Pan Dědek uplatňuje Baťovský přístup řízení firmy. Někteří podnikatelé používají manažerský přístup. Za co nejméně peněz, vyždímat zaměstnance do mrti. O zisky a odměny se podělí pouze vrcholový managment. V takových firmách je vysoká fluktuace a minimální zájem o práci.
My máme také benefity: 5 x ročně team-building, služební auto, telefon a notebook ke služebním účelům a vánoční večírek pro všechny zaměstnance s neomezenou konzumací nealka každý rok :- ))))
Tohle by nenažraného estébáka ani nenapadlo. Ten spíš přemýšlí, jak co nejvíc podojit stát, zatímco polovině zaměstnancům dává minimální mzdu.
Za mě upřímně tento postup vyplácení takto vysokých odměn takto plošným způsobem není za mě ekonomicky efektivní. Lokálně to může způsobit deformaci cen / lokální inflaci, protože obchodníci a služby z okolí budou kalkulovat s tím, že 600 dědkových zaměstnanců dostane každý rok 100 tis a více. Zaměstnancům to také neprospěje, protože většina lidí v zaměstnaneckém poměru jsou finančně negramotní ( tj. neumí zacházet s penězi ve smyslu zhodnocení a investování, a za finanční gramotnost považují spořící účet a penzijko ). Za mě by byl podstatně lepší kvalifikovaný investiční fond, kde by se peníze zhodnocovaly lépe, a dle zhodnocení, pak vytáhnout dividendu a tu použít v individuálních případech, formou příspěvků nebo plné úhrady, např. v tíživé situaci zaměstnance, živelná pohroma, nákladná léčba, lázně, volnočasové aktivity, rozvoj spádových lokalit, ze kterých zaměstnanci dojíždí, atd. Ale dát plošně x stovkám lidem stejný balík každému, je nesmysl.
Je zvláštní, co vlastně Čechy drží v Čechách? 🙂 Nejdražší nemovitosti, nejdražší potraviny, jedny z nejdražších energií ( v Německu ovšem ještě dražší ), upadající parita kupní síly ( od roku 2019 ), vysoká inflace. Vidím dva faktory: Neschopnost, lenost a pasivita Čechů ( do této kategorie patřím i já - nic neumím, flákač, klasický ufňukaný zaměstnanec ) nebo neuvěřitelný patriotismus ( do této kategorie nepatřím, a osud téhle země je mi u p*dele ). Kdybych byl schopný ( prosadit se ), zmizel bych do Norska nebo na Island...vše levnější a lepší místo pro život, ale při svých schopnostech a lenosti bych tam chcípnul 🙂 Takže musím dožít v drahých Čechách, kde mi ,, žrádlo sypou do koryta za nic" :- ))
Autor videorecenze přišel o s nadsázkou o rozum. Dobrá volba pro manažera? Vůbec ne. Za půl milionu 5 letý Passat minulé generaje naprosto šílená volba. Vibrace - úroblém je nespíše v tom, že autor nepoznal, že auto má nevyvážená kola nebo opotřebené brzdové destičky - klasika, která se u Passatu takto projevuje. Passat této generace nemá žádnou vrozenou závadu ve formě vibrací od motoru, pokud je auto v pořádku. Jedinou konstrukční vadou, která nebyla ve videu zmíněna, jsou tupé rány od zadní nápravy, která neměla už z výroby optimální uložení. Jinak bezvadné auto je velice stabilní i ve vyšších rychlostech, bez vibrací přenášených do interiéru. Auto není ani nikterak tiché, v rámci hlučnosti jde dnes o slabší průměr, pokud auto nemá alespoň přední akustické sklo a tlumící sadu proti hluku již z výroby. Auto nenadchne ani vnitřním prostorem, který je v příčném směru horší než u Superbu III, a v podélném směru nemůže Superbu III samozřejmě konkurovat vůbec. Zpracování interiéru spíše lehce podprůměrné i v rámci ojetin, ale pořád lepší než u Superbu III. Infotainment, jak jeho rychlost, tak přehlednost, spíše tristní, nedotažené. Naopak bych u Passatu vyzdvihnul spotřebu, která stejně jako u Superbu stejné motorizace se 7 stupňovou automatickou skříní, leží kolem 4,5 - 6 litrů. Určitě ne dlouhodobě 6,8 nebo 7 litrů jak zmiňuje autor. To značí u tohoto kusu vážnější problém s motorem, pokud se nebude jedna o opotřebené vstřikovače - častý problém u této jednotky s nájezdem od + 100 tis km, může gradovat v kombinaci s nevyváženými koly u tohoto kusu.
