Píše se tu o Linkin Park a mě zajímá původní kapela Linkin Park. To, že se nová sestava, kde chybí 3 původní členové, odmítá přejmenovat, mě nemusí zajímat. Noví LP by se měli jmenovat jinak, ať nevznikají tato nedorozumění. Ale proč že, očividně jen těží ze starého jména a doufají, že si tím udrží fandy. Dobrý joke, 99% zahraničních fandů má naprosto stejný názor jako já. Stal se z nich odpad.
co to je za debilní komentář? Proč by se měli přejmenovat? 😄 Chester nezaložil Linkin Park tak nevidím důvod proč měnit název, je to na zakladateli kapely aby určoval co s kapelou...
na tom notebooku projektuju domy. Verim, ze na upravy videa to nebude nejsilnejsi delo, ale 3D rendery zvlada v rozumnem case (i diky i7 a Nvidia Qadro K2100M 2GB). A procetl jsem si dobovou recenzi, puvodni cena byla 4900 USD ( v te dobe kurz cca 22 Kc, tedy cena kolem 100tis). Nechci za kazdou cenu obhajovat, ale s Vasim tvrzenim, ze se hodi maximalne na net a YT, nesouhlasim. Myslim, ze tyhle stary workstationy maji pro lidi, ktery chteji vyborny pomer cena/vykon, rozhodne smysl.
to nedokáži posoudit, nevím jak moc náročné jsou 3D renderovací programy, ale už jen ze specifikace 2GB VRAM vím že na video render by to bylo použitelné jen s velkými uvozovkami, video upravovací programy jsou hrozné žrouty, Cap Cut má psané minimálně 2gb VRAM, z osobní zkušenosti to chce mnohem více 😄 na mém starším notebooku ( 2013 mám I7 a GT 750m 2GB) a tento notebook dokáže fungovat tak do 20 - 30 vteřin videa, pak je program absolutně nepoužitelný, ale třeba tento problém je jenom u video programů které někdo neumí optimalizovat 😄
Notebok, již podle názvu, není na úpravu videa. A kolik uživatelů videa upravuje a proč?
Tak já třeba potřebuji notebook na úpravy videí, proč? Protože pokud jedu někam natáčet, potřebuji to hned ten den spracovat a ne čekat týden až se vrátím z dané lokace ke svému stolnímu PC. Na to jsou geniální apple silicon procesory které zvládnou takovou práci ve stejné rychlosti jako stolní PC, ale nesežerou baterku jako jiné notebooky pokud je chcete jen na lehké úkoly.
Blbost je samozřejmě to, že se procesor nezpomaluje. Zpomaluje! I ten se opotřebovaná. Vezměte si dva stejné modely pc, jeden nový, jeden používaný. Pusťte si na nich PassMark nebo cokoliv obdobného a budete koukat.
Ano, samozřejmě jsem myslel RAM, nicméně v rámci laických přispěvatelů jsem to specifikoval pouze jako pamět 🙂 Doživotní záruka je sice super, ale netýká se latence. Takže opět, nemáte pravdu.
sorry ale to co píšete je blbost 😄 mám uložené benchmarky procesoru v mém PC když byl nový ( bez taktování) a po 3 letech jsem udělal benchmark znovu, rozdíl je +-1% což je v rámci chybného měření, a to se nebavím o tom že procesor běží s Noctua NH-D15 na vysokém přetaktování, ohledně ram, také blbost, tohle v životě normální uživatel nemá šanci poznat.. Takže ano, teoreticky váš komentář dává smysl, prakticky ne, nikdy to uživatel nepozná.
