Vám pořád nedochází, že noví majitelé této země nepotřebují vzpurné a chytré Komenské, Husy, Heyrovské atd., ale zaučené dělníky k linkám v montovnách, pokladní v supermarketech, stavební dělníky, lidi na pole agrobaronů atd.
To dnesni zaci ale nejsou schopni vykonavat, jdete se nekdy podivat na jakoukoli hodinu kamkoli do skoly.
Muj nazor je ze:
Skola by mela motivovat k uceni.
Reditele by meli prijimat kantory co chteji ucit a umi si zjednat repekt i uctu u zactva.
Rozvijet co zak zvlada a s tim motivovat rodice ke smerovani zda na vyssi stupen vzdelani ci na ucebni obor.
Skola by mela prestat zvyhodnovat oblibene zaky alemerit stejne bez ohledu na vliv rodicu .
Skola by mela pravidelne v ramci osnov testovat nac ma zak zda je studijni ci manualne zrucny a tim smerem vest vzdelavani a hlavne motivovat.
Zatim skola na druhem stupni nijak nerozviji schopnosti zaku spis jsou degradovani ze nezvladnou zapilovat kousek dreva ci udelat kotoul nebo neni resen sikana at uz od spoluzaku ci kantoru vse je prehlizeno.
Zatim si zak dle zprav obecne sirenych dela ve skole co chce a kanto nesmi ai zvednout hlas jinak uz jsou stiznosti a zaloby ci obvinovani ze sikany.
Bylo by vhodne dat a stanovit pevna pravidla pro obe strany: skola by mela mit kantory co si mysli ja jsem ucitel co je vic a totez i rodice na vlivnych funkcich co tlaci prave na ty reditele.
Za meho detstvi jsme meli respekt jak z tridniho tak i reditele a platilo ze co se ve skole vyvedlo se tam i vyresilo.
Dle Vašeho názoru - by muselo jít o školu bez žáků a i rodičů. Běžte se někdy na realitu podívat....:)
Prave preto je Praha tak krasna,lebo centrum je ,,skanzem,,. Ak sa budu burat budovy vzdy s neakym ospravedlnenim,tak o par desiatok rokov to uz bude len klasicke mesto. Novu architekturu,kludne aj odvaznu ano,ale niekde mimo centrum. Trebar aj Kaplickeho kniznica bola zaujimava,ale nie na zamyslanom mieste. To bolo ako past na oko.
Pane Suchoni,
jeďte se někdy podívat do ciziny, tam kombinace moderního i staré vedle sebe uvidíte velmi často.... proč se pořád moderní architektury bojíme????
Je to 14 dní co jsem jel s FlixBusem z Prahy do Frankfurtu. V Norimberku se vyměnil řidič české národnosti a ten telefonoval (bez handsfree), chatoval a vedl za hustého městského provozu - hned při výjezdu z ZOB Norimberk, poté v Erlangen a ve Wuerzbuergu - a za extrémně vypjatého dálničního provozu na A3 na celých 200 Km (!!!) videohovory na WhatsUp s manželkou a poté i s jeho milenkou resp. přítelkyni. Celou dobu ridil jednou rukou. Do té doby než se mu vybil akku v mobilu. Bylo to šílené! Vše zadokumentované na videozáznamu. Za mě - never more FlixBus.
Zažila jsem obdobnou cestu
A o copak jde, vždyť je to pořad o tancování, ne o tom, co si kdo přečetl v bulváru. Všichni mají můj obdiv, je to dřina, každý ale vyhrát nemůže, záleží na odeslaných SMS. Ale, že vám někdo nepřipadá dostatečně pokorný, tak to je argument jak vidle, to má skutečně s tancem moc společného .
Tady šlo o verbální manipulaci s faninkami, které teď fňukají nad jejím vypadnutím....
Tak důležité je, že jste pokorná vy, Iva si může i trochu důvěřovat. Také byste to tak na tom tanečním parketu zvládla, můj syn také tancoval, tak vím, jaká je to dřina a to byl o 20 let mladší než paní Iva.
nebojte, já tancovala taky, ale tady nešlo o tanec 🙂. Je mi líto, ale Váš příspěvěk mi přijde trochu mimo.
