Tohle je metoda, jak pohřbít evropské automobilky a umést cestu Číňanům.
Místo aby EU podporovala zajištění strategických surovin pro baterie Lithia, kobaltu,Niklu a výstavbu jaderných elektráren, tak jde na to od konce a zdraží lidem auta. Po silnicích budou jezdit kouřící vraky jak na Kubě a ekologie půjde do kytek. Tak zavedou emisni pokuty z benzínu a nafty a budeme jezdit na kolech....
Na tu podporu je potřeba někde peníze získat, takže zpoplatnění emisí mi přijde jako logické řešení. Navíc tento poplatek může mít příznivý vliv na snižování emisí, což je potřeba, protože ten znečištěný vzduch dýcháme všichni.
České přísloví: "Na každém šprochu pravdy trochu". A co jsou tedy emisní povolenky, které by měly být vybírány od ledna 2027 u většiny českých rodinných domů. To není daň nařízená Bruselem.
"Emisní povolenky pro domácnosti
Emisní povolenky pro domácnosti má přinést směrnice Evropského parlamentu a Rady EU 2023/959.
Týkat se to má mimo jiné spalování paliv v budovách, tedy uhlí nebo plynu, a v dopravě, tedy spotřeby benzínu a nafty.
Od příštího roku budou emise monitorovat dodavatelé paliv.
Od roku 2027 mají být emise zpoplatněny a bude zahájeno obchodování s emisními povolenkami.
Cena povolenky má být „zastropována“ na úrovni 45 eur. Při dosažení této úrovně by podle analytiků zdražil benzín a nafta asi o tři koruny na litr. Podle portálu Fakta o klimatu by uhlí zdražilo téměř o polovinu a zemní plyn o 15 procent.
Při překročení této hranice mohou být na trh vypuštěny další povolenky. Udělat to ale bude prakticky možné jen jednou ročně."
Vy blábolíte. Mimochodem, pŕed 40 lety doprava v centru Prahy byla daleko větší. Dnes se díky pěším zonám z centra skoro vytratila. Autem ulicí na Príkopech to z Václaváku na Náměstí republiky trvalo i 30 minut. Auta bez katalyzátorů. A v zimě díky topení tomu dávalo korunu. To vy ale nepochopíte
Celkové emise jsou možná menší, ale emise skleníkových plynů z dopravy jsou větší.
"Doprava: Emise z dopravy vzrostly oproti roku 1990 o 62 % na 19,27 mil. tun CO2eq ročně."
Viz např. zde ČR:
A zde EU:
Každého ekologického propagátora bych nechal prověřit, zde není agentem KGB. Protože celé to ekologické blouznění mi připadá jako geniální návod jak poškodit nebo spíš zničit EU.
A není to spíš naopak?
Zůstaňte (Česko) u zemního plynu a ropy, my vám to budeme dodávat (Rusko) a když vás budeme chtít potrápit, tak snížíme dodávky a tím zvýšíme cenu.
Tohle je zase jeden pěkně manipulativní článek. Už ta věta že plynové kotle ztrácí podporu veřejnosti je úplný nesmysl. Neznám nikoho, kdo by se chtěl dobrovolně vzdát pkynového kotle. A ani já ne. Ten kdo se vzdal a vyměnil ho za tepelné čerpadlo tak dneska pláče.
Slyšel jsem od několika lidí, že spotřebu plynového kotle se snaží omezovat, například přitápěním dřevem.
Já osobně jsem si chtěl pořídit kondenzační plynový kotel, ale už jsem si to rozmyslel.
Abychom mohli hovořit o pokroku a přínosu, musí každá nová technologie být lepší a pokud možno i levnější než technologie, kterou nahrazuje. Samozřejmě se vyvíjí jako každá technologie a tak se ani elektromobilita nutně nevyhne negativům, plynoucím z krátké doby její existence v masovějším měřítku (neberme teď v potaz ojedinělé výstřelky a experimentální automobily s bateriemi v kufru).
Takže až mi elektromobil poskytne stejný komfort při používání jako spalovací auto, za cenu pokud možno i nižší, jsem ochoten o něm uvažovat. Ale pokud mi elektromobil nabízí za nesrovnatelně vyšší cenu dojezd v ekvivalentu 25 litrové nádrže nafty nebo benzínu, dobití do plné kapacity v řádech desítek minut až hodin místo dvou minut tankování, tak je to ekonomický nesmysl.
