Naprostý souhlas! Já jsem jen zvědavý, jestliže vyhraje Trump, tak co si počnou naši novináři? Převléknou kabát jako vždy a začnou z nich být republikáni a nebo budou ve svých názorech konzistentní?
Vypadá to podobně jako při volbách Clintonová - Trump, tehdy také naši novináři vytvářeli dojem, že to bude hladké vítězství Clintonové, a pak to bylo obrovské "překvapení". Odhaduji, že tehdejší aktivistické a velmi neobjektivní "zpravodajství", které dělal pro ČT pan Řezníček, byl také jeden z důvodů, proč ho z USA odvolali.
Takto formulovaný článek je typickou ukázkou, jak je novináři ovlivňováno veřejné mínění. Už jen titulek vytváří dojem negativního postoje k republikánskému kandidátovi, jako by Trumpova čepice mohla za incident, přičemž potyčku s vysokou pravděpodobností vyprovokovala demokratka, jíž se čepice nelíbila. Poslední věta "Server Independent uvádí, že kvůli pokrývce hlavy se už dříve dostali Trumpovi příznivci do konfliktu s voliči demokratů." rovněž evokuje dojem, že na vině jsou republikáni, kteří si dovolují nosit tuto čepici. V žádném případě nelze napsat, že "kvůli pokrývce hlavy byli Trumpovi příznivci napadeni voliči demokratů", což by bylo určitě blíže pravdě.
Takovými "soft" prostředky se ovlivňuje klima ve společnosti. I na formulace je třeba dávat pozor.
ucinnost blizko 50% je lepsi nez nejlepsi elektrarny na uhli s ucinnosti 35%
Myslím, že těch 50% je hodně optimistické číslo, navíc je to srovnání s přečerpávací elektrárnou, a tam má přečerpávací cyklus účinnost 50% - 70%, takže jste také na 35% nebo nižší. Vodík zkrátka finančně, technicky a bezpečnostně nevychází.
Mily Michale, asi odpovidas na nejaky jiny text. Protoze reagujes na neco co jsem nenapsal. Mam otazku - byl jsi nekdy v poslednich 5. letech v JAR? Nebo vubec?
Pane Havlíčku, možná si to ani neuvědomujete, ale vaše otázky jsou nekorektní, protože nesměřují k věci, ale k osobě diskutujícího. To známe už od dob starého Říma. Vámi kladenými otázkami se snažíte diskvalifikovat oponenta, jinými slovy omezit množinu diskutujících pouze na lidi, kteří v JAR byli, dokonce někdy v posledních 5 letech. Mimoděk tak vysíláte signál, že vám došly argumenty.
Dovolil bych si odhadnout, že větrníky jsou v ČR mrtvě narozené dítě. Lidé je samozřejmě ve svém okolí nechtějí - viz článek, a ani technicky jejich výstavba nemá ve srovnání smysl. V ČR je jejich koeficient využití (dodaná energie za rok/jmenovitý výkon x počet hodin za rok (8760)) kolem 0,18, větrníky v moři mají cca 0,6.
Zase jeden z autorů, který nám zdarma poskytuje hraběcí rady.
Velké přečerpávací elektrárny u nás nelze postavit kvůli a) odporu obyvatel v místě b) odporu mnoha zelených organizací. Jediný zajímavý projekt je využití nádrží vltavské kaskády, aby nádrže fungovaly v přečerpávacím režimu, ale i tam očekávám, že bude MŽP křičet, že kolísání hladiny nesvědčí místní fauně a flóře. To je asi pravda, a tak budou objemy přečerpávané vody (tj. akumulace) omezené.
Větrníky se u nás stavět ve velkém také nebudou, protože: a) u nás moc nefouká (koeficient využití se u nás pohybuje pod 20%, pro větrníky v moři je to kolem 60%), b) odporu obyvatel v místě c) odporu zelených.
Takže jako rozumné a realizovatelné zdroje zbývají jaderky a soláry.
Panebože to je blábol, typický Gabal. Co věta, to nesmysl. Ceny bytů určuje poptávka a nabídka, a to že jsou v Praze ceny vysoké je dáno tím, že se v Praze staví málo, protože máme špatný stavební zákon a procedury se získáním stavebního povolení. Nechť si autor porovná procesy ve Vídni či Berlíně a v ČR.
Co to je modernizace a jak se měří autor ponechává na naší fantazii, každý si tímto obecným termínem může představovat, co chce. Pobavila mě věta: "Ani Praha není schopna vstřebat elementární poznatky vědy a realizovat je ve prospěch a k ochraně svých obyvatel?" Jaké to jsou ty "elementární poznatky vědy"? Mohl by nám hloupým Gabal poradit, jak na to?