Svým žákům říkávám:
Až budete mít jednou děti, tak jim večer před spaní čtěte pohádky.
ČTĚTE!
Sedněte si k nim večer na půlhodinku do pokojíku, do křesla nebo na postel a čtěte jim sami.
Nepouštějte mp3 a už vůbec ne video. Buďte u toho a věnujte se tomu naplno.
Já vím. Není to vždy jednoduché zorganizovat, mnoho lidí chodí do práce na směny, nebo je třeba týden pryč, atd. Známe to.
Ale pokud je to jen trochu možné, najděte si alespoň dvakrát týdně čas a čtěte svým dětem. Povídejte si s nimi o přečteném. A vůbec nevadí, když se najednou debata svede třeba na zážitek z pískoviště.
Ty společně strávené chvilky před spaním a čtené příběhy princů a princezen z těch často i staletími prověřených příběhů se Vám stonásobně vrátí.
Jo, a taky se takhle se vytváří láska k literatuře.
Mimochodem, nedávno zveřejněné výzkumy dokládají, že čtenářství je u nás stále vysoce nad evropským průměrem. Lepší než my jsou jen seveřané. Více čtou ženy.
Pro mnohé možná překvapivě je velmi vysoký počet i mladých čtenářů i počty jimi "přečtených" knih. Ty uvozovky jsou tam proto, protože mezi mladými jsou výrazně populární audioknihy.
Tak nějak se tudíž nemohu zbavit dojmu, že s tím "znechucováním literatury ze strany neschopných učitelů" to možná nebude tak hrozné. Že možná mnozí češtináři umí své žáky i zaujmout a pro četbu získat.
Článek samotný komentovat nebudu.
Nestojí za to.
děkuji.
Jenže mizerných učitelů je u nás bohužel docela dost.
A přehazování odpovědnosti za vzdělávání zčásti na rodiče je leda tak cesta do pekel, zvlášť, když mnozí (možná většina) učitelů odmítá odpovědnost školy za výchovu. Občas to skoro zní, jako by za výchovu i vzdělání byla odpovědná rodina. Učitel akorát odříká žákům to, co mají napsáno v učebnicích a pak je oznámkuje. Komenský se obrací v hrobě... stejně jako Příhoda, Štorch a jim podobní.
To si myslíte Vy. Ráda bych, kdyby se ve školách objevily kamery, to by potom rodiče koukali, co jejich miláčkové předvádí.... i sněmovna je slabý odvar
Základní škola má za úkol celkový rozvoj dětí, a to znamená rozvíjet jejich fyzické a psychické schopnosti. Pro rozvoj psychických schopností potřebují rozvíjet jejich základní znalosti a logické myšlení. Základními znalostmi jsou naučit se číst, psát a počítat, a to se děti naučí pomocí učení dat a práce s nimi. Paměť nerozvinete jinak, než učením množství dat a údajů, ať už ty konkrétní data budete nebo nebudete k životu potřebovat. Logické myšlení nerozvinete jinak, než učením logických věd. Někdo může tvrdit, že dějepis nebude v životě potřebovat, když se svět změnil, ale přitom vidíme, jak se historie ve spirále opakuje, takže nám to pomáhá s odhadem budoucího vývoje. Někdo zase může tvrdit, že matematiku a fyziku nepotřebuje, když má v mobilu kalkulačku a informace, ale bez znalosti malé násobilky je pak v životě nemožný. Nakonec spěje celý vývoj směrem, aby se děti učením vůbec nezatěžovaly, což velice ničí jejich celkový rozvoj. Někdy to začíná vypadat, že je školství záměrně zjednodušováno, protože jedinci bez znalostí a logického myšlení jsou snadněji ovladatelní.
Pane Buresi, diky. Davam prst nahoru. Hlavne nase deti nelitujme, ony se stejne neuci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdo to nezazil, nemuze tuto vec hodnotit