Proto je také naprostý nesmysl elektromobilitu vnucovat a tlačit na sílu. Automobilky by neměly být tlačeny do nesmyslných pokut za emise a výroby něčeho, co je zatím technologicky stále v plenkách a tudíž pro lidi nezajímavé. Naopak by automobilky měly mít čas na vývoj lepších baterií, technologii rychlého dobíjení a s tím, jak se postupně budou elektromobily v komfortu používání přibližovat spalovacím vozům a i cena bude klesat, tak si své zákazníky začnou nacházet. A není to jen o Češích, současné problémy Volkswagenu nezavinil nezájem Čechů, ale nezájem o elektromobily obecně a jasně se v Německu ukázalo, že bez dotací si nikdo elektromobil nekoupí. Dotace skončily a prodeje v podstatě též. Od nadšení pro elektromobilitu a tleskání EU přešel VW k úvahám o uzavření dvou továren. Procitnutí do reality je asi hodně kruté.
Jak tedy docílíte snížení emisí z fosilních paliv, když nebudete tlačit na firmy vyrábějící zdroje těchto emisí?
Ono už na to moc času není:
"Aby se globální oteplení udrželo pod 1,5 °C, je třeba do roku 2030 snížit emise zhruba o 50 %."
Viz:
Dobrý večer
😄 srandovní článek jako téma samo
záleží z jakého úhlu se na to kdo dívá
uživatelský komfort na krátké tratě (většina lidí jezdí krátké tratě):
auto na elektriku je super, jednoduché na ovládání a údržbu, vysoká dynamika jízdy, tiché
uživatelský komfort na dlouhé tratě:
na prd, dlouho se nabíjí
provozní náklady:
není nad to si koupit dotované auto a nabíjet ho z dotovaného soláru
(vadí to těm co dotace platí, vyhovuje těm co dotace přijímají)
ekologie:
pokud se auto nabíjí elektrikou vyrobenou z fosilních paliv (což v Evropě stále převládá) pak je elektroauto ekologická katastrofa
V Evropě už výroba elektřiny z fosilních paliv nepřevládá, obnovitelné zdroje mají více:
"V roce 2022 se v EU vyrobilo 2 641 TWh (terrawatthodin) elektřiny, z toho téměř 40 % z obnovitelných zdrojů energie. Z fosilních paliv bylo vyrobeno 38,6 % elektřiny a jaderná elektřina byla zastoupena více než 20 %."
Ano tak bych to bral vývoj a volná soutěž žádné zákazy žádné dotace ať se ukáže kdo nebo co má lepší technologii a cenu a nechat na lidech ať se rozhodnou co chtějí. Nařizovaní už tu jednou bylo.
O tom už bylo rozhodnuto ratifikací "Pařížské dohody" = snižování emisí z fosilních paliv:
"Dne 5. září 2017 dala Poslanecká sněmovna souhlas s ratifikací (dříve už tak učinil Senát), prezident dokončil kroky k ratifikaci svým podpisem 14. září 2017. Ratifikace nastala 5. října, samotná dohoda pro Českou republiku vstoupila v platnost 4. listopadu 2017."
Viz:
"Svět" CO2 neřeší... jen zelení ideologové a ti co na tom rejžují.
Hmm, a proč tedy všichni podepsali Pařížskou dohodu o klimatu? Česká republika samozřejmě také.
".. Dne 5. září 2017 dala Poslanecká sněmovna souhlas s ratifikací (dříve už tak učinil Senát) ... samotná dohoda pro Českou republiku vstoupila v platnost 4. listopadu 2017."
