Jezdím systémem dojíždění,podle Lopraise.Např.100 m přede mnou červená,vyhodím rychlost a krásně dojedu často na zelenou takže bez zastavení.Divím se, že mě někteří řidiči předjíždějí.Vzdyť to přece musí vidět,že jezdí takto ve městě brzda plyn.
Bacha, s vyhození rychlostí jakousi spotřebu máte. Nulová je se zařízenou rychlosti a bez plynu.
Já se přidávám s nespokojenosti!!!! Nevím jak jiní cestující,ale já jsem byla maximálně nespokojená ohledně občerstvení v dětském vagónu!!!! Skoro 2 hodiny mé děti čekali na objednávku jídla a donášku i druhá rodina, která v dětském vagóně byla!!!!Obsluha měla vyhozené nohy na sedačce, když jsem byla nucena si objednávku zajít zařídit osobně!!!!
S RegioJet jsem jela poprvé a zároveň naposledy!!!Nikdy víc!!!!A taky máte věčně zpoždění!!!! Vaše služby už nehodlám nikdy využívat!!!!To si raději připlatim u jiných žel.drah, než cestovat přes vás!!!!
Ale i přesto Vám přeji hodně spokojených cestujících
Regiojet rád nemam, ale musím se ho tastat ohledně zpoždění: není na tom výrazně jinak, než ostatní dopravci.
Proč je 2x zmiňovaný Mirai (a to vždy v negativním kontextu) ? Něco osobního?
Však to autor pise: za.mě například..
Čímž, tvrdím, sděluje, že jde o osobně vybraný příklad a že s jeho výběrem není nutné souhlasit.
Mozna; nenabehla jste na současnou módu wellbeingu, kdy je každé negativní hodnocení málem zločinem? Protože předpokládám, že Mirai (poctivě? Neznám) je dospělý člověk a nějakou tou namitkou proti vlastním schopnostem se vypořádá.
Nechci vám brát iluze, ale JE bude cokoliv jenom ne levná. Dokonce ani menší JE, které snad budou ke komerčnímu využití do 10 let. A při očekávaní výrazně vyšší spotřeby díky bitcoinu, AI atd nebude elektřina už nikdy tak levná
...0.7 milionkrát víc. Jsme na 35 miliardách.
Dále: JE má výdrž 60 let, FV 20. Jsme na částce 70 miliard (2×35; po FE zůstanou základy a pod., nová místo staré se tak postaví levněji. K FV ale potřebujete zálohy (nejspíš kombinaci několika plynové, několika přečerpávaček a několika Opravdu Velkých úložišť, to vše propojeno dráty každý s každým. Což za bratru 200 miliard ROZHODNĚ neporidite.
Všimněte se: do ceny FV jsem započítávají pouze dotace neboli státní peníze. Reálná cena je zhruba krát dvě neboli 70 (ne 35) miliard.
Neboli cena elektřiny z FV včetně nutných spoluinvestic je prinejmensim srovnatelná s elektřinou jadernou.
Nechci vám brát iluze, ale JE bude cokoliv jenom ne levná. Dokonce ani menší JE, které snad budou ke komerčnímu využití do 10 let. A při očekávaní výrazně vyšší spotřeby díky bitcoinu, AI atd nebude elektřina už nikdy tak levná
Menší JE budou dražší.
Mimochodem - FV (ani vetrniky) na jednotku výkonu vůbec levné nejsou.
Zkusim: nechť je instalovány výkon FV na baráku 10kW (5×6=30m2), reálný tedy, ať se to dobře počítá, 1.5kW. Dotace (tady vařím hodně z vody) 50 000,-). To odpovídá 1 bloku 1 000 000kW neboli 0.7 milionk
Vaše zásadní chyba v úvaze spočívá v tom, že JE jsou samospasitelné. Ale i JE, aby pracovaly efektivně, potřebuji obrovská úložiště, protože vyrábějí proud v době, kdy ho nikdo nepotřebuje a nejdou prostě na pár hodin vypnout. Čili i tyto elektrárny přispívají k nestabilitě sítě.
