Tak jsem nakoukl do datové kostky, na jejíž realizaci padly i mnou řádně odvedené daně. Výsledek? Excelentní, jak se dalo očekávat - u jednoho z mých aut je špatně datum první registrace v ČR, dokonce i počet míst, a chybí 31!!! technických parametrů, včetně alternativ a výjimek. Chybí i zcela základní věci jako rozměry, váhy nebo vůbec výrobce motoru, karoserie, atd. Přitom vše správně vyplněné vidím na stole v papírové verzi velkého TP. Takže, soudruzi a jejich potomci stále dělají chybu? Zase jsme o krok před "nimi"? A bude to "stačit"? 😄 Pokud je současná digitalitzace této země na takto výborné úrovni i v ostatních oblastech, asi je na čase hledání místa k žití v úplně jiné části světa.......
V jaké fázi života bych podle pana rádobyredaktora měl tuhle pojízdnou sterilní nudu a neosobní bezpohlavnost chtít? Nechám se rád poučit, ač jsem již na světě pár desítek let, pořád ještě jsem ještě v oblasti aut o vkus, elán, energii, vjem designu a technické neortodoxnosti nepřišel, tak třeba v důchodu, na dojíždění k doktorům? Neděste mě, že tak zoufale končí podle pana redaktora život člověka, že by měl přesednout do takové sterility, vychrlené koncernem v milionech stejnobezpohlavních kusů..... :-D
Nedávný neúspěch v medii až nepříčetně podporované dražbě (pojištěné minimální jistinou, aby nááhodou někdo tu věc v Lysé nekoupil za reálnou a ne zbožnou cenu).... teď tohle "Klaus" rádobypromo......předtím půjčování jiné T700 expertu "Pepovi".....tak nějak mi to přijde, že došli naivní a hloupí hejlové, co by jistým šmelinářům ochotně dávali ty bájné "tři mega" za tyhle dojeté ojeté potvory a tak je třeba v médiích zesílit přesvědčování o jedinečnosti "klenotu za ty správné peníze" 😄 Ale nemyslím si že by novináři tak náhle a z ničeho nic oprášili hrdost a vzpomínky na um tohoto národa, spíš v Praze zvýšili nájmy autodílnám.... 😄 😄 😄
Nejen na tom fasádním lešení (pardon, údajně bezpečnostním rámu 😄) je vidět, že pojem "designér" vůbec neznamená "konstruktér", natož "technicky erudovaný odborník". Tyhle ubohé nápady jak zaujmout pozornost tím, že ve 3D zmrším nějaké existující auto jsou dobré vlastně k čemu? K demonstraci toho, kam se posunula úroveň počítačové grafiky? Na to stačí jít do kina 😄 😄 😄
Další článeček na téma "PIT" neschválených rámů a předraženého "optimalizovaného" tendru na auta pro PčR, aby stádní občané hýkali blahem, jak šikovné a potřebné vybavení to naši policisté mají, a přestali se zajímat o pozadí toho všeho? Mě by zajímalo, kdo z MV či MD si to na Seznamu objednává a zadává 😄 😄 😄
Že by P.R. MV či MD? 😄 Sotva se na pozadí nejrůznějších zpráv a ptákovin objevuje chvíli jistý rozsáhlejší článek poukazující na podezřelé tendry nákupů aut pro četníky s těmihle zbytečnými a ohrožujícími nehomologovanými trubkami co neprošly zkušebnou (ale v americe to přeci mají!!! 😄), a ke kterým chybí reálné poklady, plný nezodpovězených a mocí ignorovaných otázek, na které mají daňoví poplatníci právo znát odpověď, bylo třeba honem vypustit článeček, kterak trubky konečně "pomohly" lapit neřáda a tím mají získat v očích veřejnosti plusový kredit a snížit zájem o odpovědi na otázky? To je tak ubohé a směšné, až to práská dveřma, kdopak je zadavatel článku, ten skutečný? 😄 Samozřejmě si schovávám printscreen obrazovky, kdyby se tu náhodou v dnešním zcela svobodném světě můj příspěvek ztratil.....
