám, že žádné nové jaderné bloky nepostavíme. Nové jaderky = razantně vyšší cena elektřiny. Nové jádro (elektrárny postavené podle současných bezpečnostních norem, ne podle pravidel starých 50 let) bude provozně drahé. V momentu, kdy vedle sebe poběží sluneční elektrárny a jádro, sluneční budou mít cenu okolo 20 eur a jádro za 90. Buď bude jaderka 2/3 roku vypnutá nebo budeme z eráru dotovat provoz.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dragiho zpráva je jasná - Evropa bude lídrem, pokud zapomene na národní státy a stane se federací s vysokou mírou integrace. Musíme zapomenou na národní zájmy a nadřadit nad ně zájmy EU jako celku.
1 odpověď