Pardon, ale už první věta mě nutí reagovat. Jsem matka, moje děti byly taky jednou malé, ale nikdy jsem se nechtěla nikomu zavděčovat. Nikdy jsem nechtěla obdiv za porod. Prostě jsem děti chtěla. Živím je, chci pro ně to nejlepší a to, že to tak chci, mi přijde normální. Ano, asi tento článek není pro mě.
Tohle vubec neni v poradku.
Tady v Norsku jsou male rozdily v platech, studovat jsou jen ti, kteri se na to opravdu hodi, protoze deti jinak chteji brzy vydelavat. Na vysoke pak studuji jen ti, kteri to opravdu potrebuji, protoze tim prichazeji o penize (zase studovat se da kdykoli pozdeji diky bezurocnym studentskym pujckam).
Obory se tu nesmi delit na ty pro "chytre deti" a "hloupe deti", tedy gymnazia a ucebni obory. Naopak v jedne skole jsou namichane ruzne obory, kde studijni je jen jeden z nekolika. V jedne skole jsou tak treba v prizemi automechanici, v druhem patre ucitele do skolky, ve tretim kadernice a ve stvrtem studijni smer (obdoba gymnaiza). Oficialne ale vsichni chodi do stejne skoly.
Neexistuji horsi a lepsi skoly, deti chodi do skoly podle mista bydliste a zvoleneho oboru. Vsechny skoly musi byt stejne kvalitni.
Nedelaji se prijimacky (ani maturity), kdy se deti na chvile neco nadrti a pak to hned zase zapomenou. Bere se znamkovy prumer za posledni 3 roky na zakladni skole. To jasne ukaze, ktere dite je od prirody studijni typ, a ktere spis prakticky typ. Podobne je to i s prijimackami na vysokou.
Deti si vybiraji tri obory, system je pak rozradi podle preferenci a znamek, jen mala hrstka deti se nedostane na jednu ze svych tri voleb a je jim misto prideleno. Behem prvniho roku mohou obor bez problemu zmenit.
Ceske skolstvi vyrabi "studovane", kteri se na to ani nehodi (rodice je dotlacili), chybi sikovni remeslnici a socialni rozdily mezi lidmi se vyrazne prohlubuji. Uz dnes se ceske deti v mezinarodnich testech propadaji. Cele to ma negativni vliv.
Zajímavé,až dystopické😑
No nevím. Na jedné straně - pokud pán opravdu dělá na baráku a paní doma, může to být vyvážené, záleží, kolik času která práce zabere.
Na straně druhé - zaráží mě styl, jakým pán mluví. Prý "domácí posluhovačku jí vážně dělat nehodlá". Takže manželka momentálně domácí posluhovačku dělá? A dělá jí jemu, protože domácnost je zřejmě věc jednoho člověka, kterou dotyčný dělá čistě pro sebe a další mu v tom nanejvýše pomáhají?
Taky mi přijde zvláštní, že podle pána doma "kmitají" pánové, kteří občas "i vysávají a myjí koupelnu, popř. vyklízejí myčku a vynášejí pravidelně odpad". Třeba vynášení odpadu mi nepřijde jako nějaká velká práce, a pokud pán ze zásady odmítá dělat i toto, zřejmě je tam nějaký jiný problém.
Děti ve věku základní školy mají které práce? Jezdit na kroužky? Proč nemají připíchnutou myčku,odpad,koupelnu ony? A stálé podílení se na pracech na zahradě i doma je dle mě nezbytnost. To si můžou pak s manželkou na gauči gratulovat.
Slovenský Mudr. Eugen Jonáš za minulého režimu přišel na souvislost lunárních
fází a vhodného termínu početí. Podle něj, pohlaví 1. dítěte je dané, ale u zdravých párů doporučil termín početí dalšího potomka tak, aby se narodil kluk nebo holka.
Pro páry co měly problém s početím, doporučil termín, kby měly největší šanci na úspěch.
Ano, takto přesně jsme si nechali vypočítat dvě holčičky. Jmenují se Honza a Alan
V Irsku a ve Spanelsku a i v jiných státech,lide když něco nepotrebují nechají to před domem.Kdo chce vezme si co potřebuje a co zbyde tak každý večer po městě jezdí dobrovolníci charita a to co je před domem naloží a sveze na jedno místo a potom ty věci potom prodává třeba za 5 nebo 10 euro.A vytěžek se da na charitu. To je super věc a ne jak v Česku kde každý chce jen vydělávat na obnošených hadrech po dětech.
V Anglii rovnou lidi nosí pytle oblečením před charity shop.
Co může být na tom autobusu nejasného? 🤔 Jen si tu tabulku musíte převést do lidské řeči:
Na zastávce A vystoupilo 0 lidí. Ze zastávky odjíždí autobus s devíti lidmi. Kolik lidí nastoupilo? (odpověď: 9 - 0 = 9 nastoupilo)
Na zastávce B nastoupili 3 lidé. Ze zastávky odjíždí autobus s 11 lidmi. Kolik lidí vystoupilo? (odpověď: 9+3-11 = 1 vystoupil)
A tak dále.
V naší učebnici Hejného jsme na každé stránce měli QR kód pro rodiče. Zde vzdy bylo vysvětleno, co básník chtěl říci, i postupy řešení. Člověk nemusí mít ani ukončenou školku, aby si dokázal představit vystupující a nastupující lidí do autobusu.
Rodiče se dnes hned zastávají dítěte. Ale tento způsob zápisu se v pracovních sešitech opravdu opakuje mnohokrát, dítě se mnohokrát mohlo zeptat nebo rodič použít QR kód.
