oktávka v plné palbě se prodává přes 1,2 mega ale výroba stojí ani ne 400 tisíc .... takže prostor tam maj, ano nalili hodne penez do e mobility ktera je slepa vetev a mohli ted byt v pohode kdyby e auta nedelali ale to je jejich rozhodnuti, vsechno zdrazuje a lidem maj zacit padat platy? to asi nepujde
ne neprodává, je vidět že jste úplně mimo... za 1,2 mega máte octavia RS, ale u ní jsou výrobní náklady na motor klidně 2x dražší než na základní TSI... Samozřejmě z logiky věci na lépe vybaveném autě je větší marže, ale nejvíce se prodávají základní motorizace a nějaká obyčejnější výbava, zde je pak marže nízká... U RS ofce je samozřejmě marže vysoká oproti základnímu modelu.
na DieselGate měli bokem 100mld mávnutím ruky, na každém autu je 200-300% marže mezi výrobcem a zákazníkem, ceny aut ženou nahoru nenažrané autosalony - ať udělají přímý online prodej, sníží ceny o 20% a koncern i kupující aut budou spokojení a netáhla ze salonů k lopatám nebo do ulic s pendrekem, když PČR brečí po personálu :)
tohle je ten největší slint co jsem dnes viděl 😄 asi nepracujete v automobilovém průmyslu.... Automobily nemají ani 150% marže... většinou se marže pohybuje někde okolo 20-40% nad výrobními náklady ( 100% jsou výrobní náklady + 40% marže) do výrobních nákladů také musíte počítat zelené povolenky a jiné chujoviny které evropská unie vyžaduje :)
Jednoduché, na benzín jedeš za 70 korun, ekektro dvacet na sto. Když vemu v potaz rozdíl nákupních cen, vychází to cca 200 tisíc kilometrů.
vychází to na 388tkm s modelovým příkladem ''porovnatelných''aut viz. Odkaz takže se nezaplatí nikdy 😛
Možná ve Škodovce, ale i to je hrubá mzda, tedy nikoliv částka, za kterou si koupí co chce. Navíc většina pracujících nebere průměrnou mzdu.
ne, takových firem je spousta, stačí nebýt lempl, CNC výrobny, automobilový průmysl všeobecně ( ne jen přímo automobilky) mohou být platy i 45k s přehledem... Jen nebýt lempl 🙂
Však přesně to tvrdím. Elektro je v nákupu dražší, ale provozně se vyplácí víc, než palivový. To je celé.
provozně se vyplatí asi jako elektromobil proti spalováku viď 😄 😄 vyplatí se za 388tkm 😄 ( elektromobil začne šetřit peníze až po 388tkm oproti spalovacímu autu) kolik by musel ten skútr asi najet než by se také zaplatil? 😄
Pro pár místních závodníků něco z fyziky základní školy.
Pohybující se auto má Kinetickou energii .
Ek = 1/2 m · v2.
Takže hmotnost vozidla je stejná, ale ta mrška energie roste z druhou mocninou rychlosti.
Takže, pokud se rychlost zvýší 2 x, energie 4 x. Rychlost 3 x, energie 9 x, 5-25, 6- 36,...
Samozřejmě roste i vzdálenost reakční doby .
S rychlostí klesá i zorné pole, dochází k tzv . „ tunelovému vidění ".
Pro příklad :
Suchá silnice :
Rychlost 50 km/h, celková brzdná dráha 28 m.
90 km/h - 70m
130 km/h - 129 m
200 km/h - 260 m.
Jenom reakční dráha , tedy vzdálenost, kdy oko uvidí problém, mozek dokáže tu informaci vyhodnotit a dá povel noze, aby začala brzdit, přesun nohy na brzdový pedál, plus prodleva brzd je při 160 km/h asi 80 m.
Takže při té rychlosti trvá minimálně 80 metrů, než auto začne brzdit.
Jenže ten výpočet neodpovídá realitě.... Reakční doba 14m při rychlosti 50km v hodině je nereálná, takovou reakční dobu má akorát důchodce, 14 metrů je délka tří aut.. Pokud jede člověk 50 tak je to ve městě a je připraven brzdit mnohem dříve, předpokládá dítě ve vozovce atd. Reakční doba je o polovinu menší... Aspoň tedy když mě vběhlo děcko do vozovky, reagoval jsem hned na délku auta..
Až vám nějaký podobný zoufalec zabije například díky nefunkčním brzdám, nebo rezavému potrubí zabije někoho z rodiny asi už podobný hloupý příspěvek nenapíšete 🤣👎
váš příspěvek je kravina 😄 týpek napsal že nesmí být auto shnilé a musí brzdit, vy mu to okomentujete: Až vám někdo zabije ( straší jak šašek) kvůli nefunkčním brzdám ( které byly jmenované jako zásadní a potřeba kontrolovat) Doporučuji naučit se číst 😉
Myslíte, že těch 15 cm je zásadních? Z vlastní zkušenosti vím, že ne.
Cenový rozdíl je minimální, pár tisíc.
Náklady na provoz jsou u Tesly výrazně nižší, vidím to sám.
Ale samozřejmě chápu, že za každou cenu budete obhajovat Superb. Teslu totiž neznáte.
znám ta auta oboje, v obou jsem jezdil, do domu mi nesmí ani jedno, superb je předražená škoda peněz a tesla reklama na nekvalitní výrobu 😉
Jen Vám chci odpovědět, ať tu nejste za exota sám. BEV mám 9 let a neměnil bych. Včera jsem ujel přes 600 km a žádný stres, naopak, ten začal až dnes, když jsem musel jet firemním spalovákem.
