K těm obalům mně fascinuje, že třeba některé obaly ze zemí daleko déle v EU, než my, jsou nerecyklovatelné. Tuhle jsem na to narazil třeba u jedněch nejmenovaných těstovin. Jak je to vlastně možné, ptám se? Nedávno se psalo, že jsme jednou ze zemí v EU, která vytřídí a zrecykluje nejvíce PET lahví, a tady píšete, že třídíme " jen" 76 %. Ale ono to nikdy nebude 100, protože kdo z vás nikdy nepoužil PETku k něčemu jinému, že? Nebo ji nemá doma jako nádobu na něco jiného, než byl původní účel. A totéž platí i pro sklo, které je mimo jiné z velké míry zálohované. S velikostí obalů naprosto souhlasím, naprostá tragédie je to třeba u obalů léků, kde na pár desítek tablet je obal, jak na vagón. A to není jen tohle. Propiska na papíru formátu A4 je taky dobrý vtip. A návody v padesáti jazycích. To třeba nechápu proč již dnes není čistě elektronicky a u výrobku proč není třeba jen leták s nejjednodušším návodem v podobě obrázků, kde by se neřešil jazyk. Nic komerčního není tak složité, aby se to nedalo popsat pár obrázky a podrobnosti byly jen elektronicky. Na druhou stranu tvrdím, že bezobalové hospodářství není vzhledem k hygieně a podstatě prodeje možné. Obvzláště hygiena třeba u zmiňovaných vlastních nádob na jídlo nebo nápoje je dost pochybnou záležitostí a mohla by se dost vymstít, pokud by nebylo zvoleno vhodné řešení.
Děkuji. Určitě jsem natolik inteligentní, abych nekomentoval třeba to, že někdo jí. Pokud vám to zlepší víkend, Okamuru nevolím. Nenapadlo vás někdy, že od toho hlavičkování může být hlava vytlučená?
Vážený pane, pokud někdo jí není k tomu co komentovat, ať je to jak je. Ale pokud někdo hraje šeškárnu a schválně se cpe před kamerou, a ještě k tomu proklamuje své politické myšlenky, tak je to hodné komentáře. Protože politické myšlenky jde sdělovat kultivovaněji, než z Mekáče nebo při jídle rukama. A pokud se tady roplýváte nad komentářem cpoucího se Okamury, tak nevím proč stereotypizujete sportovce co hlavičkují. Hrajete si na rádoby lepšího, ale nejste jím ani za mák.
Z toho co tu píšete tak jsem nepoužil ani jedno a ani nepoužiju neb nemám kde a složení prášku na praní mě opravdu nezajímá když je to na barevné / bílé a vypere to . Tohle jsou osnovy výuky na nic když nemám mozek na jazyk tak proč do mě cpe tenhle debilní systém další jazyk x let a k ničemu to samé matika /chemie atd tohle bylo vymyšleno před xxx lety a v dnešní době to už mělo bejt dávno změněno
Nevidím nic špatného na tom, že se na základní škole učí všeobecně všechno. Na základce přece nikdo neví co bude v budoucnu dělat a začne se to tříbit až v průběhu, kdy se právě zjistí, že vám něco nejde nebo naopak jde. Totéž platí v případě jazyků. Opravdu nevím co děláte, ale já požívám jazyky dnes a denně. A pokud tvrdíte, že vás to či ono nezajímá, tak mi z toho plyne jen to, že je to vaše ignorantství a se školou a sytémem výuky to nemá nic společného. Co by jste tedy navrhoval, neučit se nic, protože podle vás to vlastně všechno k ničemu není? Nebo se snad mají všichni už od základky učit například soustružit, protože podle vás to je to jediné co vám v životě k něčemu bylo? Ale ostatním to zase bude k ničemu. Já na tom prostě nic nevidím, proutky se mají ohýbat dokud jsou mladé a jsou schopny se něco naučit nebo pojmout. A holt tne kdo nemá vlohy musí mít trochu sitzfleisch. Tak to bylo je a bude ať bude systém jakýkoliv. A dokonalý nebude nikdy, protože to bychom se pak museli bavit o individuální výchově každého a na tu nemáte peníze ani lidi. Nehledě na to, že máte možnost chodit do soukromých škol, kde vám výuku přizpůsobí. Ale škola není od toho aby uhýbala žákům, ale aby je tarovala. Jestli to naše školství dělá spávně nebo ne je možná věc jiná, ale s rozsahem výuky to nemá nic společného. Účelem základní školy je seznámit vás obecně se vším, co je v rámci momentálního vědění lidstva dostupné. Sppecializujete se až na středních a vyšších školách.
