Bylo zřejmé, že je rozdíl právě v individuální technice, okamžité rychlosti, systému organizace hry. Naši hráči hráli na maximum a přesto je ten nepoměr viditelný a výsledek odpovídá dění na hřišti. Lepšího skóre lze docílit pouze zaparkovaným autobusem ve vápně a sestavou se 7 obránci - to už tady ale bylo a to také nechceme. Bohužel jsme viděli realitu a všichni se tváří, že je to překvapení nebo nedostatek zápalu - není, to samé nám o den dříve předvedli U21 v Litvě.
Málokdo si při stanovení termínu nasazení nového systému dokázal uvědomit, že každoročně do konce letních prázdnin probíhá na mnoha školách dokončení jejich rekonstrukce/rozšíření/ modernizace, které vyžadují kolaudaci. Nebude-li kolaudace, mnoho škol nebude moci zahájit v takto rekonstruovaných objektech výuku.
Řekl bych, že je až podivné to, že státy, mocnosti, organizace, kontinenty musely vynaložit ze svých veřejných rozpočtů gigantické výdaje na "vítězství nad pandemií" (a zde bych nespekuloval o škodlivosti/neškodlivosti, protože znám několik případů velmi vážných průběhů onemocnění do té doby zcela zdravých lidí) a přece se nikdo nezatěžoval zjistit kdo je viníkem a nepožadoval úhradu výdajů.
Řekl bych, že maturita byla (maturoval jsem před 40 ti lety) de facto vstupenkou do světa dospělých, myslím tím do pracovního procesu a tedy i do tamního kolektivu. Tehdy se mohl ve valné většině každý absolvent průmyslovky po získání maturity směle v zaměstnání zařadit mezi dospělé, protože znal mnoho z toho kam nastoupil. Ze stavebních průmyslovek do stavebního průmyslu, ze strojních průmyslovek do strojírenských či jiných průmyslových podniků, ze zdravotních škol do nemocnic, z ekonomických průmyslovek do jakéhokoliv závodu, podniku či instituce. Úspěšné složení maturity totiž bylo výsledkem snažení každého jednoho studenta, kdy si vyzkoušel, že pouze vlastní činností a pílí (naučením se potřebné látky) dosáhne výsledku. Dokonce na zmiňovaných školách obvykle jsme k danému oboru získali pozitivní vztah a studovaný obor nás bavil. V dnešní době mám pocit, že ze středních škol vystupují univerzální absolventi s velmi povrchní odbornou znalostí, vědoucí, že vlastní úsilí je nadbytečné a nepotřebné. Toto je generace budoucích dealerů čehokoliv (vysavač, nábytek, omítka, fotovoltaika, pojištění všeho druhu, ....), domy se budou tisknou na 3D tiskárně, aniž by někdo tušil, že existují nějaké normy. Každý bude muset absolvovat doškolovací kurzy, aby vůbec tušil o čem v jeho zaměstnání jde. ... Ach jo.
Trochu jiný pohled: každé větší město má a musí mít spojení s ekonomicky činnými firmami, protože právě ty jsou hlavním motorem a hybatelem budování a výstavby v ČR. A proč? Protože si musí zajistit práci - tedy zakázky na výstavbu velkých celků (kulturní domy, sportovní areály, nádraží, další veřejné stavby) i menších staveb ( náměstí, hřiště, místní komunikace, školy a školky) financovaných z veřejných zdrojů. To si doopravdy někdo myslí, že vymýšlení a příprava těchto staveb je dílem pár lidí pracujících na radnicích či magistrátech? Vždyť všichni schopní vysokého nasazení, znalostí, odborné erudice pracují v ekonomické sféře, a je jen pár výjimek na radnicích či magistrátech. Bez těchto "pupečních šňůr" a vlivu ekonomického prostředí by zdaleka nemohlo být čerpáno a vyčerpáno tolik prostředků v rámci dotační politiky ČR i v rámci EU.
Myslím si, že poslední 14 dní krom neutěšených výsledků "S" se bohužel výrazně podepsalo i na možnosti odchodu "perspektivních a prodeje schopných" hráčů do zahraničních lig. Především hráčů z obrany týmu (Vitík, Krejčí, Zelený). Byla strašlivě zřetelná míra neobratnosti a nepohyblivosti (výsledek vývoje hráčů z dob kdy byli v přípravkách a žácích), v poklusávání se soupeřem stíhali, jakmile však soupeř spustil útočnou kombinaci byli mimo hru. Ve všech sestřizích zahraniční komentátoři zmiňují "strašlivou obranu". Myslím, že výsledkem je de facto extrémní snížení hodnoty hráčů jakož i ochota je vůbec koupit.
Řekl bych, že p. Kaderka je pouze produktem systému rozdělování peněz (lépe řečeno vlivu a ovlivňování) pro fungování všeho, co je na rozdělovaných penězích závislé. Ten kdo rozděluje tyto finanční zdroje si vždy vytvoří systém uplatňování svého vlivu prostřednictvím veřejných financí na celou skupinu ovlivňovaných subjektů (sportovních odvětví, oddílů, kulturních institucí, obcí, měst, firem, podniků) díky jím vytvořených osob (Kaderkové, Peltové, Berbrové, ...) pro zajištění hladce fungujícího penězovodu z veřejného zdroje (státního rozpočtu). Vždyť právě proto je takový boj o personální obsazení ministerstev.
Myslím, že problémy využití a stavu budov, veřejných prostor popisované v celém seriálu jsou především výsledkem odborného školství a tedy především vyučujících. Kdyby vycházeli ze škol stavebního a architektonického zaměření desítky a desítky vhodně vzdělaných absolventů, pak by zde již musela být celá generace osob, která by na různých postech zajišťovala lepší podmínky pro život obyvatel a de facto by seriál těžko hledal negativní prezentace a mohl se soustředit jen na ty nejlepší. Tyto osoby by již byly jak v pozicích investorů, kteří rozhodují, schvalují a prosazují nová řešení či nápravu nevyhovujících stavů. Byly by na pozicích architektů a projektantů, kteří navrhují a prosazují požadovaná, vhodná a úspěšná řešení. Vhodně ztvárněno ve filmu "Kam pánové kam jdete", kde je krom jiného i vykreslen proces architektonické tvorby a její prosazování "v praxi", ač se jedná o dobu minulou. Držím palce k tomu, aby bylo čím dál těžší prezentovat nevhodná a špatná řešení, a aby bylo čím dál snadnější prezentovat následování hodná řešení.
Rád se i já připojím k diskuzi, ač moje děti jsou již na střední škole a těmto typům úloh se asi vyhnuly. Ze zadání uvedeném v učebnici jsem vůbec netušil o co jde: nesmyslná tabulka s nevysvětlenými písmeny v prvním sloupci a posunutým posledním řádkem. Po přečtení diskuze a pochopení co chtěl autor úlohy tabulkou říci se z příkladu nakonec vyklubala zábavná úloha: první stanice - lidi nastupují - lidi vystupují - lidi jedou - cílová stanice. Úroveň a způsob zadání však šílené. Nedivím se, že se děti po absolvování školní přípravy nakonec neumí ani pořádně "vymáčknout" či sdělit srozumitelně nějaký požadavek, když se to ve škole nenaučí a je servírována úloha takovým způsobem. Pamatuji si na svoji učebnici matematiky, kde byly úlohy krásně popsané a s hezkými obrázky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že je mnohem lepší se po špatném výkonu pohádat, než se neustále plácat po ramenou a jen se na sebe usmívat a být stále všichni korektní.