Nechápu, proč platit výstabu ze zbídačeného státního rozpočtu? Ať si to financují obce podle potřeb.
Daleko více by prospělo funkčí a rychlé stavební řízení. V případě staveb investovaných obcemi je potřeba ještě něco udělat se zákonem o výběrových řízeních. Je potřeba trochu eliminovat šikanózní chování některých firem v tendrech. Zkrátit termíny a urychlit UOHS.
A jak že si má věřitel své investice ochránit? Nějak jsem to z Vašeho obsáhlého pojednání nepochopil. Víte, kdyby vymáhání pohledávky nebyla tak obtížná disciplína, tak by jistě příslušenství nebylo tak vysoké. A věřte, že věřitel to nemá vůbec lehké. Na jednu stranu musí dluh vymáhat, na druhou stranu musí zaplatit právníka a soud, to se vše sice přičte k dluhu dlužníka, ale jaké má záruky, že z toho dluhu něco uvidí?
Problém je na začátku. Není možné půjčovat peníze problematickému člověku. Pokud vznikne pohledávka za služby a pod. (telefon, MHD, zdrav. pojištění), měl by věřitel prokázat, že dluh vymáhal neprodleně a nenechal to nabobtnat po letech díky úrokům na nereálné částky. Úroky bych počítal až po prokázaném pokusu o vymáháhí. Jenže to by mohlo paralyzovat lidi v nenadálém problému a snížit spotřebu.
Stejně je to sci-fi. ČR má veliký problém s tím, že nechala rozjet legální obchod s chudobou do přílišných rozměrů. Poslanci měli upravit legislativu už před 20 lety, úředníci měli postupovat odpovědně (dluhy na pojištěních).
Náprava bude bolesná. Dobrou cestou je zvyšování finanční gramotnosti, zvýšení restrikcí pro úvěrové společnosti. Omezení příslušenství dluhu - to motivuje věřitele k obezřetnosti při poskytování. A k osobnímu bankrotu bych nařídila rekvalifikační kurz finanční gramotnosti a kurátora formou osobního kouče a také je potřeba nasypat motivaci = je to fakt obtížné.
Co když máte x let stabilní práci, o kterou ze dne na den přijdete? Pak treba pujcka na nutnou úpravu bydlení byla "splatitelna" a najednou není... Dluhy se nabaluji...
Pak musíte opustit drahé bydlení a jít na ubytovnu nebo pronajmout byt na vesnici a to rychle než se dluh překlopí do neúnosné výše.
Tedy VŠ jsou podfinancované. Pokud se jim přidá, odkud se ubere nebo komu se zvýší daně? To je potřeba definovat. Nebo se raději více zadlužit? Chápu, že pedagogové z VŠ chtějí být v průměru placeni podobně, jako třeba zaměstnanci energetických firem (ČEZ a další). Má to i jakousi logiku.
Daleko lepší by však bylo školné. Školství by se řádně pročistilo, studenti by odpovědněji vybírali studijní obory a zvýšili by úsilí, aby byli úspěšní a aby aktivně rozšiřovali své vědomosti. Tim se oddělí i zrno od plev a omezí se trošku i turistika ze školy na školu.
U nás na katedře už mají tři klegové částečný úvazek na průmyslovce. Mají tam vyšší plat než na VŠ a méně povinnosít, administrativy a nejistoty projektového financování.
Kloním se také k zavedení školného v rozumné výši a se státem garantovanými úvěry. Studenti by lépe vybírali co půjdou studovat. Měli by vyšší motivaci a tlačili by na kvalitu pedagogů.
Státem garantované půjčky chybí citelně už 2 dekády. Studenti z ekonomicky slabších rodin si nemohou dovolit bydlení, stravování. Komerční studijní půjčky jim pokryjí maximálně rok studia. Toto je velký nevyřešený problém.
no, pohadek k tomu jde jiste hodne namluvit, aby to znelo tak hezky jak to pisete ted vy, ale porad to co pisete se deje kvuli nejakemu nastaveni. Proste je to spatne nastavene.
Můžete se podívat sám:
1) Odkaz 1
Podívejte se na objemy obchodu, na grafu pravá osa, mění se každý den, ale cca 2500 MWh
2) Odkaz 2
graf okamžité výroby/spotřeby ČR dole na stránce. Střední hodnota cca 62 000 MW.
