Pokud člověk nastoupil jako řidič s C pak vesměs začínal na V3S, S5, Robur atd. Pokud se staral o auto a neměl nehody dostal něco většího třeba T138, 706.... a nebylo to během týdne a ani měsíce. Podle toho byly i platové třídy.
To nerozporuju.
Jen mi prosím řeknete, znáte jediného, kdo, než se dostal na ten kamion, nebo Tatru, matesa… musel vozit lidi autobusem? O milionu kilometrů ani nemluvím.
Kolona stojících vozidel je překážka, jako každá jiná a zákon to nerozlišuje. Tady jde o to, zda ji můžete bezpečně objet. Což tady bylo dost na hraně, i když možnost zařadit tam měl a nikoho neohrozil a dokonce ani neomezil. Ty blinkry byly diskutabilní, ale i tak se přestupku dopustil při objíždění, na což zákon nahlíží mnohem mírněji.
361/2000
§2 ee) překážka provozu na pozemních komunikacích je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace,
mm) kolonou vozidel se rozumí souvislý proud více vozidel, u kterého nelze předjíždět každé vozidlo jednotlivě, rozestup mezi jednotlivými vozidly při předjíždění nebo objíždění neumožňuje bezpečné zařazení,
Pak je ještě něco o odstraňování a označování překážky provozu, ale to je bezpředmětné.
Řeším to, že v článku se píše o předjíždění, ale je to špatně. Možná dokonce záměrně, ve snaze vyvolat hon na zlé kamioňáky a zvýšit tak čtenost článku, což se zjevně podařilo.
Objíždění
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
Víc zákon o objíždění nemluví, tedy krom toho, že je možno překročit dvojitou plnou čáru.
Ještě doplním tady. Je to sice jen výňatek z článku, kde řeší skútry a cyklisty, ale citace zákona tam je.:
V prvé řadě je si třeba ujasnit, co je to vlastně kolona. V zákoně 361/2000 sbírky, je definována jako souvislý proud více vozidel, u kterého nelze předjíždět každé vozidlo jednotlivě, rozestup mezi jednotlivými vozidly při předjíždění nebo objíždění neumožňuje bezpečné zařazení.
Už z této věty vyplývá, že kolona a předjíždění nejde moc dohromady. Existuje však výjimka, popsaná v paragrafu 57 téhož zákona: „Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.“
Řeším to, že v článku se píše o předjíždění, ale je to špatně. Možná dokonce záměrně, ve snaze vyvolat hon na zlé kamioňáky a zvýšit tak čtenost článku, což se zjevně podařilo.
Objíždění
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
Víc zákon o objíždění nemluví, tedy krom toho, že je možno překročit dvojitou plnou čáru.
No základ bude asi v tom, ze kolona stojících vozidel není překážka provozu, protože je jeho součástí. Ze z logiky věci mohl ohrozit protijedoucí vozidla, protože prostě neměl prostor pro bezpečné zařazení, je taky asi bez debat.
Ze ten řidič nedával znamení o směru jízdy už je jen nepodstatný detail.
Jak jsem z těch, kteří nemají mediální hon na kamionaky v oblibě, tak tenhle tomu moc nepomohl.
Já neschvaluji jednání řidiče kamionu, aby bylo jasno. Zachoval se hloupě a nebezpečně, ale na druhou stranu nehodu nezpůsobil a měl jakž takž místo se i zařadit. A pokud nebezpečně objížděl, je za to úplně jiná pokuta, než za nebezpečné předjíždění. Šlo mi jen o věcnou stránku přestupku.
Jestli celou dobu řešíte jen záměnu dvou slov, tak vás nechápu. Ale dobře, nechám stranou.
Ten řidič jel půlkou auta v protisměru už při jízdě za tou fabii. Bylo jasné, co chce dělat. Teoreticky se mohl zařadit ještě před ty policajty, protože tam to místo nechali. Ale rozhodně nemohl vidět na konec té kolony a už vůbec nemohl počítat s tím, že se tam může v případě potřeby kdykoli bezpečně zařadit. Ja teď nebudu pátrat v různých předpisech, abych vám dokázal, že nemáte pravdu, ale předjíždět/objíždět kolonu, která stojí ve dvou pruzích přes dvojitou plnou, to se jako fakt nedá okecat. Ani v tom správním.
