A neni to spíš ostuda? Jak vypadala dálniční síť v západní Evropě 35 let po válce a jak vypadá česká dálniční síť 35 po sametové revoluci? Nic nebylo poničeno válkou, technologie modernější a Praha dodnes nemá kompletní dálniční okruh a krajská města také nejsou všechna dálniční sítí propojena.
A není to spíš ostuda?
Jak vypadala dálniční síť v západní Evropě 35 let po válce a jak vypadala dálniční síť v ČSSR 35 let po válce.
😄
Připadá mi, že se honí kilometry a staví se hlavně tam, kde to není z hlediska dopravy až tak nutné. Příkladem je úsek silnice I/35 mezi Svitavami a Litomyšlí místo toho, aby se urychleně stavěl obchvat Litomyšle. Litomyšl je zahlcen tranzitní dopravou a je to typický dopravní špunt. Zde by ale ty kilometry tak rychle nenabihaly.
Staví se to co lidem vadí nejméně. Úsek kolem Litomyšle obyvatelé úspěšně blokovali tak dlouho až ostatní úseky měli stavební povolení.
I když jsem z klidného Zlína, do Prahy jezdím dvakrát měsíčně. Vždy všude zácpy ,Pražákům už to asi ani nevadí a ztrácí každý den kus života v kolonách. Nechápu. Hodina ráno, min. hodina odpoledne, za měsíc ježdění do práce to dělá 30 hodin strávených v debilní pražské dopravě. Ne. To bych fakt nechtěl.
Taky do toho “pupku světa” občas musím. Ale jedu výhradně vlakem. Dojedu Pendolinem na hlavák, přesednu na patrák a za 20 minut jsem v Uhŕínevsi na okraji Prahy. Další cca 1,5 km pěšky. Pohoda -jazz 😄
A jak daleko je z Běchovic do Poříčan, jestli se ten vlak vůbec stihne na tom superúseku rozjet. Smysl to má, až budou hotové celé tratě, ne jen krátké úseky. Ne na provoz než budou tratě dobudovány stačí dnes běžné vlaky.
Jel jste někdy vlakem z Prahy, přes Vysočinu, do Brna? Je jedno jestli v roce 1985 nebo letos. Ty vlaky jsou prakticky shodné. Takový nepohodlný, jen přečalouněný, relikt socialistické minulosti, už nemá v 21. století na trati co pohledávat.
Od nového grafikonu 12/2026 má začít platit novy kontrakt na zajištění základní dopravní obslužnosti na této trase. Ministerstvo dopravy, jakožto objednavatel a také “ten kdo to platí”, vysoutěžil dopravce. V podmínkách soutěže mj. bylo, že dopravce má na trasu nasadit tlakotěsnou ucelenou soupravu. Tlakotěsné soupravy do 160 km/h je zbytečný luxus. Protože jejich cena je prakticky shodná s jednotkami na 200. Životnost jednotky je +/-30 let. Skutečnost, že možná někdy pojede malinkou část po vysokorychlostní trati je jen takový bonbónek. Lehké ucelené jednotce stačí na zrychlení z 0 na 200km/h necelá minuta. Vzhledem k různým rychlostem v dopravním uzlu se zrychlení bude odehrávat postupně s nájezdem z konvenční tratě na VRT. K brždění EDB (elektrodynamická brzda), je potřeba asi 1,4 minuty. Maximální hodnoty jsou ještě nižší a hodnoty pro běžný provoz s cestujícími jsou zase nepatrně vyšší.
Na zmíněné trati se konečně objeví vlaky, které budou svou tlakotěsností a bezbariérovostí přívětivé a pohodlné pro cestující.
Ad. Vložená tabulka.
Autor je krapet mimo mísu.
Pendolin je 6 ks a jsou na rychlost 230km/h.
Siemens Vectron v počtu 60 ks jsou na rychlost 200 km/h. Jsou to stroje pronajaté od leasingové společnosti, ovšem s možností odkupu a tím i převodu do vlastnictví ČD.
