A ví vaše vedení, že existují dotace? Zrovna v IROP 1 si mnoho škol pořídilo velmi hodnotnou IT techniku. Často je to o tom, že 85-95 % hradí EU a zbytek zřizovatel. Důležité ale je, aby si škola, pokud si dělá dotační věci sama, zajistila schopného (nečti všehoschopného) a kvalitního administrátora nebo se může domluvit se zřizovatelem, který může v této věci pomoci a zajistit administraci jak projektu tak veřejné zakázky. Je to vše o schopnosti a znalosti toho kterého vedení.
Asi vi, nějaké tablety jak jsem psala máme včetně nabíjecí stanice, ale nestačí.
Čtu nadšené reakce rodičů s tím, že děti telefony k ničemu nepotřebují. Byla to pravda v případě, že by školy měly dostatek např. tabletů. U nás ve škole se snažíme hodně technologie využívat, žáci vyhledávají informace (dost se prosazuje badatelská výuka, práce se zdroji, i v dílnách psaní smí využívat Příručky českého jazyka) dostávají úkoly např, při suplu v Umíme to, Cambridge One, hrají Kahoot, mají v něm Edupage, kde mají rozvrhy, učebny, hodnocení, zprávy od pedagogů, změny.. není den, aby technologie nevyužívali. Ale bohužel nemáme dost peněz na tolik tabletů. Máme sadu po 30 na 650 žáků.. Pokud bychom technologie nevyužívali, inspekci by se to moc nelíbilo, jedním z úkolů je posilování digitálních kompetencí. Učíme je s nimi alespoň trochu zodpovědně pracovat, což kolikrát rodiče opomíjejí. Zákazem se nic nevyřeší, tak na nich budou po škole, nebo doma. Cílem je ukázat, že mobil může být i pomocník. Na druhou stranu je velká pravda, že pokud o přestávkách hrají hry, tak než přehodí mozek na fungování v hodině chvíli trvá, zmíněná šikana a podobně je také problém.. řeší se to různými pravidly s různou úspěšností, mohou o přestávkách hrát stolní tenis, deskovky...
A máte v rámci výuky také zavedenou výuku psaní všemi 10? Pokud ne, tak je vaše výuka digitálních kompetencí zcela poddimenzována, protože u dětí vytváříte nevhodné návyky. Jako dospělý, který se musel vše s počítačem naučit sám jsem si vyzkoušel, jak je těžké zbavit se chybných návyků, abych mohl pružně fungovat v kanceláři. A ano, máte pravdu. Děti se naučí vyhledávat spoustu věcí, ale v případě jakéhokoliv výpadku spousta z nich ani neví, jak se chovat v knihovně a vyhledávat v klasických zdrojích.
Samozřejmě - v 7. třídě v hodinách informatiky. I když děti protestují, že časem bude vše na hlasové ovládání 🙂 Bohužel klasická knihovna, alespoň školní, nezvládne nápor 30 dětí hledajících určité informace, ale např. papírové mapy a papírový slovník tu a tam zařazujeme.
Čtu nadšené reakce rodičů s tím, že děti telefony k ničemu nepotřebují. Byla to pravda v případě, že by školy měly dostatek např. tabletů. U nás ve škole se snažíme hodně technologie využívat, žáci vyhledávají informace (dost se prosazuje badatelská výuka, práce se zdroji, i v dílnách psaní smí využívat Příručky českého jazyka) dostávají úkoly např, při suplu v Umíme to, Cambridge One, hrají Kahoot, mají v něm Edupage, kde mají rozvrhy, učebny, hodnocení, zprávy od pedagogů, změny.. není den, aby technologie nevyužívali. Ale bohužel nemáme dost peněz na tolik tabletů. Máme sadu po 30 na 650 žáků.. Pokud bychom technologie nevyužívali, inspekci by se to moc nelíbilo, jedním z úkolů je posilování digitálních kompetencí. Učíme je s nimi alespoň trochu zodpovědně pracovat.. Na druhou stranu je velká pravda, že pokud o přestávkách hrají hry, tak než přehodí mozek na fungování v hodině chvíli trvá, zmíněná šikana a podobně je také problém.. řeší se to různými pravidly s různou úspěšností..
