Čtu nadšené reakce rodičů s tím, že děti telefony k ničemu nepotřebují. Byla to pravda v případě, že by školy měly dostatek např. tabletů. U nás ve škole se snažíme hodně technologie využívat, žáci vyhledávají informace (dost se prosazuje badatelská výuka, práce se zdroji, i v dílnách psaní smí využívat Příručky českého jazyka) dostávají úkoly např, při suplu v Umíme to, Cambridge One, hrají Kahoot, mají v něm Edupage, kde mají rozvrhy, učebny, hodnocení, zprávy od pedagogů, změny.. není den, aby technologie nevyužívali. Ale bohužel nemáme dost peněz na tolik tabletů. Máme sadu po 30 na 650 žáků.. Pokud bychom technologie nevyužívali, inspekci by se to moc nelíbilo, jedním z úkolů je posilování digitálních kompetencí. Učíme je s nimi alespoň trochu zodpovědně pracovat, což kolikrát rodiče opomíjejí. Zákazem se nic nevyřeší, tak na nich budou po škole, nebo doma. Cílem je ukázat, že mobil může být i pomocník. Na druhou stranu je velká pravda, že pokud o přestávkách hrají hry, tak než přehodí mozek na fungování v hodině chvíli trvá, zmíněná šikana a podobně je také problém.. řeší se to různými pravidly s různou úspěšností, mohou o přestávkách hrát stolní tenis, deskovky...
Čtu nadšené reakce rodičů s tím, že děti telefony k ničemu nepotřebují. Byla to pravda v případě, že by školy měly dostatek např. tabletů. U nás ve škole se snažíme hodně technologie využívat, žáci vyhledávají informace (dost se prosazuje badatelská výuka, práce se zdroji, i v dílnách psaní smí využívat Příručky českého jazyka) dostávají úkoly např, při suplu v Umíme to, Cambridge One, hrají Kahoot, mají v něm Edupage, kde mají rozvrhy, učebny, hodnocení, zprávy od pedagogů, změny.. není den, aby technologie nevyužívali. Ale bohužel nemáme dost peněz na tolik tabletů. Máme sadu po 30 na 650 žáků.. Pokud bychom technologie nevyužívali, inspekci by se to moc nelíbilo, jedním z úkolů je posilování digitálních kompetencí. Učíme je s nimi alespoň trochu zodpovědně pracovat.. Na druhou stranu je velká pravda, že pokud o přestávkách hrají hry, tak než přehodí mozek na fungování v hodině chvíli trvá, zmíněná šikana a podobně je také problém.. řeší se to různými pravidly s různou úspěšností..
Opravdu žasnu - mohl by se jít pan Bek podívat do škol? Pracuji na druhém stupni, ve třídách 30 dětí, z toho třetina má na něco papír, speciální potřeby, většina z nich má problém i z češtinou, angličtina je už pro ně na hraně a výuka druhého jazyka je pro ně naprostá utopie. V němčině umí po roce max. poděkovat a pozdravit. Ve vyšších ročnících se AP už moc nevyskytují. Pokud by se v hodinách určených pro druhý jazyk věnovali buď prohloubení češtiny, nebo i té angličtině, mělo by to větší smysl.. U dětí s výraznými poruchami se věnovat rozvíjení manuální zručnosti... Jako hlavní jazyk angličtina, s tím souhlasím a chápu, že čím dříve tím lépe, ale druhý jazyk by měl být volitelný, mělo by to smysl... ale to by se musel také někdo podívat i mezi lid...
Opravdu žasnu - mohl by se jít pan Bek podívat do škol? Ve třídě 30 dětí, z toho třetina má na něco papír, speciální potřeby, většina z nich má problém i z češtinou, angličtina je už pro ně na hraně a výuka druhého jazyka je pro ně naprostá utopie. V němčině umí po roce max. poděkovat a pozdravit. Pokud by se v těchto hodinách věnovali buď prohloubení češtiny, nebo i té angličtině, mělo by to větší smysl.. U dětí s výraznými poruchami se věnovat rozvíjení manuální zručnosti... Jako hlavní jazyk angličtina, s tím souhlasím a chápu, že čím dříve tím lépe, ale druhý jazyk by měl být volitelný, mělo by to smysl... ale to by se musel také někdo podívat i mezi lid...
Se synem jsem za poslední půl rok navštívila 3 ordinace kvůli rovnátkům, chtěla jsem si zmapovat poměr cena - výkon. Je pravdou, že všechny ordinace sídlily v krásných domech a vilách, byly opravdu špičkově vybaveny, dotazníky na Apple tabletech, snímkování 3D, milý a věřím, že i odborně vyškolený personál, ale nakonec jsme se shodli, že asi ještě počkáme a uvidíme - rozpočty byly u všech kolem 100 000,- Tak nějak si říkám, že bych klidně i vyměnila ten luxus, který byl zřetelný na každém pracovišti, ta příznivější cenu, ale to je v Praze téměř utopie.. Narazila jsem na jednoho pana doktora, ale ten má na více jak 2 roky plno - jsme v pořadníku, tak uvidíme..
Asistent pedagoga 32 tis?? Kde to vzali? V nejběžnější 8. skupině při plném úvazku ( který je sci fi ) je to cca 26 tis. hrubého.. Stačí se podívat do tabulek a odměny díky škrtům jsou také sci - fi.. Dá se přivydělat doučováním, vedením kroužků, úklidem školy, ale to už je většinou na druhou smlouvu..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pracuji na druhém stupni jako AP, jsem sdílená mezi dvěma tridami po 30 žácích (na 10 tříd jsme v rámci úspor 3), kdy v jedné třídě je 10 děti s nějakým podpůrným opatřením, z toho 3 s trojkou a v druhé 2 s trojkou. Toto je realita běžné spádové školáky a romskou jen dvě třídy, které mám na starost. Směs od ADHD, různé směsi dys..Aspergera, ale se sníženými sociálními dovednostmi (konflikty) , snížený intelekt, poruchy chování a v ne poslední rádi děti s odlišným mateřským jazykem. Jak UA, ale i Asie, Turecko, Mongolsko..Pokud má někdo z diskutujících dojem, že se během dne a po večerech flakame, kdy píšeme komunikační deníky s rodiči, případně si děláme přípravy na druhý den, poté co jsme cely den, včetně odpoledního vyučování a dozorů o přestávkách zajišťovali, aby děti, které mají před prijimackami mely prostredi pro to se vůbec učit, moc bych takovým přála jeden den být v naší kůži. Nepodnikat, tak tuto práci, která mě naplňuje a dava mi smysl ( nebudeme se bavit o tom, zda některé děti patří do běžných škol, musíme pracovat se stávajícím stavem) bych nemohla z finančních důvodu dělat. Ale dělám ji, protože vidím, že v současném stavu školství je potřebná a naplňuje mě, když vidím, jaké pokroky některé děti dělají, Určitě je rozdíly mezi kvalitou AP , stejně jako mezi jinými profesemi, moc i záleží na vedení školy, zda umožňuje AP nějaký osobní růst formou dalšího vzdělávání, kurzu, supervizi a dalších prostředků pro zkvalitnění práce. Pokud ano, má to smysl.