ČD mají objednány 50 ks lokomotiv Siemens Vectron pro Vmax=230 km/h. Tyto budou jezdit především s netrakčními Push-pull jednotkami Siemens Vectrain, pro které mají ČD svůj obchodní název Comfortjet. Ty jsou taktéž konstruovány na rychlost 230 km/h.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Vlaky mají životnost +/- 30 let. Do té doby bude snad něco hotovo. 😄
Lokomotivy řady 150/151 se dnes začínají už vyřazovat. V době svého vzniku byli zkonstruovány na rychlost 160 km/h. V době socialismu, však svou rychlost v ČSSR nikdy nevyužili. Tahali nejprestižnější expresy ale maximálně rychlostí 120 km/h. Více se v tehdejším Československu nemohlo. K tomu bylo v mnoha průjezdných stanicích omezeni na 80km/h přes výhybky.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Objednávat u výrobce nový vlak je otázka dodání nejméně 4-5 let.
Životnost vlakové jednotky je +/- 30 let. Jestliže první úsek z Běchovic k Poříčanům bude stát okolo roku 2035, tak se tam ta jednotka dozajista projede.
A jelikož je potřeba průběžně obnovovat vozový park, tak je jednotka pro trať Praha - Havl. Brod - Jihlava/Brno, naprosto opodstatněná. To co na té trati jezdí dnes, je hrůza naši socialistické historie a je jen dobře, že tam přijdou nové vlaky. Skutečnost, že budou mít svou maximalku na 200 km/h, je jen taková třešnička na dortu.
ČD si objednali nové push-pull jednotky od konsorcia Siemens/Škoda Vectrain na maximální rychlost 230 km/h a k tomu 50 lokomotiv Siemens Vectron také na 230km/h. Zejména proto, že si to přeji jejich zahraniční zákazníci, jako Deutsche Bahn a Rakouské ÖBB, které za jejich použití na svém území, platí ČD nemalé peníze. Tyto vlaky budou výchozí z Prahy a v zahraničí budou rychlostí 230 km/h opravdu jezdit. Jejich životnost je taktéž okolo 30 let, takže za nějaký čas svou maximální rychlost využijí i u nás.
Krátké vlaky jsou z důvodu vytíženosti souprav v opačném směru aby se šetřily náklady, dalším duvodem je roztříštěnost železnice, v Anglii budou dráhy opět státní z důvodu špatných zkušeností množství dopravců. Železnice byla vždycky státní.
Systém liberalizace veřejné osobni železniční dopravy ve Velké Británii je naprosto rozdílný od té kontinentální, včetně té České.
Britský systém funguje na principu koncesí pro zajištění veřejné dopravy na jednotlivých tratích či jejich svazcích. Stát se i nadále stará o železniční síť. V mnoha případech byl nucen stát převzít dopravu do svých rukou, protože sám neplnil svou povinnost ohledně údržby a modernizace svých tratí. Například stát prodal koncesi soukromému dopravci s tím, že do doby počátku platnosti kontraktu zajistí elektrifikaci dotčených úseků tratí. Dopravce si proto objednal elektrické vlaky. Stát však trať neelektrifikoval a dopravce musel narychlo shánět dieselové vlaky odpovídající kapacity. Což se mu ne vždy podařilo. Kontraktu se tak musel vzdát a ještě měl dost problémů s uplatněním nových vlaků, které díky Britskému specifickému profilu, nenajdou uplatnění nikde jinde v Evropě. Tato situace potkala několik dopravců na Britských ostrovech. K tomu také je potřeba připočíst omezení dopravy v době onemocnění Covid19. Kompenzace dopravci nedostali žádná a jelikož žijí jen z jízdného (pěkně drahého) a musí státu zálohově platit za koncesi, tak to mnozí neustáli a buď se vzdali koncese dobrovolně nebo zbankrotovali.
V poslední době tedy stát, potažmo jednotlivá hrabství, zavádí své státní dopravce.
