V testu se testovala jen brzdná dráha. V testu nejsou uvedeny teploty. Samozřejmě, že při teplé zimě 4-10°C bude celoročka držet krok a ty lepší celoročky předčí horší zimáky. Jakmile ale teploty klesnou pod 4°C, nebo dokonce pod 0, či jakmile napadne sníh, začnou zimáky mít výrazně navrch a to především za jízdy, kdy potřebujete trakci (rozjezd) a grip (v zatáčkách). Alfou a omegou je nejen odlišný dezén na mokro a sníh, ale také odlišné směsi. Celoročka je vždy kompromis, vhodný do městského provozu a vozidla s malým nájezdem (do 10k-15k/rok)
.... vhodný do městského provozu a vozidla s malým nájezdem 10k-15k/rok .... což je velká část vozů.
Celoroční pneumatiky jsou skvělé při parkování. V zimě při sněhu jsou k ničemu a celoročně na silnici máte vlastně omezenou maximální rychlost - kolem 100 až 110 km - dle výrobce, jinak porušujete pravidla silničního provozu. Navíc Vás jedna pneumatika celoroční vyjde stejně když koupíte 1 letní a k tomu 1 zimní ...
Slušné pneu začínají od 2500kč ks letní nebo zimní. Což je plus mínus to samé jako co dáte za celoročku Michelin Crossclimate
Tak třeba ho to poučí, že ani s teslou nemá na lesní cestě co dělat... Btw pro neznalé to definuje lesní zákon... Ač tedy to většinou řeší pokuta, ale tohle bude mít větší efektivitu a řekl bych i dlouhodobý účinek
Jde vidět, že vám to dělá radost. Tesla má možnost zapnout hlídání okolí vozu. Spoustů hň...pů bylo již takto natočeno a nahlášeno policii za ničení cizího majetku. Doufám, že pachatele takto najdou.
Tak samozřejmě. To 2.5mm CYKY resp. dvojlinku na 24V dávat jen tam, kde se využívá nízký příkon (počítač, monitory, hifi, minilednici a podobné věci), dejme tomu do 200W, což jsou pouhé 2A (přičemž 2.5mm snese 25A, rezerva je dostatečná). Mám asi tři okruhy, takže se to ještě vydělí. Centrální rozvod je samozřejmě dělaný na 16-8mm, ztráty jsou naprosto minimální.
Dále, jak psáno když potřebuju výkon v kilowattech, tak automaticky(nebo můžu zmačknout override i manuálně - když je nižší napětí nebo nesvítí) se mi spouští 230V. Stále to ladím a učím se za pochodu, například chystám dálkovou IoT komunikaci přes Lora zprávy. Tímpádem nebudu závislý na fungování internetu resp. budou dvě cesty, jak ovládat zařízení (samozřejmě to neřeší chytré spotřebiče, které běží přes vlastní aplikaci na cloudu, pokud nemají propojení na HA. Ale třeba u klimatizace existuje driver pro HA, takže to bude další vylepšení. Řeším teď lednici, která běží přes Bluetooth aplikaci a tam to bude větší oříšek, protože musíte přes terminál do BT funkcí, nevím jestli se to časově vyplatí. Třeba teploměry a meteo od Xiaomi mi takto krásně fungují.). 😎
"(přičemž 2.5mm snese 25A, rezerva je dostatečná). Mám asi tři okruhy, takže se to ještě vydělí"
To právě není pravda! 2.5 má pracovní zatížení 16A ale při 240V AC. Zvládne více, ale 25A trvale ne.
DC je něco jiného a výrazně se u něj uplatňuje délka vedení. Například při DC 24V a 10m kabelu bezpečně můžete přenést asi 8,5A. Pokud má tedy někdo 1,5Cyky tažené osvětlení délku několik 10m a snaží se napájet třeba 2x40w LED panel. Může se klidně dostat na limity vedení. Přitom je to pár wattů a kousek vedení.
