Nestalo se právě kvůli tomu, že se v souvislosti s otevřením Blanky dané pruhy neodstranily.
Kdyby se magistrála Zredukovala už s Blankou provoz by si na to zvykl a problém by nebyl.
Já se omlouvám za trochu té ironie výše.
Bavíme se vlastně o již prokázané "dopravní indukci" a bohužel, vše se dnes stále dělá a plánuje tak, jako by neexistovala.
"Příkladem dopravní indukce silniční dopravy je například postupně budovaný městský okruh v Praze. I když měl původně přinést méně automobilové dopravy, ve skutečnosti jí do města zavedl více. Po dokončení jihozápadní části Městského okruhu (2004) v průběhu několika let vzrostla celková intenzita dopravy přijíždějící na Smíchov z jihu na dvojnásobek. Stejně tak Tunelový komplex Blanka zvýšil nárůst dopravy na dvojnásobek a povrchovým komunikacím ulevil pouze v roce po otevření,[10] poté i na nich nastal nárůst dopravy.[11]"
Jasně, plácnout to pod okna někomu jinému, to je, panečku, řešení. Čím dál bude okruh od Prahy, tím měně se bude využívat. Nebo si snad myslíte, že obyvatelé Suchdola nebo Březiněvsi ho budou využívat, když se posune dál, do Středočeského kraje? Houby, pojedou tak jako teď. Přes centrum. Navíc současná varianta už je desetiletí uvedena v územních plánech všech dotčených obci a jiné trasování už ani není možné, v územních plánech nikde není, stojí tam třeba domy, atd. Nikdo nechce silnice před barákem, ale prostě to někudy vést musí. Tečka.
Ale v tom je ten základní omyl a jsme opět u toho. Tento okruh se nemá využívat jako pražský okruh. Tento okruh má být pro tranzitní dopravu a je to uvedeno i v oficiální dokumentaci a všech plánech.
Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) náleží do Evropské silniční sítě (TEN-T) na našem území. Je určen především pro tranzitní kamionovou dopravu evropskou a celostátní. Z hlediska Prahy rozvádí dopravu cílovou a zdrojovou mimo sídelní útvary, ale není určen pro dopravu místní, takže jeho užívaný název „Pražský okruh“ je v rozporu s jeho funkcí.
Namísto, aby trasa tranzit od Prahy odváděl, tak jej do Prahy – tzn. přímo do obydlených částí Prahy - přivádí, tzn. dělá pravý opak toho, co dělat má.
Zavádění kamionové dopravy do Prahy a umožnění mísení tranzitní a místní dopravy rovněž znamená, že varianta A-ZÚR je v rozporu s TEN-T a PÚR.
Mluvil jste o Suchdole, a tam je v tunelu prakticky 100%. Namprotejsim brehu to jde mimo Chabry, a i tam jsou tunely. Navic nejvic prskaj ti chabersti, kteri si tam, S PLNYM VEDOMIM OKRUHU v devadesatkach nakoupili levne pozemky. Jejich boj, sorry not sorry. Pred 30 lety vypadaly Chabry uplne jinak, drtiva vetsina dnesvzastaveneho uzemi byly pole (proto taky potok v Drahani tak smrdi, protoze cisticku v pradavnoveku dimenzovali na uplne jiny pocet kanalizacnich pripojek). jezdil jsem vedle do Cimic k prarodicum, ted tam i bydlim, takze to tam znam uz dlouho.
Já reagoval na Vás, Cituji Vás "Taky tam bude tunel, stejne jako na protejsim brehu." Takže jsem mluvil o protějším břehu, tedy Zámcích, předpokládám jako Vy. Tam bude opravdu jen pár krátkých tunelů (tedy pokud to ještě nezmění). A ten Suchdol je opravdu úlet, je tam skutečně z větší části tunel, ale ty zplodiny půjdou kam? A to nemluvíme o nákladech na výstavbu, údržbu, provoz tunelu. Severní nebo regionální varianta vyšla objektivně lépe po všech stránkách. Stála by výrazně méně peněz nyní i do budoucna a nezlikvidovala by nezvratně přírodní krásy např. Drahaně. Ale to jako znalec Čimic jistě znáte a uznáte.