Vodičkova je dlážděná, protože to tak chtějí památkáři. Srovnávat Prahu a New York je neuvěřitelné, v Praze je v létě oproti New Yorku krásný chládek (mimochodem, New York leží jižněji než Řím). Doporučil bych autorovi, aby si tam třeba v červenci zajel. Otírat se o MHD v Praze je totální úlet. Pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a když je řeč o modernizaci, tak jedna z velmi pokročilých - elektronické placení ve vozech, elektronické tabule s příjezdy a odjezdy, internetové aplikace, atd., nemluvě o přesnosti a dodržování jízdních řádů. Odhadl bych, že Gabal jednou za rok vlezl do tramvaje a bylo mu tam horko, no, a hned je článek na světě.
1 tuna vápna, 200kWh - 2kW radiátor po dobu 4 dnů, velikost pračky?
Autor asi trochu plave ve fyzice.
Myslím, že se jedná o zařízení (velikosti pračky) jen na konverzi nehašeného vápna na hašené a možná asi i naopak. O skladech hašeného a nehašeného vápna autor nemluví - přirozeně, v tom je ten háček. Celé mně to připadá spíš vhodné pro nějaký centralizovaný zdroj tepla průmyslového charakteru, těžko pro jednotlivé rodinné domy.
Nemohu si pomoct, ale mám pocit, že nás pan Fabičovic trochu vodí za nos. Sám říká, že je mu jedno jak dopadnou sousedi a zajímá ho jenom jeho záměr, což na tom není nic špatně, ale potom se sám pasuje do role milovníka přírody. Prezentuje příběh, jak má záchranu toho místa za mnoho set milionů korun jako koníček, čemuž mám trochu problém uvěřit, aby následně dodal, že by mu nevadilo vznik samotné chráněné krajinné oblasti, avšak jenom ne na jeho pozemku. Tady si myslím, že se prořekl.
Co si myslím že se reálně stalo: Naskytla se mu vynikající podnikatelská příležitost, kdy se sousedovic pozemky prohlásí za Chráněnou Krajinou Oblast, ale jeho zůstanou netknuté a ty následně prodá nebo na nic vybuduje turistické resorty, bez jakéhokoliv dohledu a odpovědnosti na kterou se sám odkazuje.
Abych to zakončil. Prezentuje nám příběh o tom jak lidi, co tam s ním byly a chtěli CHKO nejsou ve skutečnosti důležití a na jejich názoru nezáleží. Záleží jen na názorech vlastníků, kterým shodou okolností zrovna je. To mi přijde fakt jako by si z nás dělal blbce. Samozřejmě, že na jejich názoru záleží ale je jednoduší říct, že ty lidi nejsou podstatní a nezabývejme se jimi než připustit, že tu jsou lidi, co by rádi tu krajinu viděli pod CHKO a na té schůzi byli ve většině.
Co třeba nějaký věcný argument založený na faktech? Čemu věříte je mi jedno, co si myslíte mne nezajímá a spekulace o tom, jaký má podnikatel záměr, jsou prostě jen spekulace (ale možná se mýlím, třeba máte doma fungující křišťálovou kouli).
To, že stát jedná s lidmi jako za bolševika, lze dokumentovat na mnoha případech - viz třeba výkup pozemků pro dálnice atd. Á propos, kolik kontejnerů odpadků jste z lesa odvezl Vy?
Už jednou jsem v této diskusi psal, že představa rychlého nabíjení - v rámci několika minut - je technicky nemožná. Běžně je brána spotřeba elektromobilu 20 kWh/100 km. Přijedete k nabíječce a budete chtít nabít auto na 400 km, tudíž do něj musíte dostat 80 kWh. Pokud byste chtěli mít nabité auto řekněme za 10 minut, pak byste ho museli ( s nějakými dost dobrými účinnostmi) nabíjet výkonem přes 500 kW. Kdo má jen minimální technické vzdělání ví, že to z mnoha důvodů nejde. Nezvláda by to ani baterie, ani rozvody v autě, ani přívody k autu, v případě několika odběrů ani napájecí trafo v.n./n.n a těžko i stávající 22 kV síť. Představa takového rychlého nabíjení je zkrátka neuskutečnitelná. Fyziku nelze obejít.
Elektromobilita by se měla přibrzdit do té doby, než do baterie nabiju 800km za 5-10 minut max., na kterékoliv dobíječce.
Takový požadavek nelze splnit, to byste to "přibrzdil" na furt. Běžně se pro elektromobily udává spotřeba 20 kWh/100 km, takže na 800 km potřebujete do auta dostat 160 kWh. Mělo-li by to být za 10 minut, pak byste auto musel nabíjel výkonem 960 kW, a když vezmeme v úvahu účinnosti, tak je to příkonem přes 1 MW, a to technicky nejde z mnoha důvodů. Fyziku nejde okecat, elektromobily se vždy budou nabíjet dlouho. Jedinou cestou, jak to udělat rychle, je, že byste přijel k "pumpě" a tam vám celou baterii vyměnili za nabitou, ale to je také technicky obtížné.
Tak také jiná skutečnost než to co bylo popisováno a mluveno ve sdělovacích prostředcích. Je dobře že se pan poslanec ozval, neb té chvály pomalu až z Ameriky bylo opravdu přespříliš a s tou vychvalovanou odborností na různých stupních včetně rektorátu university je to tak nějak na hraně. Stala se tragédie, kterou ale mohli čekat všichni, kdo se okolo bezpečnosti točí. Že ji nečekali, je mezera v jejich znalostech v této oblasti, neb podobné události se vyskytovaly již po dlouhou dobu a víme všichni kde všude to ve Světě bylo.
