Nejde o filtry, ani o nějakou výrazně vyšší spotřebu atd. Záludnost lihu v benzínu tkví v tom, že na sebe váže vodu, která Vašemu motoru fakt nedělá dobře. Zároveň líh "vymývá" změkčovadla v plastech a gumě, takže u starších motorů všechny díly vyrobené z těchto materiálů časem ztvrdnou a praskají. O minimální skladovatelnosti E10 ani nemluvě. A pohádky EU o snižování emisí díky biosložce v palivu jsou směšné stejně jako ty o ekologičnosti elektromobilů.
Já neoponuji a souhlasím i co se týče benzinu. Ten používám pouze do sekačky a jezdím si pro víceoktan bez lihu, aby mi vydržel... Jinak jezdím naftu a můj koment byl právě o ní....
U nás EO máme. Nafta je možná čistá, ale benzín je už E10, jako všude. Beru naftu, ale střídám to. Jelikož u nás na malém městě hřeší na dostupnost další čerpací stanice ve vzdálenosti cca 20 km, tak mají litr nafty cca o 3-4 kč dražší, než opodál... Když jedu, tak si nakoupím levněji u konkurence. Když ne, beru doma... Rozdíl ve spotřebě, výkonu, dojezdu jsem nikdy nepozoroval. Servis si dělám sám. Filtr paliva vždy v pořádku. Nyní po stk a emise na výbornou s dpf a 230 namotáno. Přidávám VIF
Mistr nám vždy říkal. Jeden rok stav, druhý omítej a třetí rok se stěhuj... A rozhodně to plati i dnes. Ve stavebnictví s modernimi technologiemi. Nechat sednout desku s pasy i pod dřevostavby. Sebelepší hutnění stejně nezabrání sednuti konstrukce. Pak praskaji obklady, dlažby , spary, omitky. Byl jsem ve firmě, ktera na jaře kopla do země a na podzim rozjela výrobu opravovat dlažby. V socialkach sedly podlahy o 15mm a mezera mezi obkladem a dlažbou na vícero místech. Na chodbach popraskaný dlažby... Prestižní firma si pro občasné návštěvy vedení ze zahraničí nemohla dovolit nechat to tak být. Tak se sekalo a sekalo a sekalo. A to jen proto, že se chvátalo . Tak jim to tři zimy ukázali...
Sám mám ve sklepě 2 výkonné kolobky. Jezdíme s ženou na výlety a je to parádní relax. To, že to umí jet kilo, neznamená, ze tak jezdím. Cestovni max 40. Většina majitelů těchto strojů se umí chovat v provozu, mají noty a používají hlavu. Jako všude, najdou se jelita, ale těch moc není. Už z principu, když si koupim stroj za 80 papírů, už vim do čeho investuji a jak se na tom chovat. Stejný jako motorkáři... Ale problém jsou sdílené koloběžky ve městech. Tam na tom může jezdit kdo má do zadele díru, nemá ponětí o pravidlech provozu a ještě na tom jede napranej. Nebýt těchto skupin a moznosti pohybu ve městech, nikdo by si koloběžky ktera jede 80 a majitel má helmu ani nevšiml. Povko byl ale dobrý počin. S tim nemám problém a jsem klidnější. Stát se může cokoliv...
Navrhla to prezidentská kancelář čili prezident.
Tím pádem nám jsou servírovány opět dezinformace. A je uplně jedno kdo to navrhl. Důležité je, že tento váblitek vůbec někoho napadne. To je opět redukování hospodárnosti státních " našich" financí. Nemělo se náhodou za současné vlády razantně snižovat stavů, nepotřebných míst? Já zatím pozoruji nárůst nových a ještě víc nepotřebných. Např. komando pro měření emisí v terénu. Nač jsou tedy STK, když si je neumí pohlídat? Já projít legálně STK a naměří mi v terénu nevyhovující stav v platném období , tak se budu soudit do morku kostí!!! A na tohle peníze jsou? Vrchní pár, který jen reprezentuje má k dispozici cca 650 tis. měsíčně s náhradami. Plat na půl by hodil každému 150 tis. +/- to je málo zřejmě... Ale Fiala lhát o penězích na pomoc povodním postižených den před volbami může a dva dny po nich je jasné, že nám nikdo nic nedá a dotace již běží a je otázkou, kolik z nich dokaží skutečně použít... Jsou to bordeláři a lháři!!! Jeden by blil
Víte co?
Řeknu k tomu jen jediné:
Za časů všech minulých prezidentů (od Havla, přes Klause až po Zemana) a jejich manželek (tzv. "prvních dám") něco takového nikoho vůbec ani nenapadlo!
Až teď, když nastoupil tento lampasácko-komunistický pár, tak najednou mají málo a předvádějí zástupné kecy o tom, že manželka prezidenta údajně "slouží zemi" a měla by za to pobírat peníze?!
Domnívám se, že předchozí prezidentské páry by se za něco takového styděly!
Jenže to navrhl Jurečka. Ten asi zrovna začíná řitní alpinismus...
Elektromobilita je super jen v odvětví, kde jí uživatel hodlá používat. Tam to končí a začíná.... Kdo najezdí x tisíc měsičně, asi nebude trávit čas u nabíječek. V pracovním procesu s dodávkou, kdy na nádrž najedu 1000km, pak 5 minut u stojanu a dalších 1000km v nádrži pozbývá smysl přemýšlet o EV. Pokud chci jet s rodinou na trip a ujedu 3000km, tak nechci 6x nabíjet a ztrácet čas nabíjením a otrvovat tím ostatní. Nehledě na to, že si na nabíjení vystojím někde frontu. EV musí zůstat dobrovolnou volbou pro ty, kteří to využijí! A výrobci už to vědí. Otázka času, kdy to donutí přehodnotit zákonodárce...