Osobně bych to trochu otočil. Na prvním místě private equity, pak komerční nemovitosti a až pak akcie. Ty za poslední dva roky vyrostly o desítky procent a nemyslím si, že podobný růst je dlouhodobě udržitelný.
Mně osobně vyhovují v podstatě teď už jen US akcie, kde jsem udělal za rok 2024 zhodnocení přes 250%, paradoxně kombinací náhod, a koncentrací 90% kapitálu pouze do dvou titulů. Pro rok 2025 ale už vidím růstový potenciál trojciferným tempem omezený, takže začínám portfolio přelévat zpět do Čech, a vyberu dividendy na pražským parketu, a pak uvidím, co se vrtne ve světě. Velký potenciál vidím v Číně, která by po letech stagnace mohla jít nahoru.
Vždyť už tam dnes minimálně polovina řidičů 150 - 160 jezdí, takže žádná novinka, akorát to bude teď zlegalizované. Za mě je taková rychlost zbytečná. Na daném úseku úspora 3 min. Zbytek Evropy jde opačným směrem a rychlost na dálnicích snižují, viz např. Švédsko, Norsko, Dánsko a Francie. I v Německu přibývají úseky s max 120 km / hod. Za mě to spíše zvýší riziko nehodovosti.
Přesně. Horních 10 tisíc si koupí Mercedes S nebo BMW 7, dolních 10 milionů S3.
A je tišší ta A6C8 nebo BMW 5?
Já mám A6 C8, a je to velmi tiché komfortní auto, to samé ale nabídne i BMW řady 5 od roku 2016. Super určitě není špatný stěhovák, ale ty kvality, o kterých autor článku píše, jednoduše nenabízí. Tím ho nezatracuji. Měl jsem superba III, r.v. 2020. Spokojenost, ale na dlouhé cesty není komfortní.
Cože? Super III nabídne špičkové zpracování, prvotřídní odhlučnění a sofistikovaný podvozek? To asi autor píše o Audi A6 C8 nebo BMV 5, ale určitě ne o Superbu III 🙂) Jako fakt nic z toho Super III generace ani po faceliftu není schopen nabídnout. Je to levně vyrobený auto s průměrnou, spíše nižší úrovní kvality, hlučné a relativně nekomfortní. Jediné co dokáže nabídnout je bezkonkurenční prostor v podélném směru na zadních sedadlech, a tím to končí. Pro náročné rodiny? Ale kdepak.
Všechno má samozřejmě svojí cenu. Já říkám ne, a osobně bych volil německou prémiovku. Kromě toho, že ve ,, Voyahu" to nejspíš smrdí jako v drogerii Teta nebo čínské večerce, se stačí podívat na výsledek testu NCAP z roku 2024. Číňani ještě pořád neberou moc v potaz, že Evropan bych také rád na silnici přežil i nějaký ten středně těžký ,,ťukanec", ale věřím, že v dalších letech na tom zvládnou zapracovat, protože některé modely už skutečně pěti hvězdiček dosáhnou. Otázkou je, co se stane při nárazu na 64 km /h. Ovšem Voyah má problém i s 50 km / h. Hlavním parametrem by určitě pro Čechy neměla být jen cena, ale i určitá kvalita a bytelnost auta. Interiér i exteriér na první pohled vypadají přitažlivě, ale kvalita materiálu i zpracování je stále bídná.
Zatím mi nikdo nedokázal obstojně vysvětlit, proč je to tak drahý...60 tisíc za jednotlivce měsíčně bez léků v malém krcálku o 25 m2 a dvou lužkách, tj. 12,5 m2 s jídlem 3 x denně, a energiema 60 tisíc? My jsme čtyřčlenná rodina, dva dospělí, dvě děti, platíme hypotéku, auto, školu dvěma dětem, chod domácnosti, plus nás dva, a máme k dispozici 55 tis, a z toho ještě něco málo ušetříme. Za mě byznys jako prase, o kterým se každý bojí mluvit, aby o něj nepřišel. Samozřejmě, že je vyšroubovaný nahoru, jak to jde, protože je nedostatek kapacit.
