někde asi ano a nějak to tolerují a přehlížejí. po odebrání pár licenci bude klid a neudržovaná auta tolik nebudou
No dost divné statistiky jednotlivých SME posílá třeba Dekra, která má jednu z největších sítí STK/SME a přes nitky politiků a úředníků spoluváří (rozuměj šijí na míru) předpisy a vyhlášky. Tady loví jen malé rybky alias konkurenci.
Tak asi nepatřím mezi všechny. Já jezdím na emise i STK sám, vždy se starám o to aby bylo auto v nejlepší kondici i když už má roky a nenapadlo by mne v mém vlastním zájmu fixlovat a podplácet aby mi protáhli auto, které by mne ohrožovalo. Nechápu lidi, co raději zaplatí tisíce navíc jako úplatek místo toho aby to vrazili do opravy auta. A pokud nemám na auto, tak nejezdím a neohrožuju okolí. Kontroly jen schvaluji. Na poslední kontrole emisí mi byl technik schopen tvrdit, že mi nenabíhá kontrolka motoru, což jsem mu musel ukázat, kde vlastně je. Pak bylo vše ok . Co si pak má člověk o tom myslet, když jim máte ještě ukazovat, kde co hledat, když to má 99% aut stejně. Nebo jsem to měl brát jako výzvu k úplatku? Nevím. Každopádně vím, že tam už mne neuvidí. Nemám absolutně problém nechat auto zkontrolovat kdykoliv. Jde tu o mne a mou rodinu a následky bych stejně taky nesl jen já.
A teď si představte, že vaše auto možná nesplňuje limity, ikdyž máte svědomí čísté! Protože se ukazuje, že mnoho SME posílá data, která ukazují, že ikdyž máme o mnoho let starší auta než v německu máme mnohem méně záchytů! Jsou SME, které posílají úplné nesmysly o kouřivosti a pod.
Poděkujme STAN a panu Síkelovi to je konec pracovních míst i v ČR
A oni měli udělat přesně co, že kvůli tomu v číně zavíra koncern VW továrnu na ICE, která vyrábí auto pro čínu, a kde už ICE nechtějí? Oni teda už nechtějí ani jiné značky, které nejsou původem z číny (ICE i BEV). Prostě se stalo to, co už mnoho lidí předpovídalo před 10lety.
Časem určitě něco vymyslí. Problém je v měřitelnosti najetých km obzvláště když je ČR známa stáčením tachometrů.
Pro stát to bude velmi špatně měřitelné. Stejně jako to mi vyrobí má FVE a nejde do sítě je pro stát špatně měřitelné. Každá FVE lze řídit a například když jsou záporné cena tak svoji FVE nastavím na ostrovní režim tak abych neposílal přetoky a neplatil za ně. ( Přetoků mám minimálně)
Navíc jsme v ČR. Tedy jak jste správně napsal máme tady cca 30tis ks EV, tedy zanedbatelnou část. K tomu výrazně nižší kupní sílu než naši sousedé ( Německo, Rakousko apod.).
V ČR bude přechod na EV velmi pomalý a postupný a proto EV nebudou v hledáčku vlád, jelikož stejně jako LPG se jedná o marginální množství.
Od roku 2027 se bude cena emisních povolenek promítat do cen paliv ( min 2kč já osobně typuji 10Kč jelikož stát nemá peníze a neumí s nimi hospodařit). tedy zdaní ty, které si nemohou dovolit EV a jsou odkázáni na současné vozy. Se zdražením současných paliv přijde další vlna inflace jelikož se výrazně zdraží doprava a stát tak vybere více na DPH a dalších daní.
Pokud máte 20 let starý vozový park tak minimálně 5 spíše 10 let se majitelé EV nemusí moc obávat výrazného zdanění EV .
EV jsem koupil z ekonomických důvodů. Pakliže by zdanili EV nějakým nepřiměřeným způsobem opětovně bych hledal jiné alternativy. Vozidlo kupuji na min dobu 5 let a v tomto horizontu se nějaké formě daně nebojím.
Co bude poté budu řešit dle aktuálních podmínek na trhu.
Myslím, že většina moderní EV a vlastně i spalováků, již dnes odesílá telemetrii někam do automobilky, takže už je to celkem snadno ověřitelné vydolovatelné z automobilek. Na to stačí jeden zákon. Jak jde o snadné daně, proletí to zákonodárným sněmem rychleji, než zkažené jídlo trávicím traktem.
Stejně jako majitel spalovacího vozu by si měl započítat pořizovací cenu svého spalovacího vozu .
I přesto se to velmi vyplatí. FVE i EV jsem nakoupil a provozuji.
Ročně najezdím 90tis km. Provoz spalovacího vozidla mě ročně stálo při těchto km 250tis (palivo + běžný servis). S EV spotovými cenami a FVE se vejdu do 30tis ročně. Vozidla zpravidla kupuji na dobu 5let. Poté byl servis vozidla natolik nákladný, že se mi jej oplatí prodat a koupit nový.
Tedy zjednodušeně : 250tis x5let = 1,250.000CZK
EV 30.000 x5 = 150.000CZK
Cena nového EV mě stála něco málo přes 1 Mil
Vozidlo téže kategorie v naftě by mě stálo 750tis a to hůře vybavené v základní výbavě. Se srovnatelnou výbavou by byla cenová parita.
Tedy 1,250.000 +750000 = 2mil CZK pořizovací cena + náklady na provoz na 5let
EV 1mil + 150tis = 1,150.000CZK
=Úspora za 5let min 850tis.
K tomu s FVE si zafixuji energii jelikož ji mám zaplaceno v pořizovací ceně a bude sloužit 20-30let a nemusím se bát o to, že bych si cenu energie nevyrobil
U tradičního paliva je cena PH nejistá. Od roku 2027 se bude cena emisní povolenky promítat do ceny paliv tedy dojde ke zdražení. Čím více bude přibývat EV tím se sníží poptávka po tradičních paliv a výrobcům porostou náklady, tedy dojde ke zdražení tradičních paliv.
Ano najezdím mnoho km ( EV je firemní proto takový nájezd). Avšak velmi se vyplatí EV s kombinací FVE
Souhlasím. Jen se dá také předpokládat nějaká forma daně za ujetý km u BEV, protože jak stát bude přicházet o daně z PHM bude chuť si to vybrat jinde. Zatím je BEV v čr něco kolem 30kks.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Vypadá to zatím dobře. Podle prvotních satelitních dat to vypadá, že nepoškozeno bylo něco kolem 8% skladu. Zbytek je buď zcela zničen nebo výrazně poškozen. Na většině míst tam proběhly detonace a požáry.
1 odpověď