My ho máme přes rok jako druhé auto do rodiny a nemohu říci křivé slovo, snad jen ten kufr a možná oproti evropským autům horší interiér no. Na to na co ho používáme je to auto geniální a nemá konkurenci. O podvozku a pohonu se není potřeba bavit, tam strčí do kapsy skoro vše co na silnici potkáte. Ta CVT je skvělá v porovnání s jinými CVT nebo nedej bože DSG, ale je pravda že klasický automat bych tam bral ještě raději. Tady se mi líbí hlavně možnost řazení pod volantem kdy na rozdíl od třeba té DSG auto doopravdy brzdí motorem. Výhoda je dnes už téměř nevídaná konstrukce motoru, která dobře snáší krátké jízdy - to bylo jedno z kritérií při výběru. Naopak pro někoho kdo chce jezdit dlouhé trasy vyšší rychlostí než 100 km/h to auto opravdu není to pravé, to uznávám. My potřebovali pohon všech kol, vyšší světlou výšku než mají třeba koncernové rádoby SUV, spolehlivost a právě motor vhodný pro krátké trasy a v neposlední řadě cenu za bazarovku kolem půl milionu, vzhledem k tomu že to není auto na denní ježdění. A tohle byl jasný vítěz.
S Ondrom sa nema vyznam bavit, on ma Korando a to je predsa to najlepsie na svete. Kam sa nan hrabe nejake Subaru.
Na CrossTreku mi vadi jedina vec - velky previs vpredu a tym padom maly najazdovy uhol. Ked som sa definitivne rozhodol, ze Korando pojde z baraku, uvazoval som o lahko jazdenom Subaru, prave pre ten mizerny najazdovy uhol to nakoniec vyhrala nova Vitara priamo zo salonu. Ten uhol ma sice rovnako mizerny, ale bola za podstatne menej penazi ako Subaru. A s terenom si tiez vie poradit velmi dobre.
Na Duster mnozí plivou a vůbec netuši, že např. v testu po 100k km jsou za nim mnohá dalši auta, takźe zas tak špatně na tom neni. Predbèhla i Mazdu cx30. Je nutné vždy hodnotit i poměr k ceně. Samozřejmě je to pořád jen Dacia, ale spoustě lidí vyhovuje. Každý nená mega na "lepši" auto. Já mám auto s cenou přes mega a taky neumi samo zrušit značku omezené rychlosti za křizovatkou, ale nastěštěsti nedává žádný zvukový alarm, no a žiju s tím bez úhony.
Duster kupit neplanujem nie preto, ze Dacia nie je premiova znacka, ale preto, lebo ma zasadny problem s bezpecnostou.
Také jsem o ní uvažoval před 4 lety, to byla ještě ta starší verze a dal jsem přednost Kamiqu, připadal mi modernější, ta Vitara je přece jen už za zenitem a přitom byla o dost dražší v základu..možná mám trochu slabší motor, trochu asi ano, ale moc toho nenajezdím a fakt nejsem závodník.. Také sedačky a palubka ve Vitaře mi připadly jak před 20 lety..a 4x4 vůbec nepotřebuju..😄
2WD Vitaru by som za tieto prachy nekupil. To auto ma zmysel iba ako 4x4. Prave preto ho v tej verzii mam. Mal som Korando, to ako stvorkolka nestalo za nic.
Díky za odpověď a vysvětlení. Já na tom byl lépe, ti mnou zmiňovaní známí měli dostatek času a vůle mě v jejich Vitaře nechat povozit a prodejce mě nechal neomezenou dobu ve Vitaře na zkušební jízdu a volbu kam s ní pojedu jsem měl taky volnou. Výsledek byl ten, že jsem měl Vitaru pro sebe na 1a1/2 hodiny a najel cca 100 km zkušební jízdy jak ve městě, tak mimo a i na dálnici. Nejhorší auto na řazení pro mne byla Škoda 100, ale to je již cca 45 let zpátky. To co popisujete ve vlastnostech Vitary je pravda, a není to rozhodně dálniční střela na dlouhé zdálenosti, ale i tak jsem s Vitarou pro svoje účely spokojen, poskytujeme mi zase jiné věci, co např. současná Škodovka ne.
