Zajímalo by mě kdo u "ekologů" rozhoduje o tom v jakém stavu má být příroda v určité lokalitě. Kdo rozhoduje o tom, jestli byl "správný" stav v roce 1985, 1730 nebo v pravěku?
Příroda se přece pořád vyvíjí a pokud na lokalitě už neroste to, co tam rostlo před 50 lety, tak tam poroste asi něco jiného. Není to přirozený vývoj? Nebo, který "stav" je ten správný, přirozený?
Jeden "protimluv" ochránců přírody z oblasti Nových Mlýnů: V minulosti se na Pálavě likvidovala populace nepůvodní kozy bezoárové. Hm, buvol vodní zřejmě původní je.
Přirozený stav na Nových Mlýnech je pravidelně zaplavovaný lužní les s mozaikou slepých ramen v různém stádiu sukcese a s obnaženými plochami náplavů. K tomu si přimyslete velké býložravce jako zubr a pratur, kteří tu houštinu prosvětlují. Na to vše je navázané velké množství druhů rostlin, hmyzu, ptactva atp. Pokud nejste nadšený fanoušek kukuřičných polí a smrkových monokultur, stojí za to alespoň na zlomku plochy státu mít tu pestrou přírodní směs, ne? Buvoli v tomto případě simulují ty původní velké býložravce a trochu i ty narušující povodně a měli by pomáhat potlačovat dominantní byliny, rozvolňovat hustý porost a udržovat pestřejší druhové složení i strukturu společenstva (to je ostatně v článku napsané). V tradičním hospodářství se na podobných lokalitách v zimě sklízelo rákosí třeba na střechy domů. Touto aktivitou můžete ty buvoly nahradit, ale kolik novostaveb ve Vašem okolí má střechu z rákosu? Tůně můžete hloubit bagrem a případně nechat nějakého nadšence do vojenské techniky to tam občas trochu rozjezdit transportérem. Buvol je přírodnější, tišší a asi i levnější řešení. Kdyby ty kozy poskytovaly podobnou službu, ochránci přírody by je nelikvidovali. Dokladů o tom, že vzácným místům Pálavy poměrně hodně škodily, bylo dost.
Protože naši lidé nejsou na stejné úrovni jako ve Skandinávii. Smutné ale pravdivé.
Teď jste mi připomněla památnou ceduli z jednoho norského národního parku, která byla norsky, anglicky, německy a česky. A také jeden dřevník hluboko ve švédských lesích, kde byl jen jediný kus odpadu - obal od českého pitíčka.
Shodou okolností jsem byl v Benátkách nedávno. Na základě podobných článků, jako je tento, jsem se obával davů, ale bylo to hodně v pohodě. Žádné nevhodné chování, až na několik málo uliček a náměstí ani žádné davy. Klidně bych tam jel znovu, ale priorita to není. Byli jste někdy v Praze? Na Sněžce? Ve Špindlu? Na Kvildě? Tam je to výrazně horší jak počtem/hustotou lidí tak jejich 'kvalitou' a jsou to místa, kterým je opravdu lepší se vyhnout, pokud tam nejste v pět ráno.
Byla to velká akce, na trati hlavního závodu bylo 3tis běžců, z toho víc než půlka běžela celý závod. V této mase se vždy holt najde někdo, komu to nesedne. Třeba v Berlíně na půlce bylo 10x tolik lidí a museli tam nahazovat i diváky, tomu prostě nejde nikdy zcela zabránit. Jinak počasí bylo opravdu ideální, dalo se to dokonce celé dát bez zastávky na občerstvovačce. To chudáci v Železné rudě na běhej lesy si asi užili svoje, nás podržela Kleť :-)
Jo, v Železné Rudě to bylo zábavné :-)
Jezdím na kole s přilbou, v reflexní žluté bundě nebo triku, při snížené viditelnosti zapínám blikačky a co myslíte - jsou všichni řidiči ohleduplní?
Já svítím celodenně už několik let, ale na tu třetinu lidí, co neumí řídit a 5-20% vrahů za volantem to samozřejmě vliv nemá. Po příjezdu z Rakouska do ČR má člověk někdy pocit, že se ocitl na natáčení pokračování Mad Max, ostatně je to stejné i když jedete autem.
Takze nevite nic, ale predpokladate. Podle Vas proste neni normalni, aby nekdo byl uspesnejsi, nez druhy. Nebo mate nejaky konkretni poznatek, ze Nerudova delala neco nekaleho? Pokud ne, tak mlcte a nezavidte.
