Prosím vás, proč tady srovnáváte nějakou vylágrovanou Fabii(natož Felicii) s NOVÝM elektromobilem?! Jezdite si v čem chcete proboha. Ale proč pod článek o novém Ev, zmiňujete Fabii? To, že si užíváte v létě, při teplotách 40+, v neklimatizovaném autě, tady skutečně málokoho zajímá.
Apropos, pokud bych měl uvažovat vaší filosofií, tak pokud nebudete to auto vlastnit vůbec, nepoláme se vám na nim vůbec nic! Natož (ne)klimatizace, posilovač, čí centrál. Zkuste o tom popřemýšlet...
Mám však jednu otázku. Snad mi na ní odpovíte. Kam jste s ní(Fábií) jel tak ,,neuvěřitelně" daleko, že máte potřebu to tady ventilovat?
Děkuji za odpověď.
Hezký večer.
P.S. ..pokud ten váš článek měl být vtipem, vše beru zpět!
1100 je 1100 ne usmrkanejch 280km nechci trávit čas u El stojanu mám důležitější věci na práci pane Blazku natankuji 60l a jedu blikne oko a vím že mám dojezd 120km a hlavně než projedu tu pořizovací cenu El srač....tak dudete měnit 4x baterky nebo rovnou celé auto🤭🤭furt nevidím výhod když začaly jezdit auta tak hned šly všechny koně na jatka že🤔 podle vás 🤣
Neumíte odpovědět na jednoduchou otázku?
S klesající cenou (zvlášť s tou raketově klesající) jde bohužel často ruku v ruce také klesající kvalita/životnost. To platí obecně, nejen u akumulátorů.
.
U menších/jednodušších zařízení je možné při masové výrobě aplikovat "úspory z rozsahu", ale u větších/složitějších produktů (domy, automobily, letadla,...) to takhle nefunguje, protože výraznou část ceny tvoří různé fixní náklady.
Pane Bílý, pletete se. Když jsem před třemi léty koupil FVE baterie Polyntech, stála jedna 2,4kWh cca 29tis. Dnes stojí stejně, ale 4,8kWh. A nepozoruji rozdíl.
Můžete uvést prosím nějaký příklad Vy? Děkuji za odpověď.
Nevím jde jste našel že jsem tvrdil. že je elektron hmota. Nicméně čas ukáže jak stát vyrovná spotřební daň o kterou rychle přijde. A jak oba moc dobře víme, nemá tato daň nic společného s pokrytím negativních externalit. Ale jen s čistým příjmem do státní kasy za nic.
Hezký den,
budu vás tedy citovat..
,,Tak jako se platí nyní z PH, tak elektřina bude muset také přejít do PH protože to v podstatě je PH." Konec vaší citace. Pohonná hmota(PH).
Jen mám dotaz, opravdu si myslíte, že dokáže Stát zdanit elektřinu o spotřební daň? Takže už nyní máme jednu z nejdražších el.energií na světě a vy byste ještě danil dál?
Osobně mám pocit, že strašně závidíte lidem, jenž mají EV a jezdí za pár kaček. Ale to se dá vyřešit(nejspravědlivěji) jen výkoným mýtným. Ale do toho samozřejmě spadnou i klasické spalovací auta. Bez vyjímky. Ale ne výběrem spotřební daně na něco, co používáte i vy, např. při psaní těchto textů se mnou.., a to elektřiny. Notabene z jádra, OZE. Prostě míchate dvě věci. A proto si stále myslím, že si pletete pojmy a dojmy.
A hlavně, vůbec vám nedošlo, že výběrem Stát NEPOKRYJE ony výdaje. Ty jdou z jiných kapitol.
Takže Stát nevybere NIKDY dostatek financí na údržbu sítě (pokud si bláhově myslíte, že tyto vybrané daně z PH v ní skutečně končí 🤔), anebo opravdu ignorujete/nechápete daňový systém jako takový. Ale to už je váš problém a doporučuji se vám v tomto dovzdělat. Ať vám nemusí někdo jako já, vysvětlovat rozdíl mezi,,hruškami a jabkami".
Hezký den a mějte se dobře.
Hezký den, nejsem Kotiš, ale budiž. Spotřební daň, se bude platit za každou spotřebovanou kWh. Tak jako se platí nyní z PH, tak elektřina bude muset také přejít do PH protože to v podstatě je PH. Jede na to auto úplně stejně jako benzín, naftu a další.
Dobrý den pane Frank. To se vám tedy omlouvám. Asi jsem špatně zachytil řádek se jménem.. ještě jednou se omlouvám.
