No pokud je ta "tramvaj" jednosměrná tak je určena pouze pro trať Mannheim - Ludwigshafen - Bad Dürkheim kde jakmile opustí městskou síť v Ludwigshafen jede jako vlak do Lázní Dürkheim. Pokud by byla obousměrná mohla by obsluhovat i zmíněné trojměstí Mannheim Heidelberg Weinheim a zde opět platí, že mimo Heidelberg a Mannheim jede jako vlak podle železničních předpisů. Takže bych zde mluvil spíš o takové úzkorozchodné vlakotramvají. PS: Byl jsem zde několik let sám zaměstnán jako Triebfahrzeugführer což je v překladu vlastně strojvedoucí a nikoliv řidič což je u tramvaje
Uvědomte si, že revize jsou postaveny na tom, že se kontroluje stav že schválenou dokumentací, takže zde vinu nehledejte, nenajdete ji. Bohužel máslo na hlavě má ten kdo schválil dokumentací po odebrání automatické brzdy případně ten kdo to nařídil tuto odmontovat a dokumentaci upravit. Ale jelikož to bylo v 80sátých letech tak už asi nebude koho soudit.
Na straně druhé jsou tažná lana zalitá v koncovkách za které je drži jezdec kabiny. Tato koncovka je slabý článek tažného lana. Lano zalité v této koncovce se prakticky nedá kontrolovat, případně se na defekt lana zalitého v koncovce nepřijde ani revizemi. Tento problém je u lanových drah tohoto typu známá věc. Velmi ojediněle opravdu velmi ojediněle se takový defekt uprostřed koncovky projeví utržení kabiny, bohužel tohle je fakt. Ani v Itálii ani v Liberci to nebylo poprvé, bohužel. A právě z tohoto důvodu musí být lanovky tohoto typu vybavené čelisťovou brzdou, dnes již automaticky účinkující.
Mne ale zaráží, že ani po nehodě v Itálii, nikdo nezdvihnul prst a neřekl dost, tady máme stejný systém. A lanovku nedostavil do doby dovybavení tímto brzdným systémem.
PS: dva dny před nehodou jsem lanovkou i s koloběžkou jel několikrát nahoru. Dodnes mne z toho mrazí
Děkuji za článek a i komentáře. Dobře jsem se pobavil, už je mi sice 60 ale dodnes jsi pamatuji kde pod širákem jsem spal v den kdy vybuchl Tschernobyl nebo kdy jsme stavěli chýši s chvojí a pod touto strávily noc někde v Rychlebských Horách.....
A dnes vlastním několik lůžkových a lehátkových vagónů (opravdu Odkaz ) a největším zážitkem je když vyrazíme na vlakový čundr někam do Jeseníků a děláme táborák vedle vlaku a koupeme se v zatopených lomech no a spíme ve vlaku a taky nejsme bezdomovci. A také už jsem zažil cestující co chtěli zrušit náš vlakový zájezd, když zjistily, že nemáme ve vlaku WiFi, zásuvky a klimatizací. Těžce jsem jim vysvětloval, že právě toto je ten zážitek a že by bylo lepší kdyby jejich děti během cesty hráli člověče nezlob se, skládali třeba Lego nebo jsi četli knihu místo celou cestu čumět do mobilu......ach jo, doba se bohužel změnila.
Až na ty hranice se Srbskem...jeli jsme dvakrát a příšťě už raděj jinak.
Musíte v sezóně volit jiné hraniční přechody než dálnici. HU/SRB Kelebia/Subotica. V sezóně sice třeba taky hodinu čekáte ale vždy výrazně méně než, zlomek než na dálnici. Mezi SRB a MKD jezdím v sezóně přes Border Crossing “Prohor Pčinjski” malá vesnička v horách s klášterem, trochu mi připomíná Beskydy, zajížďka 45 Minut oproti dálnici, v životě jsem tam nenarazil na více než jedno auto přede mnou. No a mezi MKD a GR přes Bitolu a Niki. Když se ráno trefíte do času kdy najíždějí Makedonci do práce v Řecku tak tam bude max 10 aut před vámi a na řecké straně je všechny předjede, jelikož máte EU pás. A pokud jedete na Lefkádu tak ješte ušetříte cca. 50 km cesty, oproti dálnici přes Soluň asi 20 Minut+. A objedete dvě řecké mítnice. Příjemnou cestu.