Problém expertních státem placených zaměstnanců je celkový problém. Stát samozřejmě nebude mít nikdy dost peněz na to, aby zaplatil experty smysluplně, takže proč by měli experti být státní zaměstnanci? To nedává vůbec logiku. Proč všechny tyhle služby přes výběrko neoutsourcují? Správu systému by řešila externí soukromá firma, která si svoje zaměstnance zaplatí a hotovo.
Pěkná a důstojná alternativa vozu pro ženu. Pro její potřeby cca 100 km denně a radost z každého cestování, ideální vůz. Mohla by sice mít skromnější auto, ale ta možnost, když člověk může také volbou auta projevit, jak si druhého váží, je k nezaplacení.
Také to tak vidím. Ideální vůz pro mladé maminky s dětma. Přesuny po městě, nákupy, škola, školka, paráda*
No, je to masakr. Ale bohužel, poptávku po bytech táhneme nahoru my, spotřebitelé. Já nyní kupuji garáž v Plzni od developera o 18 m2 za 1,7 milionu ( když se byty dokončovali před 3 lety, stála 690 tis ). Garáž potřebuji, a s developerem už jednám několik měsíců a slevu nechce srazit - nemá prý důvod prodávat, a garáží drží několik. Když jsme spolu telefonovali, řekl: ,, Víme, že je to drahé, ale nemáme důvod prodávat, a jestli garáž chcete, připlaťte si víc než je tržní cena". Na druhou stranu, když jsem nedávno kupoval byt pro dceru ve stejném městě, podařilo se mi vyjednat slevu 500 tis, ale při ceně bytu je to naprosto směšná sleva, kterou si developer stejně vymyslel a do bytu už zakalkuloval. Garáž i byt kupujeme pro sebe. Nic nepronajímáme. Mně by osobně nevadil ani nájemní byt pro dceru, ale když si za pronájem 2KK o 50 m2 všichni říkají 20 tis + 5 tis poplatky, tak jsem rezolutně musel říct, respektive dcera ne. Dcera začala před rokem pracovat jako lékařka, a 40 tis čistého, aby uplatila byt a sebe, fakt ještě rozhodně nemá, takže volba byla jasná.
Mě to ani moc nepřekvapuje a v podstatě ani výrazně nešokuje, protože z toho, co mi vypráví moje sestřenice pracující jako sestra na interně, mi běhá mráz po zádech. Velké množství drog ( marihuana, kokain ), spousta léků na psychické potíže a závislosti a do toho alkohol v nadměrném množství je u 50 - 60% lékařů a sester naprosto na denním pořádku, a když mi vypraví, co se po nocích děje na sesternách a pokojích, nechci tomu věřit, ale ne proto, že bych sestřenici nevěřil, prostě mi to přijde jako takový bizár, že moje mysl odmítá se s tím vyrovnat. Na druhou stranu, jsou to jen lidé, vystavení extrémnímu stresu a situacím, a v důsledku toho i krachu soukromého života, a malá promile jedinců to prostě neunese a nezvládne.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No jasně, být bez nohy a připadat si jako superčlovek.., vždycky to odskáčou obyčejní lidé. Tam ať si jdou do války ti co tahají za nitky, jenom oni sami vědí proč ta válka vůbec je. Takže já bych do boje poslal oba prezidenty, všechny jejich poradce a všechny ty kteří verbují druhé na frontu, ale sami by tam nikdy nešli, aby si pak taky mohli připadat jako Ironmani a suoerlidi..
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A o tom přesně válka, a nejen válka, ale i byznys je. Kdo sedí nahoře, tahá prostě za nitky, rozhoduje a řídí, zatímco ,, bez-mozci" a pěšáci, kteří neumí řídit a rozhodovat, vlastně neumí nic, jdou do první linie, protože nemají žádnou ,, lidskou cenu" a jsou ,, nahraditelní". To platí po tisíciletí, a je to tak i za mě správně nastavené. Jinak, co se týče handikepovaných se ztrátou končetiny, není to v reálu žádné terno. Ve firmě zaměstnáváme jednoho na náhradní plnění, a vlastně ho zaměstnáváme jen pro vylepšení naší pověsti a pro to náhradní plnění, protože takové lidé jsou v pracovním procesu nepoužitelní, pokud nevykonávají nějakou kreativní činnost, neřídí, netvoří vyšší přidanou hodnotu. Pro manuální jednoduchou práci naprosto nepoužitelní. Je to čistě humanitní akt.