Je to super. Jako drobný živnostník na menším regionu, kde děláme řemeslo ve třech, práci máme, ale je neudržitelné své služby zdražovat napříč nárůstu cen odvodů pro osvč. Lidé, kteří využívají našich služeb nejsou jen zazobaní podnikatelé a majitelé firem.... Ale také důchodci na vesnicích. A jak máme říkat babičce, která pro tři kluky každý den udělá svačinu, oběd, kávu, čaj ,bábovku... že za své služby budeme chtít částku, ze které se jim protáčí panenky?... Jak z důchodu má obyčejný člověk zaplatit třeba rekonstrukci koupelny, když dnes osvč se pomalu blíží odvodům zaměstnance a už jsme od příštího roku téměř na deseti litrech měsíc. Proč se potom lidi diví, že za měsíc práce dají 160 papírů s dopravou? Kde má osvč výhody zaměstnance??? Nářadí, oděvy, firemní auto, dovolenou, marození, kdo sežene práci... A kde bude důchod nás živnostníků.... Nikdy nic po státním aparátu nechci a nechceme a celý život se o sebe staráme sami. A neustále se potýkáme s narážkami, jééé, to je drahý... A to po svátcích bude ještě dražší odpovídám. Podělávači s UK silou vše dodrbají a poctivý našinec,který má gleich a praxi v řemesle je drahý... Tak kam to půjde? Mě to nebaví po těch exotech opravovat a zákazník si drbe hlavu, že je na tom 3x víc v rozpočtu. A přitom vzít si kompetentní řemeslníky ho vyjde levněji... Čecháčkova věta o tom, že nejsem tak bohatý, abych si sjednal řemeslníky v oboru platí a pak to tak dopadá... A mě jen zajímá, jak na tom budu já, až jednou po 49 letech požádám, že bych taky chtěl mít důstojný důchod, kdy se o mě celou dobu nemusel nikdo starat...!
Z deníčku Lipavského snáře...Sám sebe se ptám, kdy nastane to (dobro)dno! A že už snad, když se potápí moje kocábka, tak to vezmu se ctí a potopím se taky. (probuzení po kocovině) Počkej w-o-e, já se na ně můžu krajc cvajc. Hodím to do neutrálu a cajk. Trochen mlžení jo, ne, jo, ne a pak po těch kličkách nikdo nebude vědět, kdo je kdo a když se nebudu dívat, tak jsem tam! Já věděl, že manévr " dám blinkr do leva !... uhnu do prava" bude neprůstřelný. Hale funguje to! Teď už jenom napíšu do Hollywoodu, že Nezvratný Osud je s-h-i-t a že nikdo neumře a že mám námět na další díl....
Po těchto povodňových deštích jsem řešil u Csob škodní událost. Zatečeni srážek do bytového domu střešní konstrukcí. Vše proběhlo rychle a výše plnění slušná. Technik, kterého vyslala pojišťovna na obhlídku pro likvidátora, kdy jsem zvolil plnění rozpočtem mi vyprávěl, jak jezdit musí, protože každý druhý je vykuk a snaží se podvádět. Příklad. Vytopená chata. Do oblasti přišla voda s včasným varováním, kdy chataři měli dost času na případná opatření. Přesto se najde někdo, kdo to sice zvládl, ale na událost dává poničenou techniku, křovinořez,pilky,sekacky a technik poté zjistí, že v technice voda nikdy nebyla a poškozený žádá desítky tisic. Nebo další si fotil mokrý flek a zadal, že ma vytopený 3+1 komplet. Nakonec se zjistilo, že fotil jeden flek z několika úhlů, měnil předměty v pokoji a chtěl plnit celý byt. Po příjezdu technika najednou vše vyschlo a zustal jen ten jediny flíček... Je mi líto mladé rodiny, ale pojišťovny postupují dle smluv a nejsou charita. To by potom mohli přimhouřit oko pro kde koho. Jak se říká neznalost zákona neomlouvá...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak nová je spotřeba. Jasně, je to spotřeba naměřená při nějaké ideální jízdě... ale takové auto by mělo spotřebu třeba 7 litrů, tady bude třeba poloviční. Ten rozdíl bude v tom, že tam bude třeba menší motor, který konstantně bude vyrábět elektřinu. U klasického spalováku jedete chvíli 80, poté brzdíte, pak jedete 120, poté zpomalíte na 20 atp., tím že se tam dá menší efektivní motor, který pojede konstatně, efektivita spalování bude daleko vyšší. A poté si vyrobenou elektřinu vezme z baterie elektromotor, který je efektivnější než spalovák. Díky tomu můžete mít nižší spotřebu benzínu na ujetý kilometr.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A ta efektivita končí tam, kde se něco posere... A že toho není málo a stojí to ranec. Dnes jsem stále schopen s 15 let starým autem, splňujícím legálně emise a TK najet na nádrž 1000km+ a je to dodávka. Nebo, chcete-li van.Auto má přes 320 tis namotáno a sloužit bude dál. Pokud by se stal nějaký problém s agregátem, vměním celý motor a nebo nechám udělat opravu, pokud se vyplatí a jezdím zase dál. Pozn. Motor se nechá sehnat za 15k. Takže za 20k, kdy stojí garančka ještě víc, při výměně 3 litrů oleje a filtrů u nového auta, já jezdím další tisíce s xy let starým autem se spotřebou 00 prdlačky a na čerpací stanici se nestihnu ani vyčůrat a jedi dál 1000km + To je ta ekonomická stránka... Jenže tohle nikdo dnes nechce. A proto si nebudeme kupovat nová auta, ale budeme hýčkat stará...