Aha, takže když s manželem letíme na týden na zahraniční dovolenou s cestovkou, tak jsme špatní? Zrovna jsme se vrátili z řeckého Lesv(b)osu. Užívali jsme si koupel v moři i tzv. fakultativní výlety. Ano, koupili jsme si suvenýry, ale i okusili jejich místní výrobky. Škoda jen, že jejich místní cestovky dostatečně nevyužívají potenciál míst dobrých k navštívení. Je fajn, že leták upozorní na muzeum olivového oleje, ale když bez auta se nemáte tam jak z hotelu dostat a na sólo akci nejste jazykově vybaveni. A autobusové spojení jakoby nebylo. Nebo když ve vesnici, kde máte na prohlídku sotva hodinu, narazíte na muzeum tradičních krojů, o kterém ale předem nevíte a tudíž ho nenavštívíte.
Souhlasím s Vámi. Ze zásady nejdu k samoobslužné pokladně. To je to samé jak přijít na úřad a úředník vám, řekne.,tak si zde tu žádost napište sám, já se na vás budu dívat, jak vám to jde.
Když jsem před mnoha lety chodila na úřad žádat o sociální dávky, tak jsem si VŽDY formulář vyplnila sama- jméno, bydliště, RČ, číslo účtu, celkové příjmy, datum, podpis. Normální inteligentní člověk to zvládne sám, ale nesmí být líný.
Úředník je tam od toho, aby Vám formulář zkontroloval, jestli je vše potřebné správně vyplněné + pomohl vyplnit to, co Vám uniklo nebo s čím si nevíte rady.
Jen nevzdělanec a arogantní frajírek hodí úředníkovi na stůl úplně čistý formulář a "koukej mi to celé vyplnit, sluho".
90% mých nákupů řeším na samoobslužkách. Problém vidím třeba v Albertu, kde na těchto kasách lze platit pouze kartou. A taky když kupuju karton mlík, na kterém není kód-to opravdu musím na klasickou kasu, kde pokladní nacvaká počet kusů. Nebo když je na zboží kód tak blbě natištěný,že ho mašinka nepřečte. Kvůli chybějící funkci "napište kód ručně" musím využít služeb obsluhy.
Moji mámu zase rozčiluje mechanický hlas samobslužek. :-)
Celý život budete šetřit na důchod a najednou vám řeknou že vaše peníze nějaký ne moc chytrý makléř investoval do svých kamarádů, nás to moc mrzí, mějte se.
No právě. Lidi si do těch fondů odkládají pravidelně nějakou částku, aby měli k důchodu nějaký ( i když ne velký) peníz k dobru, chtějí mít jen "své jisté". A tahle banda si klidně navrhne zestátnění těchto prostředků.
Nesouhlasím se zrušením nezáporných výnosů z fondů. Lidi si je tam dávají proto, aby měli aspoň trochu peněz k budoucímu důchodu. Sáhnout na ně se rovná zestátnění soukromých prostředků drobných střadatelů.
Jestli chce stát totálně pohřbít jakékoliv důchodové spoření, tak tohle je cesta.
A proč by obce měly investovat své peníze do majetků, které jim nepatří? To je jako bych já platila například výměnu oken na domě mého bratra, který mi nepatří.
nejsou lidi,nejsou lidi.....kteří by hákovali 12hod děnně/7 dní v týdnu za 30 litrů,už ani ukrajinci tak makat nechtějí
Ale co to povídáte, je dost lidí, kteří dělají 12 -ky za méně jak 30 hrubého. Já osobně dělám 25 hrubého. Důvod? Jednoduše: jiné firmy v okolí nenabízejí víc, při dojíždění máte mnohdy problém se dostat na/ze směny, realita mzdového ohodnocení je odlišná od slibů, likvidační směny.
Pořád se píše o průměrné mzdě, ale mělo by se spíše psát o nejčastěji pobírané mzdě v konkrétním oboru a pozici. To by bylo hned jiné čísílko.
Jak být atraktivní pro zájemce o práci?
Takto: 1/ opustit styl chování druhu: já pán, ty otrok, 2/ zaplatit takovou mzdu, za kterou by sám majitel / náborář apod. sám pracoval, 3/ dodržovat zásadu "co je psáno, to je dáno", 4/ zrušit jakobydobrovolné přesčasy, 5/ mít takový rozvrh směn, aby zaměstnanec taky mohl žít svůj vlastní život.
Už nějakou dobu je upozorňováno, že na trh práce přichází generace, která rozhodně nechce být pracovními otroky a chození do zaměstnání není středobodem jejich života. Firmy se však odmítají přizpůsobit a pak pláčou, že jim lidi utíkají a jiné neseženou.
OMG - tomu se říká small talk....v jiném článku si zase prodavačka stěžuje, že jsou lidé povýšenní a nestojí jim ani za pár slov....hovor o počasí je fajn, určitě lepčí než nějaké oplzlé kecy nebo nadávání na Zemena/Fialu....
Ale někteří zákazníci se opravdu k prodavačům chovají jako k méněcenným. A například v suprech a hyprech jako ke sluhům, kteří nemají nic jiného na práci, než uklízet zákazníky odložené zboží. Balený chleba klidně hodí mezi jiné pečivo ( v lepším případě, jindy končí pečivo i mezi toaleťákama, nebo nakrájená šunka i jogurt v pečivu), i když k původnímu místu uložení to mají 5 kroků - ale to by jim zřejmě ruce a nohy upadly.
Další řeší, jestli vystavené pečivo je z mouky české, nebo ukrajinské.