Mám na chatě 24V systém na GELu a půjdu s rozšířením opět do 24V na LFP. Přepínat to budu patřičným zařízením od Victronu. Čekal jsem několik let na to, než ty cenou začnou být výhodné...
24V systém je za mně na menší instalace nejvýhodnější, protože máte velké množství zařízení, které můžete přímo zapojit anebo používat standardní autoadaptéry na další napětí. Měnič na 230V spouštím jen on-demand pro kuchyňské spotřebiče, aby byly nejmenší ztráty. Ovšem klíčem je to, aby se všechno orchestrovalo automaticky, jinak budete otrokem spínačů a měřičů napětí a výkonu a stejně nedosáhnete ideální efektivity.
24V jen do menších výkonů a vzdáleností. Přenášet stovky nebo dokonce tisíce W na několik desítek metrů může být velmi ztrátové a neekonomické. Dokonce běžný průměr CYKY 2,5mm2 už nemusí stačit.
Cena baterií klesá celkem solidně, ale bateriových úložišť pro domácnosti, se to zatím příliš nedotýká. Poptávka a konkurence není tak veliká, aby to výrobce nutilo snižovat ceny a trh pokřivený dotacemi ani nižší ceny nevyžaduje.
To platí pro vysokonapěťové baterie, ale tam to také v budoucnu půjde dolů. Pokud si postavíte Victoron nebo levnější Deye LV, můžete si koupit baterie už od 2500kč/kWh včetně BMS a bedny. Ceny šly neskutečně dolů. 48V systém je pro potřeby domu dostatečné řešení.Nejsou zde takové nabíjecí a vybíjecí proudy, takže ztráty jsou ještě vpohodě.
S naším starým domem (stavba 1870, nadstavba 1984, přístavba 2008) dělám prakticky totéž - bez půjček ho postupně upravuji už skoro čtvrt století, hlavně dodělávám a opravuji to, co mělo být už dávno doděláno a opraveno.
Někdo chodí po túrách, někdo na pivo, někdo sbírá vláčky a mě ta renovace díky získávání informací, zkušenostem a hlavně citu pro techniku baví. Hlavně ty citelné výsledky.
Zaráží mě jen to, že skoro všichni, s kterými debatuji, jsou přesvědčeni o mnohem vyšší ceně renovace starého oproti postavení nového na zelené louce:
Celkem by to mohla být pravda, ale jen pokud vše dodává a dělá firma.
Pokud to je provedeno svépomocí s odbornými vědomostmi, tak jsou náklady úplně někde jinde - na úrovni koupeného materiálu (nářadí nepočítám, stejně bych je kupoval).
Ono dost záleží na tom, jak a z čeho je ten dům postaven. Například staré domy z vepřovice je v zásadě lepší zbourat. Neustále praskání a především vlhkost a plísně.Málo kdy se to povede vyřešit a většinou se to za několik let objeví znovu.
Dobře postavený cihlový dům se sklepem je na tom výrazně lépe. Většina věcí je tam řešitelných celkem snadno (dispozice, odpady...)
Stačila malá zmínka ve zpravodajství uplynulý týden, že by se cosi kdesi mohlo stát, a světe div se, nafta v ČR stoupla ze dne na den o +1,- Kč/l. Dneska vidíme, že snižování postupně pokračuje a..? Výsledek? Nafta v ČR zlevnila o -0,40 haléře/l. To jsou ty praktiky prodejců paliv.
Myslíte ten hořící tanker v rudém moři? Jasně to je jen nějaká "poplašná zpráva našich pumpařů", aby si na nás mohli mastit kapsu.
