Norsko je absurdistán v praxi. Prodávají ropu a zemní plyn do celého světa a u nich doma jede vše na elektřinu. Taky díky vodním elektrárnám,které jim produkují levnou elektřinu v přepočtu na naše 1kč/kwh. Přitom ta jejich ropa spálením v motorech vyprodukuje obrovské množství emisí. Norsko žije v domění,že hranice jejich státu nepřekročí emise z ostatních zemí? Paralela by byla,kdyby Česko prodávalo do celého světa uhlí a samo jelo na pouze čistou jadernou elektřinu. Taky by to byla "ekologie" k smíchu........
Nebyla. Emisni povolenky a uhlikova dan tomu zabrani.
No a tady se ukazuje pokrytectvi elektrikaru.... po cestach by si radi jezdii ale at jim je plati nekdo jiny. Za mne vporadku az se zdani spotreba tak se ukaze jak elektrika jezdi zadarmo.....
To neni pokrytectvi, kdo huli, ten plati. Zatím se plati povolenky jen z elektriny a z benzinu ne. To je pokrytectvi.
Víte ona Evropa tedy kromě Ruska je jen 7% znečišťovatelem takže tady to asi tak moc nehroťte nejvíc má na tom podíl Čína,Amerika a Rusko stačí jen vybrat pořadí,ale Čína je asi ten top,ale o tomhle by se dalo diskutovat,ale tohle je jediné o čem se dá diskutovat a je mi jedno co říkají klimatologové když v těch vrstvách je jinačí hustota vzduchu tudíž se CO2 rozpíná jinak a moje představy nemohu podložit,ale z čeho tedy vznikají tzv kyselé deště je to určitě chemickou reakcí a přítomen bude i elektrický náboj,který to spustí a nevím všechno,ale určité spojitosti tam budou a to mi nevyvrátíte a určitě nemáte tak vysokou odbornost abyste mi 100% řekl co z čeho vzniká jak vzniká třeba blesk nebo déšť nebo kroupy či sníh protože dle mého názoru má na tom nějaký podíl CO2.
Nejvetsi trh s CO2 povolenkama neni EU ale Čina. Myslite si, že v severni americe, Japonsku, Australii nemaji povolenky? Jak jste na to prisel?
Tak to můžete zakázat i létání a benzín a nafta se počítá na litry ne na kilogramy obojí jsou v kapalném stavu od toho jsou:pevná,plynná a kapalná skupenství.a jak víte že je tam 15% toluenu znáte snad výrobu pohonných hmot a každého výrobce a jejich předpisy na výrobu?To byste byl frajer a mohl byste si vyrábět benzín sám.A mimo jiné tu stabilitu bych asi taky zpochybnil protože srážky ať už dešťové,sněhové či jakékoliv srážky ubírají také na té stabilitě a CO2 je plyn a při výboji blesku také exploduje protože ten plyn se nechová v atmosféře jako tady a než se dostane do atmosféry tak se i vysráží protože tady je hustší vzduch než v atmosféře.
Stabilita a hromadeni CO2 v atmosfere se meri už mnoho dekad, klimatologove v tom mají celkem jasno, proto se 193 státu sveta dohodlo na zastaveni narustu do 2050 a potom nutnem snizovani. Pariz 2015 atd. Jinak pujdou některé státy pod vodu a jine vyschnou. Vese predstavy o vysrazeni a explozi pri blesku ne odpovídaji skutecnosti
Syntetického paliva se dá vyrobit neomezené množství? Tomu nerozumím. Všichni brečí, že nebude dost elektřiny na dobíjení EV a to se bavíme o velmi vysoké účinnosti. Kde chcete brát energii na výrobu adekvátního množství syntetického paliva s účinností o řád horší než v případě dobíjení EV?
Synt paliva jsou chimera, to mate pravdu. A davat do spalovaku a 80% vyhodit v podobe tepla je proti fyzice.
Syntetického paliva se dá vyrobit neomezené množství? Tomu nerozumím. Všichni brečí, že nebude dost elektřiny na dobíjení EV a to se bavíme o velmi vysoké účinnosti. Kde chcete brát energii na výrobu adekvátního množství syntetického paliva s účinností o řád horší než v případě dobíjení EV?
Energetici nebreci, tesi se na to. Jsou v klidu, protoze pocitaji s postupnou obmenou voz parku. Vytizenost nabijecek v CR je 3%, to je malo.
