Kdyby jste trochu četl článek, tak se dočtete že Babiš po nátlaku ,,expertů” byl donucen změnit firmu, bylo jasně dané dopředu kdo si na tom vydělá… bohužel pro vás to tentokrát nemáte jak hodit na Babiše 🤦♂️🤣
Jste si tak jistý? Když se podíváte hned na úvod, tak tam firma Aterra v rámci forenzního auditu bilancuje zjištěné prohřešky a nejvážněji hodnotí přečerpání služeb IT poradenství a zakázky bez VŘ u smluv z roku 2020, takže v době vlády Babiše.
Bohužel je to jen o inteligenci lidí. Ten "rychlej" pruh má jasně daný omezení pro vozidla s maximální šířkou 2,2 metru, jenže na to lidi kašlou a o předjetí se snaží dodávky i SUV. Kolikrát jsem tam už viděl i klasickej osobák, kterej ovšem řídil člověk bez odhadu a místo toho, aby zajel do pravýho a nechal jet ostatní, když se teda bojí, že se nevejde, tak ten pruh blokuje po celé délce zúžení.
Jednou jsem tam viděl předjíždět kamion polským zájezdovým autobusem plným lidí. To už si klepal na čelo i ten kamioňák. Jel jsem za nima, bylo to fakt jen na centimetry.
Nicméně u nás se popisují dopravní nehody obvykle pouze dvěma verzemi:
Přesně! Jak se jedná o BMW, musí to být zmíněno nejlépe v názvu článku, i kdyby se mělo jednat o čtvrt století staré auto. Ale jak bourá majitel jiné značky, je to vždy jen řidič osobního vozidla....:)
Tam jsou ty topoly nebezpečné, jsou tam 2 zatáčky, co dost vynáší a jestli byla trošku vyšší rychlost a zmrzlá silnice, tak je to hned.
Ano, máte pravdu, je to tam nebezpečné a ty topoly jsou fakt blízko silnice a ještě v zatáčce. Podle toho co jsem četl, to bylo namrzlý. I když tam občas jezdím, zrovna tam bych ledovku asi taky nečekal. Ovšem podle reakcí jsou nejspíš mezi námi tací, co zcela určitě jezdí jen podle předpisů, všechno předvídají a asi nikdy neudělali nic špatně.....
nevím odkud máte pocit, že něco papouškuju? Asi potrefená husa? Poplatky za platbu kartou jsou jedna věc, paušální poplatky a nutnost vybudovat infrastrukturu na příjem platebních karet druhá. Procenta platí obchodníci z celé tržby !!! což není zisk, takže logicky zvednou ceny více. 5 % už tady v diskusích konkrétní obchodník zmínil, že k tomu takto přistoupil a já si myslím, že to je ta nejnižší úroveň. Rozdíl cenový vidím ve 2 stejně kvalitních hospodách u nás kousek od sebe - jedna bere karty, polední menu je min. od 150- 160 Kč. Druhá bere jen cash a začínají na cca 135 Kč. Tak jestli umíte spočítat, tak si to spočítejte. Já si klidně budu dále platit hotovostí a méně, vy si plaťte kartou a více - když zahájí tedy obchodníci a lidi, kteří se nechtějí stát otroky bank a platebních společností "protiofenzivu" a budou žádat změnu legislativy, aby poplatky platili ti, kdo chtějí platit kartou, tak aspoň víme, že jste s tím OK 🙂
Ano, papouškejete a dohadujete si věci. Někde tu v diskuzi (1!) konkrétní zmínil 5% a proto je to pravda? Vy to máte nějak podloženo, že je to nejnižší úroveň? Nebo že je to vůbec pravda? A uplně jste se dostal s tím srovnáváním cen v restauracích 🙂 Já počítat umím ale rozhodně nedokážu spočítat, v čem je rozdíl ve "stejně kvalitních restauracích". Vy asi ano. Asi znáte fixní náklady, variabilní anebo mzdové těch restuarací, že si to dokážete odvodit z cen jídla. Já opravdu ne. A když jsme u toho, to že neberou karty a berou hotovost v restuaraci taky může znamenat, že z toho neodvádí tržby, platí lidi na černo a stejně tak můžou nakupovat suroviny, třeba i pivo. A to za mě správně není. Ale to vy si jistě umíte spočítat. Zbytečná diskuze. Přeji Vám pěkný zbytek dne a začátek týdne.
překlep.
... a proč by měla strhávat poplatek vám za platbu kartou? protože vy tuto pohodlnost, na kterou banky lákají zákazníky chcete využívat. Pro obchodníka to znamená jen náklady a starosti navíc. Je to pěkně vychca..á hra z jejich strany - vytvářet tlak na obchodníky, aby akceptovali karty a museli za to platit. V obchodních podmínkách dokonce mají, že obchodník právě NESMÍ zvýšit cenu o jejich poplatky zákazníkům!!! Takže jediné řešení je to, co tu už napsal někdo, kdo obchod má - zdražil o 5% plošně a všem. Musíte si uvědomit, že poplatky platí obchodníci z tržby, ne ze zisku, takže těch 5 % je ještě takové minimum. Jestli si tedy myslíte, že nikdo neřeší neustále zdražování, tak to jste pacient. Hurááá - plaťme všichni všude kartami, budeme to mít všude o 5-10 % dražší - nevadí !!!