Já soudruhu, nepopírám vzdělávací programy ve školkách. Psala jsem o primární funkci školky. Pokud chce stát, zaměstnavatelé a celá společnost, aby matky chodily do práce, proč by nemohli pomoci více školkami otevřenými i o letních a jiných prázdninách? Máme celkem dobrou síť školek. Jistě, mohlo by jich být víc. Ale jsou. Tak proč by nemohly fungovat v čase dle potřeb dětí a rodičů? Proč si mají rodiče shánět nekvalifikované hlídače dětí, když už ta síť školek je?
A školky vznikaly již na konci 19. století, ne až za komárů. A vznikaly právě proto, že během práce rodičů se stávaly dětem bez dozoru často úrazy. Pokud je ve školkách více volna, než rodiče stíhají pokrýt, tak jim mnohdy nezbývá nic jiného, než dát dítě na hlídání komukoliv a trnout, jak to dopadne. Proto by snad skutečně bylo rozumnější nechat otevřené školky s učitelkou, ne?
Primární funkce školky a školy je vzdělávat, ne hlídat.
Tak to mi teda asi něco uniklo! V těchto letech jsem taktéž chodila do ZŠ a nic takového, co popisujete si nepamatuji. Prázdniny byly stejně jako dnes. Dokonce pamatuji i uhelné cca 3 týdny.
Nebylo volno 28.9., 28.10. žádné podzimní prázdniny, ani 17.11. ,pololetní prázdniny nebyly, na Velikonoce bylo volno jen v pondělí, místo 8.5. bylo volno 9.5. pak nebylo volno ani 5.a6. července. Zimni prázdniny byly vždy nejméně do 2.1. Teď je tedy cca o 7 dní více volna pro pracující, když to nevyjde na víkend a o další 4 dny pro školaky navíc. Škola není hlídací instituce.
proc?neni nic co by rodinam vykompenzovalo tu ztratu.Takze proc lide posilaji penize????
Dobrý, že se ptáte!!! Když nevím, tak se zeptám!!!
Na druhou stranu je taky dobrý umět číst. Na tuto otázku v TÉTO diskuzi již dříve odpovězeno mnohokrát. Stále stejně. Pohřeb, repatriace, rehabilitace, psychologická podpora.
Jestli jsou ve třídě děti s inkluzí, děti z Ukrajiny s jazykovou bariérou, integrované děti, sociálně vyloučené děti, nadané děti, děti s pravidelným uvolňováním kvůli např sportu, děti často chybějící ze zdravotních a/nebo rodinných důvodů, děti ve střídavé péči střídající i školy, jestliže učitelka navic sama chybela např 2 týdny, je na místě nějakou látku dat zopakovat, přestože RVP nařizuje výstupy za celý vyučovací stupeň, nikoli ročník. Lze totiž reálně předpokládat, že další rok se výstupy také budou těžko plnit a zopakovat si z předchozího roku je na místě. Možná by mohly mít děti nutné úkoly odstupňované například podle závěrečného vysvědčení. Například bych nerada nechala syna psát donekonečna sloupečky na sčítání a odčítání kdyz to prokazatelně umí.
Tak chápu, když jsem já byl mlád, spousta mých spolužáků také neměla doma psací stůl a čistý papír.
Já osobně považuji schopnost něco vytisknout za stále poměrně normální. Ale pokud preferujete digitální domácnost, tak stále máte možnost nechat děcko úlohu přepsat do sešitu, nebo vymalovat v tabletu. 😉
...Pokud se doposud naučilo z důsledku vnitřní či vnější nebo obojí motivace psát. Myslím, že dospějeme i k tomuto bodu. Umět číst a psát jako volba. Bude to příliš složité, nebude důvod se tím zabývat. 😂🌄🤷♂️✋
V Anglii zacaly prazdniny 26.7. A 4.9 jim zase zacina škola cca 6 tydnu prazdnin prumerne v lete.
V Anglii mají 2 týdny na Vánoce, 2 týdny na Velikonoce a uprostřed těchto trimestrů vždy týden volna= 7 týdnů přes rok. V soukromých školách mají 3 týdny na Vánoce i Velikonoce, ale chodí do školy během roku i v sobotu dopoledne. České děti mají stejný počet dní, ale rozvržené jinak.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Učíte ve škole? A předáváte takovéto poraženecké postoje? Co když bude dělat přijímačky na prestižní gymnázium a bude mít snahu v životě něco dosáhnout, to má přeskočit každý úkol, kterému na první dobrou nerozumí?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Sledoval jste postoj cermatu, když v ostrých testech byla chyba? Omluvil se někdo? Snížil horní hranici bodů? Nesnížil. Nechalo se to být.
Moje děti vědí,že po testech přijde otázka, jestli mají k přijímackam výhrady a říci je hned po testu, dohlížející učitel má vše zapsat do protokolu. . Že si je můžou poznamenat na testový sešit, a použít.
Takhle špatně zadaný úkol jsem v přijímačkách z matematiky ale nikdy neviděla. Viděla jsem asi patnáctery. Chtěla jsem říct, že je dobré naučit se odhadnout, co nemá smysl řešit.
A když už jsme u přijímaček na prestižní gymnázium a za tuto úlohu by byly 3 body, má smysl je obětovat a běžet pro dalších 40 než ztratit čas. Protože ano, lze uhájit doplnění 3 bodů za nesrozumitelnou úlohu zpětně, ale to, že dítě skončilo pod hranicí přijatelnosti (takovou hranici u každého předmětu zvlášť může ředitel stanovovat), to už bude mnohem těžší vysvětlit.
Navíc, zde v dané úloze je prostě nesrozumitelné zadání. U přijímaček jsou zadání pořád dokola stejná,takže se lze naučit dopředu pochopit, o čem bude řeč.
1 odpověď