Pokud si myslíte že elektřina je v noci nejlevnější tak to se budu hádat mám tarif D 25 D a denní:8,35 KČ a noční:6,43 KČ a navíc elektrárna vypouští do ovzduší také určité splodiny a toluen auto nevypouští pouze CO2 a tento plyn se v atmosféře ztratí
a pořád jste mimo mísu takže diskuze s vámi na toto téma je bezpředmětná a když si spočítáte kolik vám to sežere to nabití tak se budete divit jak hodiny pracujou rychle bohužel už nemohu říct točí protože už tento elektroměr nemám tak 10 let možná víc tak si spočítejte spotřebu a pak se budeme bavit o dalším.
Kdyz je nejlevnejsi, klidne i v poledne z FVE. Benzín obsahuje az 15% toluenu, ktery je tekavy a dychate ho pri tankovani i v aute. CO2 se jen tak nerozptyli v atmosfere, z 1kg benzinu/nafty vznikne asi 2,5kg CO2 a ten se hromadi v atmosfere, je velmi stabilni po dekady.
Víte auto hoří jako auto,ale spalovák můžete hasit normálně a elektromobil v kontejneru a ta hasící fólie jak říkáte to neklapne protože elektromobil musí být minimálně 3 dny v hasící lázni a články se asi nedají měnit protože je to 1 kus a z vrakáče baterie jste normální?A mimo jiné v elektromobilech nejsou typově stejné baterie tak se hoďte do klidu tam nemůžete šoupnout baterku jakou se vám zachce.Životnost baterie u elektromobilu je podle nabíjení a zátěže a s těmi pneumatikamy je to tak že je na nich vysoká zátěž kvůli baterii tudíž u akcelerace je vyšší tlak na pneu a tím i vyšší opotřebení a účinnost,výkon a kroutící moment o tom by se dalo dlouhodobě diskutovat a 100 x méně součástek o tom by se taky dalo diskutovat a mizernou účinnost že je to spalovák jenže k tomu slouží klimatizace v létě a v zimě topení a co máte s tím elektromotorem než se dobije baterka tak spalovák je dávno pryč i když teď jsem viděl že elektromobil se do 80% kapacity dokáže nabít za 18 minut jenže pořád je to pomalé a s 80% dojezd je tak 200-300 km a to podle počasí a 80% nádrže u spalováku znamená podle obsahu třeba i 800-1000 km tak v řem vidíte výhodu tedy kromě toho že také ničí životní prostředí a možná i mnohem více než ten se spalovacím motorem.
Auto nabijim, kdyz spim. A kdyz je elektrina nejlevnejsi, to znamená, že má vyfuk v jaderne elektrarna nebo FVE. Takze bezemisni. Nedycham toluen a další jedy z benzinu. Vychladim si auto ve vedru, par minut nez do neho vlezu aplíkaci, beru to jako normalni, ale ve fosilu ne mozne.
Emisní povolenky už svůj účel splnily. Měly smyl to musím uznat i já. Nicméně jejich doba je už pryč. Teď jsou pouze nástrojem na okrádání a tím myslím i ty budoucí kdy EU chce uměle zdražit paliva. Pokud už EU chce takto krást měla by je vztáhnout i na pohon elektromobilů. Jak to myslim, pokud já budu vlastnit autíčko na baterky pak by měl být zohledněn energetický mix země kde je vůz provozován a podle toho kolik procent energie je vyrobeno v té zemi z fosilních pak v a podle toho zatížit i nabíjení Ev emisní povolenkou....
Elektromobily už na POZe a povolenky plati v cene proudu, teď jsou na řade spalovåky. Teď je to jako by jste v cene mrkve sponzoroval kurakum cigarety.
To že má téměř každý 20A-25A jistič, neznamená že elektrárny počítají s tímto špičkovým odběrem po dlouhou dobu ve velkém počtu odběratelů. Tyto jističe se instalují od dob kdy o elektromobilitě se ani ve světě nevědělo. A instalovali se kůli domácímu odběru s elektrickým sporákem a grilem. A to jen po krátkou dobu. Kolikrát denně vy pustíte na turbo boost všechny čtyři elektrické plotýnky a troubu na víc než 2hodiny? A kolik lidí to samé udělá ve stejnou dobu?
Pocitaji s tím už dlouho a nevidi v tom problem. Zahrnuji do toho rychlost obnovy voz parku ČR, takze jsou v klidu.
Ano uvidíme jak to bude v reálu, nicméně jisté je že se cena benzínu a nafty bude zvyšovat minimálně o tu cenu za "emisní povolenky" . Nemyslím že by si pumpaři nechali sebrat zisk. Obzvláště co vzhledem k tomu co předvedli nedávno 🙁
Pumpari to zalepi že sveho. A vubec si na to neprirazi neco navic. 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Názory a dnešni forma autora je na velmi nizke urovni. Asi mu došly lithiove tabletky proti bludům.