Když se hlásím na střední, měl bych vědět na co mám a na co nemám (samozřejmě musím být realista). Takže když mám dvojky a trojky, tak asi nemá cenu se hlásit na gymnázium. Jít třeba na řemeslo nebo nejít na gymnázium přece není žádná ostuda. Nechápu tyto "návrhy" a jim podobné, které mají naše školství pozvednou a zatím jej posouvají do pravěku.
Ambiciózní matky,co si myslí, že mají doma génia, ikdyž mají 4 na vysvědčení
Nějak jsem dosud nepochopila, proč přijímačky na SŠ nefungují podobně jako má VŠ - podám si, kolik přihlášek chci. V reálu stejně většina uchazečů podá cca tři, mizivé procento bude vysilovat, ale nakonec se každý dostane, kam chce, a nebudeme tak systémové podrážet nohy lidem s aspirací na studium VŠ.
Plus, možná by stálo za to, alespoň ve Středočeském kraji a v Praze, kde je situace katastrofální, konečně navýšit počet gymnázií. Stačí upravit pár zákonů a vyhlášek, a oni se pedagogové, ale i prostory najdou hned.
Ne navýšit, zpřísnit výběr
Nějak jsem dosud nepochopila, proč přijímačky na SŠ nefungují podobně jako má VŠ - podám si, kolik přihlášek chci. V reálu stejně většina uchazečů podá cca tři, mizivé procento bude vysilovat, ale nakonec se každý dostane, kam chce, a nebudeme tak systémové podrážet nohy lidem s aspirací na studium VŠ.
Plus, možná by stálo za to, alespoň ve Středočeském kraji a v Praze, kde je situace katastrofální, konečně navýšit počet gymnázií. Stačí upravit pár zákonů a vyhlášek, a oni se pedagogové, ale i prostory najdou hned.
Ale všechny zaplatit,jako na VŠ
Problém je že všichni chtějí být na střední i když třeba na to nemají. Nikdo nechce jít do učení a třeba později znovu zkusit střední. Nedostatek učňů vlastně vláda podporuje a atak je tady další problém.
Vlády za 35 let vše vlastně jen likvidují.
To je hlavně problém matek, každá vidí v dítěti minimálně právníka/čku a nebo doktora/ku, ikdyž je dítě hloupé,ale šikovné
Pro mě velmi aktuální, dcera je v devítce. Změnu by to určitě chtělo. Na současném systému mi nejvíc vadí, že i když se hlásí na tři školy, tak vybrat si pak nemůže i když by uspěla na všech. Prostě rozhoduje pořadí v přihláškách.
Systém nejdřív přijímačky a pak teprve si vybírat školu by byl lepší, nebyl by to takový stres a tlak pro děti. Moje dcera je chytrá jen je velký trémista a už teď má strach a nevěří si.
Ji by se to ještě netýkalo
"Obrátit" přijímačky je konečně dobrý nápad, ale jkedno tomu ještě chybí - pro každý typ školy by mělo být určeno, s jakou úspěšností se na ni může uchazeč hlásit. To by mělo dvě zásadní výhody - zvýšila by se úroveň vzdělávání a došlo by na likvidaci škol, které nemají dostatek odpovídajících uchazečů. Pokud nebude určena spodní hranice úspěšnosti v testu, budou některá gymnázia dál "vzdělávat" žáky s průměrem 3.
A jiné střední školy s maturitou i se známkami za 4 a to je fakt nepochopitelné
Tak není to úplně špatný nápad. Já bych měl jinou připomínku, týkající se toho, že při přijímání na střední školy není příliš zohledněno bydliště nastupujících studentů. Není úplně normální, aby studenti z Prahy museli dojíždět do školy ve středočeském kraji a opačně.
Ať se každý přihlásí kam chce a klidně dojíždí,je to jejich rozhodnutí
Můj názor - něco jako asistent učitele by vůbec nemělo existovat. Buď má dítě na to, aby se vzdělávalo na základní škole nebo má jít do speciální školy. Všechny tyto experimenty stejně nakonec odnesou ty nejchytřejší děti, protože se kvůli těm "jiným" snižuje laťka v úrovni vzdělání
Ano zdržují a pak se učí doma,aby měli znalosti, nehledě na to, že kvůli inkluzi se učební látka zeštíhluje a tak chytré děti musí vše dohánět sami,pokud mají plán jít na dobrou střední a dále vysokou školu. Stále ohledy ohledy,ale na ty druhé nikdo nemyslí 😡, vůbec se už nedivím domškoláctvi a tomu, že rodiče raději dávají přednost soukromým školám, udělala bych úplně to samé, nepřála bych si,aby mé děti byly omezovány ve vzdělání ve státních ústavech a ty se z normálních ZŠ stávají.
Kolik lidí si šetří na důchod?
Oni si ti co tam jsou teď a důchodci před nimi šetřili na důchod,tak proč teď tak řvou, že mají málo, přitom jim stále přidávají (plno je tam takových, že klidně můžou jít makat,my v jejich věku budeme muset makat povinně a bez výplaty důchodu k tomu),ať jsou rádi, že nějaký důchod mají a dožili se ho,my chcípneme v práci.Kdybych to měla jako moje máma, už bych byla při stejném počtu 3 dětí v důchodu skoro 2 roky.Nebyla bych doma, jako oni,ale přivydělávat si k důchodu a mít 2 práce, abych stále měla tolik, abych si mohla určitou částku odkládat do finanční rezervy pro případ nenadálých situací a nežila od výplaty k výplatě,je sakra velký rozdíl a stát frontu na socka dávky nepůjdu, už proto, že bych zadlužovala své děti,na to ty pobírači socka dávek nemyslí, že to odnesou jejich děti a vnoučata,o kterých mluví,jak jim na nich a jejich budoucnosti záleží.Ne nezáleží jim na nich.A ať nekecají že mají odpracováno, věřte že také makám a nechodím na kurz kreslení místo práce a takových je nás hodně.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A kde dělala přijímačky, v Praze? Protože tady to bohužel nestačí ...být chytrý...tady to chce ještě několk tisíc na přípravy, abyste to dítě nadrilovala a přijímačky udělalo...
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Záleží na chytrosti dítěte a jeho zájmu,pak se dítě učí úplně samo nad rámec výuky ZŠ, mělo jsem to tak s dcerou, prostě od 7 třídy jinou školu ona sama nepřipouštěla, než tu co si již v té době vybrala a šla si samostudiem za tím, stejně jako ve 3 ročníku SŠ řekla,že by ráda na VŠ a opět si šla sama za tím a teď už ji studuje druhý rok. Jenže to musí jít z hlavy dětí a ne matek.