Autor videorecenze přišel o s nadsázkou o rozum. Dobrá volba pro manažera? Vůbec ne. Za půl milionu 5 letý Passat minulé generaje naprosto šílená volba. Vibrace - úroblém je nespíše v tom, že autor nepoznal, že auto má nevyvážená kola nebo opotřebené brzdové destičky - klasika, která se u Passatu takto projevuje. Passat této generace nemá žádnou vrozenou závadu ve formě vibrací od motoru, pokud je auto v pořádku. Jedinou konstrukční vadou, která nebyla ve videu zmíněna, jsou tupé rány od zadní nápravy, která neměla už z výroby optimální uložení. Jinak bezvadné auto je velice stabilní i ve vyšších rychlostech, bez vibrací přenášených do interiéru. Auto není ani nikterak tiché, v rámci hlučnosti jde dnes o slabší průměr, pokud auto nemá alespoň přední akustické sklo a tlumící sadu proti hluku již z výroby. Auto nenadchne ani vnitřním prostorem, který je v příčném směru horší než u Superbu III, a v podélném směru nemůže Superbu III samozřejmě konkurovat vůbec. Zpracování interiéru spíše lehce podprůměrné i v rámci ojetin, ale pořád lepší než u Superbu III. Infotainment, jak jeho rychlost, tak přehlednost, spíše tristní, nedotažené. Naopak bych u Passatu vyzdvihnul spotřebu, která stejně jako u Superbu stejné motorizace se 7 stupňovou automatickou skříní, leží kolem 4,5 - 6 litrů. Určitě ne dlouhodobě 6,8 nebo 7 litrů jak zmiňuje autor. To značí u tohoto kusu vážnější problém s motorem, pokud se nebude jedna o opotřebené vstřikovače - častý problém u této jednotky s nájezdem od + 100 tis km, může gradovat v kombinaci s nevyváženými koly u tohoto kusu.
Vždyť už tam dnes minimálně polovina řidičů 150 - 160 jezdí, takže žádná novinka, akorát to bude teď zlegalizované. Za mě je taková rychlost zbytečná. Na daném úseku úspora 3 min. Zbytek Evropy jde opačným směrem a rychlost na dálnicích snižují, viz např. Švédsko, Norsko, Dánsko a Francie. I v Německu přibývají úseky s max 120 km / hod. Za mě to spíše zvýší riziko nehodovosti.
Cože? Super III nabídne špičkové zpracování, prvotřídní odhlučnění a sofistikovaný podvozek? To asi autor píše o Audi A6 C8 nebo BMV 5, ale určitě ne o Superbu III 🙂) Jako fakt nic z toho Super III generace ani po faceliftu není schopen nabídnout. Je to levně vyrobený auto s průměrnou, spíše nižší úrovní kvality, hlučné a relativně nekomfortní. Jediné co dokáže nabídnout je bezkonkurenční prostor v podélném směru na zadních sedadlech, a tím to končí. Pro náročné rodiny? Ale kdepak.
Všechno má samozřejmě svojí cenu. Já říkám ne, a osobně bych volil německou prémiovku. Kromě toho, že ve ,, Voyahu" to nejspíš smrdí jako v drogerii Teta nebo čínské večerce, se stačí podívat na výsledek testu NCAP z roku 2024. Číňani ještě pořád neberou moc v potaz, že Evropan bych také rád na silnici přežil i nějaký ten středně těžký ,,ťukanec", ale věřím, že v dalších letech na tom zvládnou zapracovat, protože některé modely už skutečně pěti hvězdiček dosáhnou. Otázkou je, co se stane při nárazu na 64 km /h. Ovšem Voyah má problém i s 50 km / h. Hlavním parametrem by určitě pro Čechy neměla být jen cena, ale i určitá kvalita a bytelnost auta. Interiér i exteriér na první pohled vypadají přitažlivě, ale kvalita materiálu i zpracování je stále bídná.
Zatím mi nikdo nedokázal obstojně vysvětlit, proč je to tak drahý...60 tisíc za jednotlivce měsíčně bez léků v malém krcálku o 25 m2 a dvou lužkách, tj. 12,5 m2 s jídlem 3 x denně, a energiema 60 tisíc? My jsme čtyřčlenná rodina, dva dospělí, dvě děti, platíme hypotéku, auto, školu dvěma dětem, chod domácnosti, plus nás dva, a máme k dispozici 55 tis, a z toho ještě něco málo ušetříme. Za mě byznys jako prase, o kterým se každý bojí mluvit, aby o něj nepřišel. Samozřejmě, že je vyšroubovaný nahoru, jak to jde, protože je nedostatek kapacit.
Problém expertních státem placených zaměstnanců je celkový problém. Stát samozřejmě nebude mít nikdy dost peněz na to, aby zaplatil experty smysluplně, takže proč by měli experti být státní zaměstnanci? To nedává vůbec logiku. Proč všechny tyhle služby přes výběrko neoutsourcují? Správu systému by řešila externí soukromá firma, která si svoje zaměstnance zaplatí a hotovo.
