Vážený pane,jsem ročník 1965,ale asi jsem žil v jiném vesmíru než vy,pro vás bylo všechno špatné,vy jste jeden z těch co zasévají negativní články veřejnosti,já jsem za komunizmu i maturoval,ale zkušenosti co máte vy jsem nepoznal
Připojuji se. Ročník 1953 a za komančů jsem i promoval na technice.
Netvrdím, že bylo vše tip ťop, ale zase žádná hrůza. Zkouším si představit dnešní žáky na gymnasiu v Liberci - kdo absolvoval ví, o čem mluvím. 🙂.
Když paní/slečně Valdrové (nebo snad Valdr?) vadí přechylování jmen cizinek v češtině, vadí jí také to, že např. v angličtině nejsou česká jména skloňována způsobem používaným češtině?
Jasně že nevadí, v angličtině to je blbost a prostě to nejde, není to pro tento jazyk přirizené. Tak proč chce zbavovat češtinu její přirozenosti. Zdaleka ne všechna jména cizinek se přechylují, postupuje se obvykle s citem a použije se to, co je v daném případě a kontextu pro češtinu přirozenější.
A převodovka a motor a výfukové potrubí a nádrže na močovinu taky váží pár gramů nebo jak tomu mám rozumět?
Velmi kvalitní elektrické motory, jejichž výkon se rovná šesti nebo osmiválcům tak mají 75 kg. Běžné motory mají do 50 kg. Můžete mi ukázat spalovací motor, který váží do 70 kg gramů a nabízí výkon třeba 300 kW?
Když si pak dáte hmotnosti spalovacího auta stejného výkonu a elektrického auta, tak ty rozdíly mohou být maximálně 150 až 200 kg. Ale to vůbec nevadí. Protože ta baterie je velmi nízko, takže snižuje těžiště celého auta, navíc je to lepší pro odpružení, protože ty tlumiče jsou zatížené a navíc ochrana samotné baterie tvoří asi 50% celkové hmotnosti a zároveň perfektně zvyšuje torzní toho z celé karoserie. Takže ano, baterie je těžká. Ale nemůžete počítat hmotnost auta jako X a hmotnost elektrického auta jako X + 500.
Porovnejte si pohotovostní hmotnosti srovnatelně velkých aut. Poud potřebujete rychle zabrzdit nebo změnit směr, tak záleží na každém kilogramu.
Ale klidně si používejte BEV, já vám to neberu. A klidně i zavírejte oči před fyzikou.
vše se ale vyvíjí, kolik tu bylo nabíječek před 5 lety a ted ... chce to i trochu počítat, např. sice to neni uplne idealni ale Mazda MX-30 má baterii 35kWh využitelná je jen 32kWh, tu lze doma nabít přes noc (distribuční sazba 0,5kč/kWh) celkem cca 4,5kč = 32x4,5 = 144kč/200km = 0,72kč/1km ... a který spalovací auto toto umí, hmm? i při vysokým tarifu přes den to dělá cca 1kč/1km ... u veřejných to bývá 1,3-1,6kč/1km což je furt skvělé ... jo jako zanovni se da poridit na zapade za skvelou cenu, ale i ty novy cinsky jsou na tom podobne a bude to jeste lepsi ... 🙂
Ale o tom jsem nepsal. Psal jsem o hmotnosti baterii. A s tím nic neuděláte. Stejně jako s nabíjecím časem.
Když vám vyhovuje, používejte BEV.
30 l benzinu energeticky znamená 300 kW hodin? Já bych na 300 kW hodin mohl ujet asi 2000 kilometrů. Dokáže spalovací auto ujet na 30 l paliva přes 2000 kilometrů?
Tak za prvé - pokud porovnáváte účinnost EV a spalováku, měl byste zahrnout zdroj výroby elektřiny i paliva pro spalovák. I v tom případě dopdne asi EV lépe.
Za druhé - další, kdo neumí číst. Vysvětlím - Ať máte nabito nebo ne, táhnete v BEV proti spalováku "mrtvou" váhu baterie, zhruba 350-500 Kg. Se všemi dopady pro konstrukci vozidla. Palivová nádrž váží pár kilo.
Myslím, že se dá považovat za jistotu že za 20 let budou EV dál, než kde jsou dnes spalovací po 100 letech vývoje... Jde o to, překlenout období vývoje a dětských nemocí.
BEV má dva základní problémy. První je hustota energie v baterii - na co mi stačí 30 litrů benzínu, k tomu potřebuji půltunovou baterii. Druhá je rychlé nabíjení. Dejme tomu, že skutečně nám baterii, která bude schopna načerpat z minima na maximum kapacity za 3 minuty. (Natankování plné nádrže včetně zaplacení. 🙂 ) Nabíjecí napětí a proud budou extrémě vysoké. Takže problém je kabel a odkud ten výkon vlastně vzít.
Lidem autorova typu se říká (bez urážky) užitečná id**t. On snad skutečně věří tomu, že systém (banky, korporáty, stát) nezneužije možnost manipulovat s lidmi prostřednictvím omezování přístupu k jejich finančním prostředkům, budou-li finance jen na účtech bank nebo jiných společností. Stačí si vzpomenout na případy z kovidové doby.
Stejné jako u nás, vyčerpat tisíce let starou vodu a po nás potopa.
Když nemají vodu, tak ať to udělají jako Izrael, než drancovat přírodní zdroje.
Třeba tohle... Odkaz
Kosmický výzkum je hlavně obří díra na prachy, které končí bůhví kde. Stejně našinec nemá možnost poznat, jestli tam byli, nebo ne. Každý důkaz se dá zfalšovat. Někteří konspirátoři tvrdí, že tam byli, ale záběry jsou falešné, byly prý natočeny pro případ neúspěchu. Tajné služby umí kouzla, mrtvý student Šmíd byl také pouze fejk. V dnešní době už je i zřejmé, že 11.září byla řízená demolice. Kolik lidí uvěřilo, že kovid byl z netopýra. Prúvodci na Fuertoventuře tvrdí, že tamější slavnou vilou, kde si poválce tajné služby vyměňovaly nacistické zločince a posílali je do Jižní Ameriky, prošel i Adolf Hitler? Je to pravda? Proč by nemohla být, stačilo aby KGB a CIA udělaly obchod a vítězové přeci historii vždycky měnili a mění. Tyto informace vám neustále opakují od školky až do smrti.
No, pro technický pokrok existují dva silné akcelerátory. Válka a kosmický výzkum. Peníze na výzkum kosmu jsou dobře utacené, násobně se vrátily.
Tahle diskuse je teda síla. Tajemství lze udržet, pokud o něm ví jen jeden člověk. JInak všechno dříve nebo později praskne. Na takovém podvodu by se musela podílet spousta lidí po celé zeměkouli - prasklo by to ještě před prvním návratem z měsíce. O dalších přistáních nemluvě.
Jak údajně říkal velký Albert - jen dvě věci jsou nekonečné - lidská blbost a vesmír. Ale s tím vesmírem to není úplně jisté.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To jen dokazuje, jak nedokonalé stávající modely jsou. A na jejich základě likvidujeme evropskou ekonomiku. Ach jó.