1) tak když tam může být dálnice, tak by tam mohly být i rodinné domy. Místní i majitelé parcel by to přivítali, ne? Několik parcel pod elektrickým vedením vynechám, bavíme se o několika kilometrech.
2) tahle trasa je pro obchvat vybookovaná léta, od roku 1997
1) Jak by tam mohly být rodinné domy, když je tam uzávěra? A dokud je tam uzávěra, tak nelze měnit ani územní plán. To mimochodem také podporuje moje tvrzení. Mimochodem na webu ŘSD už mají hezkou kolonku na stav výkupu pozemků: Odkaz .
2) V tom nejsme ve při.
Taky tam bude tunel, stejne jako na protejsim brehu.
Raději mrkněte na aktuální dokumentaci, než začnete něco psát, tady je odkaz, nemáte zač: Odkaz
Tunely tam budou, ale velmi krátké, tedy vůbec ne po celé délce, jestli z 20% délky, tak přeháním.
Máte naprostou pravdu, druhá varianta by byla mnohem levnější a šetrnější. Spousta lidí se nezajímá a jen kritizují.
Těm lidem, kteří o tom nic neví a dlouhodobě to nesledují, vůbec nic nikdy nevysvětlíte, je to marný, je to marný... Jinak ta jižní varianta okruhu (já tomu říkám přesněji "průtahu") je opravdu zločin na všech obyvatelích severní části Prahy.
CHKO mate po republice spoustu a dalsi vznikaji. Prazakovi je nejaka priroda vite kde, z prace se chodi domu v 8 vecer, na prirodu neni cas a o vikendu stejne kazdy jede mimo mesto nebo je doma ...
Já jsem rodilý Pražák a místní příroda je pro mě strašně moc důležitá. Z jakých informací o Pražácích vycházíte vy?
Tohle je jina situace, neco si o tom zjistete. Jde vlastne i o podvod na mistni obyvatele, bydlime na kraji Prahy 8 cca 40 let. Vami zminovany okruh byl puvodne zamyslen pouze jako vnitrni bez kamionu! Ale pak se postavila Blanka a v tichosti se z toho stal dalnicni obchvat s kamiony. Navic je to bezpecnostne nejhorsi mozna varianta - mosty vedouci do tunelu. Znicena Chranena krajinna oblast, posledni kousek prirody v teto casti Prahy. Varianta levnejsi a bezpecnejsi existuje o par km dal, jen to uz neni Praha, takze mistni politici by z toho nic nemeli. Kdysi davno se tim zabyval i Klima, naopak maji nakoupene pozemky lide, kterym to penize prinese, kdyz ten obchvat tudy povede. Je to nasobne drazsi varianta nez ta o 8 km dale, kde navic jsou uz i sklady postavene.
Těm lidem, kteří o tom nic neví a dlouhodobě to nesledují, vůbec nic nikdy nevysvětlíte, je to marný, je to marný...
Když píšeš, že někdo vlivný dokáže prosadit obchvat, tak stejně by ten vlivný uměl stavební parcely, ne?
Takže v tvojí argumentaci vidím logický rozpor.
Já naopak postrádám logiku v tvé argumentaci.
1) Máš zjištěno, že ty pozemky na trase jsou vhodné pro změnu územního plánu na stavební pozemky? (já s tím nezačal, to je tvůj argument)
2) Aktuálně nikdo nic dělat nemusí, je to hotová věc, ne? Odkup se konat bude. A prosazování jedné z variant okruhu přes politický vliv (MD, MŽP) je pořád více nenápadné a hlavně nenapadnutelné. Jen tu a tam neposoudím varianty, nebo posouzení, které jsem si sám objednal (Mott MacDonald) a nevychází ve prospěch jižní varianty, tak budu prostě ignorovat.
