A jeje...
Tolik opěvovaná instituce, která kontroluje váží kamiony, což se českému řidiči líbí, dostává další úkol, což se českému řidiči nelíbí...
Jen pro informaci: centrum služeb pro silniční dopravu, ze kterého to celé vychází, bylo založeno v roce 2017. Vládli tehdy ČSSD, v koalici s ANO a KDU-CSL.
Jezdil jsem tím údolím ještě předtím, než postavili most. Byl to očistec. Ta romantika se ztrácela v nekonečných kolonach.
Pak jsem poprvé projel přes most a bylo to úchvatné. Taky proto, že jsem věděl, jak to vypadá dole.
Případným turistům bych doporučil vidět most poprvé že severní strany. Objeví se před vámi náhle, jak přejděte horizont a v celé své kráse. Zpátky bych se klidně projel údolím.
Jako řidič z povolání nemám rád to věcné omílání důležitosti a argumentaci tím, jak by se bez nás lidi ani nenajedli. Je to v každé diskusi. Ale nakonec je to pravda.
Na kamiony tady dlouhá léta více, či méně média útočí, kdykoli není o čem psát. Tu nemají kamiony zimní gumy (mimochodem taky legrační téma), tu jsou úplně všichni strašně přetížení, nehodu zaviní taky vždy kamioňák ( nebo motorkář, to je taky škodná), a když už nic, tak aspoň zbytečně dlouho předjíždí.
To je v kostce přístup společnosti.
Pak je tady přístup státu a ten je docela trefně popsaný v tomhle článku.
K té Americe: nikdy jsem tam nebyl, nemám přehled, jak to tam chodí. Jestli tak, jak píše autor, tak smekám. Přesto u různých videí na sociálních sítích s touhle, nebo podobnou tematikou taky kolegové z Ameriky píší, že respekt a společenský status Truckera je minulosti. Otázka je, jaké mají měřítko.
Co na silnici (a nejen tam) hrozné moc chybí, je vzájemný respekt. Ne ke kamioňákům, myslím ke všem. K autoškolám, motorkářům, méně šikovným, nebo nezkušeným řidičům… jsme prostě v tu chvíli všichni na stejném hřišti. Naschvály nic neřeší. Mnohdy stačí jen na chvilku sundat nohu z plynu. A trochu víc používat oči a mozek.
Jojo. Stát nedostal výpalné za kus papíru, tak je z toho ukrutná katastrofa.
Zatížení vychází na 7,25t na nápravu, to je v naprostém pořádku. Celková prostě jen potřebovala povolení. Dopravce evidentně tyhle přepravy jezdí, proč ho řidič neměl už si musí vyřídit na firmě. Ani bych se moc nedivil, kdyby povolení bylo, ale nebyla splněna nějaká byrokratická drobnost. Ale to už spekuluji.
Byli jsme v tu dobu na škole v přírodě v Banské Stiavnici. Informaci jsme jako pubertaci zachytili na Hlasu Ameriky. Pulce třídy tehdy bylo zle, odmítli jsme jít na výlet. Hysterie soudružek učitelek byla neskutecna, létaly dvojky z chování a vyvrcholením všeho bylo, když nás vyhnali na asi petikilometrovy běh, aby nás udolali. Až po dvou dnech, kdy to komunista začal opatrně priznavat, se situace trochu uklidnila, ale ze by někdo uznal chybu…
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Obchodníci mají možnost konkurovat cenou. To státní podnik neudělá.
Takže je na nich, jak si zákazníky přilákat zpět.
1 odpověď