Tedy 2500/62000 = 4 % objemu elektřiny v ČR se v minulém týdnu obchodovalo přes krátkodébé kontrakty na burze. (1) jednotky jsou Wh protože jde o úhrny za jednotlivé hodiny v rámci dne; 2) jednotky josu W protože jo je průběžné měření v čase = ad 1) můžeme podělit délkou načítané doby = 1h a jednotky jsou také W, takže obě hodnoty jsou porovnatelné).
Oba zdroje jsou živá aktuální data, můžete si to sledovat každý den.
Celkově nemáte. Neboť nás okrádají na tzv. "regulovaných" cenách, tedy za přenos, jistič, atd. Distributoři si něco navrhnou a ERÚ jim to bez mrknutí oka samozřejmě schválí 🙁. Poslat je někam, vydělejte si na to z ceny samotné silové elektřiny...
ERÚ má na to metodiku ze zákona a výpočet je podepřen spoustou parametrů
Asi s tím jde trochu manipulovat, ale ne zásadně.
Distribudor a prodejce je oddělen naschvál. Je to výhoda liberalizovaného trhu s energiemi. Nenapadá mě jak to udělat jinak, abychom mohli mít větší počet proudejců, ale jen jedny sítě.
Tento návrh je katastrofa, a přitom je řešení jednoduché. Kdyby snížili ochranu nájemníků, tak budou pronajímatelé vstřícnější. V případě, že budou "zlobit", se jich půjde snadněji zbavit. Slušným nájemníkům by se nic nestalo, protože ty si hýčkají.
Jenže by nešlo dobře spočítak kolik oveček to postihlo. Zato tento návrh s novými úředníky všecko hezky sečte. Po roce se můžeme poplácat po zádech, jak jsme vyřešili problém, cíl je super 2000 míst za rok.
Skutečným problémem sociálního bydlení je počet sociálů. Když vám totiž na prohlídku bytu přijdou smažky nebo někdo s 8 exekucemi, co nemá na kauci, tak ho prostě nechcete. Ze zkušesti vím, že takových zájemců je většina. Je potřeba ještě víc zaškrtit obchod s dluhovou chudobou.
voda, něco co by tam nemělo být vůbec započítáváno. Elektřina? vyrábíme za pár šupů, proč je to tak drahé? A alkohol? to vše je uměle nadsazené kvůli EU
Elektřinu výrábíme né zas tak draho a nakupujeme ji pro svoje zákazníky také levně. Dlouhodobé kontrakty jsou oceňované jinak než spotová burza. Bohužel koncovým zákazníkům nelze prodávat levně protože by to rozkolísalo trh. Takže vaše peníze skončí u ČEZ a dalších velkých výrobců a odtud doputují do rozpočtu odkud se vám vátí ve formě služeb státu.
Když tomu nerozumíte, tak o tom nepište. Z regulovaných cen neboli plateb za distribuci nemá ČEZ nic. Jsou to příjmy distributorů elektřiny, které jim reguluje stát. A proč se navýšily, protože se díky nesmyslnému rozvoji OZE (občasných zdrojů elektřiny) zvyšují náklady na regulaci a provoz sítí.
Položka ceny za OZE je dílo z roku 2005 za vlády Paroubka 😉 Slíbíli podoru výkupu 20 let. Bohužel pak zaspalo ERÚ a výše podpory se vymkla kontrole. Bohužel teď sklízíme co zasely vlády před dlouhou dobou. Současná vláda bude odpovědná za nárůst ceny způsobený výstavbou nových jaderných bloků.
Jako moc drahá, nebo moc levná? Dneska to docela šlo, ale v neděli byla cena silovky zase záporná. Odkaz 1 Všude propagují soláry, cpou do toho dotace a pak tu elektřinu ani nechtějí. Při tom když soláry mají dát něco i v zimě, musí být předimenzované a logicky pak je v létě spousta přebytků. Což se ví už dávno. Akumulaci v síti (stavbu dalších přečerpávaček) nikdo neřeší, i když je tam návratnost velice dobrá, lokality jsou vytipované a z hlediska vlivu na okolní prostředí bezproblémové. Odkaz 2
Nejhorší na tom je, že na tuhle energii zadarmo se pak nabalí kdejaké poplatky, a právě ty způsobí, že pro zákazníka je kilowatthodina klidně i za 6 Kč v době, kdy se řeší problém s její zápornou cenou na spotu. Přesně tohle je důsledek toho, že o těch poplatkách rozhodují státní úředníci. Jinde to jde, jen u nás né.
