Vážený pane, mě moje vzdělání naprosto postačuje. Velice rád Vám připomenu,
že zadlužení této země nese z velké části vinu právě školství. Na to jsou naprosto nezpochybnitelná data. Když neumíte ani správně vyhodnotit data, tak prosím hlavně neučte.
Skvělé, tak mi to prosím vysvětlete, jak ten nebohý, ''skvěle'' placený český učitel způsobil zadluženost této země .... jen prosím o konkrétní čísla z analýzy, korektní argumenty ... jsem technik - domněnky, pohádky, populismus mě nezajímají. Určitě to bude zajímat i ostatní čtenáře této diskuse. Předem děkuji.
Určitě ať jdou, doporučuji soukromí sektor, dostanou menší plat cca o třicet procent, v práci budou od rána do večera, kávičku si vypijí až večer doma, na školandu tři krát do roka rovnou můžou zapomenout, dovolená maximálně dvacet dní v roce a takhle můžeme pokračovat dále .....
Vážený pane, záleží co děláte - pokud nekvalifikovanou práci, tak se nedivím, že to tak máte, měl jste se lépe učit 🙂. Pokud kvalifikovanou, tak určitě neberete o třicet procent méně, než učitelé. Já si v soukromém sektoru jsem schopný vydělat násobně více než ve školství (učení mám jako koníček). Osobně obdivuji dobré, schopné učitele, kteří se nenechají odradit současným školstvím, svým platovým ohodnocením a nenávistí české společnosti. To je zajímavé, že do doktorů, policajtů, vojáků se nikdo nenaváží .... protože těmto oblastem málokdo rozumí, ale základku si prošel každý, tak je holt machr přes pedagogiku 🙂 ... asi jako ve stavebnictví, každý kdo postaví garáž si myslí, jaký je stavitel a jak všemu rozumí :-)
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a manuály činností, ale často i výklad technických zákonů a pouček. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Naučit žáky a studenty za 14 let výuky trochu česky a anglicky je velmi žalostný výsledek současného školství. A nezachrání to ani 15 až 20 procent studentů přirozeně nadaných na technické předměty.
Dnes už nějaká zákonem stanovená vzdělávací povinnost je podle mě passé. Nelze ve svobodné společnosti někoho nutit, aby dělal, co nechce, nepotřebuje a o co nemá zájem. Každý by měl mít možnost si sám určit, jak dojde ke své odbornosti a profesní specializaci. Dnešní způsob vzdělávání je už zastaralý, neefektivní a nepoužitelný.😠😡👎😔
Napsal jste to moc hezky a v některých bodech s Vámi i souhlasím, ale v praxi to nikdy nebude fungovat pro většinu studentů (to co popisujete, tak funguje jen pro nadšence do daného oboru, kteří už jsou na vysoké úrovni, s dostatečným zájmem - motivací, můj odhad tak 2 % studentů). Učím nebo učil jsem učně, středoškoláky i vysokoškoláky (tisíce studentů) a mít představu, že žák je natolik uvědomělý, že si vybere obor, sám si dohledá a naučí vše podstatné (respektive pochopí, co je podstatné a pravdivé) je absolutní scifi. U drtivé většiny studentů je neskutečný problém, je vůbec přesvědčit, aby si pořídili knížku k danému tématu nebo si vytisknuli podklady, které jim připravím, tak se směji představě, jak šťastně se budou sami vzdělávat 🙂. Další věc je, že žáci mnohdy pochází ze šíleného rodinného prostředí a škola je jediná možnost, jak uniknout a mít možnost se realizovat.
Mnoho příspěvků je absolutně mimo mísu a jen ukazuje, že každý kdo vylezl základku nebo učňák, se cítí býti ministrem školství, protože školství přeci rozumí. V každém oboru jsou schopní a absolutně neschopní zaměstnanci a tvrdit, že kdo nic neumí, tak jde učit, svědčí o velmi nízké inteligenci pisatele. I tvrzení, že nikde si učitelé nevydělají více a nebudou mít takové benefity, je velmi, velmi úsměvné. Schopný učitel (např. odborných předmětů) má v praxi nástupní mzdu vyšší než po 32 letech ve školství 🙂. Doporučil bych těm pisálkům, co jen kritizují učitele, aby si to šli nejdříve vyzkoušet, než budou na netu psát své moudra. Problémem školství je podfinancování + absolutně neschopné ministerstvo školství, často i neschopné vedení školy (trafiky pro kamarády, politiky) a to, že dnes ředitelé bohužel musí zaměstnávat i nekvalifikované učitele. Dodal bych ještě nutnost zakázat mobily ve škole.