Je pěkné, jak se moderní "digitální" novináři vždy chopí tématu, aniž by si pohádky, zkazky a "legendy" co vyslechnou před uveřejněním také ověřovali. Kdyby se to dělo - a býval to základ slušné redaktorské práce - nečetli bychom tu potom takové bláboly. Tak jen namátkou - karoserie s prodlouženým rozvorem o 15 cm je tu od osmdesátých let (varianty "Speciál"), přes léta raná devadesátá (varianty "Long") až ku konci výroby OA (varianta T700). Prodloužený rozvor není výsadou ani novinkou tzv. "Modelu 95" o kterém je článek. Absence "větrací mřížky na C sloupku" byla zavedena taktéž již v osmdesátých letech, pro verze Speciál, přesunutím výdechových otvorů z kabiny za rozšířenou hranu okapové lišty bočního okna. Kůží obšitou přístrojovou desku s dřevěnými výplněmi nebyl problém mít už v "krátké" (standardní rozvor) i "dlouhé" 613-4Mi, tedy předchůdci popisovaného "modelu M95", když to člověk objednal a zaplatil. Totéž platí pro přední elektrické sedačky Recaro Ergomed, bodovky na čtení z aftermarketu Hella, ledničku, televizi, video, atd. Co se týká "k tanci" (opravdu fajn slovní spojení v recenzi automobilu, to je za 5 bludišťáků), pane redaktore vězte že "Verona" není značka autorádií, ale konkrétní model autorádia z produktové řady firmy Blaupunkt. A to úsměvné porovnávání ceny s tehdejším vrcholem "slepičí" nabídky z Boleslavi - vážně si myslíte, že lze tak jednoduše srovnávat bezpohlavní produkt pásové výroby nižší třídy na podvozku třídveřového FWD kompaktu s ručně "patlaným" autem "co kus to originál", s RWD V8, stavěným na zakázku a ve specifikaci přesně dle zákazníka?
Až člověk zírá, na co všechno máme experty. Přímo národ expertů, ovšem v drtivé většině naprosto odtržených od reality a běžného života, jen s chorobnou potřebou se ke všemu rádobyzasvěceně vyjadřovat, bez odbornosti, vzdělání i zkušeností.... Ovšem kdyby lidi používali rozum, a to minimálně tzv. "selský", nebylo by tzv. expertů toliko potřeba. Dokud se bude drtivá část společnosti chovat jako ovce, vyžadovat návody, postupy a berličky i k elementárně primitivním úkonům a nebude ochotna být zodpovědná za své jednání, bude se to tu "experty" přímo hemžit klidně až do stavu, kdy bude mít každý "ovčan" svůj osobní team expertů 😄 Nicméně pořád ještě věřím tomu, že jsou mezi námi lidi s vlastním úsudkem, vzdělaní a nohama na zemi, kteří nepotřebují k životu podobné články jako je tento....
Slovutní odborníci čekali něco jiného? Když tu po roce a půl běsnění rádobyodborníků máme miliony poslušných pokusných oveček bez vlastního názoru, které byly schopny za hadr na ústech a nosu snad i vraždit, spát s ním, někteří i jíst a nevšimly si že nemají žádnou pořádnou imunitu? 😄 Teď se o ně pokouší "superviry"? Kdepak se vzaly, přijely z dovolené? A proč jsou super, a ne třeba speciál? Že by to byly spíš standardní a běžné respirační nemoci, které se ovšem na zmršené imunitě chronických chráničů teď mohou patřičně vyřádit? Neházel bych flintu do žita, "Fajzr" určitě vymyslí nějakou novou superšmakuládu, za ojra :-D
Přesně takovýhle lidé už nejsou a nikdy nebudou... a že by jich teď byla potřeba v nejrůznějších oborech celá tlupa, je bez debat víc než kdy dřív. Bohužel je to minulost, současná společnost globálního konzumu, schovaná za poskoky a dotace, centrální plánování a sebezničující solidaritu už o "koule" dávno přišla....
Nejlépe zabalit se do strečky, umístit doprostřed obýváku a hlavně!!! na zahradu ani nevycházet, pokud v ní nebude vše oplocené, ohraničené, zamčené, elektronicky sledované, a bezpečnostní komisí obecního úřadu schválené, papežem posvěcené..... přijde mi, že současná přeasistovaná doba už je tak defektní, že je třeba se živit hledáním a potíráním až absurdních pseudorizik v každém myslitelném oboru a ještě o tom psát rádobychytré články, namísto používání vlastního rozumu a přebírání zkušeností odpovědnou výchovou v rodině. Lidi degenerují a zřejmě do pár let už opravdu budeme společenství ovcí bez mozku, jinak si vůbec existenci a zbytečnost takovýhle výplodů autorů článků nedokáži vysvětlit....