Jako běžný uživatel možná rozdíl nepoznáte. Ale pokud máte nějaké náročnější aplikace, tak i ty 2 roky sakra poznáte. A nikdo vám v rámci repase nebude měnit SSD disk, paměťové moduly atd. Elektronika stárne a hlavně se zpomaluje. Vysavač, kávovar atd., dobrý, klidně repas. Ale jakákoliv elektronika, která obsahuje procesor, tak opravdu ne-e.
není třeba měnit ssd disk, po dvou letech bude v 99% případů jako nový, pokud člověk kupuje použité notebooky, měl by se zajímat jestli jde SSD měnit v případě potřeby, většinou je možnost SSD vyměnit za nové a větší, ohledně pamětí ( asi myslíte RAM?) tak RAM mají doživotní záruky = kdykoliv odejdou, budou v rámci záruky vyměněné, RAM skoro nikdy neodejdou, dále většina notebooků má možnost je vyměnit za větší když budete chtít. Procesor se nezpomaluje to je samozřejmě blbost, elektronika se zpomaluje jenom pokud na starý procesor nacpete nový a náročnější operační systém, pokud na 10 let starém PC necháte windows 7 který byl původně, bude PC stále skoro stejně rychlé, pokud na něj dáte windows 10 bude to pro PC náročnější a bude pomalejší... jak jednoduché 🙂
pak byste měl popsat co je náročnější aplikace. AutoCAD a Photoshop? Pokud do náročných aplikací patří, tak 10 let starý HP ZBook 15 G2 na to pořád bohatě stačí. V roce 2021 jsem ho kupoval za 9tis a za tu dobu jsem mu jednou vysál větráček, šlape jak hodinky
nevím co v těch programech děláte, ale na 10 let starém notebooku za v té době 45 tisíc, se nedá upravovat v CapCut video delší 30 vteřin, delší videa než půl minuty a program se seká a nedá se dělat náhledy a úpravy... Takže řekněme 7 a více let staré zařízení, byť v ceně 50k je dnes již na náročné úkoly nepoužitelné, ale ten notebook co stál kdysi 45k je dnes za pár tisíc skvělý společník na internetové brouzdání, YouTube a sem tam nějaké ti filmy, obrazovka je liquid retina, což za cenu 7 tisíc v novém notebooku nebude pomalu ani fulldhd 😄
A jen pro Vaši informaci, cvt je bezestupňová převodovka, nikoli jednostupňová. 🙂¨
to je jak házet hrách na zeď 🙂 sám jsem to zde již vysvětloval, jezdíte autem o kterém nic nevíte, zde máte link kde je jasně uvedeno že vozidlo má CVT a funguje jak jsem popsal, auto nemá elektromotor na každé nápravě, má jeden na přední obě kola a jeden na zadní kola... prostě mluvíte o něčem o čem víte kulový 😄 a ano tím autem jsem jel.... je to klasický hybrid a s tím v článku to nemá nic společného, děláte tu ze sebe akorát šaška, CVT je bezestupňová převodovka, ale někteří výrobci ji označují jako jednostupňovou protože se dá teoreticky říci že je to jeden nekonečný poměr... hezký den, dále s vámi ztrácet čas nebudu, protože hloupého nepřesvědčíš a čím déle se s hloupým hádáš, tím větším hlupákem se stáváš 🙂 Odkaz 1
Naposledy. Mám auto, které má spalovací motor, ten pohání generátor, proud z generátoru napájí baterii a ta napájí elektromotory. To auto ujede přes 50 km na tu baterii jako elektromobil, když baterie dojde, motor dál pohání generátor, ten dál dobíjí baterii a z ní jde proud do elektromotorů.
Není tam převodovka, s výjimkou jednostupňové planetové převodovky, která připojí spalovací motor přímo k předním kolům při rychlostech nad 70 km/h, protože v tomto režimu jsou nejmenší energetické ztráty. V principu tam ale být nemusí, dá se to vypnout. Má to dokonce i režim nabíjení, kdy si můžete za jízdy pomocí motoru nabít baterii do maximální kapacity. Ale nepoužívám to, je to zbytečně drahé.
Vysvětlete mi, proč by k motoru, který má spotřebu 2,62 l/100 km, připojovali těžkou baterii, navíc dobíjecí ze zásuvky, když by takový motor mohl daleko lépe jezdit jako full hybrid, s malou baterkou dobíjenou rekuperací?