Nejlepší je jim nijak neodporovat, nehádat se s nimi, max. odkázat na zákaznickou linku, celou dobu se usmívat a myslet si něco o "výstupní stanici trávicího traktu"
A co kdyby kamarád Honzy napsal článek..jaká konverzace je ze strany zákazníka očekávána...nebo dokonce dovolena. :-)
To je jednoduché: 1/ pozdravit, 2/ žádost formulovat jasně a stručně, 3/ nezapomínat na slovíčka prosím a děkuji, 4/ buď si vzít účtenku, nebo rovnou říct, že ji vytisknout nepotřebuje (u ČD se obvykle obsluha občerstvení zeptá před vytištěním lístku).
...už jste asi dlouho nebyl v obchodě,doba se změnila...
Ale kdepak, nezměnila. Zákazník je schopen na prodavačku vulgárně řvát kvůli tomu, že nejsou k mání velké sáčky na cheba a on chudinka musí si dát nakrájený chleba do dvou malých sáčků. Stačí si přečíst jakoukoliv diskusi k tématu mzdy a obvykle se o prodavačích a hlavně pokladních mluví jako o těch, kdo na lepší práci nemají, protože jsou totálně nevzdělaní a nic neumí. Pro mnoho lidí je prodavač/ka a uklízeč/ka jen póvl.
je zajímavé že v Německu jsou obchody zavřené nejen ve svátek, ale i v neděli, nevím jak malí obchodníci, globus, hornbach, ikea jsou v neděli zavřené , to bylo u nás normální, honba za ziskem to zrušila, někomu to vyhovuje někomu ne, bylo to kvůli chození do kostela, to už dnes skoro nikdo nečiní asi ani Němci, ale drží to, je zajímavé, že se to drželo i za komunistů, třeba chtěli aby si lidi v neděli odpočinuli, ale spousta z nás makala na chalupách. prodavaček je mi líto, že neděle tráví v práci, mají to jistě nahrazené jinak, ale to bourá rodinnou harmonii stejně jako u zaměstnanců v nepřetržitých provozech a v nemocnicích, třeba jsou finančně zvýhodněni
Zvýhodnění nedění směny : +10% hodinové mzdy.
Chcete mít o svátcích zavřeno? Jednoduché: NECHOĎTE O SVÁTCÍCH DO OBCHODŮ, NÁKUP SI ROZLOŽTE NA CELÝ TÝDEN, NE VŠE KUPOVAT AŽ V SOBOTU.
Když totiž nebudou zákazníci, nebude tržba, nebude se vyplácet mít ten den otevřeno.
Ale to lidé nesměli být zhýčkaní, doslova rozežraní. Nadávají, že jak je všechno drahé, ale na koupi 2 bas piv mají.
Já bych o svátcích a v neděli povolil otevřít pouze autonomní obchody bez personálu. Tím by se zabily dvě mouchy jednou ranou. Řetězce by aspoň začaly více investovat do zavádění moderních technologií.
A Vy a Vám podobní každou sobotu půjdou s celou rodinou a velký nákup. A budou se rozčilovat, že musí stát ve frontě na kasy. Stačilo za Covidu, kdy v neděli muselo být zavřeno - pátek + sobota = totální masakr. Práci to obsluze obchodů neulehčilo, spíše naopak.
Jak chcete modernizovat technologii? Jogurtům jablkům ani salámu nenarostou nožičky, aby se sami vyskládali do regálu. Zákazníky odhozené okousané donuty mezi konzervy se taky sami neuklidí.
sice s Vámi souhlasím, ale s těmi samoobslužnými obchody to nebude tak snadné. pokladny už běžně samoobslužné jsou, ale to zboží do regálu samo nenaskáče
Ale to těm to lidem nedojde, že to zboží musí : někdo přivést, někdo převzít, někdo naskládat do skladu, někdo ho ze skladu dát do regálů.
Všichni ti, kteří volají "ať je na všechny státní svátky zavřeno, prodavačka je taky jen člověk", se naženou do obchodů právě v den před zavíracím dnem a dělají obrvelké nákupy. A to není 10 rohlíků pro normální rodinu, ale klidně i 60 a ty se pak šoupnou do mrazáku ( fuj).
Můj názor je jednoznačný,
nechápu proč jednou může být otevřeno a podruhé ne. Jsem zastáncem jasných pravidel bez výjimek. Takže ať je na státní svátky VŽDY zavřeno a bude to. Já se bez čerstvého pečiva jeden den obejdu a kdo ne tak ať si ho upeče. Ostatně zajímalo by mne, zda už někdo udělal průzkum (regulérní) mezi prodavači (ne mezi jejich vedoucími) co na to oni.
A aby bylo jasno, já jsem úředník a přeji to volno i těm prodavačům 🙂.
Pracuji v jednom hypermarketu v oddělení pekárny. KAŽDÝ den před byť jen jedním dnem volna je v obchodě "nácvik na hladomor". Rohlíky a chleba nestíháme doplňovat. Lidé berou doslova útokem všechno. Berou i ty balené chleby, které se obvykle moc dobře neprodávají. V sousedním oddělení masny a lahůdek taktéž. A jsou tací, kteří se v 21.30 hrozně diví, že už nemáme rohlíky nebo chleba (zavíráme v 22.00).
Největší problém je zmatek kolem toho, který státní svátek je /není otevřeno.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
On existuje nějaký formulář, ve kterém sdělíte, že si nepřejete resuscitaci v případě zástavy. Stejně tak můžete odmítnout léčbu ( u rakoviny nejčastěji), která by Vám možná prodloužila život.
Popřípadě se dohodněte se svou rodinou, že od určitého Vašeho věku a zdravotního stavu, kdy už nebudete schopen o sobě rozhodovat, dali souhlas s odmítnutím resuscitace a nepokračování udržovací léčby ( výživa sondou a kapačkou).