Můžu se jenom zeptat proč tomu říkáte elektro vozítka? Já to prostě asi nepochopím. Já jsem jezdil v Lamborghini, Bentley, Ferrari, mnoha Porsche, sám jsem doma měl supersport Audi R8, jezdil jsem RS6, RS3 jsem vyzkoušel všechny generace. Takže bych možná mohl označit elektromobil jako vozítko. A vidíte, pro mě je to špičkový a sofistikovaný stroj. Už jen to, že se motor může přehodit v jedné desetině sekundy na Dinamo a vyrábět zpátky energii, to je prostě pro mě úplný technický zázrak. Mně přijde, že elektro vozítko s ní prostě jako ponížení celého toho elektrického světa. Pro mě jsou to daleko zajímavější stroje, než nějaké spalovací auta.
Nebazíruji tolik na názvosloví. Pro mě je to jedna kategorie. Bez ohledu na technickou vyspělost. Spotřební zboží, žádná modla.
Jsem majitelem EV a do včerejška jsem nikdy neseděl ve spalovacím autě. Mohu se zeptat zkušených majitelů na pár věcí?
Spousta lidí nepotřebuje, případně nemůže tankovat doma. Stejně jako doma nedělá spoustu jiných věcí a dojde si pro ně do obchodu. Jsem dost skeptický k tomu, že by v krátké době mohl každý tankovat doma.
Svoboda není anarchie, jak si někteří myslí. zažila jsem polovin svého života v totalitním režimu a polovinu v demokracii, tedy mohu porovnávat. Ale podle mě je to neporovnatelné a nic není ani černé, tak ani jen bílé. Každá doba měla svoji svobodu. Kdysi jsme neměli spotřební zboží jako na západě, ale ani peníze na to, abychom si je koupili. Nesměli jsme vyjádřit veřejně svůj názor, ale stejně jsme ho vyjadřovali. Politické vtipy byly ty nejlepší. Nosila igelitku od Wildcat jako dneska někdo nosí značkovou kabelku a byla jsem na ni pyšná. Nemohli jsme mimo východní blok nikam do zahraničí, museli jsme povinně chodit do průvodu na 1. máje, volit jednu jedinou stranu, ale stejně mi připadá, že kromě toho jsem byla možná svobodnější než dnes. Určitě k tomu přispělo, že jsem byla mladá, ale také jsem nebyla pod žádným existenčním tlakem, živobytí bylo za hubičku (čtvrtletní platba za vodu 18,60), jídlo bylo v porovnání s dneškem dražší, byl nepoměrně užší sortiment, ale normy byly přísné, jídlo bylo kvalitní. Jedna šunka, ale stejná jako dnes ta nejluxusnější. Nikdo mi nediktoval, jak starým autem mám jezdit, jak mám vychovávat svoje děti, jak mám mít zateplený dům, že musím mít vložku v komíně apod. Dnes jsme svázaní tisíci předpisy, které ani neznáme a denně porušujeme. Jinak máme svobodu ve všem, ale většina je limitována penězi, a to je tlak jak prase. Bojíme se o práci, že nebudeme mít peníze na základní život, média nás masírují a neustále něčím straší. Svobodu diktují peníze. Ale stejně bych neměnila, vždy budu pozitivní a budu cenit vnitřní svobody, jako vždycky.
Taky tuhle svobodu pamatuji. Možná to byla cesta směr Severní Korea, tak jsem rád, že je to dnes trochu jinak a že dnešní generace mají jiné možnosti. Přeju jim, ať je nezahodí vniveč.
Zrovna s Wankelem se Mazda dostala na desetkrát větší výdrž než všichni ostatní, kdo to zkoušeli... Naopak je skvělé, že Mazda si jde stále svojí cestou, a ne jako všichni ostatní, kteří jak stádečko jdou všichni jedním směrem.
Nevím jak teď, ale byly časy, kdy ten jejich Wankel nebyl vhodný na kratší trasy.