No, ale k věci. Myslím si, že si pletete pojmy a dojmy v tomto.. Spotřební daň
V rychlosti. Primárně je určena na zaplacení negativních externalit. Takže např. zdravotnicví a sociální zabezpečení. To je mj. největší výdajová část Státu.
A když vezmete příjmovou stránku spotřebních daní, tak žádná z nich nevykompenzuje následný výdaj do externalit. Např., příjmem spotřební daně z alkoholu nikdy nepokryjete dvou - třídenní absenci zaměstnance, jenž si dal litr tvrdého alkoholu(40%) ve výši cca 109,-Kč/flašku.
Prostě ŽÁDNÁ spotřební daň nevyrovná náklady společnosti na následné negativní stránky. To by bylo tak všeobecně.
Co se týče vámi uvažované dani z kWh, nevím jak by jste s tím obstál..🤔 Daň se v kWh platí z DPH, z poplatků OZE( že je to vyrobené z FVE, větru, bioplynek), údržba sítě atd. Čili, poplatky a veškeré daně jsou v ní již započítané. Co v ní ještě oproti fosilním paliv JE, je emisní povolenka! To řidič klasického spalováku neplatí. Naštěstí od 1.1.2027 se toto narovná.
Myslím si však, že jste myslel zpoplatnit ,,výkoné mýtné"..
Odkaz )
Takže tam by se dalo pak hovořit kdo a za kolik a tak.. Tak třebas v dalším příspěvku 😁
Hezký den přeji.
P.S. apropos..elekron není hmota ale náboj, jak se mi tady snažíte tvrdit..ani v podstatě, ikdyž má tuto elektrární klidovou hmotnost: m0 = 9,109×10−31kg.
Tisíc kilometrů na 2 nabíjení? 🤣🤣🤣 Člověče, vy lžete jako Musk.
Pane Metelka, víte že je rok 2024?
S Ev Tesla LR(stojí již za cca 600tis.), (cca 500tis.), Hyundai Ioniq 6(cca 800tis.),...
Všechna Ev dojedou 1000km s dvěma zastávkami. Ale pokud chcete vědět víc typů atd., máte možnost na appce ABRP.
Hezký den.
Kdyby jste trochu přemýšlel, tak možná to bude tím, kolik tu jezdí aut na elektrický pohon a kolik na spalovák. A těch elektrických už tu taky pár hořelo.
Máté pravdu, pár. Jeden pár. Čili dva kusy čistých EV.
Už i Svět Motorů(SM) si udělal statistiku spolu s pojišťovnami, hasiči a Policií, zohledňující počet vozidel, stáří vozidel, nájezd.. vs. požáry těchto vozidel. A světe div se, nejvíce hoří hybrid, pak čistý spalovák a nakonec čistý EV. Hmmm, asi je SM ,,podplacen"!!
Matematicky je to jednoduché. Ti co děti mají parazitují na těch bezdětných.
Společensky složitější. Vyspělé státy a já též, chápou určitou podporu rodičovství jako správnou a potřebnou.
V osobní rovině nejsložitější. Někteří si myslí, že jim ostatní mají platit jejich komfort.
Bezdětní si neužívají svůj život jen pro sebe, podporují totiž naše děti a též současné seniory a to více než my.
Vaše chiméra je, že když se bude rodit stále více dětí bude systém stabilnější. Více dětí se nerodí v žádné vyspělejší společnosti jen v rozvojových státech.
Více dětí znamená více budoucích důchodců, neboli jak jste sám poznamenal výše je to kruh a ne řešení.
Nicméně asi bylo řečeno vše takže fňá a naivní hokej nejsou argumenty se kterými bych chtěl dále polemizovat a slovíčkaření mě nebaví.
Klidně lepte díry dětmi já se spolehnu na moudřejší řešení.
Takže jste se právě odkopal. Děti nemáte. Lžete jak když tiskne. Protože by jste nikdy nemohl napsat co jste právě napsal.
Neskutečný protimluv. Že máte ,, dvě děti"..a najednou..,,budete se spoléhat na moudřejší řešení, než lepit to dětmi".
A jak tak čtu, nic jste nepochopil..
..ale máte štěstí, že přesně takto nemyslel váš otec s matkou. To by jste tu totiž ani nic nemohl vyplodit, natož být i moudrý.
Mějte se dobře.