Nechápu, za čím se ženeme. BEV fungují lépe než spalovací auta. Superb stojí stejně jako Tesla. Za svůj život ovšem sežere 10x tolik peněz. V penězích tedy problém není. Lidé jen nechtějí měnit návyky.
Až na to že nejsou stejně drahé, porovnáváte Teslu 3 se Superbem který je podstatně větší vůz, tady je krásné počteníčko kde srovnává Vaculík dva podobné modely a kdy se ten elektrozázrak zaplatí 🙂 Odkaz
USA spalovací motory nezakázaly, ale těch elektrických se tam prodává velmi rychle stále více a více.
jojo, to je krásně vidět jak se elektromobily prodávají 🙂 když dodge oznámil konec prodejů V8 modelů ( charger, challenger, Durango) lidi zvedli prodeje o 400%, charger a challenger už byl odepsaný, ale Dodge se rozhodl prodloužit výrobu Durango a udělal to již několikrát, protože zájem o spalovací motory neopadá a Durango s V8 má historicky nejvyšší prodeje. Ano je tam pár bláznů co si koupí elektro, ale třeba pickupy jsou propadák protože elektrické nikam nedojedou 🙂
Víte, ono to s tím přidáváním zákazů zase není až tak jednoduché. A co tříkolka? Tam také nesmíte držet v ruce vidle? Stabilita tam není narušena. A co kolo s postraními kolečky? Zcela stejná pravidla pro auta i kola je samozřejmě nesmysl, protože to se nakonec nehodí ani jednomu ani druhému.
Tříkolka také pokuta za vidle i telefon, řidič jako řidič, nehodí se to ani jednomu, ale u všech to nějakým způsobem snižuje řidičovu pozornost nebo schopnosti prostředek ovládat. Už bylo na čase aby se cyklisti pokutovali za úmyslné porušování zákonů které pro ně platí stejně jako pro automobily. Běžně vidím cyklisty co jedou na červenou nebo úmyslně najedou před semaforem na chodník ''jakože'' se po chodníku vyhnou semaforu a najedou zpět na silnici. Holt tohle je další věc na kterou se teď policie zaměří a třeba se cyklisti začnou chovat jak mají..
Blbost, už jen proto, že na kolo se nedělají žádné zkoušky. Navíc cyklista není pro okolí zdaleka tak nebezpečný, jako řidič auta. Tenhle evidentně nevěděl, že se telefon držet nesmí a rozhodně tím nikoho neohrožoval. Chtělo by to méně absurdních předpisů a víc zdravého rozumu...
To se ale pletete, tady nejde o to že Cyklista by byl stejně nebezpečný jako řidič auta, jde tu o to že Cyklista držící telefon nebo cokoliv jiného, snižuje svoje ovládací schopnosti. Zkuste zatáčet jednou rukou na kole nebo na koloběžce. Takový cyklista vám pak může spadnout pod auto právě kvůli špatnému držení řídítek pouze jednou rukou...
Rozdíl mezi motorovým a nemotorovým vozidlem je obrovský. Třeba si vemte, že na tojkolce může jet i stará senilní babka a je to zcela legální. Zatímco autobus řídit nemůže. Myslím si, že pokud by se toto dostalo až k soudu, ten by už musel rozhodnout jestli se jednalo v duchu zákona a jak uvádí ten právník, zřejmě bysoud rozhodl ve prospěch toho cyklisty.
Ten zákon totiž byl napsán z důvodu, aby motoristé neohrožovali ostatní motoristy (i nemotoristy). Pokud cyklista drží mobil na řidítkách, asi to udělal proto, že neměl žádnou vhodnou kapsu, jeho cílem tedy nebylo držet mobil a koukat se do něho a tedy se nevěnovat řízení, ale jen mobil převézt. Držením mobilu se nezmenšila jeho schopnost kolo řídit. Proto zřejmě není pokuta nutná.
Za mě je pokuta v pořádku, naopak bych přidal do zákona že držet například hrábě na kole je také zakázáno... Narozdíl od vozidla je narušená stabilita a ovladatelnost kola pokud člověk řídí jen jednou rukou. Takže stejná pravidla pro Auta i Kola a je vše v pořádku.
Z vás kape jed a to je asi tak všechno . O situaci nemáte ani páru . To není fotbal, to je válka . Válka rozpoutaná USA podporovaná " kolektivním západem " to je i námi
Vám by měli zakázat přístup na internet 😄 V dávných časech jste ze sebe mohla dělat vola, ale věděli to o vás jen blízcí, nyní ho ze sebe děláte na internetu a ví to o vás celý Seznam 😄
No a taky hlavně bojuje za zájmy nejmenovaného "demokratického" presidenta, jeho synka a za zisky zbrojařských firem . V neposlední řadě i za možnosti vedoucích politiků vlastního státu zakoupit si v zahraničí další nemovitosti, šperky atd. Škoda, že při tom umírá tolik lidí. Je na čase si sednout k jednacímu stolu než bude pozdě.
Asi vám nedochází že ten senilní dědek Putin jednat nechce? Jeho podmínky pro ''mír'' jsou pro Ukrajinu nepřijatelné, je to jednoduché, pokud Rusko opustí území Ukrajiny a zaplatí reparace, můžeme se tu bavit o míru. Ale to Puťka nikdy neudělá 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak jsem nakonfiguroval octavku, zadne rs! 1 124 000 s dph. Rs je uplne nekde jinde
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A za to chcete medaili? Přečtěte si můj komentář výše a dejte si facku 🙃 pointa je stejná, na středně vybaveném modelu který se nejvíce prodává je marže nízká… tečka
1 odpověď