A jak víte že zkušenost s tímhle ústrojím nemám? To že vám to po necelých 2 letech funguje skvěle není argument. Samozřejmě že nová auta budou fungovat bezvadně.
Jedna z největších obav u elektromobilů (a potažmo i vozů které v sobě mají velké baterky) je jejich degradace postupem času (která prostě chtě nechtě přijde, tak ty věci fungují) a jedna z nesporných výhod elektromobilů jsou prakticky nulové náklady mimo onoho "strašáku" baterie. Stejně tak u malých a hodně přeplňovaných spalováků (ne že bych byl nějaký extrémní fanoušek čtyřlitrů a kdoví čeho ale určitou logiku to má) se opět zvyšuje riziko opotřebení větší námahou materiálů, ergo další cena za to, že se někdo snažil narvat spalovák do auta s elektrickým ústrojím.
Tady se zkrátka obě dvě nevýhody kombinují a je z toho kočkopes. O spotřebě se ani nemá smysl bavit. Za 5 litrů dokáže jezdit kdejaký běžný spalovák bez podobného ústrojí a u elektromobilu je typicky cena provozu na kilometr výrazně nižší.
Zrychlení a jízdní charakteristiku samozřejmě nerozporuji (a zmínil jsem to i v původní odpovědi), ale pokud někdo má možnost si koupit elektromobil (a mít ho kde nabíjet pohodlně a za nízké náklady), proč si nekoupit místo toho elektromobil? A pokud ne, proč si proboha nekoupit úsporný spalovák. V obou dvou případech člověk odstíní tu množinu nevýhod kterou ta druhá polovina technologie přináší.
Je pošetilé dívat se na problematiku jen z vlastní perspektivy 🙂
Tady se předpokládá, že systém generátoru a elektropohonu vyvolá menší provozní problémy, než klasický spalovací motor se všemi návaznostmi. Jestli to tak bude, težko soudit po jedna a půl roce.
Jeď tak, abys vozidlo stále ovládal! Ty jedeš s vozidlem nikoliv vozidlo s tebou! To byly první pokyny učitele, když před 60 lety jsem se poprvé rozjel. První a zásadní neboť i když ty neuděláš nikdy chybu, tak ten druhý může chybovat a pak už to je jen a jen na tobě. (K článku - těch 5 vteřin se jeví jako dostatečně dlouho, je to dvacetinásobek běžné reakční doby.)
Kolik vás učili jezdit v lese nebo v aleji, kde lze předpokládat pád stromu možná stejně často, jako výskyt chodců za horizontem.
Jenomže ten nečekaný manévr udělal vyděšený 9 letý kluk, který se strašně bál a myslel, že když se zastaví, tak se mu nic nestane...
Babi zavelela a neohlídala stádo. Je to složitá situace. Soud dvakrát rozhodl stejně. Přesné závěry z vyšetřování nemáme. Možná byste mohla připustit, že občas v tom motorkář není svojí vinou.
5
Sledujících
1
Sleduje
5
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Rekonstrukce desetinásobně většího mostu na D1 u Jihlavy má rozpočet 45 miliónů. V Lelekovicích se sice má stavět most nový, ale jedná se v porovnání s jinými mosty o směšně malý mostík přes železnici se dvěma pruhy. Taky přes něj jezdím denně. Ta cena je prostě nastřelená a ty čachry jsou jasné každému, kdo si umí dát jedna a jedna dohromady. Jsem neskonale rád, že na to upozorňování někdo zareagoval. Tohle se totiž rýsovalo jako naprosto jasný záměr o vyvedení peněz prostřednictvím nadhodnocené zakázky a účelově směřovanému výběrovému řízení. I ta nejnižší cena je úplně mimo realitu. V tom rozpočtu je mraky položek, které nelze úplně přesně kvantifikovat a rozporovat jejich cenu. Klasický způsob, kterým se tohle dělá.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nejde jen o samotnou velikost mostu. Tady hrají roli i poplatky za výluky ČD.