Opravdu žasnu - mohl by se jít pan Bek podívat do škol? Pracuji na druhém stupni, ve třídách 30 dětí, z toho třetina má na něco papír, speciální potřeby, většina z nich má problém i z češtinou, angličtina je už pro ně na hraně a výuka druhého jazyka je pro ně naprostá utopie. V němčině umí po roce max. poděkovat a pozdravit. Ve vyšších ročnících se AP už moc nevyskytují. Pokud by se v hodinách určených pro druhý jazyk věnovali buď prohloubení češtiny, nebo i té angličtině, mělo by to větší smysl.. U dětí s výraznými poruchami se věnovat rozvíjení manuální zručnosti... Jako hlavní jazyk angličtina, s tím souhlasím a chápu, že čím dříve tím lépe, ale druhý jazyk by měl být volitelný, mělo by to smysl... ale to by se musel také někdo podívat i mezi lid...
Rozhodně nezastávám váš názor, přeplněné třídy viz. 30 žáků = nic se nenaučí. Mé děti chodily nejdříve do malotřídky na malém městě tj.1. až 5. třída a tam na vysvědčení spousta trojek, zejména z hlavních předmětů. Děti mám celkem tři. Prvorozená je dcera. U té mi bylo učitelkou doporučeno na konci čtvrté třídy, že by měla navštívit psychologa, jestli nechci aby skončila jen se základkou. Ok. Psychologa jsme navštívili a ten řekl, že je normální a doporučení od učitelky, dost dobře nerozumí. Nicméně, dcera vystudovala SŠ s maturitou. To samé potkalo i její bratry ( dvojčata ) na vysvědčení trojky a málem čtyřky:( ale jak začaly chodit do velké školy a to jich ve třídě bylo 33, tak na vysvědčení téměř vyznamenání. Letos se jeden z kluků dostal na jazykovou akademii a ten druhý ještě zůstal na ZŠ, ale za to můžu já, jelikož se mi zdálo, že není dost vyzrálý do první třídy. Chci tím říct, že když se nechce učitelům a rodiče se mohou přetrhnout, nikam to nevede. Kdežto, když učitelé dělají co mají a dětem se věnují a rodiče dohlížejí, aby děti měly splněné domácí úlohy a přípravu na další den, světě div se, dějí se zázraky.
Díky inkluzi máme hodně smíšené třídy, kdy jsou nůžky opravdu hodně otevřené. A věřte tomu, že z těch 30 dětí je minimálně pro 10 dětí druhý jazyk spíše utrpením, než něčím přínosným. Děti, které jsou spíše technického směru, nebo zkrátka intelektově nestačí by určitě uvítaly hodiny zaplnit něčím pro ně přínosnějším, třeba rozvíjením toho co jim jde a ne zvětšovat frustraci z toho, že jim zas něco nejde...
Opravdu žasnu - mohl by se jít pan Bek podívat do škol? Ve třídě 30 dětí, z toho třetina má na něco papír, speciální potřeby, většina z nich má problém i z češtinou, angličtina je už pro ně na hraně a výuka druhého jazyka je pro ně naprostá utopie. V němčině umí po roce max. poděkovat a pozdravit. Pokud by se v těchto hodinách věnovali buď prohloubení češtiny, nebo i té angličtině, mělo by to větší smysl.. U dětí s výraznými poruchami se věnovat rozvíjení manuální zručnosti... Jako hlavní jazyk angličtina, s tím souhlasím a chápu, že čím dříve tím lépe, ale druhý jazyk by měl být volitelný, mělo by to smysl... ale to by se musel také někdo podívat i mezi lid...
