Není v zájmu Evropanů mít cla nebo sankce na dovoz či evr. výrobu . Nechejte evropské automobilky vyrábět to co umí nejlépe a tak nějak efektivně , nekomplikujte jim život přehnanými požadavky na emise ,ale stejně tak nechejte veškeré světové výrobce dodávat bez cel na trh i elektrická nebo jiná alternativní auta. Já jako spotřebitel si sám rozhodnu za co svoje peníze utratím !!!
Nejsem odborník z oboru jen prostý pozorovatel, ale nepomohlo by na dva tři roky novým zákonem povolit možnost většího podílu potravin z dovozu? Nyní jsou čeští výrobci potravin chránění minimální kvótou kdy se musí určité procento potravin nabízet v prodejní síti od domácích výrobců. Ponížení této kvóty na minimum by dostalo české výrobce pod tlak a prodejcům umožnilo nabízet potraviny ve větším množství z dovozu. ( Výrobci by měli příležitost zamyslet se nad svojí výrobní a technologickou produktivitou ) Pokud by tohle nestačilo má ČR ještě zákon o cenách a významné tržní síle ,určitě to by mělo pomoci umravnit i supermarkety. V neposlední řadě pak nabízet el. energii prostřednictvím nově zřízeného STÁTNÍHO OBCHODNÍKA ,kdy ceny energií by byly s přiměřeným ziskem pro výrobce el. energií dále přes distributory nabízeny trhu . Teprve přebytky prodány prostřednictvím burzy .
Největší problémy zřejmě mají exportní podniky opírající se o nízkou přidanou hodnotu svého výrobku. Je tak jasné ,že tlak na výši mezd z jedné strany a posilující koruna vč. cen energií z druhé strany bude pro ně problém. "starožitné" výrobní technologie a postupy jim prostě neumožnují zdravý růst a vývoj. Mohou si za to sami. Bez robotizace a dalších moderních technologií budou stále narážet na bariery jako jsou mzdy ,produktivita práce ,měnový kurz a pod.
Tak evropské automobilky zachrápaly ve vývoji a trendech a my všichni to bohužel nyní zaplatíme na mzdách jejich zaměstnanců. Proč Tesla může mít jen jeden čip a např. Škoda musí mít stovky čipů... A když už tedy chci udržet výrobu v chodu ,proč preferuji elektro vozy ,kde je třeba stovky čipů na místo konvenčních spalovacích vozů ,kde jsou potřeba desítky čipů a mohu tedy udržet ve výrobě mnohem větší počty vozů a méně naštvaných zákazníků. Státní kasa by také tleskala. Bohužel odpověď je snadná a tím jsou zase ty EMISE CO2 ty zatracené pokuty ,které by automobilky platily za překročení limitů CO2 z prodaných vozů. Takže je pro ně mnohem pohodlnější natáhnout ruku a zavřít továrnu ,i když si problém zavinily vlastně sami svojí ospalostí a pohodlností ! A EK jim k tomu svými rozhodnutími jen a jen pomohla.
V tomto problému je naprosto zřejmé kdo je viníkem . Jsou to automobilky sami ,nestarali se o svoji budoucnost a technologicky zaostaly za vývojem. Dalším viníkem je v případě Škody auto samotný stát... Místo toho aby kompenzoval mzdy zaměstnanců a to na dluh z různých programů ,měl by politicky i lobbisticky jednat s výrobci čipů o obnovení plynulého zásobování .
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chyba lávky , zdá se že většině čtenářů unikl jeden detail jak mu rozumím já . "Rusko bude jednat až západ pochopí jaká je situace NA ZEMI - myšleno na planetě Zemi a západ přijde s relevantními návrhy ." Rusku nejde o Ukrajinu -to je pouhá záminka a střípek do mozaiky , Rusku jde o změnu světového řádu ! Vliv Sovětského svazu v minulosti bude pouhým stínem Velkého Ruska budoucnosti!
2 odpovědi