Pokud vím, dvojková Fabie dostala velmi brzy po svém představení legendární přezdívku "pařez" právě proto, jak nešťastně vypadá - krátká, vysoká a úzká, se zapadlýma kolama do podběhů a oteklou překypějící zádí (což je ovšem designový poznávací směr snad všech modelů škodovek a nesmyslné touze o obrovské kufry, které skoro nikdo nevyužívá). Svým způsobem "nadsázce" obyvatel rozumím, protože zejména z některých úhlů se na tuhle verzi Fabie opravdu s klidným žaludkem koukat nedá, na druhou stranu je to prostě tuctové, chladné malé auto bez emocí, určené pro masovou přepravu, s dobrým podvozkem (ale ne tak dobrým jako u F I) a ještě relativně rozumnou paletou motorů, a nic jiného v tom není třeba hledat. Určitě si to lidi nekupovali jen kvůli designu, ale spíš proto že jim dosloužily Favority, Felicie .... Koneckonců nástupce - Fabie III - jednoznačně potvrdila, že prapodivný design dvojky nebyl výhra, to je neoddiskutovatelná věc.....
A já se bál, jak hořčíková a hliníková krize ohrozí hlavně smysluplný sektor, jako je kupříkladu výroba zdravotnických přístrojů, operačních robotů, pomůcek pro invalidy, výroba kloubních náhrad, atd... a ono se pořád dokola bude jen omílat, jak ta krize drtí fabriky na chrlení konzumních přeasistovaných předražených přibližovadel.... Onehdy jsem někde četl, že vrchol produkce montoven v této zemi je 1 auto každých 23 vteřin, denně, sedm dní v týdnu. Možná by neškodilo se zamyslet, jak zbytečné a nesmyslné drancování surovin to vlastně je, a že i 10 let "staré" auto nabízí potřebnou mobilitu úplně stejně, jako ob rok kupovaný nový "stejný" mokrý sen....
Škoda přišla o největší čínský trh, na jiných se jí nedaří o moc lépe, a firmy a flotiloví zákazníci přecházejí na jiné značky, případně s obnovou vozových parků čekají, a stát má teď jiné starosti než pořizovat četníkům a úředníkům stovky nových aut - prostě o tu škodováckou předraženou nudu přestal být zájem a soukromý sektor - těch pár lidí co jsou schopni celoživotní úspory utopit v nové škodovce, těch je deset do měsíce, nikoli deset každou hodinu. Tak se teď velmi hodí vymlouvání se na čipy a pod tímto dogmatem tlumení výroby. Víc bych v tom nehledal, prostě doba bezbřehého konzumu pomalu končí, a už i firmy a instituce začínají v současné nejistotě více přemýšlet za co své peníze utratí a jestli je opravdu nutné každé dva tři roky kupovat nové popelnice nebo ne....
Možná je to dobrý podnět k tomu, zamyslet se nad "potřebností" dalších nových milionů a milionů "parodií" na auta co všechny ty bezpohlavní fabriky chrlí denně na trh. Třeba by bylo dobré si uvědomit, že za zlomek ceny nových "pseudoaut", která vlastně málokdo chce (ať "žije" nový služebák pro soukromé používání každé tři roky, že Máňo) a ve kterých si kupuje a platí desítky prvků výbavy a zábavy a nařízených hovadin co jen zvyšují hmotnost, složitost a náchylnost k poruchám, lze bezproblému používat a udržovat v provozu auta již vyrobená, stále schopná plnit účel své existence, přesto pár let stará. To je reálně nejefektivnější a bez pardonu prostředí i suroviny nejvíc šetřící způsob užívání aut. Protože zlom, kdy se z užitečných, slušně a bytelně konstruovaných aut staly pojízdné mobily a zábavní centra, je beznadějně nevratný. Bohužel se toto uvědomnění neslučuje se současným hyperkonzumem, ve kterém je drtivá většina populace tak zdegenerovaná, že si nedokáže představit přepravu z místa A do B bez hladícího displeje, internetu, wifi a asistentů všeho a pro všechno, stejně jako si většina matek nedokáže představit, že by své potomky ke škole dovedla pěšky, místo nejlépe až do šatny dovezla 1,5tunovým SUVčkem. A tenhle nezdravý konzum diktuje trhu co vyrábět a v jakém množství. Je to spirála, ze které není úniku, dokud se lidem nerozsvítí v hlavě a nedojdou k poznání, že by se mohli chovat jinak....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak se germánští nájezdníci rozloučili s vnucenou implantací svého koncernového přetechnizovaného hebla, které dvě dekády dehonestovalo odkaz značky, a zase se vrací konfigurace V8. Hurááá. Alespoň na papíře v prospektech a v počtu válců budou zase Bentleye o něco více Bentleyi, i když už to nebude legendární "6.75 litre", ale nějaký hybrid....