Kdybyste aspoň věděl, o čem píšete a nepapouškoval to, co tu někdo někdy napsal. Poplatky za platbu kartou se dají dohledat a dělají cca 2% v mixu, jsou to regulované platby. O platbě za správu bankovních systémů atd. se nemá cenu bavit, to už souvisí s elektronickým bankovnictvím a ne s konkrétní platbou kartou. Takže tady nemelte nesmysly o 5-10%, co jste si někde vycucal z prstu. Zpět k tomu co jsem psal, jsem pro to, aby byla možnost výběru. A pokud mi dá banka na výběr mezi hotovostí a platbou kartou ve výši 2% z celkové sumy, klidně ty 2% zaplatím. Vy si klidně plaťte hotovostí a budeme spokojení oba dva.
když vám nebude vadit, že všechny poplatky za platbu kartou a provoz infrastruktury bude banka strhávat vám, tak souhlas - proč ne. Ono je jednoduché chtít, aby vaši pohodlnost platil někdo jiný, že jo? Když by vám na konci roku vyjela sjetina, že vám banky kumulativně za platby kartou strhly třeba 5000, tak byste asi velmi brzy začala ráda platit cash.
Jsem muž a ne žena ale to jste se asi jen překlepl. Každopádně proč by mi banka měla strhávat poplatek za platbu kartou? To si má zohlednit prodejce v ceně. Nebo eventulně mít (pokud by to šlo) jako upozornění při platbě kartou (Vaše platba bude navýšena o 1-2% poplatek bance..např). Nemám s tím sebemenší problém a takto by to bylo i fér. A jsem si téměř jist, že by ten poplatek skoro nikdo neřešil.
Elektrifikace se děje primárně kvůli Číně. Jednak je to největší trh světa a zadruhé je to lídr v přechodu na elektromobilitu. Z donucení, protože znečištění vzduchu tam zabíjelo miliony lidí. I z příležitosti, kdy Čína dobře ví, že v EV může překonat západ a stát se světovým lídrem v automobilovém sektoru.
Je to tak. Bohužel, většina lidí tu stejně bude nadávat na tu "škaredou" EU, která jim ty elektromobily nutí. Že se ale na vrchol automobilového průmyslu dere Čína se svým EV, kterými pak tu EU zaplaví, už neřeší nikdo. Mají know how, materiál, lidi i finance. Klasické automobilky budou mít velký problém a to říkám jako člověk, co spalovací motory pořád preferuje.
Já si myslím, že hlavním důvodem tohoto článku je stesk autora po tom, že lidé platící hotově nezanechávají žádnou digitální stopu a stát tak nemá kontrolu nad tím kde a kdy se pohybují a co a za kolik kupují. Je jasné a logické, že kartou stále ještě není možné platit úplně všude a proto si logicky uvažující člověk vždy sebou nosí alespoň nějakou hotovost. Mě by třeba nenapadlo, že ve stánku se zmrzlinou, nebo občerstvením v kempu automaticky berou karty. Spíš bych předpokládal, že je neberou a proto budu mít vždy u sebe alespoň pár stovek.
Větší problém než nepřijímání karet si myslím je nepřijímání hotovosti. Ne každý má účet v bance - typicky důchodci, kteří si chodí pro důchod na poštu.
Asi před rokem jsem jel vlakem Student agency - RegioJet z Vídně do Prahy. V Brně si přisedl pán, asi 80 let. Po chvíli co jsme jeli se zeptal průvodčího jestli si může koupit nějakou vodu. Průvodčí mu odsekl, že občerstvení si může objednat pouze v aplikaci a musí ho předem zaplatit kartou. Pán ani nevěděl co slovo aplikace znamená a kartu prý nemá. Poté si posteskl, že “když člověk dneska nemá ten moderní telefon a účet, tak ať chcípne žízní. Nemá právo na nic” Jistě, mohl si sice vzít něco sebou, ale jak mohl vědět, že bez účtu a smartphonu si ve vlaku nic nekoupí?
Vůbec celá násilná digitalizace, od tlačení lidí do plateb mobilem až po povinné datové schránky pro všechny (to je jen otázka času kdy) je cesta do pekel a k digitálnímu otroctví. Lidé by měli mít vždy na výběr. V tom spočívá svoboda - možnost výběru.
Máte pravdu, že by měla být možnost výběru. Pak by ale měla být možnost platit jak hotovostí, tak kartou, aby si člověk mohl vybrat, co preferuje.
