Jak dlouho vydrží baterie a kolik stojí?A kde doma, když bydlím v paneláku v čtvrtém patře.Dekuji za odpověď.
Záruku mam 8let, nebo 160tkm, roční degradace baterie 1-2% a cena není téma! Kolik stojí výměna spojky, vstřikovačů, commonrail. čerpadla, nebo turba u konkretniho vozu víte? Každopádně vím, že jsem na spalováku co 15tkm měnil olej, filtry a co 80tkm měnil brzdy, to u EV není třeba...uplne nejvíc je pro mě to, že nikomu, nikomu, nesmradim pod nos!!!
Velmi doporučuji zažít svobodu cestování, kdy si auto "natankuji"
doma a dojedu si kam potřebuji a to že třeba jednou za měsíc musím dobíjet na veřejné stanici, no co, tak si tam alespoň přečtu něco na webu, nebo vyřídím emaily. Měsíčně přitom najezdim 4 až 5tis.km, vřele doporucuji si to minimálně vyzkoušet!!!
Právě. Nízká kupní síla v ČR je zásadní problém při nákupu jakýchkoli nových vozů. Natož dražších elektromobilů, kde je nutné vlastnit ještě i rodinný dům s dostatečnou plochou fotovoltaických panelů, protože je jinak ekonomickým nesmyslem i jejich provoz.
Vzhledem k faktu že nová vozidla v ČR kupují z 80% firmy, tak bude dobré si 2-3 roky počkat, až se na trh dostanou ojetá EV po firmách a sledovat jaké budou ceny a zájem o tyto vozy. Rodinný dům s FVE je ideální stav, ale nikoliv podmínka, RD s možností nabíjení je zn.ideal.
Vážený odborníku, asi vám unikl jeden zásadní faktor. Emise, tedy smrady pod nosem, nevytváří žádný motor, ale palivo. Palivem e-mobilů je elektřina a ta v žádném případě není vyráběna bezemisně. Zkrátka, dokud nebudou e-mobily napájeny výhradně z OZE nelze považovat jejich provoz za bezemisní. Tečka.
Ano, máte pravdu! A kolik procent fosilniho paliva je bezemisniho? U el. proudu je to v ČR min. 40%...a když je ta elektrika tak toxická, nevadí vám s ní doma svítit, chladit a napájet s tím veškerou domácí elektroniku? Zdravím. RN
To je ale masírka. Až budou mít elektrošmejdy dojezd alespoň 1000 km na jedno nabití, baterie vydrží minimálně 8 let a její cena se nebude blížit ceně celého auta a cena auta bude srovnatelná se spalovákem, klidně si ho koupím. A nějaké kecy životním si strčte za klobouk. Největším znečišťovatelem je průmysl a hlavně letecká doprava.
Rozumím správně, že každý den ujedete 1000km bez zastávky? tzn. strávíte min. 10hod. za volantem? Pak by vás mohlo zajímat porovnání servisních nákladů a nákladů na PHM, tak to by pro vás EV mohlo být zajímavé. Protože krom dojezdu už všechno ostatní ty dobrá EV splňují už dnes. Důležitou podmínkou je mít doma vlastní nabíječku, jinak to zatím smysl nedává. Doporučuji si to zkusit a udělat si na to vlastní názor!
Je potřeba si uvědomit proč tento článek je takto napsaný, dále si dát do souvislostí, že průměrné stáří vozů v ČR je 16let, dále tu máme diskutabilně fungující systém měření emisí a STK. Závěr je, že kdyby čeští řídiči měli dostatek peněz si koupit jakýkoliv nový, nebo mladší vůz, tak budou zvažovat jestli spálovák, nebo EV dle preference, ale tím, že ty stará auta, často ve špatném technickém stavu mohou dál "legálně" provozovat, tak je nic zásadního nenutí, aby je vyměnili za mladší, nebo nová...
...jediné co je jisté, je...že přijde změna!
Jestli si opravdu navzájem chceme čoudit ty smrady pod nos, tak zůstaňme jezdit v těch starých fosilech a nedivme se, proč máme alergie, bolesti hlavy a spoustu dalších zdravotních problémů, které s dýcháním zplodin z vykuchaných DPF filtrů a EGR-off samozřejmě vůbec nesouvisí...to v tomto článku úplně zapomněli napsat.
Tak podívej, kamaráde. Když chce někdo užívat silnici, musí dodržovat pravidla silničního provozu, to je bezesporu. Ovšem to u cyklistů neplatí, proto je zde problém. Využíváním cyklostezek vedle silnice by mělo být pro cyklisty samozřejmostí, jde o jejich bezpečnost jsou arogantní, někdy až sprostý co si dovolují, a také jezdí opilý. Na silnicích prvních tříd by měly být osazeny zákazem vjezdu cyklistům, když je vedle silnice cyklostezka. Dokavaď u nás budou takováto pravidla sil. provozu, kde jezdí cyklisti nalitý, bez osvětlení, jízdní kola bez vybavení, bez zákonného pojištění a každoroční technické prohlídky, neměli by po silnicích vůbec jezdit, protože jsou účastníci silničního provozu. A za další, když Vám bezohledný cyklista odře vaše vozidlo, nemáte v ruce nic, jak řešit tuto situaci. Jedině jizdní kola evidovaná a označená, jako jiná vozidla na silničních komunikacích.
Tak podívej, kamaráde...u řidičů i u ostatních účastníků provozu se vyskytují jedinci, kteří nerespektují základní pravidla...a tím základním pravidlem pro mě je:...ten blinkr!!!...používáš ho? Pokud ne, tak začni!!!...třeba v DE je za to pokuta 70,-EUR se kterou naprosto souhlasím!!!...a na kterou se připrav, že bude platit i u nás...