Když jí tak láskyplně fandíte, tak jsem se mrknul. PhD má 2005, habilitaci 2009 (!), první publikaci ve WOS, která není sborník z konference nebo v českém časopise, ale až 2013. Nechápu, jak mohla dostat PhD, natožpak se habilitovat, navíc pouhé 4 roky od doktorátu. Další aspoň trochu adekvátní publikace má až z r. 2016, včetně své nechvalně známé nejcitovanější o metalothioneinech se známým podvodníkem V. Adamem. V roce 2017 dostala profesuru a hned potom dělala rektorku, takže nemá smysl hodnotit pozdější vědecký výkon. Podle zákona je profesor "význačnou a uznávanou vědeckou nebo uměleckou osobností ve svém oboru." Jak se jí to povedlo dosáhnout za 4 roky od první lepší mezinárodní publikace? Takhle význačné a uznávané osobnosti opravdu nevznikají. I s přihlédnutím k tomu, že ekonomie funguje jinak než přírodní vědy je tohle v nejlepším případě hodně podivný profesní záznam. Z veřejných zdrojů také víme, že se jako školitelka účastnila podivného a možná i falešného studia zahraničních doktorandů. Není mi jasné, co přesně bych jí měl závidět, žádné znaky obdivuhodného úspěchu jsem v její kariéře nenašel, spíš naopak. Někomu možná může imponovat, že "v tom umí chodit", což je tedy za mě silně negativní signál.
Ono by bylo dobré, kdyby si veřejná kontrola, kterou zde provozuje Seznam, před tím, než začne veřejně činným osobám likvidovat kariéru zjistila, kdo vlastně v predátorských časopisech nepublikoval. Možná by se ukázalo, že šlo o zcela běžnou praxi, kterou tehdejší systém "kafemlýnku " dokonce vyžadoval. Bez něj totiž vědci nedokázali nasbírat dostatek bodů na to, aby mohli vůbec svou vědeckou práci vykonávat. Byl to takový doplněk pro získání dostatečného počtu bodů ke kvalitním vědeckým pracím.
Rozdíl mezi paní Nerudovou a Havlíčkem je však v tom, že ona neseděla v podivných "vědeckých" institucích a redakčních radách, nerecenzovala si sama, nebo prostřednictvím svých známých své články a v roce 2015, kdy se problém s predátorskými časopisy objevil, v nich přestala publikovat, zatím co Havlíček v nich publikoval až do roku 2018. A na rozdíl od Havlíčka jí vycházely články i v opravdu renomovaných časopisech.
Ale především. Nerudová, na rozdíl od Havlíčka se nepustila do kampaně proti kolegům, kteří dělali to samé, co ona. Havlíček s máslem na hlavě se pustil do získávání politických bodů kritikou politických protivníků v domnění, že se na jeho máslo nepřijde.
Je nás spousta, kdo se mizerných časopisů ani nedotkl a publikujeme jen poctivě. Někteří jsou za to biti, protože ty šmejdské časopisy už dnes mají lepší metriky než ty poctivé. Nerudová je taky zajímavý případ, jsme stejně staří a dokázal bych na prstech jedné ruky spočítat vrstevníky, kteří už se stihli stát profesorem. Neznám ale nikoho, kdo by stihl být ex-rektorem, to vyžaduje velmi zvláštní úsilí a nechci si ani představovat, kolik a jakých s tím bylo spojených kompromisů. K článku snad jen tolik, že mě tahle země extrémně zklamala, za posledních 20 let jsme se neposunuli dopředu ani o píď a teď se zdá, že už docela rychle couváme.
Pokud najedeš cca 30tis ta rok (jako asi 70% řidičů u nás), tak k nabíjecí stanici pojedeš tak 10x ročně. Zbytek budeš tankovat u baráku (i u paneláků už rostou nabíječky 2 na každé lampě) nebo v práci. Takže nějaký průtok pistolí je ti pak úplně jedno.
Dvě třetiny lidí najedou pod 20 tis. km za rok, takže 70 % řidičů asi těžko najede 30 tis.
Gratuluji, je to skvělý úspěch. Jen mi není jasné, jak může být tolik nejlepších sedmnáctiletých vítězů školních olympiád, že se sjedou na soustředění. Za mně má celorepublikové kolo vždy jednoho vítěze... sedmnáctiletí mohou být tak ze tří ročníků, takže celkem poslali šest žáků z devíti ?
Je to zvláštní, ale ty mladší kategorie národní kolo nemají. Vybíralo se tedy z krajských vítězů a to ještě jen z těch, kterým je max 17 let, těch tolik není. Asi z pěti nejlepších z každého oboru.
Přesně tak. Škola, tedy ZŠ, by měla vsechny žáky systematicky na přijímačky připravovat. Tak to bylo za nás. Žádné komerční extra přípravy a testy. Biflovali jsme se sami a ZŠ připravovala take. Tak proč ted se radeji vsichni boji a davaji svoje děti na placené kurzy? Je to děs, jak se vzdy najde mezera na trhu, jak si dobře vydělat.