Takže pořád mi moje tvrzení připadá dost konzistentní, co ty na to.
Ať už to je co nejdříve hotovo, ty smrdící kolony od Letňan po Holešovice jsou fakt tragédie a jsou tam po celý den, od půl sedmé, do osmi do večera
Vážený pane, jak píše správně p. Matyášek, ty kolony tam budou i po dostavbě a ještě větší. Ale jde hlavně o to, že severní část okruhu přivede tranzitní dopravu přímo do města, což je zbytečné. Místo aby se postavil skutečný obchvat (např. v regionální variantě), plánuje se jako průtah Prahou, viz Suchdol. Tento okruh spíše přetíží městské části - např. Čimice přivaděč, to bude takový nápor, o kterém vůbec nikdo netuší - , každopádně to obecně zhorší kvalitu ovzduší, zhorší zdraví obyvatel a zvýší hluk.
Podobně jako u vnitřního okruhu a tunelu Blanka, kde sliby o snížení dopravy v centru nevyšly, i tento projekt přinese více problémů, ne zlepšení. Místní obyvatelé a zastupitelé městských částí ( tedy kupodivu kromě Prahy 8, ale ti to mají ze zámečku moc daleko ) chrání nejen své zájmy a zdraví, ale i životní prostředí. Je třeba myslet na dlouhodobé důsledky a zastupovat zájmy desítek tisíc místních obyvatel. Ano, samozřejmě, ti, kterých se to přímo netýká, to budou prosazovat právě na úkor a možná i právě naschvál těm místním. A argument, že jinudy to nejde, je prostě nesmysl a kdo si o tom něco objektivního zjistí, mi dá určitě za pravdu - viz regionální levnější a jednodušší varianta.
Čéče, to je slušnej úlet.
Jasně, kousek od Prahy bezcenné pozemky? Kdyby se změnil plán na stavební parcely, tak by majitelé vydělali mnohonásobek, oproti obchvatu.
Čéče Jeníku, ty stará vojno, jako že to je strašně jednoduchý změnit územní plán, jo? Lousknutím prstu to svedeš, viď, ty rozumbrado? Zkus nám o tom něco vyprávět, ty kanóne.
Alternativy se nepřipouští... Místo aby stát zvážil navrhovanou severní alternativu a alespon slapl do do stavby aglomeracniho okruhu kolem Kralup, nic se neděje. Samozřejmě jsou zatím i pozemky, ktere budou vykupovany za patricnou cenu...
Je to podobné jako D8 přes České Stědohori, kde se měla postavit tunelova varianta, podobně jako se staví v Rakousku. U nás se jen zdevastuje krajina...
Je to, bohužel, přesně tak.
Jejich města? Blázen jste vy! Do města vede magistrála, která je tím největším problémem. Pokud budou existovat varianty objizdné trasy mimo centrum, tak paráda (jsem že Zličína, byli jsme tam ještě před D0, a taky nekřičíme, protože tahle spojka (se všemi neduhy) byla potřebná. Jediné, čeho bychom se měli bát je dostatečná kapacita nové silnice, aby to nedopadlo jako u Ořecha.
Magistrála měla být přeci již dávno vyřešena pražským vnitřním okruhem a otevřením Blanky, nebo ne? Čím to asi, že se tak nestalo? Jinak se touhle severní trasou skrz Prahu (ano Suchdol je městská část Prahy a okruh povede přesně skrz něj) navždy a nezvratně zničí přírodní památky a krásy vhodné pro rozvoj severní části Prahy. Vznikne nová magistrála skrze Prahu pro tranzitní dopravu, zdraví obyvatel a životní prostředí musí jít přeci stranou za každou cenu. To je přesně to, co Praha a my, její obyvatelé nezbytně potřebujeme. Je smutné, kolik lidí se nechá těmito lobby oblbnout a nechá si namluvit, že tato trasa byla a je jediná možná. Dodnes nechápu, jak se jim to tak jednoduše povedlo. No není a nikdy nebyla. Okruh je třeba, ale musí to být okruh kolem Prahy a ne průtah skrz Prahu.