Nevím jak v Dolanech, ale o pár kilometrů dál práškoval týden zpátky asi ten samej letec. Problém byl v tom, že lítal v sobotu 6:30 ráno. A fakt je bezvadný, když vám něco takovýho přeletí kousek nad barákem když ještě spíte. Když přeletěl asi potřetí a přiběhli děcka z pokoje, že se bojí, tak sem se šel podívat. Vypadalo to, jako by si někdo dělal vyhlídkovej let. Na Čmeláka jsme jako děcka koukali ale zpovzdálí, takhle blízko jsem ho asi ještě neviděl. Nikam jsem nevolal ale nedivím se lidem, kteří to udělali, byl to ráno fakt dost rachot.
Zkoušel jste přemýšlet třeba o drobných remeslnicich? Že zmizí třeba opravny obuvi, švadleny, male pekárny, řemeslné dílny apod,?
Kvůli navýšení odvodů na důchod? Jednu švadlenu máme v rodině. Zkoušela podnikat ale protože nechtěla navyšovat ceny a nedokázala práci odmítnout, ( přešívala i obnošené a roztrhané věci doslova za pár korun), musela s tím skončit a nechat se zaměstnat. Ale zvyšování cen je normální tržní chování. Přece když se mi zvyšují vstupy a náklady, musím zvýšit ceny, abych to pokryl. Vážně nevěřím tomu, že by těch 2000 měsíčně bylo pro opravny obuvi, pekárny a malé dílny, jak píšete, likvidační. Možná pro lidi před důchodem, kteří mají podnikání jako jediný zdroj příjmů a jsou pro mnoho firem nezaměstnatelní, tam to bude problém. Pro matky samoživitelky na mateřské asi taky. Ale jinak to bych to viděl tak, jak jsem psal výše. Někdo zdraží a někdo to pojede na černo bez dokladu.
Jasně .Jste teď spokojen ? Zabalí to každej kdo už nemusí nutně splácet hypo a podobně. Jsem sám řemeslník a bohužel v tom budu muset jet dál . (Daně platím poctivě vše přiznávám ) Sám když potřebuju nemůžu sehnat řemeslníka na to co neumím je to téměř nemožné ! Teď to teprve bude masakr. Zabalí to další vlna lidí co mohli dál dělat ,ale po tomhle už se jim to prostě nevyplatí. Kdo vám maluje,opravuje když vám bouchne třeba voda nebo elektro ? Asi si vše děláte sám ,že ? Hodně štěstí přeju 👍
Já tedy neznám žádného živnostníka, kterého by položilo to, ze musí platit o 2000 měsíčně více. Ti poctiví to přiznají a přenesou v cenách na zákazníka a ti méně poctiví to přiznávat nebudou. Ale že by to měl být důvod k ukončení činnosti mi nepřijde. Vám to opravdu přijde likvidační ?
No to má jednu zásadní nevýhodu, nebude to použitelné v zimě. Za slunného zimního dne, kdy venku bude mzrnout, dokáže i FVE dodat dost energie pro ohřev bojleru. zatímco tento systém musíte na zimu vypustit, jinak vám tam voda zamrzne.
To se přece nebude vypouštět, tam určitě nebude voda, aby s tím nebyl na zimu problém. Spíš jsem slyšel, že vakuové kolektory mají opravdu velkou poruchovost a jsou náchylné k poškození, když už tak deskové.
Hlavne tam vyrabeji baterie a to je ta nejdrazsi polozka. Zbytek je hlavne o elektronice, odmyslime -li mechanicke casti.
Ano, máte pravdu, ale podle mě už toho mají mnohem víc - mají materiální, finanční, lidské zdroje a teď už i know-how. Myslím, že jim elektromobilita přišla dost vhod, protože v případě klasických spalovacích motorů a klasického pohonu pořád za zavedenýma značkama pokulhávali. Elektromobil je ale jednodušší, takže naskočili na trend a v podstatě dohonili, co jim chybělo. Pěkný a funkční design se už naučili, mají z čeho vyrábět, kde vyrábět, takže zatímco my tady budeme nad elektromobilitou ohrnovat nos, nadávat na regulace EU a všemožně elektroauta odmítat, oni budou postupně "zaplavovat" Evropu a další svou produkcí a vytlačovat zažité značky.
Spadl jste z višně? AC motor vymyslel tesla. články snad volt, tranzistor Shockly to byl taky Číňan, a Koperník taky že? Číňané jsou na špici s bateriemi posledních 3..5 let. Přd tím samozřejmě kopírovali, nějak to museli dohnat, tak jako v jiných technologiích kopírují dones. To se jim to buduje know-jow když tam Zápd posílá miliardy za zboží a investuje!
A samozřejmě Zápd může za to že úrovní života a technologií půjde dolu a Čína nahoru. Kvůli fpolitikům firmám a blbcům co si čínské šunty kupují.
A tvrdím já snad něco jiného ? Reagoval jsem na příspěvek pana Veselého, který tvrdil, že vše okopírovali. Asi jsem nepochopil tu Vaši reakci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já ji mám taky a stačí. Jen to nechce vozit blbosti.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak je tom aktuální Avant s prostorem,vzadu? Vlezou se tam nárazově 3 puberťáci (10-14 let), nebo je to fakt jen pro 2 dospělý a pro 3, i když děcka, by to už nebylo pohodlný ? Díky moc za info
2 odpovědi