A jak to bude s provozovateli drážních vozidel, Lokomotiv pokud nejsou zároveň dopravci s platným osvědčením dopravce. Jejich lokomotivy používají jiní dopravci ale práně není to stejný subjekt. Z tohoto důvodu jsem na ETCS dotace nedosáhl že svou firmou i když mám sídlo v ČR a provozuji 3 atypické lokomotivy.
Mám důchodcovskou IN 50, tedy za 1 490 Kč na 3 roky jezdím za poloviční jízdné. Takže snad si budu moci dovolit občas sednout do vlaku
Němci to ovšem dělají přesně opačně - v létě měli tu 9 € měsíční jízdenku,a teď mají celodenní neomezenou jízdenku za 1,50 € = 36 CZK. V ČR totéž stojí 600 CZK,aspoň myslím, takže poměrně velký cenový rozdíl.
Děkujeme Vám,pane ODS premiére Fialo !
No ještě ji nemají tu za 1,50/den jak píšete, spíš to bude Abonnement za 49,- měsíčně který budete muset odebírat pravidelně ale i tak to bude pěkná cena.
Tím jako chcete říci, že není dvojkolejná, jak někteří diskutéři před Vámi. Tato trať není hlavním tahem. Trať slouží především osobní dopravě, nákladní je již také dost slabá. Uvedený rychlík je jediný mezinárodní, který tudy jezdí, ostatní jezdí přes Cheb. Zabezpečovací zařízení odpovídá charakteru a provozu na této trati. Systémy, které by byly schopny zastavit proti sobě jedoucí vlaky nejsou ani na podobných tratích v Německu. Větším problémem je kvalita pracovníků na železnici a strojvedoucích. Proti období před rokem 1989 jejich kvalita výrazně poklesla.
Nekecejte blbosti. Německá lokomotiva sice nemá český zabezpečovač ale ani tato trať kde projede za den 14 mezinárodních rychlíků nemá v úseku Stod až statní hranice žádnou traťovou část vlakového zabezpečovače. Bohužel. Na lokomotivy Herkules je možnost domontovat VZ typu Mirel, METRANS je třeba na Herkulesech má ale proč to dělat když stejně 2/3 tratě Česká Kubice st.hr. až Plzeň tímto vybavené nesou? Strojvedoucí přehlédl pravděpodobně jediné žluté světýlko které mu říká, že následující návěstidlo je na stůj, když už ho zahlédl tak pravděpodobně zatáhl za rychlobrzdu ale vlak nestojí na pár metrech jako auto...... Co považuji za fatální, když už se šetří na zabezpečovačích, a teď je jedno jestli česká verze VZ nebo německý PZB oba by včas upozornily strojvedoucího, že něco přehlédl a mohl strojvedoucí sám, nebo vlakový zabezpečovač začít brzdit vlak, je to že se šetří i na opakovacích návěstidlech, kde by dostal strojvedoucí opakovaně informaci, že jede proti návěstidlu Stůj. V ČR je opakovací návěstidlo opravdu sprosté slovo.
Nedávejte vinu jen strojvedoucímu. Tady byla porušena min. dvě dávná základní pravidla. První - expres má vždy přednost před všemi vlaky, tudíž nemá vidět červenou. A druhé - pokud chci takový vlak, který má kreslený průjezd mimořádně zastavit, měl by vždy vjíždět do stanice /výhybny/ odbočkou. I když tam mám novou návěstní soustavu. Dvě žlutá na návěstidle jsou víc než jedno a výhybky fíru vždy proberou.
No jestli strojvedoucí přehlédl na předzvěsti výstrahu která ho upozorňuje na to, že následující návěstidlo je na stůj a toto zahlédl až na poslední chvíli tak už nebyl schopen vlak dobrzdit tak aby se nic nestalo. V případě, že by přehlédl návěstidlo předzvěst které mu sděluje, že vlak pojede od následujícího návěstidla do odbočky a toto zahlédl také až na poslední chvíli, tak by celý vlak i s cestujícími překlopil odstředivou sílou na boční stranu........ nevím co je větší zlo.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
V poslední době bych chtěl řict, že tahle zpoždění a ujíždění přestupů je v Německu normální stav.