Za mne je to o přístupu. Osobním i celkově ve školství. Až si učitelelé začnou pomáhat a svoje přípravy na hodiny mezi sebou sdílet, bude líp. A nemyslím sdílet v rámci školy, ale v rámci celého českého školství.
Alespoň se pak jako rodič nesetkam se situací, kdy učitel odmítá dát dítěti oznamkovany test a donést ho domů k nahlédnutí, protože ten samý test používá pravidelně každý rok a tak se bojí, aby se nedostal mezi děti.
Jinak za mne ve škole mají pracovat hlavně děti. Učitel, který stráví hodně času na přípravu, a pak jede skoro celou výuku frontální, jen promrhal svůj čas. Zatím si to bohužel v českém školství moc lidí neuvědomuje.
Učitelé své přípravy už dávno sdílejí. Existuje habakuk platforem, kde hledám materiály do výuky. Jen to hledání a ověření/upravení taky stojí nějaký čas.
Všechny dámy měly střední vzdělání, převážně technického směru. No a 3 roky následného studia po nich ,pro mě překvapivě nikdo nepožadoval . Navíc kromě " ruštiny " žádný další cizí jazyk. Ve výrobní sféře je to dnes nemožné.
Doplňkové pedagogické studium je určeno absolventům Mgr. nebo Ing. studia, nikoli středoškolákům.
Ano, tohle je pak skutečně vážný problém a myslím, že není žádná univerzální rada, jak ho řešit. Tam musí učitel postupovat naprosto individuálně a i zapojit nějaké psychologické triky. Ovšem ani to není záruka úspěchu. Tam se pak pozná, kdo je výborný učitel a kdo ne.
Pamatuju jednu učitelku, kterou jsem měl v kurzu pro učitele. Relativně mladá holka pod 30. Té se to stalo. Ale ji měla její třída opravdu ráda a tak toho "rušivého elementa" zpacifikovaly děti samy. Myslím, že to bylo v osmém ročníku. Tomu já říkám "rozený učitel".
Procházím aktuálně situací, kdy je takový žák jinými s nižším intelektem považován za hrdinu.
Podívejte se na tabulky třeba tady: Odkaz
19 - 32 let 14 třída, což je normální pedagog s VŠ a je tam hrubý plat bez osobního ohodnocení 45.750. Stačí se podívat než věřit jakékoliv blbosti co Vám kdo napovídá. A příští rok se opět zvyšuje.
Učitelé jsou zařazeni do 12. platové třídy. A není v plánu zvyšovat tarifní platy.
Sestra odchází ze školství po 20 letech praxe ,2VŠ PdF, FF.Už na 2.stupni neučí, neboť z 26 žáků je jich 8 se specifickými potřebami ,jeden nemá číst nahlas,protože je ve stresu, druhému má předžvýkat diktát ,protože pomalu píše a nerozumí textu,třetí se má procházet během výuky, čtvrtého má chválit a chválit atd.Ze základních škol jsou školy zvláštní, dnes se říká speciální, postižené děti brzdí děti normální, které se nic nenaučí, neboť to není v silách učitele zvládnout .Do toho hlídat šikanu, protože postižené děti často svým příšerným chováním a úlevami běžné děti iritují ...Postižené děti samozřejmě nemohou za svoje handicapy, ale dobře se říká, svůj k svému. Samostatnou kapitolou jsou asistenti, často nevzdělané bytosti, které to ve škole "odsedí", učiteli nepomáhají a ještě odčerpávají finance,které by měli dostat právě vzdělaní učitelé ,jejichž platy jsou naprosto nedůstojné .Inkluze je trestuhodný experiment a díky němu budeme národ d.....
AP jsou placeni z jiných zdrojů než učitelé
Babiš ale přidával populisticky, samozřejmě jen na ZŠ, kde je nejvíc učitelů, navíc často bez vzdělání. Na gymnázia a vysoké školy se vykašlal, a to je dost průšvih, protože tam jsou právě nejvíc kvalifikovaní lidé, kteří mají připravovat budoucí inteligenci.
A píše se "vlády slibovaly, lhaly", to by vás mohla vaše žena naučit.
Učitelé na SŠ jsou ve stejné platové třídě jako učitelé ZŠ, VŠ jsou nepřehledné, mohou si za to samy
A co tedy jiného než výklad témat a problémů jednotlivých oborů a předmětů? Učit přece znamená vykládat informace, procesy a děje. Výklad a vysvětlování je základ a gró předávání znalostí a učení. Alespoň u čistě popisných předmětů určitě. Trochu jiné je to u přírodních technických věd.
