Slovní hodnocení existuje již dávno, a to i v ČR. Samozřejmě, má svá pravidla, aby nedopadlo způsobem: "chvalitebně" nebo: "Stále ti nejde počítat do sta, zapracuj na tom, čteš dobře, zde není co vytknout a líbí se mi tvůj zápal v tělocviku".
Věřím, že ministr školství a jeho poradci nejsou takoví ignoranti, aby nechali zavést pouze ",slovní hodnocení" bez na to navazujících nutných dalších změn v komunikaci ucitel-rodice-zak a bez řádného proškolení učitelů.
Smyslem slovního hodnocení je upozadit srovnávání se žáků s ostatními, a naopak zvýšit jejich motivaci ke vzdělávání se. Není to samozřejmě samospásné, je to jen jeden z mastrojů. Existují země, které mají slovní hodnocení během celé ZŠ, přičemž úroveň jejich školství je vyšší než u nás.
O číslech, číslovkách nebo větách to opravdu není, ale chápu obavy a nejistotu těch, kteří tento systém neznají, je to pro ně něco nového a neznámého.
Od nucené segregace k segregaci z nutnosti... Ach jo. Co třeba řešit bezpečnost komplexněji? Zakázat výuku náboženství na všech školách, posílit kamerový systém na ulicích a třeba i ve vlacích, změnit legislativu ohledně trestněprávní odpovědnosti v určitých oblastech práva (zdraví, důstojnost,...), a výrazněji individualizovat systém sociálních dávek? Nebo jinak, ale lépe než segregaci žen a mužů,.to je prostě šílené.
Děkuji vám, lékaři. Toto jsem potřebovala číst, jelikož vyjádření předsedy (myslím, že mu říkáte prezident) ČLK mnou velmi otřásla. Nabyla jsem dojmu, že ČLK cosi jako Vatikán - sekta uzavřená sama do sebe bez zájmu o lidi. A, jak jsem již napsala, to mě poněkud vyděsilo.
Děkuji tedy za informaci, že takový nonsenc je problémem jedince či v nejhorším několika málo doslihujících jedinců.
Nějak jsem dosud nepochopila, proč přijímačky na SŠ nefungují podobně jako má VŠ - podám si, kolik přihlášek chci. V reálu stejně většina uchazečů podá cca tři, mizivé procento bude vysilovat, ale nakonec se každý dostane, kam chce, a nebudeme tak systémové podrážet nohy lidem s aspirací na studium VŠ.
Plus, možná by stálo za to, alespoň ve Středočeském kraji a v Praze, kde je situace katastrofální, konečně navýšit počet gymnázií. Stačí upravit pár zákonů a vyhlášek, a oni se pedagogové, ale i prostory najdou hned.
Ať se na mě nikdo nezlobí, nezpochybňuji rozhodnutí Ústavniho soudu, ale pozastavuji se nad slovy obžalovaného, že se mu zhoršilo zdraví ve vazbě - copak ve vazbě neexistuje lékařská péče? Na co si to pán hraje?
Já osobně se divím, že spíš z druhé strany nejsou hnáni k zodpovědnosti lékaři, kteří takto maří trestní řízení. Rehabilitace skutečně není potřeba vypisovat přímo na den a čas soud iho stání. Sem by, podle mě měl náš stát upřít svoji pozornost a něco s tím dělat. Když už nic jiného, průtahy v řízení nás stojí nemalé peníze.
To snad není ani možné, jak strašně mimo je ten pán v pozici předsedy ČLK. Někdo se diví, že se na ČLK v podobných případech nikdo neobrací? Trochu mi připomínají katolickou církev a jejich vyjadřování "politování" nad případy znásilňování lidí jejich kněžími.
Je to o to horší, že o Cimickém toto jeho kolegové mnoho let věděli.
Pokud se příslušní pedagogové naučí, jak má, co do obsahu, slovní hodnocení vypadat, a naopak, co v něm být nesmí, pak tleskám, bude to velký posun. Pravda je, že se slovním hodnocením na některých soukromých školách, které jej již mají dávno zavedené, se pojí ještě několik dalších nutných aktivit, aby mělo smysl - v první řadě pohovor s žákem, který sám sebe ohodnotí a z toho následně vytvoří svůj "akční plán" pro příští období nad rámec běžné výuky (čímž se učí zodpovědnosti za své vzdělávání), a to za přítomnosti rodičů, kteří jsou tak vtahováni do procesu výuky jako aktivní podpora. Pokud zůstane jen u slovního hodnocení, nedej bože ještě ve stylu "moc ti nejde počítání do sta, zapracuj na tom", přínosné to v ničem nebude.