Takže si to shrňme:
Uhelka aby nabila baterii u Eauta o kapacitě 1kWh vypustí do ovzduší 820 g CO2 prozradí Google,
Aby Eauto ujelo 100 km spotřebuje cca 25 kWh el energie
Tedy 25x820=20,5 kg CO2 z uhelky
Předepsáno EU je 9,5 kg CO2
2litrový diesel dá cca 12 kg/100km
Provozovatel Eauta dostane dotaci 200 000 na auto a 30 000 na DC nabíječku To zaplatí ostatní drobné zpěvné ptactvo DPHčkem
EU by chtěla na každém 60 km dálnice nabíječky o výkonu
150 kW 100 000 reg. Eaut x 150 =
15 000 000 kW tj 15 000 MW tj
15 GW Aby to bylo čisté zeptáš se
kolik dává Temelín za den, lehce přes 2GW Tak jich potřebuješ 8 a ty nemáš Tak musíš udržet v chodu uhelky Na to si Tykač v Bruselu musí koupit povolenku cca 70 EUR za
1 t CO2. A uhelky nemůže vyřadit protože bychom nenabily Eauta tak mu je budeme dotovat z rozpočtu
Pokud bude zaregistrováno 100 000 Eaut pak tito už netankuji tedy neplatí spotřební daň z benzinu či nafty
Tedy v rozpočtu bude chybět
cca 5 miliard Kc ročně Kde vezmeme dotaci na uhelky? Uršula už taky neví kudy kam tak požádá Draghio o plán
A ten to taky podělal
Představte si, že když doma pustíte úplně všechny spotřebiče na plný výkon, můžete si shodit jističe? A když to udělá celá větev domů a firem až k trafu, tak přetíží pojistky nebo to trafo? Nebo kdyby všechny ICE auta přijeli v cca v jeden čas k benzínkám, tak se na všechny rozhodně nedostane a v celé čr není dostatek paliva? Jak je to možný, že se nám až na pár historických vyjímek toto nestalo? Přitom tu je 6M aut na cca 8k čerpacích stanic!
Výte co je to soudobost a agregace?
Váš výpočet výroben je zcela špatný.
Rozhodně né všechny země v EU jsou tak špinavé jako Polko, Česko a Německo. Všechny země tohle řeší a snižují do budoucna svoje emise. Není to lehká cesta. Uhelky tu s námi budou asi déle než bychom si přáli a je v plánu. Není za ně zatím dostatečná náhrada.
Nezatracuji EV... To co píšete má hlavu a patu, jen bych byl zdrženlivější ve výroku "EV spasí celý svět" a spíše bych zůstal otevřen třeba i dalším alternativám pohonů... Toť vše. Vždyť na ten pohon toho již je vymyšlené tolik... dnes máme benzín, LPG, naftu, CNG, elektřinu, dříve byla pára, petrolej a spalování všeho co hořelo, jako technický benzín namísto klasického benzínu. Trafo olej, lehké topné oleje a oleje z friťáků, resp. rostlinných olejů namísto klasické nafty atd.... Neupínal bych se s klapkami na očích - elektro - to je NĚCO a za tím bezhlavě jdu. protože není jen elektro.... Co ten vodík... Že je energeticky náročná přeměna vody na vodík? A kdo říká, že ta přeměna musí zůstat energeticky náročná a že ta přeměna nejde vymyslet v průběhu provozu po započetí chemické reakce? Nejde to vymyslet? Nebo se to nechce vymýšlet? Někdo řekne, že to je nesmysl. A někdo napíše, že ta doba ještě nenastala....
Vodík tu je s námi už hodně dlouho, ale je to s ním velmi komplikované a stále enormě drahé a snad i ještě více nebezpečnější než ostatní druhy. Osobně nevěřím, že to bude náhrada ICE a konkurent EV nebo snad sezóní akumulace energie.
Moc nových metod jeho získávání nepřibylo. Jsou tu pak ještě nějaké metody získávání jiných syntetických plynů, ale zatím je to vše v plénkách a my bychom již na konci desetiletí potřebovali masovou sezóní akumulaci, ale to je zase jiné diskuse.