To, že jezdí opilí cyklisti je samozřejmě spatně, ale oni, kromě svého řidičáku riskují i svůj život!!! To že jezdí opilí řidiči motorových vozidel je také naprosto špatně, ale tihle opilci se proberou a život tomu chodci, nebo cyklistovi už nevrátí...
Co tam máš dál?...
Nejprve je potřeba si připomenout fakta: Chodec i cyklista jsou a vždy byli účastníky silničního provozu!... samozřejmě tam, kde jim to umožňuje zákon. Takže každý, kdo má řidičák a řídí vozidlo s nimi musí vždy počítat! Řidič vozidla je nesmí ohrozit, ani omezit a je povinen dát blinkr, aby upozornil ostatní účastníky provozu, že je chce předjíždět...a také dodržet bezpečný boční odstup při jejich míjení.
Samozřejmě, že chodec i cyklista musí dodržovat to co jim ukládá zákon.
A tak nevím, kde spousta řidičů přišla na to, že cyklista na silnici nemá co dělat, nebo že snad překáží.
Dále, řidič je povinen jet pouze tak rychle, aby byl schopen zastavit na takové vzdálenosti na jakou má rozhled, tzn. za tmy a na potkávaci světla je to max. 20m...ono je toho tolik, že je prostě důležité používat rozum a chovat se ohleduplně!!!
Ty mozky už tam jsou. To že u tebe jeden chybí je bohudík jen tvůj problem
Doporučuji si přečíst celý článek speciálně část pana hejtmana..."Podle hejtmana Karlovarského kraje Petra Kulhánka (za STAN) je otevření centra milníkem pro kraj. „Začíná tady něco na nejvyšší technologické úrovni. Je to jedna z mála lokalit na světě, která disponuje takovou infrastrukturou. A je to velké očekávání i pro budoucnost, a to nejen kvůli přílivu mozků do Karlovarského kraje, ale i možnému rozšiřování areálu,“ řekl ve středu Kulhánek." ...a pak teprve reagovat!
Mě by zajímalo jak pan hejtman podpoří ten příliv mozků do Karlovarského kraje? Můžeme se snad těšit na masivní investice do školství a do výstavby moderního bydlení, nebo snad investice do dopravní infrastruktury? Protože pokud mám správné informace, tak tyto oblasti jsou dlouhodobou bolístkou Karlovarského kraje.
Jediné co se stalo: u Sokolova měla Sokolovská uhelná volnou sípku, lokalita je velmi blízko centrále BMW v Mnichově a tak to pan Rokos a spol. za pár kaček prodali BMW, které tam zainvestovalo 7mld. CZK!
Hurá!!! ...a co bude dál?
Ty "mozky" se tam musí nějak dostat, rozuměj dopravit, musí mít možnost moderně bydlet...jejich rodiny musí mít možnost normálně moderně žít, vzdělávat se, chodit za kulturou atd...atd..., tak pane hejtmane, jak jste na tyhle každodennosti připraveni?
BMW už do toho investovalo 7mld. CZK a kolik do toho dáte vy pane hejtmane?
Udivuje mě argumentace, že budou moci být řidiči kamionů s rodinami. Pro mě je nedělní odpoledne součástí vikendu a víkend začíná pátečním večerem, takže jestli je šofér kamionu někde zapykanej od pátku, tak už mu ta nedělní jizda asi moc nepomůže..., ale asi by to pomohlo těm spedicním firmám, že? Divejme se jak to dělají na západ od nás a tam si berme příklady jak to finguje. Ja bych třeba loboval za striktní dodržování rozestupu mezi kamiony, což je věc bezpečnosti i plynulosti provozu...a to už dnes v legislativě máme a jak to vypadá na silnicích? Ať si každý udělá svůj nazor.
Skvělé, já jim přece také nejezdím autem po cyklostezkách. To se pořád chválí, kolik kilometrů jim zbudovali, tak ať si jezdí tam
Ano, vy jste to pochopila úplně správně🙂
Dámo, moje reakce je zaměřená na všechny co se pohybují po silnicích to znamená i na chodce.
Zajisté i vy občas vystoupíte z auta a musíte jít někam pěšky. Ale třeba se mýlím.
Bohužel nežijeme v zemi kde jsou chodníky a cyklostezky všude tam kde by měli být a kde jsou potřeba. Možná jste si nevšimla tak ve spoustě obcí musí chodci chodit po úzkých silničkách, což je obecně nebezpečné.
Pohybu zdar!!!
Nevím kdo a kdy přišel na to, že silnice jsou výhradně pro motorová vozidla, nikdy to tak nebylo!
Ano, existují vyjímky, a těmi jsou dálnice a silnice pro motorová vozidla, ale na všech ostatních komunikacích musí všichni co řídí auto, motorku, nebo traktor či kamion počítat, že na silnici jsou i další, kteří jsou jednoduše zranitelní, ale mají úplně stejná práva i povinnosti k použití silnice jako řidiči s motory pod zadkem!
Řešením je ohleduplnost a vzájemný respekt, což jsou pro spousty lidí cizí slova, bohužel.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Stále jsem nedostal odpověď,pouze jste mi napsal běžnou údržbu, kterou zvládnu sám.Cena není téma?😄😄😄jak pro koho.☝️
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rozumím, že jste velmi zběhlý a že si běžnou údržbu vozidla včetně výměny vstřikovačů, spojky i vysokotlakého čerpadla umíte sám doma opravit. Pokud baterie opravdu selže tak se dá repasovat za zlomek ceny nové...
2 odpovědi