Trochu mi to připomíná nápad se zvýšením daně na cigarety o 20 % a představa, že se vybere na dani za cigarety o 20% více. Jaké bylo překvapení, že se nakonec vybralo méně, než před zvýšením, protože se lidem vyplatilo si pro cigarety dojet do zahraničí. Zvýšení daně majitelé samozřejmě promítnou do výše nájmů. Vyšší nájmy případné přistěhovalce spíše odradí, než nalákají.
OSPOD je úřad na hájení zájmů matek. Buďte si jistí, že kdyby situace byla opačná (zfetované dítě by přišlo od otce) vše by probíhalo zcela jinak. Je to dáno tím, že velká část pracovnic OSPOD jsou rozvedené ženy, které nerozhodují v zájmu dítěte, ale snaží se zavést "standard" jaký by chtěly ony samy. Výjimky budiž pravidlem, ale moc jich není.
Tady došlo k nepochopení vlivu opotřebení. Vlivem stáří motor přestává těsnit. To má vliv na výkon jen u atmosférického motoru. U přeplňovaného motoru dokáže turbo do motoru dostat násobně víc vzduchu, než je třeba, takže řídící jednotka u vyčvachtaného motoru vykompenzuje netěsnosti tím, že tam natlačí víc vzduchu a k tomu samozřejmě i více paliva. Závěr: stářím u atmosférického motoru klesá výkon, u turbového výkon neklesá, ale roste spotřeba.
Kdyby dostavěli obchvat Prahy, tak se v centru sníží provoz aut a vznikne prostor pro cyklisty a koloběžkáře. Za současné situace, kdy se cyklopruhy využívají jako parkoviště, cyklistům nic jiného nezbývá než auta objet po chodníku. Jenže zakazovat je snazší, než něco vybudovat. V Amsterdamu elektrokoloběžky nikomu nevadí, protože mají kde jezdit.
Také si vzpomínám na případ, kdy nějaká firma na vlastní náklady provedla měření mostu. Zjistila, že je v havarijním stavu a nabídla že provede opravu. Jenže město na opravu nemělo peníze, tak aby zabránili nejhoršímu, dali na most betonové bloky aby mohlo projet vždy jen jedno osobní auto v jenom směru a nevešly se náklaďáky. 4 roky kvůli tomu městská doprava jezdila trasu delší o 6 km. Když po 4 letech město peníze sehnalo. Původní firma už neexistovala, tak dali zakázku jiné firmě. Ta zjistila, že most je naprosto v pořádku, odstranila betonové bloky a most je v normálním provozu dodnes.
Podvodům se daří, protože to policie vůbec neřeší. Mě se pokusil podvodník také obrat. Byl to asi amatér, protože jsem, předstíraje zájem, z něho vytáhl číslo účtu. Podle čísla účtu jsem dohledal i jméno a adresu. Byl to Čech žijící v Německu. S těmito informacemi, jsem šel podat oznámení a říkal si, jak jsem policii dodal pachatele jak na podnosu. Policie mé podání vůbec nepřijala. Prý mám být rád, že mi nevznikla škoda, že případy s pachatelem v zahraničí vůbec neřeší.
Problém je, že kousek od tak výkonné nabíječky musí stát dieselagregát, protože síť takový výkon nedá. To by musela nabíječka mít vlastní trafostanici a přívod 110 kV. Ve Stuttgartu u Porsche muzea mají 350 kW nabíječku pro demonstrační účely a vždy když k tomu připojí auto, tak se za rohem ozve vrrruuum a naskočí dieselagregát, protože ani fabrika jako je Porsche nemá dostatečně silný přívod.
Už za mého studia na VŠ (tedy asi před 25 lety) vznikl počítačový program, který měl nahradit obvodní lékaře. Měl 2,5x větší úspěšnost v diagnostikování chorob, než praktický lékař. Přesto se nápad vůbec neujal. Důvod? Lékař v ČR plní úlohu především pastorační, kdy si k němu chodí důchodci popovídat a postěžovat a jen okrajově plní úlohu léčebnou.
Elektřina z baterie je docela drahá. Bateriové úložiště 22.1. kWh stojí 260 tis. a garantují 6000 cyklů s poklesem kapacity na 50% - střední kapacita bude tedy 75% nominální = 16,6 kWh. Střídač má účinnost 91%, takže z 16,6 kWh do sítě dostane 15 kWh. Za celou životnost z baterie dostanete 90500 kWh elektřiny. Cena elektřiny z baterie je kolem 3 kč/kWh jen na amortizaci baterie. Vzhledem k tomu, že z baterie se bude čerpat energie především v noci, kdy je levný noční proud, vychází elektřina z úložiště podobně draho jako ze sítě. Pro výpočet jsem použil data od tohoto výrobku Odkaz 1
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
V většině případů (a že jich bude už stovka) nebyl problém, ale jakmile ve 2 případech problém nastal, byl to průšvih. V prvním případě nás neubytoval Amistat City Hostel v Barceloně. Pobyt byl zaplacen předem a dostavili jsme se v nahlášené době (v 1 v noci). Booking jim prý nepředal informaci o době příjezdu a náš pokoj před půlnocí obsadili. Náhradní ubytování hotel nezajistil s tím, že si to máme řešit přes Booking. Booking samozřejmě v noci nereagoval, noc jsme strávili venku. Po 2 týdenním dohadování nám Booking vrátil cca 90% uhrazené částky (zřejmě si nechal provizi). V druhém případě jsme dorazili k hotelu B&B Hotel Lisboa Aeroporto v 17h a nedostali se dovnitř. Dveře zamčené, nikde nikdo. Telefon nikdo nebral. Booking opět nic neřešil ani nevyřešil. Ubytovali jsme se jinde. Podal jsem reklamaci a na tu mě přišla odpověď, že podle nových pravidel Booking můžeme podávat reklamaci a psát recenze pouze pokud se ubytujeme. Peníze tedy nevrátili a ani nebyla možnost napsat recenzi s varováním pro ostatní.