Ovšem za nemalou cenu, odčerpání peněz z veřejných rozpočtů, protože nejen že museli převzít zaměstnance koncesovaného dopravce ale i vytvořit si celou administrativu spojenou s provozováním dopravy. Jsou nové a opravdu masivní výdaje, které předtím neměli.
Zbraňový sektor v USA ma vliv na jejich HDP okolo 4%.
Když ČR od výrobce z USA koupí stíhačky F-35, tak by se jejich HDP zvedlo o necelých 0,1%. Ale že jsou platby za ta letadla zálohové, platí se od podepsání smlouvy po dodání posledního kusu, to je 10 let, tak tímto nákupem zvedneme HDP USA každoročně o necelých 0,01%.
Zbraňový sektor je pro ekonomiku USA důležitý ale nikoliv rozhodující. Mnohem větší objem má například zemědělství nebo high technologie.
To jsou zajímavé informace ohledně toho,že ruský plyn už užívá jen Slovensko a Maďarsko,ovšem agentura Bloomberg uvádí,že Česko zvedlo odběr ruského plynu(dodávaného přes Slovensko) v poslední době na 94%. Tak se domluvte páni novináři co nám naservírujete.
Ruský plyn se do ČR kupuje od Slovenských a Maďarských obchodníků za ceny nižší než jsou ty burzovní.
Strasny strateg. Urcite jste shledl hodnoceni RF Svetovou bankou, tedy ZAPADNI a taktez umisteni RF vcetne hodnoceni. A my kupujeme jejich suroviny oklikou 2x demokratizovane a draz, coz snizuje nasi uroven a konkurence schopnost. V tydnu na Seznamu o opetovnem zvyseni dovozu surovin z RF.
Plyn a ropa z Ruska se kupuje od obchodníků, kteří ji koupí hluboko pod cenou. Tito překupníci své zboží prodávají vždy taktéž za nižší ceny než jsou oficiální burzovní ceny. Ruský plyn, který k nám v současnosti proudí, se nakupuje od Maďarských obchodníků za nižší než je cena na burze v Rotterdamu. Neoficiálně je to prý za 90% burzovní ceny.
Maďarsko má sjednán dlouhodobý kontrakt za pevnou cenu a plyn musí odebrat i kdyby byla oficiální burzovní cena nižší.
Při předpokladech při uvalování sankcí proti Rusku, že toto se "po žních" ekonomický sesype, se zřejmě jaksi pozapomnělo na to, že Rusko zaujímá šestinu pevninské plochy Země, že má v mnoha druzích nerostných surovin největší geologické zásoby těchto surovin, kterým se také z nějakých důvodů říká nerostné bohatství. Rovněž tak nevzali v úvahu rusko-čínské partnerství a jejich společný zájem na změně současného světového řádu a v neposlední řadě i fakt, že Čína dobíhá, jak sama o sobě tvrdí, svůj stoletý maraton. Kdo by náhodou chtěl vědět "vo co gou", doporučuji k přečtení knihu Michaela Pillsburyho "Stoletý maraton". Konstruktéři proti ruských sankcí jej jistojistě nečetli. P.S. - bohužel.
Partnerství s Ruskem žádné není. Čína si jede svůj maraton a na konci bude mít nová teritoria s téměř nekonečnou zásobou surovin.
A kdopak tu železnici asi postavil, kdopak postavil většinu přehrad ? Lháře nemám rád. Za všechno můžou jenom komunisti, ale teď se vůbec nekrade (už není co privatizovat ).
Železnici určitě nepostavili za vlády Komunistů. Za jejich vlády se do ní ani moc neinvestovalo. Za 40 let nedokázali na celé síti zavést vlakový zabezpečovač.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
90 km nyní otvíraných úseků je dílem minulých vlád, nikoliv té nynější.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Příprava těch úseků jde za před, před a předchozí vlády.
Průměrný čas potřebný v ČR k zahájení liniové stavby, je 14 let.
Jestliže se bude letos v prosinci otevírat dálniční úsek, znamená to, že se už nejméně 3 roky staví, tj. 2020/21. K tomu mínus 14 let připrav. Kdo vládl v letech 2006/07?