Systém s malým motorem, který měl neustále dobíjet baterii, použilo BMW v modelu i3, resp. i8, a přestalo s tím, protože je to neekonomické. Navíc to zabírá místo. Já mám baterii 14 kWh, je 12 cm tlustá a zabírá prakticky celá prostor mezi nápravami. K systému, který popisujete, potřebujete baterii dvakrát větší. A k tomu ještě dostatečnou nádrž na palivo. Na motoru s generátorem nic neušetříte. Takže abyste prodloužil dojezd, omezíte užitnou hodnotu toho auta.
Ale už dost, popsal jsem to už dostatečně podrobně rámci celé diskuze. Dál už ztrácet čas nebudu. Až budete mít s tímto typem pohonu naježděno aspoň polovinu toho, co já, můžeme si o tom povídat. Hezký den!
jste úplně mimo, ve vašem Outlanderu PHEV je CVT převodovka která mění otáčky podle rychlosti, je to klasická CVT převodovka a váš Outlander nemá stejný generátor jako tento zmíněný Číňan, jedná se o úplně jiný typ pohonu.... to označení 1 rychlostní převodovka je z důvodu že CVT převodovka nemá jasně definované převody, něco si o tom nastudujte, CVT převodovka má nekonečno převodových poměrů a proto se označuje jako bezestupňová....
Tohle já samozřejmě vím, co píšete a pak tu právě narazíme na ten nepoměr. Váš hybrid na nádrž včetně plně nabité baterie ujede kolik? 600km? Se 40 l nádrží. Tady ten číňan ujede 2300km na jednu nádrž.... Takže buď má nádrž na 150 litrů paliva a to se mi tedy fakt nezdá a nebo je to opravdu zcela jiný typ pohonu než máte vy a nebo samozřejmě do toho počítají, že 1600km si cestou několikrát dobíjel na rychlonabíječkách, ale to se mi moc nezdá, že by si až takto lajznuli kecat. To by pak mohli napsat klidně 10 000km dojezd.
samozřejmě máte pravdu Jaroslave, pan Lumír je totálně mimo, Outlander PHEV je klasický plug in hybrid který připojuje přes CVT převodovku motor na kola, proto motor při vybití baterie žere jak tank, u tohoto motoru je slabý generátor který nestíhá baterii dobíjet, u Mazdy MX30 nebo onoho Číňana je malý dvouválec nebo Wankel v případě Mazdy který není nijak spojen s koly, pouze generuje proud na nabití baterie a až posléze baterie roztáčí elektromotory na kolech, takže se nikdy nemůže stát že se baterie vybije, dokud nedojde palivo tomu motoru co generuje proud....
Není, je to pořád hybrid.
Na přístrojové desce mám budík, který mi ukazuje aktuální spotřebu energie, a pokud běží spalovací motor, tak jeho aktuální výkon. Nevěřil byste vlastním očím, co kuazr za hodnoty. Zkuste se projet v Mitsubishi Outlander nebo Eclipse PHEV. Uvidíte sám. Je to přesně ten systém, o kterém se píše. Motor, generátor, baterie, elektromotory.
nemáte pravdu, Eclipse PHEV není motor který pouze generuje eletřinu na nabíjení baterie a pohonu elektromotorů, Eclipse PHEV hybrid má také schopnost benzínovým motorem přenášet výkon přímo na kola, takže se jedná o absolutně jinou technologii než je v článku zmíněno 🙂 je dobré si něco o voze přečíst než tu začnete plácat nesmysly... Systém zmíněný v článku je na principu Mazdy MX30 nebo Nissanu E-Power, benzínový motor pouze nabíjí baterii, nemá možnost pohánět přímo kola, proto se nemůže stát že baterii vybijete do nuly, systém funguje na principu že se motor sepne když baterie klesne třeba pod 40%, motor naskočí a začne dobíjet třeba do 80% kapacity, poté se vypne a baterie se vybíjí, pokud byste jel třeba na dálnici, bude spotřeba energie taková že motor poběží v ustáleném režimu aby dodával dostatek energie na provoz elektromotorů a baterie se nevybíjela 🙂
....a Brusele div se, chybí řidiči a noví nepřibývají. Brusel je učiněné zlo a není jediná smysluplná věc , kterou by navrhli ,aby lidem zlepšila a zjednodušila život.