To co píšete má myšlenku, avšak zajímalo by mě, kolik těch elektroaut po nehodě má reálně ty baterie natolik v pořádku, že půjdou použít jako náhradní díl do dalšího auta. Za 1/ bavíme se o 300 kg a více vážícím náhradním dílu - manipulace, 2/ který nebude extra prostorově nenáročný 3/ s ne zrovna minimální skladovací náročností-asi nějaké dobíjení jednou za čas bude potřeba 4/ ne s celkově dlouhou dobou skladovatelnosti, protože ruku na srdce, kdo si vezme z vrakáče baterii skladovanou déle jak 0.5 roku, když za ní na místo 300 dá jenom 100 a nemá záruku nějaké její kapacity.
Pokud EV nabourá tak, že je komplet na odpis, tak baterie půjde na recyklaci. Je to opět úplně to samé jako u spalováku. Jistě, podvody jsou a budou. Stejně jako u totálek u ICE, které někdo "šikovný" opraví a dále nabízí lehce bourané (v lepším případě). to samé bude v BEV to jsem si na 100% jistý.
1) motor a převodovku zrovna nikdo jen tak nevytáhne bez kladek a zvedáků nebo speciálních přípravků a udělátek. Řešíte již vyřešené nebo snadno řešitelné.
2)3) Asi stejně jako bod 1. Kolik servisů drží všechny díly na ICE skladem? Většinou se velké části tahají z vrakoviště, z druhovýroby nebo z originálních skladů.
4) Komponenty jako jsou baterie jsou již teď velmi cenný artikl, takže je zde menší šance, že to bude stát měsíce v kompřivách. Nikdo vám nedá záruku z vrakoviště to je jasné. Opět to samé jako ICE. Jen mají tu výhodu, že jich je hodně i těch bouraných.
Neříkám že elektro je nesmysl, protože není to nesmysl. Ale nemyslím si, že to je spása lidstva ve všech ohledech. Proč se ta nová auta se spalováky pořád nabízejí, montují a prodávají? Kdyby nebyly v nabídce a neexistovala by alternativa, tak lidé nekoupí nic jiného než elektro, protože nic jiného jednoduše není. Je to jak u stánku, kde máte možnost si vybrat. A/ párek s rohlíkem. B/ Nic. Máte hlad... Co si vyberete? Já bych si vzal ten párek...
.
Proč se nabízeníjí ICE? Třeba zvyk? Ještě před 10lety jsem si říkal, že dotykový displej je volovina, před 5lety jsem si říkal, že vetší displej jak 5" je volovina. Kde jsou dnes tlačítkové telefony, kdy si etalony komunikace? Jistě nedá se to porovnat, protože díky sítím a technologiím, se hodně věcí změnilo a přineslo to mnohem více užitečných věcí než jen volání s sms, ale i tady je jeden podstatný benefit a to je výrazné snížení lokálních emisí a snížení závislosti na ivanech a ručníkářích! Je to málo?
Šlo mi primárně o naše předsudky, zvyky a milné úsudky. Nevíme kam se EV posunou a jestli přinesou nové technologické funkcionaly oproti ICE.
Příklad je nesmysl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Při svém stylu jízdy najedu na letních min 80tis. a na zimních 60tis. Tedy v průměru 70tis. na sadu. Nejlepší celoročky mi dají 50tis. a to jedině za předpokladu, že zrovna před zimou nebudu mít vzorek okolo 4mm, pak je musím vyhodit. Když k tomu připočtu vyšší spotřebu v létě, tak mi jednoznačně vychází, že kdo jezdí ročně víc jak 15tis., tomu se tento kompromis nevyplatí. Pozn.: Neuznávám názor, že pneu je po 4 letech k ničemu. To je pro nezralé "trhače asfaltu", a ti by nad celoročkami stejně ohrnuli nos.
3 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
....že kdo jezdí ročně víc jak 15tis... ano, přesně. Do tohoto spadá poměrně velká část českého vozového parku.