tak rovnice v chemii to same koncovky oxidačních čísel + rovnice o x neznámejch z matiky jsem teda v životě nepotřeboval a potřebovat nebudu
Bohužel se obávám, že si to jen myslíte. Protože to jsou věci se kterými se běžně setkáváte, jen to není v tak obecné formě, jak se to učilo ve škole. A protože si myslíte, že je vám to k ničemu, tak to ani nepoznáte. A to je to smutné. Nevím co děláte, ale rovnice o x neznámých, minimálně o dvou je naprosto běžná věc v životě kždého. Stejně, jako ty tolik v minulosti nenáviděné množiny. U té chemie se můžeme dohadovat, ale obecné znalosti potřebujete u každého pracího prášku, nebo jiné chemie, aby jste alespoň věděl, jestli si tím nepoleptáte ruku nebo, že to nemáte třeba pít, či lít na kov nebo jinou látku, kterou nechcete poškodit. Totéž platí u potravin, aby jste pak u nějaké diety neuvěřil pitomci, co vám bude tvrdit, jak je voda bez sodíku skvélá, nebo, že si z vlákniny v těle vyrobíte esenciální aminokyseliny. A opravdu nikdy jste neřešil roztok a jeho koncentraci? To bych se divil.
U vratného skla také vozíte vzduch a ještě jsou těžší než plast!
Vratné sklo jsem kvůli váze omezil na minimum. Nevratné obaly odnesu do kontejneru kam patří. A propos vy nesouhlasíte, že hromadný svoz je lepší pro ekologii, než když každý jednotlivě bude vozit petky a plechovky na sběrné místo v obchodě? A za další když k vratnému sklu ještě přidám PET lahve a plechovky, které nesmím skrčit, tak abych si doma vybudoval skladiště. A Absurdistán úplný je to, že oni pak v obchodě tu flašku či plechovku stejně slisují, aby šetřili místo a mohli to efektivněji odvézt, v tom je to jiné, než v případě skla.
Ok, tak už jen tedy pořešit, kdyby nějaká IT firma ve spolupráci s dentisty vyvinula SW, který by namodelovat do 3D ta rovnátka a pak už by si klient mohl sám nechat vytisknout ta rovnátka v 3D tiskovém centru (či třeba na vysoké škole, kde mívají 3D tisk i pro veřejnost zs solidní ceny), kde budou mít odpovídající kvalitu a dobrou cenu za 3D tisk - tak jako když si člověk zajde do copy centra či drogerky, kde si nechá vytisknout třeba fotky apod. - taky vybírá nejlepší poměr kvalita/cena 👍
Ale to oni nechtějí přišli by o tento zlatý důl.
Zubařství se obecně proměnilůo v nekompromisní lichvu, kterou stát tiše toleruje a nekontroluje. A k ortodonciím obecně. Tolikrát zbytečně jsem u doktora nebyl, jako na ortodoncii a vzhledem k situaci vážně zvažuji podnět pro VZP. Pokaždě jsem se tam dozvěděl, že ještě ten další zub by mohl vypadnout, a tak to bylo pořád dokola. To jako ten superodborník nepozná, že je potřeba ještě například půl roku nebo není schopen říct jednoznačně, až budou tyto zuby všechny venku, tak přijďte? Nehledě na to, že se ptám, co na těch dvou drátcích a troše lepidla stojí ty peníze? Ani čas lékaře, který by byl profesorem na Sorboně za to nestojí, protože tato rovnátka jsou nainstalována za 20 minut. Tudíž jednoznačně mi vychází, že se jedná jen o darebáctví ortodontistů. Výmluvy na náklady na provoz ordinace jsou nesmysl. Ty rozhodně jsou tak vysoké aby musely prodražovat rovnátka do takové míry. Ze srdce přeji této profesi zdárnou náhradu v podovbě robotů, ktří to budou dělat jak na běžícím pásu, za polovic a nejspíš i lépe.
Ano, takže my budeme vozit v autě nebo ahat v ruce vzduch a oni to pak slisují. To je opravdu stejná zhovadilost, jak přidělané víčko. A priori proti recyklaci nejsem, a myslím si že je to povinnost každého, ale zálohy tohoto typu jsou nesmysl. Kdyby raději zavedli větší množství kontejnerů na plechovky. A očividně jde jen o lobby nápojářů, které odnese zákazník., kdyby, když už to bude zálohováno se daly alespoň odevzdávat smáčklé.
