Vy blábolíte. Mimochodem, pŕed 40 lety doprava v centru Prahy byla daleko větší. Dnes se díky pěším zonám z centra skoro vytratila. Autem ulicí na Príkopech to z Václaváku na Náměstí republiky trvalo i 30 minut. Auta bez katalyzátorů. A v zimě díky topení tomu dávalo korunu. To vy ale nepochopíte
Celkové emise jsou možná menší, ale emise skleníkových plynů z dopravy jsou větší.
"Doprava: Emise z dopravy vzrostly oproti roku 1990 o 62 % na 19,27 mil. tun CO2eq ročně."
Viz např. zde ČR:
A zde EU:
Každého ekologického propagátora bych nechal prověřit, zde není agentem KGB. Protože celé to ekologické blouznění mi připadá jako geniální návod jak poškodit nebo spíš zničit EU.
A není to spíš naopak?
Zůstaňte (Česko) u zemního plynu a ropy, my vám to budeme dodávat (Rusko) a když vás budeme chtít potrápit, tak snížíme dodávky a tím zvýšíme cenu.
Tohle je zase jeden pěkně manipulativní článek. Už ta věta že plynové kotle ztrácí podporu veřejnosti je úplný nesmysl. Neznám nikoho, kdo by se chtěl dobrovolně vzdát pkynového kotle. A ani já ne. Ten kdo se vzdal a vyměnil ho za tepelné čerpadlo tak dneska pláče.
Slyšel jsem od několika lidí, že spotřebu plynového kotle se snaží omezovat, například přitápěním dřevem.
Já osobně jsem si chtěl pořídit kondenzační plynový kotel, ale už jsem si to rozmyslel.
Abychom mohli hovořit o pokroku a přínosu, musí každá nová technologie být lepší a pokud možno i levnější než technologie, kterou nahrazuje. Samozřejmě se vyvíjí jako každá technologie a tak se ani elektromobilita nutně nevyhne negativům, plynoucím z krátké doby její existence v masovějším měřítku (neberme teď v potaz ojedinělé výstřelky a experimentální automobily s bateriemi v kufru).
Takže až mi elektromobil poskytne stejný komfort při používání jako spalovací auto, za cenu pokud možno i nižší, jsem ochoten o něm uvažovat. Ale pokud mi elektromobil nabízí za nesrovnatelně vyšší cenu dojezd v ekvivalentu 25 litrové nádrže nafty nebo benzínu, dobití do plné kapacity v řádech desítek minut až hodin místo dvou minut tankování, tak je to ekonomický nesmysl.
Proto je také naprostý nesmysl elektromobilitu vnucovat a tlačit na sílu. Automobilky by neměly být tlačeny do nesmyslných pokut za emise a výroby něčeho, co je zatím technologicky stále v plenkách a tudíž pro lidi nezajímavé. Naopak by automobilky měly mít čas na vývoj lepších baterií, technologii rychlého dobíjení a s tím, jak se postupně budou elektromobily v komfortu používání přibližovat spalovacím vozům a i cena bude klesat, tak si své zákazníky začnou nacházet. A není to jen o Češích, současné problémy Volkswagenu nezavinil nezájem Čechů, ale nezájem o elektromobily obecně a jasně se v Německu ukázalo, že bez dotací si nikdo elektromobil nekoupí. Dotace skončily a prodeje v podstatě též. Od nadšení pro elektromobilitu a tleskání EU přešel VW k úvahám o uzavření dvou továren. Procitnutí do reality je asi hodně kruté.
Jak tedy docílíte snížení emisí z fosilních paliv, když nebudete tlačit na firmy vyrábějící zdroje těchto emisí?
Ono už na to moc času není:
"Aby se globální oteplení udrželo pod 1,5 °C, je třeba do roku 2030 snížit emise zhruba o 50 %."
Viz:
Dobrý večer
😄 srandovní článek jako téma samo
záleží z jakého úhlu se na to kdo dívá
uživatelský komfort na krátké tratě (většina lidí jezdí krátké tratě):
auto na elektriku je super, jednoduché na ovládání a údržbu, vysoká dynamika jízdy, tiché
uživatelský komfort na dlouhé tratě:
na prd, dlouho se nabíjí
provozní náklady:
není nad to si koupit dotované auto a nabíjet ho z dotovaného soláru
(vadí to těm co dotace platí, vyhovuje těm co dotace přijímají)
ekologie:
pokud se auto nabíjí elektrikou vyrobenou z fosilních paliv (což v Evropě stále převládá) pak je elektroauto ekologická katastrofa
V Evropě už výroba elektřiny z fosilních paliv nepřevládá, obnovitelné zdroje mají více:
"V roce 2022 se v EU vyrobilo 2 641 TWh (terrawatthodin) elektřiny, z toho téměř 40 % z obnovitelných zdrojů energie. Z fosilních paliv bylo vyrobeno 38,6 % elektřiny a jaderná elektřina byla zastoupena více než 20 %."