těch věcí pár je, třeba zákon o opravitelnosti telefonů a jiné elektroniky, dále pokud budou přísnější testy na autoškolu, nebude tolik vemen za volantem atd... některé zákony jsou zlepšení a některé nás ženou do záhuby...
oktávka v plné palbě se prodává přes 1,2 mega ale výroba stojí ani ne 400 tisíc .... takže prostor tam maj, ano nalili hodne penez do e mobility ktera je slepa vetev a mohli ted byt v pohode kdyby e auta nedelali ale to je jejich rozhodnuti, vsechno zdrazuje a lidem maj zacit padat platy? to asi nepujde
ne neprodává, je vidět že jste úplně mimo... za 1,2 mega máte octavia RS, ale u ní jsou výrobní náklady na motor klidně 2x dražší než na základní TSI... Samozřejmě z logiky věci na lépe vybaveném autě je větší marže, ale nejvíce se prodávají základní motorizace a nějaká obyčejnější výbava, zde je pak marže nízká... U RS ofce je samozřejmě marže vysoká oproti základnímu modelu.
na DieselGate měli bokem 100mld mávnutím ruky, na každém autu je 200-300% marže mezi výrobcem a zákazníkem, ceny aut ženou nahoru nenažrané autosalony - ať udělají přímý online prodej, sníží ceny o 20% a koncern i kupující aut budou spokojení a netáhla ze salonů k lopatám nebo do ulic s pendrekem, když PČR brečí po personálu :)
tohle je ten největší slint co jsem dnes viděl 😄 asi nepracujete v automobilovém průmyslu.... Automobily nemají ani 150% marže... většinou se marže pohybuje někde okolo 20-40% nad výrobními náklady ( 100% jsou výrobní náklady + 40% marže) do výrobních nákladů také musíte počítat zelené povolenky a jiné chujoviny které evropská unie vyžaduje :)
Jednoduché, na benzín jedeš za 70 korun, ekektro dvacet na sto. Když vemu v potaz rozdíl nákupních cen, vychází to cca 200 tisíc kilometrů.
vychází to na 388tkm s modelovým příkladem ''porovnatelných''aut viz. Odkaz takže se nezaplatí nikdy 😛
Možná ve Škodovce, ale i to je hrubá mzda, tedy nikoliv částka, za kterou si koupí co chce. Navíc většina pracujících nebere průměrnou mzdu.
ne, takových firem je spousta, stačí nebýt lempl, CNC výrobny, automobilový průmysl všeobecně ( ne jen přímo automobilky) mohou být platy i 45k s přehledem... Jen nebýt lempl 🙂
Však přesně to tvrdím. Elektro je v nákupu dražší, ale provozně se vyplácí víc, než palivový. To je celé.
provozně se vyplatí asi jako elektromobil proti spalováku viď 😄 😄 vyplatí se za 388tkm 😄 ( elektromobil začne šetřit peníze až po 388tkm oproti spalovacímu autu) kolik by musel ten skútr asi najet než by se také zaplatil? 😄
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Spotřeba kolem 5 litrů? 🤣
Teď trochu reality. Osobně bych se nedostal pod 10. Proto diesel, o elektrokrámech ani nemluvit. S těmi bych mohl jezdit akorát kolem komína, protože úroveň nabití baterie by padala stejně rychle, jako když svišti gamblí na mém telefonu.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
nevím jak tyhle nové motory a v superbu, ale s 1,4tsi jsem předpisově 90-100km\h mimo dálnice jezdil za 4,8-5,0 s ofcí, takže u toho superbu bych věřil že se dá dostat pod 6 litrů na mimo dálničních cestách.