Když 20% kapacity škol je nevyužito jen proto, že jsou třídy jen po 30, tak ať se nedivěj. A dát dítě do soukromé školy je to nejhorší co pro něj můžou rodiče udělat.
Třídy po 30, z toho třetina děti má nějaké podpůrné opatření, tak mix pár ADHD, autisty, sníženého intelektu a Aspergera a dysek je často dost výživný .. vřele doporučuji navštívit hodinu. Realita státního školství.
Dobrý den, také jsem musela řešit "permanentní rovnátka, tedy želízka " u své dospívající dcerky. Léčba byla doporučena lékařem ve FN Motol v Praze, jelikož dcerka měla úraz hlavy během hodiny tělocviku. Nebudu Vás zatěžovat podrobnostmi. Měla jsem to štěstí, že jsem dostala kontakt na paní doktorku, která má ordinaci ve sklepních částech činžovního domu a ceny má relativně příznivé. Ale i tak je to pro běžného člověka velký peněžní výdaj. Vzhledem k této doporučené a neodkladné léčbě jsem uvítala vstřícný postoj paní doktorky, která nabídla, že cenu rovnátek lze splácet po celou dobu léčby. Přesto jsem byla upozorněna, že pojišťovna proplácí jen zlomek ceny.
Ano, pojišťovna přispívá tuším kolem 1000,-Kč - tedy jak která.. 50 000,- za kompletní léčbu ještě jsem ochotna dát (naštěstí vada není až tolik markantní) ,ale 100 už je opravdu dost.. uvidíme, snad vyjde ta čekačka 🙂 Držím palce, ať se dcerce zuby pěkně srovnají.
Se synem jsem za poslední půl rok navštívila 3 ordinace kvůli rovnátkům, chtěla jsem si zmapovat poměr cena - výkon. Je pravdou, že všechny ordinace sídlily v krásných domech a vilách, byly opravdu špičkově vybaveny, dotazníky na Apple tabletech, snímkování 3D, milý a věřím, že i odborně vyškolený personál, ale nakonec jsme se shodli, že asi ještě počkáme a uvidíme - rozpočty byly u všech kolem 100 000,- Tak nějak si říkám, že bych klidně i vyměnila ten luxus, který byl zřetelný na každém pracovišti, ta příznivější cenu, ale to je v Praze téměř utopie.. Narazila jsem na jednoho pana doktora, ale ten má na více jak 2 roky plno - jsme v pořadníku, tak uvidíme..
No vidíte, při průměrném počtu pracovních dní - 21 - a počtu měsíců, které pedagog pracuje - 10 - se jedná o 21 000,- Kč (rozdíl mezi cenou oběda pro vás a pro všechny ostatní , kteří budou mít štěstí a koupí si oběd za 165,-Kč...což už dneska moc nejde), k tomu 4000,-Kč FKSP, to máme 25 000,-Kč čistého příplatku, což odpovídá 29 000,-Kč hrubé mzdy. To máte navíc. Kdo by to nechtěl....nepočítám školení a další kurzy zdarma... a v neposlední řadě 2 měsíce prázdnin za plný plat...opravdu to nekritizuji, ale je třeba se na věc dívat ze všech úhlů pohledu...
Jeste pripominka- za 165 bych jidlo zkratka nekoupila a stravovala se jako drive z krabicek, nehlede na cas straveny cestou do nejake restaurace a podobne, cas v ni, to by asi neklaplo. Takto vse trva 20 minut, pokud k jídlu neni samozřejmě dozor. A ty kurzy a letní skoly jsou prave prevazne o prazdninach a nimo výuku. Od toho mame prave studijni volna. Prespavaci vylety, skolni pyzamove noci, akce Noc s Andersenem ,adaptaky a podobne.. to se dela spis srdcem, fakt ne pro penize. Kazdopadne doporucuji zkusit, ono to rozsiri obzor...