Když jste tak chytrý, tak nám poraďte, jakou tragédii bychom měli čekat teď? Vaši cennou radu určitě bezpečnostní složky vyslyší a připraví se.
Investice do konzervativních fondů je zpravidla ztrátová (nízké výnosy nepokryjí vstupní poplatek a poplatky za správu), při investici do fondů s vyšší mírou rizika se v lepším případě dostanete na nulu a při investování do nejvýnosnějších (rizikových fondů) je to prostě ruleta. Samostatnou kapitolou jsou "certifikovaní poradci a makléři". Když si koupíte pračku a ona nefunguje nebo zlobí, výrobce vám ji zdarma opraví nebo vymění. Ještě jsem neslyšel o poradci, který by s vámi uzavřel smlouvu, že když s ním investujete a budete ve ztrátě, tak část ztráty za špatné poradenství.vám uhradí on. Prostě podíl jak na zisku, tak i na ztrátě. Každý běžný podnikatel má odpovědnost za své výrobky a služby, jen tito "certifikovaní poradci a makléři" nemají žádnou. ("Sorry, prostě nám to letos nevyšlo."). Článek je pouze reklamou.
Sranda je i to avizované rychlo nabíjení z 10 na 80% za 20 minut u baterky s dojezdem 1100km (u současné produkce 71,4kWh na až 500km) =cca 157kWh celkově a 70% kapacity je 110kWh a to nacucnout za 20 minut je příkon 330kW na jedno auto!
To je v rámci sítě pěkná JEBA! a kór, když to nebude jediný auto na nabíčce na síti....
To je prostě hovadina...
Měly by se zavézt standardizované bateriové kontejnery a terminály a robot na "benzince" by vám vytáhl vybitou a dal nabitou za cenu elektřiny, manipulace, marže (vůči rychlosti výměny a míry dobití) a všeobecně průměrnému opetřebení bateriového bloku vůči % vybití. (baterie by mohly vlastnit bateriové společnosti/distributoři/automobilky s třeba 60% účastí majtele elektromobilu (s X bateriovými moduly a účast jak automobilky tak i zákazníka by tlačila na sniž. ceny bat.) který by měl na ten počet bateriových bloků jako auto používá nárok ji v autě mít a zase povinost ji nenechat vybitou, aby se nezničila a nesměl do ní zasahovat a manipulovat s ní. Baterie by ukládala info o používaní a zacházení s ní včetně přístupů a manipulace s ní. A v momentě, kdy by zaregistrovala chybu, muselo by se navštívit servisní středisko, kde by museli auto a tento systém dát zdarma do kupy a podporovat ho řekněme 20 let od data výroby.
Nabíjet by se dalo pomaleji a v momentech, kdy je energie v síti přebytek. A baterie by mohly mít i bezpečnostní nouzové vyhození baterky z auta při závadě/požáru/nehodě.
Při rychlých výměnách baterií například v 5kWh blocích by ani nemuselo být nutné tahat baterie v autě s velkou kapacitou při hustém pokrytí stani
Souhlas, ale ono to je z hlediska fyziky a techniky ještě horší. Běžně se udává, že elektromobil spotřebuje 18-20 kWh na 100 km, takže na 1100 km dojezdu by ten elektromobil musel mít baterii, která pojme kolem 200 kWh. Dobití z 10% na 80% je 70%, a z 200 kWh to dělá 140 kWh. Abych auto dobil za 20 minut, musel bych do auta cpát výkon 420 kW, to je na 3-fázích 400 V stř. proud více než 600 A (ono to bude ještě víc, protože zanedbáváme účinnosti). To by žádný kabel, natož ohebný nedal, takové proudy se vedou Cu pasovinou (jako v silových rozvaděčích), a také bych chtěl vidět ty svorky a rozvod v autě, který by takový proud zvládl.. Takže informace ohledně nabíjení je úplná blbost.
VW pouze vypustil kontrolního chrousta, co si ještě může dovolit ve svých Nehorázných požadavcích.
Zásadně nesouhlasím s podmínkami výstavby Gigafaktory.
Česká republika dnes potřebuje pouze projekty s vysokou přidanou hodnotou pro dobře placenou kvalifikováno pracovní sílu.
"Česká republika dnes potřebuje pouze projekty s vysokou přidanou hodnotou pro dobře placenou kvalifikováno pracovní sílu." No, to je fakt objev století, máte v šuplíku ještě nějaké hraběcí rady? Že byste nám třeba řekl, jak a kde se dají takové projekty sehnat? Ještě vám mohu gratis prozradit, že je lepší být mladý bohatý a zdravý, než starý chudý a nemocný.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Úžasné hradby: „Táhly se v délce čtyř kilometrů a chránily plochu přes 10 km².“, průvodce na tom byl s elementární matematikou dost špatně.