ten kdo na jazyky není tak je mu ten druhej jazyk hádejte na co nehledě je x prací kde stačí klasika čeština
Věřil bych vám všechno, ale to že nejsou jazyky k ničemu ne. I ten co dělá rukama může zjisti, že chce třeba víc peněz a půjde do zahraničí, kde nakonec bude rád, že jazylk umí, alespoň nějak. A ukončím to vtipem, proč by si třeba i skladník nemohl přečíst vergilia v originále. 🙂 Ano ne kždý je talen a tak by k tomu ta škola měla také přistupovat. Nehledě na to, že v podstatě až na základce se zjistí, kdo je a kdo není talent a na co. a mnohdy ani tam ne. Proto je to všeobecné vzdělávání a je tam vše. nelze už od první třídy přece říct, kdo co umí a co bude dělat. To mají někteří problém říct i na konci střední. A stejně nelze ze základky vyloučit nebo omezovat určité předměty, protože nikdo nikdy neví kdy je bude potřebovat. A jestli třeba trpíte představou, že jste chemii nebo něco jiného v životě nepotřeboval, tak jste na omylu, setkáváte se s většinou oborů, co jste potkal na základce denně a alespoň esenciální znalost je nutná. A pro to je základní škola. Ale jsou jiné zbytečnosti co se na základní škole učí povinně (větný rozbor v ČJ, v zeměpise průmysl a zemědělství jednotlivých zemí, což je povětšinou ještě de mode atd.). Zatímco třeba finanční gramotnost je upozaděna. A ta taky ne každému přijde zajímavá, ale dnes a denně s tím člověk pracuje, stejně jako s jazyky. A pořádse bavímeo esenciálních znalostech.
Za mě je pitomost, že se na ZŠ učí dva cizí jazyky a má se výuka druhého jazyka ještě rozšířit. Byl bych raději, kdyby se naučili pořádně anglicky a druhý jenom pro toho kdo chce. Spousta dětí v tom má jenom guláš a ve výsledku neumí ani jeden pořádně. Ať je druhý dobrovolný a pak na gymplech a středních školách, kde je to potřeba.
Nemyslím si, že by to bylo špatně, sám jsem absolvoval školu, kde byly dva jazyky a jsem za to rád. Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš, to pořád platí. Já vidím problém jinde, a to je způsob výuky. Angličtina od první třídy je zbytečnost (a nikomu to nic nepřináší), děti by první měly zvládnout češtinu, pak někde kolem třetí začít s prvním jazykem a kolem páté s druhým. Tímto systémem jsem prošel a můžu říct, že výsledky jsou víc než dobré. Dalším nešvarem jsou jazykově špatně vybavení nebo ignorantští kantoři. Jazyk a ani jeho základy nemůže učit někdo kdo jej sám špatně zvládá nebo je o kapitolu dál, než studenti/žáci. Další pohromou jsou všechny ty experimentální a neutále se měnící metody výuky, a to nejen v jazycích, které, jak vidím na dětech nemají žádný efekt. A v neposlední řadě je to představa, že školství naučí děti vše. Pokud nebudou dítě a rodiče mít sami zájem, který dost často podporují i výše zmíněné body, tak jej školství nenaučí nic.
najděte si lepší práci,je to nas jaký si to udělme takový to mame
A vy jste za komunistů a Ruské nadvlády měl pocit, že tomu bylo jinak? Pár soudruhů si žilo ve vilách na Bertramcee či jinde, jeszdili si do zahraničí, i na ten nenáviděný západ, a ostatní stáli fronty na byt na OPBH a dělali na ně. Nějak rychle zapomínáte soudruzi. Nic nebylo a všechno bylo drahé. Stěžuijete si, že je dnes draho? Tak si přepočtěte relevantně cenu nafty na dnešní hodnotu měny. Vyjde vám neuvěřitelné číslo 80 kč za litr. Dnes 40 a řvete jak je draho. Chce to myslet a pak volit. A paradox komunismu je ten, že jak si byli všichni rovni, tak stejně byli bohatí a chudí jako dnes. Takže co je na dnešní době tak moc špatného?
26
Sledujících
0
Sleduje
26
Sledujících
0
Sleduje
Ale ty návody "v padesáti jazycích" jsou v lécích proto, že to výrobcům zase nějaký jiný předpis Evropské komise nařizuje... 😄
Že si ta parta hlupáků v Evropské komisi sama protiřečí v nařízených nesmyslech, je už obecně známý fakt.
Zkuste nad problematikou víc přemýšlet než psát. 😉
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To spíš vy se zkuste zamyslet nad tím co píšete. To že máte u výrobku brožuiru v "padesáti" jazycích není výmyslem EU. Předpisy jednotlivých zemí říkají, že u výrobku musí být srozumitelný návod v dané řeči. Ta brožura v mnoha jazycích je tam proto, že pro výrobce je levnější a snažší to udělat v "mezinárodní" verzi se všemi hlavními jazyky, kde se pak nemusí o nic starat a u minoritních jazyků se dodá návod separé, což jsou náklady navíc, proto je mnohdy zboží u nás dražší, než třeba v Německu. A nevím co je na tom špatného dát jen lehký univerzální návod s piktogramy paírový k výrobku a textový, třeba v mnoha řečích nebo pro každou řeč zvlášť dát s odkazem nebo QR kódem jen elektronicky online. Dneska už elektronicky funguje kdejaká babička. A ta co ne má vnouče či synka co jí pomůže.
1 odpověď