No, je to masakr. Ale bohužel, poptávku po bytech táhneme nahoru my, spotřebitelé. Já nyní kupuji garáž v Plzni od developera o 18 m2 za 1,7 milionu ( když se byty dokončovali před 3 lety, stála 690 tis ). Garáž potřebuji, a s developerem už jednám několik měsíců a slevu nechce srazit - nemá prý důvod prodávat, a garáží drží několik. Když jsme spolu telefonovali, řekl: ,, Víme, že je to drahé, ale nemáme důvod prodávat, a jestli garáž chcete, připlaťte si víc než je tržní cena". Na druhou stranu, když jsem nedávno kupoval byt pro dceru ve stejném městě, podařilo se mi vyjednat slevu 500 tis, ale při ceně bytu je to naprosto směšná sleva, kterou si developer stejně vymyslel a do bytu už zakalkuloval. Garáž i byt kupujeme pro sebe. Nic nepronajímáme. Mně by osobně nevadil ani nájemní byt pro dceru, ale když si za pronájem 2KK o 50 m2 všichni říkají 20 tis + 5 tis poplatky, tak jsem rezolutně musel říct, respektive dcera ne. Dcera začala před rokem pracovat jako lékařka, a 40 tis čistého, aby uplatila byt a sebe, fakt ještě rozhodně nemá, takže volba byla jasná.
Mě to ani moc nepřekvapuje a v podstatě ani výrazně nešokuje, protože z toho, co mi vypráví moje sestřenice pracující jako sestra na interně, mi běhá mráz po zádech. Velké množství drog ( marihuana, kokain ), spousta léků na psychické potíže a závislosti a do toho alkohol v nadměrném množství je u 50 - 60% lékařů a sester naprosto na denním pořádku, a když mi vypraví, co se po nocích děje na sesternách a pokojích, nechci tomu věřit, ale ne proto, že bych sestřenici nevěřil, prostě mi to přijde jako takový bizár, že moje mysl odmítá se s tím vyrovnat. Na druhou stranu, jsou to jen lidé, vystavení extrémnímu stresu a situacím, a v důsledku toho i krachu soukromého života, a malá promile jedinců to prostě neunese a nezvládne.
Ono si to cestu najde a chce to čas. Počet elektromobilů poroste, protože jednak EU obnoví opět jak korporátní dotace, tak i pro spotřebitelský sektor. Toto opatření se chystá už na rok 2025. Zároveň přicházejí automobilky Volvo, BMW a Audi se zcela novými koncepty e-mobility pro rok 2030. E-mobilita 4. generace bude podporovat AI při řízení všech procesů v individuální a průmyslové dopravě. Např. řidič už nebude rozhodovat o tom, kde a kolik plynu přidá a jak rychle pojede. O tom bude plně rozhodovat AI na základě vyhodnocení dopravní situace a čtení značek a rychlostních limitů. Řidič bude moci zasáhnout jen pro snížení rychlosti nebo zastavení, ale nikoli pro zrychlení nad limit. Což je za mě asi dobře. Další vychytávkou maximální efektivita využitelnosti pohonu a aerodynamika. Po roce 2030 už se nepočítá ve výrobě e-aut s plechy a ocelí, ale s pokykarbonátem a hliníkem, zásadně klesne váha, zvýší se dojezd. Maximální velikost disků a pneu klesne na 180/40/15, a sníží se míra zasklení, a e-auta se zahalí do solární folie. Komu už dnes připadají některá e-auta příliš futuristická, tomu budou tyto modely za 10 let připadat konvenční a zastaralé. Stačí se podívat na nové před-sériové koncepty BMW ( die neue Klasse ) nebo ( das klare Auto ) od Audi. Dnešní oplechovaná auta v téměr hranatém designu na diskách a pneu 220/55 19 a výše s kulatým volantem Vám budou připadat za pár let jako poválečné veterány.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je zvláštní, co vlastně Čechy drží v Čechách? 🙂 Nejdražší nemovitosti, nejdražší potraviny, jedny z nejdražších energií ( v Německu ovšem ještě dražší ), upadající parita kupní síly ( od roku 2019 ), vysoká inflace. Vidím dva faktory: Neschopnost, lenost a pasivita Čechů ( do této kategorie patřím i já - nic neumím, flákač, klasický ufňukaný zaměstnanec ) nebo neuvěřitelný patriotismus ( do této kategorie nepatřím, a osud téhle země je mi u p*dele ). Kdybych byl schopný ( prosadit se ), zmizel bych do Norska nebo na Island...vše levnější a lepší místo pro život, ale při svých schopnostech a lenosti bych tam chcípnul 🙂 Takže musím dožít v drahých Čechách, kde mi ,, žrádlo sypou do koryta za nic" :- ))