No vidíte, při průměrném počtu pracovních dní - 21 - a počtu měsíců, které pedagog pracuje - 10 - se jedná o 21 000,- Kč (rozdíl mezi cenou oběda pro vás a pro všechny ostatní , kteří budou mít štěstí a koupí si oběd za 165,-Kč...což už dneska moc nejde), k tomu 4000,-Kč FKSP, to máme 25 000,-Kč čistého příplatku, což odpovídá 29 000,-Kč hrubé mzdy. To máte navíc. Kdo by to nechtěl....nepočítám školení a další kurzy zdarma... a v neposlední řadě 2 měsíce prázdnin za plný plat...opravdu to nekritizuji, ale je třeba se na věc dívat ze všech úhlů pohledu...
4000 jsou ročně 🙂 a stravovací paušály, stravenky a závodní stravování ve formách je celkem standard, .. pokud ne, což někdy povaha zaměstnání samozřejmě nemusí dovolovat, tak bývají jiné benefity.. nebo nejsou a trh práce je celkem široký..
To urcite neni, v tom mate pravdu, jste vzdelavaci zarizeni. Mozna jste jedna z tech kdo to ma narocnejsi nerikam ze to tak neni, ale urcite to neni vsude stejne. Mimochodem je to Vase prace , na to mate skoly, jste studovani. Holt nekdy to jde snaz a nekdy lepe, Ale tohle se resilo vzdycky i generace ucitelu pred Vami v ruznych formach a nevsiml jsem si ze by to nekdo nezvladal. Dnes mate k rukam jeste nespocet asistentu
3 AP pro 10 trid druheho stupne. Ano, je to nase prace, je to nas výběr, pokud ma společnost nejak fungovat, bez vzdělání celkem problem.
Ja to vidim jinak. Pokud budu srovnavat sebe jak jsme to meli s tim jakto to vidim ve tride u sveho syna. Driv jsme se ucili v jedne tride 30 deti a ucitelka zvladla vse, v tride klid, vsemu jsem porozumel z hodiny. Dnes ma ucitelka v tride 15 deti, k tomu 2 asistentky a s detmi musime dodelavat spoustu uciva doma. Tak kde jsme? To je ten novy system vzdelavani? O penezich se ani bavit nehodlam…
Realita? 30 deti ve tride, v mem případě jiz pubertaci, 10 deti s podporou, jedna AP. Deti uz od rana frci na energetacich, ktere si koupi rano u vietnamce, pripadne si zobnou bonbonek hhc, resime kybersikany, sebeposkozovani, poruchy prijmu potravy, rodinne situace... skola neni jen o nasobilce....
Chce to jediné - řádně zrevidovat náklady na provoz školy....nemalé příspěvky na stravu, fond FKSP, osobní odměny a dalších mnoho výhod, které zaměstnanci pedagogičtí mají...a o kterých si normální zaměstnanec ve fabrice, či kdekoliv jinde, může nechat jenom zdát..... Mám v rodině mnoho pedagogů a nestěžuje si ani jeden. Jen já se nestačím divit, co všechno jim rozpočet - daňový poplatník - platí. Tech peněz na nepedagogické pracovníky by pak bylo více než dost....
Ve školství pracuji, obedy mame dotovane, platime 65 korun, FKSP je asi 4 000 rocne. Jinak o zadnych dalsich výhodách nevim. Bonus je možnost seberozvoje, ted treba skoleni na AI, nebo letní skolu Hejneho matematiky..
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A velmi dobře tam vaří 🙂 ... (hotel Park Inn)
Odkaz 1
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně - my tedy jsme většinou vedle v Onyxu, ale když se chceme rozmazlit, tak i do Inn jedeme. Nějaké Čestlice, nebo Pasohlávky mají smůlu. Do Sarvaru jezdíme tak 3x do roka už 15 let. Jezdí tam sice čím dál víc Čechů, ale pořád je to paráda.
1 odpověď