Senior 71 r.
V příspěvcích o reklamě - výrazech a užívání různých” jazykových patvarů”se zapomnělo na nový výraz ultimativní , či ultimátní ve vazbě na holčičku -špindíru, prací prostředek a v poslední řadě i punčochové kalhoty …..
To už není o nových slovech v ČJ , ale o hlouposti tvůrce reklamy.
Pravdou je ,že i jazyková korektura v tiráži knih je občas jen jako, dost často jsou používány obraty v překladech nemající logiku/ tzv “otrocký překlad”/
Člen správní rady Amadeus Real Estate Martin Klán dříve Hospodářským novinám řekl, že chyba nastala na straně dodavatele hřiště. „Zřejmě špatně vyhodnotil osazení mobilních herních prvků na terase jako nestavební úpravu, která obvykle nepodléhá povolovacímu procesu,“ uvedl.
Velmi úsměvné vyjádření…..subdodavatel se rozhodl, že na střeše osadí hrací prvky.
PD a Stavební povolení je dle článku na parkoviště , subdodavatel se rozhodl jinak ! a nikdo si toho asi nevšiml?
Ano, nepřechylovat , je to necitlivé k nositelkám jmen.Na toto té jsem psal i do ČT, bylo mi vysvětleno , že mají kodex používání ČJ !
Experti i z různých odborných ústavů zapomínají, že oslovení , či název zaměstnání , sport atd. i u nepřechýleních jmen vyjasní , že se jedná o ženu…
/ lyžařka Ledecká , paní Nováková, řeznice Svobodová/
Jenže to pak je musí novináři , moderátoři a další toto používat !
Ne: ….”Fiala podepsal, Pavel jmenoval…” jak je slyšet dost částo v našich médiích…..
Světlá vyjímka např.Jakub. Železný .
Senior 71 r.
0
Sledujících
0
Sleduje
Senior 71 r.
0
Sledujících
0
Sleduje
Souhlas ! Pohádka je nekoukatelná pokud sledují děti nemohou chápat! , Ve výsledku bude soutěžit s pohádkou Kouzelník Žito, stejně nekoukatelná!
1 odpověď