Škola má poskytovat vzdělání, ne jak je to teď, že od první třídy se učitelky zaklínají přijímačkami, jako by to byl nějaký svatý nezpochybnitelný úkol. Stejně tak úkol SŠ není připravit na přijímačky na VŠ. Potom sice všichni mají vysvědčení a diplomy, ale nikdo ničemu nerozumí. Výsledky vidíme každý kolem sebe, Česko desítky let zaostává a lepší už to nikdy nebude, muselo by se začít od škol a většinový volič, který těmi mizernými školami sám prošel, s tím nechce nic dělat.
A to ANO se tedy rovná Babiš?
nebo to může být i obráceně. že tu stranu nejdříve formovali lidi, kteří měli stále stejné názory, ale pak zjistili, že se velmi názorově rozchází s jejich vládcem a velitelem, a že to vlastně není tak možná strana postavená na demokratickém principu, kdy politiku strany určují její členové, ale spíše jen jeden její člen...no a tak odešli.
Ostatně velké množství lidí z původní ANO vlády nakonec takto odešlo. A zejména ti, co nějaké vlastní názory i měli.
To platí pro několik naivních jedinců. Člověku s běžným zájmem o veřejné záležitosti už okolo roku 2005 bylo naprosto jasné, co je ujo Bureš zač. Nejpozději do jeho prvního záchvatu rozčilení to muselo dojít i každému, kdo se okolo něj třeba jen krátce pohyboval.
Myslíte, jak bude mít vaše dítě díky vyspělosti před předchozími generacemi navrch?Ale k tématu. Škola hrou je fajn, příklady zabalené do příběhu, absolutně nic proti. Ale pořád bude platit, že dětský mozek má nejprve nasbírat určitá fakta, která si následně může pospojovat. Zatímco sběr faktů většina dětí zvládne bez potíží, akorát je musí do prázdné paměti nasbírat, s logikou je to už složitější. Článek se obrací k tématu, jestli příklady vyučované v 2. třídě základní školy, jsou úměrné tomu, co může dítě zvládnout. Na jednu stranu jako rodič často chcete (nemyslím konkrétně Vás), abyste se dítětem doma ani nemusel zabývat, na druhou stranu obhajujete metodiku vyučování, které mnoho dětí patrně nebude schopné zvládnout. to nemá nic společného se školou za císaře.
Proč si myslíte, že tu metodiku děti nezvládnou? Myslíte, že při tvorbě učebnice neproběhla pilotáž? Neproběhla kalibrace obtížnosti? Neproběhla zpětná vazba z testovacích hodin? Není zpětná vazba z praxe? Není možné na základě zkušeností učebnici a metodu dále upravovat? Ta vaše "fakta" v té učebnici jsou. Naopak je jich víc a lepších než v těch tradičních. Jen to není nejtupější učebnice na světě, takové v Česku mají největší úspěch.
tu metodu bych viděla jako nadstavbu pro nadanější děti
Upřímně mi to taky ze začátku tak přišlo, ale u dcery ve třídě se o tom nejvíc pochvalně vyjadřovali rodiče těch slabších dětí. A potom je tedy opravdu potřeba nejvíc proměnit výuku těch slabších a průměru, to 1 % nejchytřejších bude myslet i bez geniální matematiky, pokud je škola nezničí (což v současném stavu dost z nich ano).
Sorry, na tupých základech počítání zpaměti vyrostly všechny dosavadní generace. Zapojení logiky je fajn, ale nemůžete ji stavět nad tupé počítání, protože oboje se v podstatě doplňuje. Jestliže 2x2 je 4, je to fakt, který musí i dítě znát, pak k tomu může přidat nějakou logiku.
A protože ty předchozí generace za posledních 80 let z Česka udělaly jednu z pěti nejinovativnějších zemí světa a protože se svět za posledních 80 let vůbec ani trochu nezměnil, budeme mít pořád školy jako za císaře pána, tak to bylo nejvíc nejlepší.
Hejného metoda je skvělá, prošly jí obě naše děti, ale často nevyhovuje lidem, kteří nechtějí přemýšlet a potřebují mít vše nalinkované. Nevýhoda je, že se staví postupně z jednoduchých základů a když do ní skočíte doprostřed, vůbec netušíte, která bije. Když to vezmete pořádně od začátku, tak je to všechno celkem lehké, včetně D grošů a zvířátkové matematiky. Taky potřebujete dobrou učitelku, nedokážu si představit, že by se něco podobně náročného nasadilo plošně. Je samozřejmě mnohem lehčí zkoušet zpaměti násobilku a tupě počítat pořád dokola z katastrofální knihy "Počítáme zpaměti".
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Bez přechylování to nejde. Proto už brzy uslyšíme, jak Mäki běží ve skupince s Mešešovou. A možná uvidíme i Kambundžiovou. Taky se těšíte? Bohužel letos nejela Neffová proti Nash.