Jinak, mé děti měly slovní hodnocení od první do čtvrté třídy, bez úkolů pro všechny, a tento způsob výuky a hodnocení si nemohu vynachválit. Funguje to lépe, co do zapojení žáka a rodičů do procesu výuky, než co vidím u dětí kamarádek a kolegyň, které mají standardní způsob hodnocení s rodičovskými schůzkami bez dětí a s úkoly (někdy až s absurdním objemem a ve dvou případech známkovanými, což v ČR ani není povoleno). Ve čtvrté třídě u nás si žáci sami jednou zažádali o známkovanou písemku, aby zjistili, jak to funguje v jiné škole, a občas si kolektivně vyžádaly domácí úkol, když v něčem tápali. Jinak, úkoly navíc (dobrovolné) dostávali pouze žáci, kteří v nějaké látce hodně plavali nebo byli nemocní a opět - plavali v probírané látce. Čili individuálně, dle skutečné potřeby.
Je to skutečně lepší systém, pokud je uchopen v celku.
Ano, rozhovory s Ukrajinci, kteří tu žijí, jsou jako přes kopírák - mě válka nezajímá, stejně tam všichni kradou a my, obyčejní lidé se máme špatně...
A vždy mi to připomene dobu u nás před vstupem do EU. Bylo to tu stejné - šílená korupce a egomaniakálni politici (Zeman s Klausem), jejichž strany naší zemi akorát drancovaly.
Pak nás EU klub pustil mezi sebe, nalil do nás prachy, které jsme, narozdíl třeba od Poláků, kteří jsou dnes ekonomicky dál než my, rozpustili zejména v novém asfaltu na pozemních komunikacích, ale za to jsme aspoň museli trochu pohnout v oblasti zákonodárství, apod. Takže dnes můžeme "opovrhovat" Ukrajinou a jejím lidem, kteří pod podobnými politiky žijí dosud. Nevíme, co máme, dokud to neztratíme.
Ať jde dědek se svými výhrůžkami na ch.j. Je jen trapný a divím se, že se občané ruska za svoji vládu stále ještě hluboce nestydí. Pokud by se ČR dopustila toho, co si dovoluje rusko, okamžitě bych s rodinou emigrovala a hledala možnosti nejrychlejší změny občanství.
P.S. utopistický doufám, že válka skončí tak, že hranice Ukrajiny se posune tolik na východ, aby rusko již nikdy nepatřilo do Evropy.
Poukázky nejsou k ničemu v situaci, kdy je služeb v této oblasti katastrofální nedostatek. Nicméně, že by měla být uzákoněna dostatečná finanční kompenzace (ve výši průměrného platu za minulý kalendářní rok) za celodenní péči o příbuzného v 2. a 3. stupni invalidity (což se vztahuje i na seniory), o tom žádná. Stále je to výrazně méně než měsíční náklady na umístění v příslušných sociálně-zdravotních zařízeních a zároveň tím podporujeme soudržnost rodin.
Bohužel se v případě popisované situace skloubili několik věcí, bohužel stále ještě tak typických pro Čechy - naše nevychovanost ve smyslu "ty se odlišuješ = provokuješ, tak já ti to dám se.rat", náš nedostatek tolerance a dále je to jakási neurvalost dospělých vůči dětem a mládeži, která mě v naší společnosti irituje snad ze všeho nejvíc.
Upřímně, jak můžeme čekat, že z našich dětí vyrostou slušní dospělí, pokud jim za příklad dáváme naši povýšenost, aroganci a hulvátství?
Naštěstí se blýská na lepší časy, protože "sněhové vločky" jsou již lidé laskaví, spolupracující a respektující, kteří se umí chovat. Tak jen počkejme, než začnou tvořit většinu naší společnosti.
Asi chápu, co jste chtěl článkem sdělit - nejprve řešit funkčnost prostředí jako celku, až poté vizuál jednotlivých prvků.
Pokud venkovní stavby ladíme do odstínů šedé, aby se nestaly vizuálně rušivými prvky, nemám proti tomu nic, pokud barevnost vytvoříme dosazením vhodné zeleně, což se však v současnosti, nejen v Praze neděje. Takže původně možná ušlechtilá myšlenka, takto vykostěná, dává vzniknout nové formě uniformní šedi, což mě jako diváka i uživatele irituje a nutí nad současnými architekty přemýšlet jako nad stádem nedouků kopírujících jeden od druhého to stejné bez myšlenky.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ono mu to možná tak trošičku spadne na hlavu a zaměstnanci tak trošičku začnou stávkovat, a zase šintó sedne. USA, ať je jakákoli, s jakýmikoli problémy, je v jejich řešení dost flexibilní. Lidé tam holt mají demokratické zásady fungování státu za ta staletí "v krvi". V tomto ohledu se o jejich státní zaměstnance pod velením Muška "řídit stát stejně blbě jako svoji firmu" nebojím 🙂