Ano tak bych to bral vývoj a volná soutěž žádné zákazy žádné dotace ať se ukáže kdo nebo co má lepší technologii a cenu a nechat na lidech ať se rozhodnou co chtějí. Nařizovaní už tu jednou bylo.
O tom už bylo rozhodnuto ratifikací "Pařížské dohody" = snižování emisí z fosilních paliv:
"Dne 5. září 2017 dala Poslanecká sněmovna souhlas s ratifikací (dříve už tak učinil Senát), prezident dokončil kroky k ratifikaci svým podpisem 14. září 2017. Ratifikace nastala 5. října, samotná dohoda pro Českou republiku vstoupila v platnost 4. listopadu 2017."
Viz:
"Svět" CO2 neřeší... jen zelení ideologové a ti co na tom rejžují.
Hmm, a proč tedy všichni podepsali Pařížskou dohodu o klimatu? Česká republika samozřejmě také.
".. Dne 5. září 2017 dala Poslanecká sněmovna souhlas s ratifikací (dříve už tak učinil Senát) ... samotná dohoda pro Českou republiku vstoupila v platnost 4. listopadu 2017."
Viz:
A přečetl jste si v tom článku, že osobní doprava z té čtvrtiny má jen 54% a z toho pak osobní automobily 64%? To znamená, že osobní automobily se na celkových světových emisích CO2 podílejí méně než 9%. V EU jezdí přibližně 28% aut světa to znamená, že evropské osobní automobily vyprodukují asi 2,5 % celkových světových emisí CO2. To by se ušetřilo, kdyby se rázem všechna osobní auta změnila na EV a byla nabíjena z bezemisních zdrojů. Tak tomu ale není. Přes 40% elektřiny se vyrábí spalováním fosilních paliv a účinnost při započítání všech ztrát v řetězci od výroby přes přenos a využití k pohonu z baterie je cca 40%, tedy velmi podobná účinnosti moderního dieselu. Takže konečná úspora emisí CO2 při teoretické náhradě všech osobní aut v Evropě elektromobily je asi 1,5%. Už chápete, že auta na baterky nejsou žádné řešení emisí CO2 a jde jen kšeft pro vyvolené firmy?
Každé snížení emisí CO2 je dobré a výroba aut je samozřejmě kšeft, a proto mi přijde rozumné snižovat množství zdrojů, které způsobují zvětšující se koncentraci CO2 v atmosféře.
Myslim, ze Party po dvou balene nebyly. Ale jestli pisete o tech stejnych susenkach, ktere si pamatuji ze sveho detstvi ja, tak ty byly hodne velke (mnohem vetsi nez Disko apod.) a s naplni s citronovou prichuti tusim. Bohuzel si proste nemohu vybavit jejich nazev.
"Party" byly samozřejmě mnohem větší než "Disko" a byla na nich myslím
vytlačená (asi nějakou formou) taková mřížka.
Citrónové myslím také byly, ale já měl raději ty druhé.
Auty na baterky se množství emisí CO2 při podílu osobních aut na nich a současném způsobu výroby elektřiny sníží neměřitelně. Kdyby to zelení hujeři v EU mysleli se snižováním emisí CO2 vážně, tak by musela být masivní podpora jaderných technologií v energetice a teplárenství, které jsou zodpovědné za cca 50% emisí. To co ale vidíme je jen přihrávání dotací nadnárodním korporacím napojených na zelený byznys. Nadšenci vašeho typu jim slouží (slovy Lenina) jako užiteční idioti.
".. z dopravy pochází přibližně čtvrtina světových emisí skleníkových plynů." a to se dle mého názoru musí řešit,
protože aut je pořád více.
Viz zde:
Buď jsem to přehlédl a nebo jsem v celým článku nikde nenašel na kolik je celá tahle sranda vyšla.
Silně pochybuji, že se s cenou dostali pod 20M ...
Což je pro normálního pracujícího člověk kompletně mimo realitu ...
Na druhou stranu to vypadá fakt pěkně a mít na to finance, tak do toho též jdu 😉 🙂
Cenu jsem také nenašel žádnou, pouze toto:
"Natália: Kde jsme přeplatili o dost víc, to je pozemek a venkovní záležitosti, včetně elektřiny, kabelů, všech příprav, venkovních kachliček, čističek, retenčních nádrží a podobně."
Řekl bych, že stavění domů v lese není moc obvyklé, takže cena
za tento pozemek a jeho zasíťování bude hodně nadprůměrná,
takže to nemá cenu uvádět, ale mohla být uvedena třeba cena
za samotný dům.
Základní verze tohoto domu "Na klíč" je dle ceníku
8.570.000 Kč vč. DPH.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Protože Tesla je nejprodávanější elektromobil.
Podpora konkrétní značky, by asi nebyla možná.