Tohle je skutečně chyba této a předchozí vlády, že neprosadili LEX OZE II a II už před lety a že ho neudělali víc proaktivní a otevřený.
Divím se, že se současně s novým blokem Dukovan nestaví přečerpávačka. Ta má smysl i bez bloku.
Všiml jste si, že od začátku 2024 ČEZ reguluje i jadernými elektrárnami, když je cena záporná. Většinou cca o 10 %, ale tento víkend se do toho snižování výkonu opravdu opřeli a sjeli výkonem o 50 %. Za těchto podmínek Bůh s ČR a ekonomickou návratností nové jaderky.
Mě štve, že nás i v energetice o dost poráží Polsko.
Nyní je potřeba udělat podporu úložišť. Stačí ponechat sort a udržet nízký distribuční poplatek. Soukramí investoři se o vyrovnání denních špičet od března do října postarají sami.
Taky je potřeba mnohem více investovat do sezónního ukládání energie. Kdo toto první vyřeší dobře, neskutečně zbohatne.
Naše slavná vláda umí jen okrádat občany, nic jiného jí nejde.
Vláda ovládá inflaci velmi nepřímo a se značným zpožděním, třeba investicemi a úpravou legislativy nastavením koeficientů.
Je to tím, že naprostá většina spotřebního zboží a potravin se prodává v řetězcích vastěných němci. Protože je v Německu krize, tak potřebují čechy stáhnout o prachy.
Pokud chce pracovat, tak wifi ještě pochopím, ale 230V?
Každý solidní NB vydrží přes 4 hodiny a pokud on jede dvě, tak 230V prostě nepotřebuje. A psát na ministerstvo je fakt ztráta času.
Pán dělá ve školství, takže na totebooku 8 a více let starém, terý možná nevydrží už ani chvilku 🙂
Navíc ČD dostávají od MD platby na tyto služby, které neplní.
Říkám to celou dobu, České drahy a Česká pošta, stát je špatný hospodář, privatizovat, v soukromých rukou to už bude konečně splnovat standarty 21. století...
Ona i Arriva má často problém se zásuvkami a wifi. Naštěstí jezdím spoji, kde jezdí dvousouprava. V druhé části vlaku to většinou funguje. Takže nastoupím, zkontroluji zásuvky a přestoupím do vedlejšího vozu - vítejte v 21. století.
Já bych z toho sobeckost a jiné vlastnosti pisatele - stěžovatele vynechal. Pokud se ČD k něčemu ministerstvu zavázaly, jsou povinny smlouvu dodržet!! Potíž je v tom, že ty vagony jsou koupeny z druhé ( kdyby jen) ruky a vyrobeny v době a zemi, kdy a kde se toto vybavení nevyžadovalo, nedodávalo. Zkrátka po našich kolejích jezdí navoněná bída
Ministerstvo by mělo vyžadovat smluivní pokuty. Doufám, že je má ve smlouvě. U takto dotovaných linek je na místě, aby si ministerstvo zřídilo vlastní portál k hlášení nedostatků. Ušetřilo by tím za kontroly, které evidentně neprovádí dostatečně.
Tak ze své podstaty je DIAMO státní podnik, který sanuje a rekultivuje krajinu po těžební činnosti. Z tohoto důvodu je vždy ztrátový, tedy měl by využívat peněz státu, které získal z peněz za těžbu. Jelikož Rus dostal prakticky vše darem a ten zbytek za pár šupů, sanuje to rozpočet.
koukněte na účetní uzávětku je na str. 98. Výsledek hospodaření před zdaněním 433 tis. Kč. Takže je to podnik ziskový.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ještě horší je únik izolačního plynu SF6 ze zničené energetické infrastruktury a únik chladicích plynů z roztřílených klimatizačních jednotek a chladniček. Škodlivost těchto plynů je několikasetnásobně vyšší než CO2. V moderní společnosti moc neunikají, protože jsou na ně přísné regulace a recyklují se.
Je tak snadné něco zničit. Naopak opravit něco a vybudovat nové je mnohem náročnější.