Viz:
A přečetl jste si v tom článku, že osobní doprava z té čtvrtiny má jen 54% a z toho pak osobní automobily 64%? To znamená, že osobní automobily se na celkových světových emisích CO2 podílejí méně než 9%. V EU jezdí přibližně 28% aut světa to znamená, že evropské osobní automobily vyprodukují asi 2,5 % celkových světových emisí CO2. To by se ušetřilo, kdyby se rázem všechna osobní auta změnila na EV a byla nabíjena z bezemisních zdrojů. Tak tomu ale není. Přes 40% elektřiny se vyrábí spalováním fosilních paliv a účinnost při započítání všech ztrát v řetězci od výroby přes přenos a využití k pohonu z baterie je cca 40%, tedy velmi podobná účinnosti moderního dieselu. Takže konečná úspora emisí CO2 při teoretické náhradě všech osobní aut v Evropě elektromobily je asi 1,5%. Už chápete, že auta na baterky nejsou žádné řešení emisí CO2 a jde jen kšeft pro vyvolené firmy?
Každé snížení emisí CO2 je dobré a výroba aut je samozřejmě kšeft, a proto mi přijde rozumné snižovat množství zdrojů, které způsobují zvětšující se koncentraci CO2 v atmosféře.
Myslim, ze Party po dvou balene nebyly. Ale jestli pisete o tech stejnych susenkach, ktere si pamatuji ze sveho detstvi ja, tak ty byly hodne velke (mnohem vetsi nez Disko apod.) a s naplni s citronovou prichuti tusim. Bohuzel si proste nemohu vybavit jejich nazev.
"Party" byly samozřejmě mnohem větší než "Disko" a byla na nich myslím
vytlačená (asi nějakou formou) taková mřížka.
Citrónové myslím také byly, ale já měl raději ty druhé.
Auty na baterky se množství emisí CO2 při podílu osobních aut na nich a současném způsobu výroby elektřiny sníží neměřitelně. Kdyby to zelení hujeři v EU mysleli se snižováním emisí CO2 vážně, tak by musela být masivní podpora jaderných technologií v energetice a teplárenství, které jsou zodpovědné za cca 50% emisí. To co ale vidíme je jen přihrávání dotací nadnárodním korporacím napojených na zelený byznys. Nadšenci vašeho typu jim slouží (slovy Lenina) jako užiteční idioti.
".. z dopravy pochází přibližně čtvrtina světových emisí skleníkových plynů." a to se dle mého názoru musí řešit,
protože aut je pořád více.
Viz zde:
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je ale blbost! Bavíme se o CO2 jehož dýchání není ani rakovinotvorné ani nezapáchá. Evropa snížila emise CO2 od roku 1990 o 25% a celosvětově emise CO2 stále rostou. Evropa s podílem 9% na celosvětových emisích nic globálně neovlivní. Místo toho sledujeme Rusko a Čínu jak zvyšují výdaje na zbrojení za posledních 10let (Čína o 600%, Rusko o 300% a EU o 20%). Jsme s ostatními bohužel na jedné planětě a zatímco my jednu cigaretu típneme, ostatní si 2 zapálí a ještě díky tomu obsazují naše exportní trhy, kam se my už díky zvýšeným nákladům nedostaneme. Ty peníze na pozitivní změny se musejí někde generovat a současný přístup Evropy je ten, že si řeže větev na které všichni sedíme. Bohatství Evropy, ať se to někomu líbí nebo ne, se generovalo historicky dobýváním a drancováním nových světů - kolonizací a po 2.světové válce industrializací a exportem zboží a technologií. To fungovalo až do přelomu tisíciletí. Od té doby Evropa exportní trhy vyklízí a obsazuje je zejména Čína. Ty peníze a přidaná hodnota tu budou chybět. Vzájemným poskytováním služeb mezi sebou navzájem v uzavřené EU ekonomice žádné aditivní bohatství nevygenerujeme. Musíme exportovat mimo naši bublinu a získávat bohatství ze zemí mimo EU. Jinak nás čeká úpadek a ekonomický pokles, což právě sledujeme v Německu (krach oceláren KRUPP, problémy VW, přesun výrob BASF do Číny atd.)
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
CO2 patří mezi skleníkové plyny, které mají v atmosféře vliv na globální oteplování, takže je potřeba se snažit o to, aby ho tam tolik nepřibývalo.
Naftový motor produkuje prokazatelně rakovinotvorné látky, takže to bych reguloval také a benzínový motor je na tom jenom o trochu lépe, ten produkuje rakovinotvorné látky "jenom" pravděpodobně.
Naše schopnost exportovat do světa je už dost omezená nyní svými vyššími náklady na mzdy, materiál, atd, což se řeší přesunem výroby do zahraničí.