Elektromotor nezničíte. Ale baterii špatným zacházením zničit lze - a to jak při nabíjení, tak vybíjení. A cena opravy oproti výměně motoru je násobně vyšší.
Nicméně, do města je elektro asi ze všech ostatních BEV use-cases nejvhodnější.
To je pravda. Dodal bych ale, ze baterie si statistiky nabijeni pamatuje a "bonzne" je na diagnostice. V tomto to u ojetiny muze byt jednodussi, nez se pidit po tom, jak se predchozi majitele starali o spalovaci motor. Ty moderni motory uz taky nestoji pakatel.
Jeste navic se ocekava, ze zejmena levnejsi (mensi) auta budou mit LFP baterii, ktera si toho udajne necha libit mnohem vic a degraduje podstatne min.
Cas jeste ukaze...
Je ironicke, ze na kratke trasy (do mesta) nejsou vhodne v podstate vsechny male motory v malych autech 🙂
Ojetina je trochu zajic v pytli.
V tomto bude EV lepsi. Elektrina nemuze byt "nekvalitni", motor nepotrebuje menit olej a kratke pojizdky nevadi. Elektromotor take neni tak snadne znicit spatnym zachazenim (kam se radi vedle zavodnickeho i prilis "setrny" zpusob pouzivani!). Baterka podrobne reportuje svuj stav, a do znacne miry i zpusob zachazeni, na diagnostice.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Chtít může, ale nerozhýbe. Kdo má mozek, tak ví, že to spalovák nenahradí a za pár let hodnota "0" , takže do šrotu. Navíc až to přijde, tak si likvidaci nechají řádně zaplatit.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co je par let? Na baterii je zaruka 10 let, to bude mit 70% kapacity (nebo dostanete novou). Kdyz potom odejde, ano, byla by to "palka" ted, ale baterie hodne rychle zlevnuji. Krome ty baterky - elektromotor je vyrazne jednodussi (a jen tak se nepokazi), neni tam slozita autom. prevodovka atd. Je hodne odvazne tvrzeni ze za par let to ma cenu 0. Staci se podivat strizlivym pohledem na ceny elektroojetin. Nejsem bezhlavy fanda EV, ale chce to trochu objektivity.