Kde presne vede skrz mesto? U Chaber ci Suchdola rozhodne ne. Vetsina Chaber jsou baraky postavene v poslednich 25 letech, kdy uz byla trasa okruhu vseobecne znama. Lidi s tim tedy museli pocitat uz pri porizovani pozemku.
Ale tak to je pak těžký, když nevíte, že Suchdol je městská část Prahy. Tady dole máte odkaz na mapu, nemáte zač. Kouknul jste se vůbec někdy, kudy ten severní "okruh" má vést, nebo jen tak komentujete vše, na co narazíte bez jakékoli bližší znalosti? Trasa severního okruhu vede skrz Suchdol a ne někde u Suchdola, to nevíte? A celkově vede přes území hlavního města Prahy, ne okolo. Jednoduše to není žádný okruh, je to přivaděč tranzitní dopravy do Prahy. Odkaz
Knuceni o letadla, knuceni o dalnici… Uprimne… Bydlim u D1, bydlim u hlavni vlakove trate a primo v naletovem koridoru na letiste… To vsechno v Brne… Sidliste mame zarostle v zeleni, stromech a u ricky, okolo ktere jsou mozne prijemne prochazky se psem… Zakladem vseho ale je dobra dopravni obsluznost a relativne rychla dostupnost do centra mesta… Vsem tem knucicim bych uzavrel silnice, zrusil MHD a nechal je rok bez spojeni… do roka a do dne zmeni nazor… mimochodem, jeden takovy dementni spolek tu jiz mame… Deti zeme… o 10 let prodlouzili zajizdeni kamionu do sedla pod Milesovkou, tedy primo do srdce Ceskeho Stredohori, protoze jim nebyl po chuti dalnicni tunel… nema to s ekologii vubec nic spolecneho, prave naopak… tyhle doslova antiekologicke organizace maji za sve chovani byt zodpovedne, tudiz kdyz neco blokuji neopravnene, maji jim byt soudem vyuctovane zpusobene skody… uz by zadny takovy spolek neexistoval, nebot skody jejich chovanim zpusobene jdou do miliard a ty na zaplaceni proste nemaji…
Ale tady jde přeci o to, že se přivádí tranzitní doprava přímo do města, a to úplně zbytečně. Místo aby okruh sloužil svému účelu – tedy odvádět dopravu mimo hustě obydlené oblasti – se severní část plánuje jako průtah vedoucí přímo přes Prahu, například přes Suchdol. Tento okruh není skutečným obchvatem, ale spíše novodobou magistrálou, která povede k většímu zatížení městských částí, zhoršení kvality ovzduší a zvýšení hluku. To je přesně opačný výsledek, než jaký by měl okruh mít.
Navíc, jak ukazuje zkušenost s vnitřním okruhem a tunelem Blanka, sliby o snížení dopravy v centru se nenaplnily. Místo toho došlo k nárůstu dopravy a zácpy se ještě zhoršily. Přivedení další tranzitní dopravy do města povede jen k dalším problémům, a to nejen pro obyvatele Prahy, ale pro celou městskou infrastrukturu.
Ekologické organizace a místní občané, kteří na tyto problémy poukazují, nebrání rozvoji, ale chrání zájmy obyvatel a životního prostředí. Je nezbytné přemýšlet o dlouhodobých důsledcích, nikoli jen o krátkodobém zlepšení dopravní obslužnosti za cenu zhoršení kvality života v celém městě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A on je dodělaný vnitřní okruh?! Jste asi spadl z višně. Vyústěním z tunelu v Troji ( nebo opačně do tunelu na semafory ) a špuntem pod Bulovkou přes Balabenku na světla na Jarově a dolů do údolí Dutých hlav. To je okruh? Proč lžete?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A já někde tvrdím, že je dodělaný vnitřní okruh? Proč lžete?
2 odpovědi