Omlouvám se za hrubku. Nikdy jsem neřekl, že vaše děti pro vás byly výrobním nástrojem, ale způsob jakým počítáte náklady na svůj větší dům auto atd. není korektní k debatě o větším zdanění bezdětných. Tohle je jenom vaše věc tak jednoduché to je.
Těžký hokej? v čem. Můžete být konkrétní nebo je to jen plácnutí? Pořád si něco o mě domýšlíte, ale fakta žádná.
Náklady na důchody nijak nerozporuji, ale to co je důležité nejsou náklady, ale deficit toho systému. Jinými slovy každý by měl během své aktivní doby odvést zhruba tolik kolik vyčerpá v dobách kdy aktivní není ať už před nebo po aktivní kariéře. K tomu samozřejmě vyspělá společnost vytváří rezervy pro lidi, kteří se té tvorby prostředků nemohou zúčastnit.
Řídit porodnost podle důchodů je sociální inženýrství. Už Cimrmani zkoušeli posílat do dolu o jednoho horníka více než ven ze šachty, ale zjistili, že se jim dole hromadí horníci. Což znamená, že pokud vaší logikou jsou bezdětní budoucí černí pasažéři, pak děti jsou budoucí důchodci a tím zátěž důchodového systému.
Navrhovat si opravdu můžu co chci. Zatím jsme se bavili o nákladech na děti. Za sebe bych byl pro vyřešení zdanění práce robotů a AI a přesunutí těch peněz i do důchodů. To by měla řešit současná vláda. Ostatně zaručený příjem je tématem pro budoucnost. Vy jste nenavrhl nic, kromě toho aby vám bezdětní proplatili větší dům. Opravdu máme diametrálně odlišný pohled, důchod si zaslouží každý kdo na něj přispíval.
Můj návrh, pokud jste to tedy z mých předchozích příspěvků nepochopil..
Bezdětní si musí uspořit prostředky na důchod sami. Jakmile budou v důchodu, nezajistili si ,,plátce" na jejich důchod. Do jisté nižší míry natality to lze kompenzovat věkem odchodu do důchodu. Bezdětní mají možnosti. Já MUSÍM platit výchovu dětí. Oni ne. Ale to co nastalo a nastává nelze ustát jinak.
Zdaněním AI a robotů? Nastane odchod investic z ČR, potažmo EU. Jsou mnohem mladší(věkem) státy, ba i kontinenty (Vietnam, Afrika, Jižní Amerika). Proč bych jako investor si vybral EU, kde už jsou daně extrémní nyní?
Takže opět nic nevyberete.
Takže jak jsem psal výše, máte v tom ,,hokej" a zároveň i naivní představy.
Prostě se ,,vyply" děti, a bezdětní začínají chápat, že na ně v budoucnu nemá kdo dělat..
A nevidím jediný důvod, proč by mé děti(jenž stojí v průměru 4miliony na výchově), měly vydělávat na bezdětné, jenž si užívají celý svůj život jen pro sebe.
Bezdětní ,,vytorpédovávají" důchodový systém. A není jiná reálná možnost, jak ty díry zalepit než tím, že si na svůj důchod budou muset šetřit. Takže na závěr. A zkuste to pochopit! Pletete si ..,,kdo komu".
Dnešní výděleční vydělávají na dnešní důchodce. A ne jak vy tvrdíte, že ,,dnešní výděleční na budoucí důchodce". Dnešní výděleční mají rodit, a tím si zajistí budoucí plátce. Tak ten systém byl nastaven. A bez dětí se hroutí. Jakákoliv tvrzení zdanění toho a nedanění onoho je jen vaše chiméra. To neřeší budoucí armádu důchodců bez dětí.
Fňá?
Děti mám dvě, ale nikdy pro mě nebyli výrobním nástrojem. Takže odmítám počítat svůj větší dům, své větší auto a svou zmrzlinu nebo dovolenou do nákladů na výchovu dětí. Uvedl jsem, že to jistě není průměr, jinými slovy souhlasím, že to tak může být jistě to může být i daleko více (drahé soukromé školy, telefony, značkové oblečení, drahé dovolené apod. např pan Kellner koupil dceři koníka téměř za miliardu) ovšem otázka je jestli se na to vše mají skládat poplatníci daně a jestli to má souvislost z důchody. Oni totiž i bezdětní přispěli na školy, školky porodnice apod. i oni platí lékaře učitele a to i přesto, že těch služeb nevyužívají. I bezdětní platili vaší i mojí ženě mateřskou případně přídavky a příspěvky ze zdravotního a sociálního pojištění. Zároveň nečerpají řadu podpor. Pokud to však není dost navrhuji, aby se další peníze hledali ve slevách pro pracující rodiče raději než vyšším zdaněním bezdětných. Takže bych řekl, že neplácám nesmysly jen z toho nedělám další třídní boj, ale snažím se o střízlivý pohled.