Pokaždé, když si to pustím, tak Fabie i policajti zastavují. Dokonce kamioňák čekal, až Fabie zastaví, a teprve pak se rozjel naplno.
Tak ja se omlouvám. Melo mi dojít, ze v okamžiku, kdy musíte zastavit vlivem provozu, stáváte se v tom okamžiku překážkou a dvojitá plná čára zbytečnosti.
Ten chudák kamionak narazil na policajty, co neznají předpisy a co hůř, na tom úřadě, kde ho budou ve správním řešit, sedí ti samí neznalci.
Tímto se naše debata stává zbytečnou. Hezký večer.
Jo,jo, kdepak jsou ty doby,kdy za volant kamionu směl sednout zkušený řidič,který měl najeto alespoň milion kilometrů bez nehody, dneska tam sedají často grázlové,kteří by měli raději bručet ve vězení než sedat za volant !!!
To je fakt zvláštní.
Řidičák na autobus si člověk nemohl udělat bez praxe na náklaďáku. Navíc musel splňovat věk. A vy tu budete tvrdit, ze nejdřív musel vozit lidi, minimálně patnáct let, protože dřív se ten milion na nějaké regionální dopravě proste nedal nasbírat a pak ho teprve někdo pustil na kamion.
Mate to popletené. Smažte to a osvěžte si paměť, pokud to nemáte jen z doslechu. Myslim to v dobrém.
Už to tady někdo psal. Proč je dnes vzácný už i blbý bělásek, když se pole hnojí jenom chlévskou mrvou? Co rozstřikují ty traktory s desetimetrovými postřikovými rameny? Pitnou vodu? Ovoce a zelenina měsíc vypadá jako čerstvá - to je normální?
Plnění plánu tenkrát zafýrovali papírově.
Za úbytek hmyzu nemůže jenom zemědělství, ale celková změna klimatu (nedostatek vody, vyšší teploty, stěhování nových druhů). Nemůžete jeden aspekt označit za viníka všeho.
Tenkrát bylo očkování kvalitní, nevím, že bych já nebo moje děti měli tak šílené reakce na očkování, dneska mají děti horečky, průjmy, boule a nevím co ještě, někdy to skončí ještě hůř. Takhle to vypadá, když se ti parchanti ve vakcínách pohrabali a změnili je, nevím, proč do dětí cpou tu hexavakcínu, mělo by to být postupně, lituji svoji vnučku, když vidím ty reakce, narodila se už s autoimunitním onemocněním, měla hemangiom na tváři, prstíčky na noze přes sebe, zlomenou klíční kost......., nevím, že bychom něco podobného řešili u našich dětí
Přečtěte si něco o tom, že dneska jsou plasty už v mozku nebo plodové vodě a to nebylo za komunistů, vše ve skle, maximálně mléko v igelitu. Co jíme za karcinogeny v potravinách ani nemluvím, přečtěte si složení potravin, některé připomínají spíš chemické složení než potraviny, takže brzděte
Kdybyste si o očkování přečetla alespoň ty základy z Wiki…
A jestli chcete tvrdit, že za komára byly vakcíny kvalitnější, tak vězte, že úmrtnost dětí byla úplně jinde, než dnes. Jen nebyly tyhle internety a svoboda, abyste se o tom dozvídala.
gratuluji autorovi za poskytnutí návodu pro kohokoliv, jak snadno a levně vyřadit kohokoliv z fungování na železnici včetně samotné železniční sítě. Z obyčejné zprávy se stává přesný návod uvedením podrobností. Kdybych jako agent nejmenované mocnosti hledal jak v nejmenované zemi znehybnit železniční dopravu, poslal bych autorovi a redakci děkovný lístek s bonboniérou. Taky to ovšem ukazuje, že zabezpečení lokomotiv před najetím na cokoliv zůstalo v 19.století - naprostá nula. Tehdy to nevadilo, nebyly takové rychlosti ale dnes, při sendvičových kolech a rychlostech to bude problém. Přitom umístit před kolo systém, který bude sfoukávat cokoliv je poměrně triviální. Ovšem, to by někdo musel takový systém chtít ...