Tak to je moc vtipný článek .... zase mají politici plnou hubu keců o úžasném školství, zvyšování mezd atd. a pošlou celý národ proti učitelům, kterým ale přidají ve finále .... nula kč. V soukromé sféře se většinou přidává ročně 5%, o tom si mohou učitelé nechat jenom zdát. Už je velmi blízko doba, kdy ve školství nebude chtít nikdo rozumný zůstat ..... to pak budou vycházet velmi chytré děti 🙂. Čeká nás moc hezká budoucnost .... No a ti závistivci, kteří melou pořád o prázdninách u učitelů, tak ať se seberou a jdou si to vyzkoušet 🙂
Pokud nezaplatíte schopného člověka v jakémkoliv oboru, tak o něj přidete. Pokud se bude učitelům stále jen lhát a jejich mzda bude mnohem nižší než v soukromém sektoru, tak dřív nebo později odejdou - ve škole zůstanou jen neschopní učitelé, kteří by se v praxi neuchytili - ti budou učit vaše děti. Je to začarovaný kruh. Platí, že nejdříve je třeba investovat, pak mohou přijít zisky. Pokud nebude mít ředitel peníze na zaplacení dobrých učitelů, tak si nemůže vybírat kvalitu a někým hold to místo zaplácnout musí .... Každopádně platí, že pokud nejde zvýšení platu do tabulek, tak kantor většinou nevidí ani korunu navíc, peníze se cestou k němu vytratí ...
Článek je velmi pravdivý, včetně příspěvku o stavu ve školách, kdy učitel, který chce učit, je žáky, rodiči a bohužel i některými kolegy a vedením považován za blázna. Nejlepší učitel je automaticky ten, který dává jen jedničky, nic po žácích nechce a jen vymýšlí, na jaký výlet vyjet a jakou další stupidní přednášku absolvovat. Nedivím se, že normální člověk ze školství uteče, když pozná zákulisí školství a stopadesát tisíc volovin, které musí jako učitel, nedejbože třídní učitel, řešit. Bohužel na učení mu už nezbyde čas. No a v médiích se dočte, jak nic nedělá a v diskuzích si každý primitiv na něj otevírá hubu, že má prázdniny. Jo takový vojáci si celý život hrají na vojáčky, přínos společnosti konverguje k nule, k tomu výsluha a úplně jiný plat, ale ty nikdo nekritizuje 😉
Ten člověk je opravdu úplně mimo .... kdyby zvedl premiérskou prdelku a zašel se podívat do škol, jak to tam vypadá, tak nemůže takové nesmysly vyřknout 🙂 ... to jsem zvědavý, koho ještě začne pomlouvat, že za to všechno může ... ani bych se nedivil, že to budou brzy Marťani 🙂. Já se obávám, že těm svým lžím už snad i věří ....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nemalá část učitelů chce odejít... každý je nahraditelný, pajďáky chrlí (nesmyslně) stovky budoucích zaměstnanců. Pak je ten problém, zda-li pajďáky chrlí dobré učitele, pořád platí, že kdo nic neumí jde učit, proto si hodně budoucích vysokoškoláků pro přijímačky nechávají zaní vrátka - pajďák.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
- ano, každý je nahraditelný (ve všech oborech), bohužel mnohdy na úkor kvality
Řešení: najít odvahu vyházet neschopné lidi v systému školství (ministerstvo školství, odbory školství na kraji, vedení škol, neschopné učitele), zvýšit atraktivitu oboru (zvýšit finanční ohodnocení), tvrdě vyžadovat kvalifikaci učitelů (např. dlouhou praxi u učitelů odborných předmětů). Okamžitě zrušit možnost zaměstnávat lidi bez kvalifikace - často kamarádi ředitelů, kteří nemají odpovídající vzdělání, praxi, ani schopnosti učit.
Vzhledem k tomu, že v tomto státě se nepopulární kroky nedělají, tak školství půjde do kytek, stejně jako úroveň této republiky - budeme ještě větší levná montovna pro západ.