A pokud se chcete ohánět tím, jak na FVE nemáme suroviny, což mmch není pravda, podívejte se, odkud budeme nakupovat nové bloky Dukovan a kdy budou spuštěny. A kolik bude stát provoz.
Systém dotací na OZE pro soukromé subjekty aktivuje i nemalý soukromý kapitál, protože dotace nepokryjí ani polovinu investice. Kolik soukromého kapitálu aktivují JE. Navíc postavit 1 GW v OZE trvá pár měsíců. Za jak dlouho postavíte jeden blok JE?
A jak se to dělalo doteď? U každé jaderky přečerpávacka, špičkovou energií vykrývaly vodní elektrárny schopné zapnout/vypnout a větší opravy se soustredily na léto, kdy se tolik netopi.
K tomu síť dimenzovana tak, aby ustála havarii libovolné větve a aby ustala havarijní vypnutí kterékoliv jednotlivého zdroje; nevim, jestli zároveň.
Slunečníky a vetrniky do toho opravdu jen a pouze házejí vidle.
O tom se můžeme přít donekonečna. V žádném případě nechci omlouvat dementa, který cokoli hodil, už jsem viděl lítat v hledišti kde co, dostal pivní flaškou, naštěstí do zad.
Pokud se pletu, tak si brankář zaslouží omluvu, ale já mu prostě nevěřím. Zapalovač byl vidět špatně, ale byl , vypadal jako takový ten plastový a reakce byla taková extrémě přehnaná. Taková ta jak při faulu, a kdyby to šlo kutálí se dodnes.
V tom případě nejsme ve při.
Začne to tím, že zapalovač má různé konce a je rozdíl, jestli ho trefil naplocho nebo tím železnějším koncem.
Tomu prostě nevěřím, to obrovské zpoždění reakce, která byla jako by ho střelili. Zásah nebyl kolmý a výpočty jsou nesmyslné, neb by platili jen ve vákuu. Ano tam je pádová rychlost stejná u pírka i ocelové kuličky.
O balistice jsem samozřejmě slyšel. Představuju si, jak házím zapalovač a řekl bych, že se to podobá spíš tenisovému míčku než badmintonovému, neboli odvážil jsem se ji zanedbat.
Popravdě - na videu v článku zapalovač nevidím, vidím až reakci - brankář přivolává rozhodčího.
To byl domaci nebo hostujici brankar, a ten zapalovac vazil pul kila? Abych tomu porozumnel.
Ten zapalovač letěl, zkoušel jsem tady kousek vedle počítat, rychlostí nějakých 50km/h, spíš trochu míň. Je sice lehký, ale malý a hranatý. Pokud to tedy nebyl nějaký kovový dárkový kousek, ale to by dotyčný asi neházel.
Souhlasím, že fotbal je v pasti divadelních výkonů hráčů, které v tom podporují trenéři i majitelé. Nakonec i ostatní aktéři. Nevěřím že brankáři zapalovač ublížil natolik, že by nemohl pokračovat, ani po půlhodině. Fotbalu ublížil fanoušek, to rozhodně, ale brankář a tým ještě víc.
Abyste se nepletl. Při zanedbání odporu vzduchu (zapalovač je malý a relativně těžký) má předmět padající z výšky 5m (divák házel přes plot vysoký odhadem z videa 4m nad hřištěm) svislou rychlost 36km/h, k tomu nějaká vodorovná rychlost hodu a máme tu řekněme 50km/h čili rychlost motorky ve městě. Nerad bych něco takového schytal bez helmy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To není pravda, vždy jakákoliv zařazená rychlost zvyšuje otáčky motoru, není možné, aby motor běžel bez paliva,jak mnozí uvádí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vycházím z údajů o spotřebě na palubní desce: na neutrál je spotřeba nenulová, sevzarazenou rychlostí nulová.
Technicky: se zařazenou rychlostí motorem točí energie rozjeteho auta, spotřeba nula. Auto trochu brzdí.
S vyhozenou rychlostí motor udržuje v chodu spotřeba benzínu stejná, jako když auto stojí (v mém případě asi 0.7l/hodinu; kilometrova spotřeba podle rychlosti). Je to ta energie, kterou by auto brzdilo se zařazenou rychlostí.