Jako obvykle se pletete.
Dnes dokáže vyložit třeba historické téma Napoleonské války AI ChatGPT-4 za pomocí Kiwixu nebo Wikipedie velmi snadno. Velmi často je tento výklad i mnohem hodnotnější, kvalitnější, hlubší a efektivnější než v hodinách na školach a je úplně zadarmo. Výklad čistě popisných věd zvládne AI ChatGPT-4 levou zadní v pohodě. Jisté mezery má stále v přírodních technických vědách. Ale to je jen otázka času. Pak dovede i nabytou látku přezkoušet buď ústně nebo formou testovacích otázek. Už jsem to několikrát zkoušel a funguje to opravdu výtečně. Jak vyjde Chatgpt-5, tak začne učitelskému řemeslu zvonit umíráček a nejen tomu. Pak už to půjde velmi rychle. Klidně se může stát, že do tří až pěti let se stane učitel zcela obsoletní profesí. Do té doby učitelské sborovny velmi prořídnou. Nějaké bláblolení tady tak nemá dnes už žádný význam a smysl, spíš je lepší myslet na budoucnost. A ta klepe na dveře nebo spíš přímo buší na vrata. Takže se radši dobře připravte, protože doba obrovských změn se právě přiblížila.☝️👏👍
Mylně se domníváte, že role učitele tkví v předávání encyklopedických znalostí. To už dávno neplatí. Opravdu nepotřebuji člověka, aby mi převyprávěl wikipedii.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Já jsem jen ocitovala část původního textu, kde autorka chybně zařadila tyto práce mezi přímou činnost. Měla si nechat text zkontrolovat učitelem. Veřejnost včetně ní je přesvědčena o tom, že učitelé pracují jen polovinu běžné pracovní doby, protože nevidí, co vše je třeba vykonávat mimo přímou pracovní činnost.
No, pokud skutečně měníte zaměstnavatele každé 4 roky, o něčem to vypovídá. Nevím jestli víc o kvalitě škol nebo Vaší. To soudit nehodlám. Nicméně nemluvím o situaci před 30 lety, ani před 20 lety, kdy byli učitelé opravdu zapálení fandové a byli podprůměrně placeni. Hovořím o situaci dnešní. Myslím, že dnes byste si hodně rozmyslela své místo opustit a hledat si nové. Nebo opět měníte?
Odpovím vám přesto, že se mě snažíte urazit. Jako většina zaměstnanců měla jsem i já cca půl roku problém najít si stálé zaměstnání. Zaskakovala jsem tu dobu za nemocné kantory. Teď jsem 6. rokem ve škole, kde už hodlám zůstat, vedení je se mnou spokojeno. To nejdůležitější zůstává. Za 29 let, co pracuji jako učitelka v msk kraji, jsem bez práce byla 2 dny.
Vážená paní ředitelko, mně přijde zase ponižující, jak se jedná se všemi ostatními zaměstnanci státu ve srovnání s pedagogy. Chápu, že zastoupení pedagogů v PSP je poměrně vysoké a tomu odpovídá i protekcionismus vůči této profesi. Je to jediná profese, kde platy rostou bez ohledu na sestupný trend úrovně školství. Názor, že růstem platů se zvýší kvalita učitelů nebo výuky je podle mne naprosto mylná. Již dnes to vedlo k zakonzervování těch kteří nechtějí nic měnit. Není pravdou, že není zájem o učitelskou profesi - jen ti mladí nemají kam jít. Protože starší kolegové prostě odejít nechtějí (což do jisté míry chápu, že po hubených letech si chtějí užít svých 7 let hojnosti) a mladé lemply ze školy nikdo nedostane. Tohle prostě platí, s výjimkou Prahy, možná Středních Čech a regionů navazujících na Německo a Rakousko. Zkuste najít učitelské místo např. v Moravskoslezském kraji - ve valné většině Vám ředitel školy ani neodpoví, nebo brzy zjistíte že komunikace je pouze formální.
Ziju v msk kraji, učím témeř 30 let, vystřídala jsem cca 5-7 škol. Nezaměstnaná jsem byla za tu dobu 2 dny.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můžou dělat ve fabrice s nejistou budoucností a 20-ti.dny dovolený za menší peníze.
4 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Čerstvý inzerát do fabriky u nás v ďuře láká zaměstnance na mzdu na úrovni na konci tarifního platu učitele.