Pane Stibor, nevím kde jste vzal, že moje děti byly(a ne byli, jak jste psal výše) výrobním nástrojem..? Ale ony ani já nežijeme v ekonomickém vzduchoprázdnu. Pokud vy ano, chápu proč jste to napsal, a proč máme v tomto diametrálně rozdílný pohled.
Navrhujte si co chcete, ale pokud bude natalita jaká je, tak vše, co bylo na ní postavené padá. Ty vaše návrhy na odvody daní.. zdá se mi však že v nich máte těžký ,, hokej".
Nejvyšší náklady státního rozpočtu jsou důchody.. za rok 2023 skoro 700mld.
A budou růst. Spolu se zdravotním odvodem jsme na více jak 1,2bilonu! To je to, o co tu běží. Děti současná společnost ,,vypnula" a není kde brát. To vám nižší zdanění rodičů nevyplní. Protože vaší logikou Sleva u prac. rodičů znamená, že nastane vyšší deficit, pak ho musíte pokrýt daněmi, pak je musíte vybrat..a na koho je zacílíte? Na rodiče s dětmi? Na bezdětné? Toto není cesta. Je to kruh.
Školy, školky, učitelé ..do těch chodili i bezdětní a nikdo to po nich nechce nyní zaplatit. Podle vaší logiky. Stejně jako sociální náklady, jenž do nich za jejich život společnost vložila. Prostě jste se o generaci spletl. A moc se mi ani nechce věřit, že vy ty děti vůbec máte když takto uvažujete..
Prostě, bezdětní jsou budoucí ,,Černí pasažéři" důchodů(..a zda se k tomu rozhodli sami, či nemohli z ekonomickych, zdravotních či jiných důvodů je jedno, ale je to tak) a systém není na tuto situaci nastaven.
Ale rodiče si tento důchod zaslouží, protože jim na něj má kdo přispívat. Jejich vlastní děti.
To je jistě pravda, ale na jedné straně jsou zdroje a tady já říkám raději nižší odvody pro rodiče, než vyšší daně pro ne-rodiče a na druhé straně jak se ty peníze projeví v rodinné politice státu a tady s vámi plně souhlasím. S čím zásadně nesouhlasím, je ta částka 4 mil. Pokud bych vzal v průměru dvacet let tak to vychází cca na 17 tis měsíčně na jedno dítě a to určitě nebude republikový průměr. Je možné, že to některým zemědělcům takhle vychází, ale většina na pět dětí určitě 90 tis měsíčně nedává.
Pane Stibor, musím s vámi nesouhlasit. Máme tři děti, a jen na NEpříjmu mé ženy za doby trvání ,,mateřské´´ (tj. á 31měsíců x 9677) nás "to" vyšlo (na dnešní peníze) za každé dítě skoro milion.
Jedna otázka.. máte děti? Protože kvůli dětem jsem koupil např. větší dům (+miliony navíc), větší auto(+statisíce navíc), víc za dovolené (+ desetitisíce navíc), a to mohu pokračovat až k zmrzlině, která stojí např. 40Kč. A je rozdíl, zda to koupíte x2, či x5. Takže pokud nemáte děti, tak promiňte, jen plácáte nesmysly. To dítě vyjde na 4miliony jako nic.
Hezký večer.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Jistě více než desetkrát krát do roka. A nájezdy okolo 1000 km častěji. Mi prostě vyhovuje dojet např. do Salzburgu a zpět bez tankování.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Hezký večer pane Zátopek, mám dvě otázky. Snad mi na ně budete ochoten odpovědět..
Prvá. Vy opravdu z např. Ostravy(..to je trasa dlouhá cca 610km do Salzburgu, a jen tam, poté dalších 610 nazpět..), jezdíte na jeden zátah?
A ta druhá otázka. Co to máte prosím za zaměstanání/práci/podnikání, že musíte trávit 12hodin v kuse jízdou do takových destinací, bez možnosti se najíst, odskočit, či i jen odpočinout, a to několikrát v měsíci? Ptám se proto, že ačkoliv znám dost lidí pohybujících se v Dopravě, takové vzdálenosti pravidelně absolvují buď vlakem či letadlem. Proto ty otázky.
Mějte se pěkně a dejte na sebe na silnicích pozor.