Asi bych vašeho instruktora na záškodnickou cinnost nechal popravit, kdybyste se neco zakoveho musel ucit od autora clanku, potazmo od toho, kdo tam tu kulicku umistil.
Jsem "starý jako čínská zeď" a tak si ty socialistické uzeniny pamatuji. Myslím, že „kdysi“ byly opravdu kvalitnější. Vysvětluji si to tím, že tenkrát ještě potravináři neměli k dispozici tolik chemikálií a technologických postupů na šizení potravin jako dnes, ani jim nestály na krku řetězce s požadavky na trvanlivost produktů a na cenu. Také existovaly na výrobu uzenin normy. A možná, že výrobci ještě neměli tolik odvahy a drzosti to až tak moc fixlovat.
Co se týká uzenin, tak mouka se tam cpala určitě už tehdy, ale určitě daleko méně než dnes. Jsem přesvědčen, že to samé se týká i konzervantů, stabilizátorů, barviv či zvýrazňovačů chuti. Nějaké separáty tenkrát snad ani neexistovaly a nevím jak moc se do toho mlely kůže či jiné odpady. Výsledkem bylo to, že například špekáček, který jste do tří dní nesnědli, vám zasmrádnul – určitě byl totiž vyrobený z masa (jasně, nejenom z masa, nečekám, že by to byly pomleté stejky) a asi v něm nebylo tolik té chemie. Když jste ho opékali nad ohněm tak z něj intenzivně kapalo sádlo, které jste zachytávali na chleba. Dnes se špekáček nad ohněm jenom tak podivně pálí a v chladničce vám po třech dnech nezasmrádne, jenom se postupně sesychá a sesychá a sesychá... Ani párky v polévce či guláši se nenafukovaly jako kynutý knedlík.
No a ty uzeniny jsme si mohli běžně kupovat v obchodech a za běžné ceny. Nemuseli jsme kvůli tomu vyhledávat luxusnější a dražší prodejny.
Tím v žádném případě nechci staré časy vychvalovat, jenom jsem přidal svůj názor k problematice dnešních uzenin.
To je zatim to nejrozumnejsi, co jsem si tu přečetl. On kdyby tehdejší řezník věděl, jak udržet v mase vodu, dělal by to taky.
Jinak špekáčky, jak je popisujete, se dají koupit i dnes. Ale je to drahé. Oproti tedy tomu standardu.
Co tak připomenout ČKD Blansko a jeho turbíny - kdy už v r. 1958 na světové výstavě v Bruselu získala jejich KAPLANOVA TURBÍNA zlatou medaili a co tak připomenout v energetice důležitou technologickiou část PVE DLOUHÉ STREÁNĚ - o které se hovoří jako o našem technickém klenotu, která navíc byla zvolena za DIV ČESKA!!!
Tak pozor - neberte nikomu zásluhy - ztejména pak těm, kteří se nemohou hájit protože už nežijí a kteří mají svůj velký podíl na těchto našich úspěších!!! Jinak - kdyby Vaši předci Vám nepostavili 4 atomové elektrárny a k tomu přečerpací vodní elektrárny - tak byste si dnes možná ani nenabili ty Vaše mobily!!!!!
Takže ČEST PRÁCI Vašim předkům!!!!!!
Neodvazil bych se nikomu nic upirat.
Ani zakladatelum CKD. Jenze to je presne na co narazim. Drtiva vetsina tech podniku fungovala uz pred komunistama. Oni jen prisli k hotovemu a ukradli to původním majitelum. CKD je jednim z nich.
Stavby, jako dlouhe strane, nebo elektrarny jsou jiste velkolepe a postavit to byl majstrstyk.
22
Sledujících
1
Sleduje
22
Sledujících
1
Sleduje
Autobus v žádném případě nemohl s čerstvým ridicakem a milion to určitě nebyl. Trvalo to tak rok než jste presedlal na něco většího a hlavně novějšího. A TIR to byl sen všech...a nebylo to vždy jen o kvalitách řidiče
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dekuju.
Ja vím, vyucil jsem se pro CSAD TZZ191.
Ono ani C+E nebylo hned, byl tam rok praxe. Autobus nejdřív v jednadvaceti.
Přesto budou lidi jako pan Kaška plodit bláboly viz výše.
1 odpověď