Presne tak. Vitaru mam z presne rovnakych dovodov.
Samozřejmě nikdo vás nenutí si ji koupit. To že EU vymýšlí krávoviny které lidé buď vypínají nebo nepoužívají je věc druhá. Ani ty asistenty nejsou dokonalé a nelze se na ně stopro spolehnout. Zmiňujete Duster, kde je Suzuki a kde Dacia v tabulkách spolehlivosi?
Neviem, kde je Duster v tabulkach spolahlivosti. Neplanujem ho kupit. Iba porovnavam, ako ma vypinanie asistentov vyrieseny prave ten popluvany Duster.
Klima se u Vitary vždy ovládá tlačítky a kolečky na jejím samostatném panelu ve středu palubní desky, o čemž si např. současné Škodovky mohou jen nechat zdát. Tou tyčinkou se přepínají např. módy zobrazení spotřeby, dojezdu, tlaku pneumatik, toku energií v mHEV systému atd. atd., čili nic co by řidič potřeboval měnit za jízdy, stačí si projedenkrát vybrat jaký mód informací chcete za jízdy na displeji zobrazovat a já to nikdy již neměnil, Jen občas v garáži, když auto stojí, tak si tou tyčinkou zobrazím např. stav 48V akumulátoru, nebo stav tlaku pneu apod. To jen někteří pošahaní novináři, aby aspoň něco negativního na Vitaře našli, tak se o tom zmiňuji, jako že je to špatná a zastaraláí ergonomie ovládání apod..
Na 99% mas pravdu. No ked Ti pingne palubny pocitac, ze mas nizky tlak v pneu a automaticky Ti nezobrazi obrazovku s tlakmi (mne to nerobi), tymi palickami za jazdy prejst do zobrazenia tlakov aby si pozrel, ci napr. na dialnici prides na najblizsie odpocivadlo, je tak trochu problem. Len tak mimochodom, ked tu pravu podrzis 2 sekundy, vymazes udaje o priemernej spotrebe a prejdes do menu PP. Potom musis palicku tocit, aby si sa dostal do obrazovky s tlakmi. Medzitym Ti znovu PP pingne, zobrazi upozornenie a si spat na hlavnej obrazovke. To je tiez na figu. Toto japonci fakt nedomysleli.
A víte vůbec co se s tou tyčinkou v Suzuki vozech ovládá, nebo zobrazuje ? Nic z toho za jízdy nepotřebujete použít, takže není absolutně žádný důvod obsluhovat to za jízdy.
Tu je iny problem - asistent rychlosti. Ja ho na Vitare 2023 nemam. No tato nova ho uz ma. A vsetci velmi dobre vieme, ako uz len z principu fungovat nemoze v krajinach, kde krizovatka ukoncuje rychlostne obmedzenie, ale za krizovatkami este nestihli dat ukoncovacie znacky. Vypinat to tymi palickami po kazdom nastartovani je otrava. Ked to vyvedu na tlacitko, ako to ma napr. Duster III, tak OK, nepoviem ani slovo.
Jestli je pro vás měřítkem dobrého auta nulování tachometru kolíčkem tak tomu moc nerozumíte. Ale to nevadí, jiná auta vynulují tachometr moderně kliknutím ale budete každou chvíli v servisu
Mne to nulovanie vobec nevadi. No v dnesnom aute za 25 tisic to jednoducho nema co hladat.
Je tu ale jeden obrovsky rozdiel - nemam asistenta rychlosti, co stale piska, pretoze na Slovensku nie su za kazdou krizovatkou znacky ukoncujuce obmedzenie rychlosti, s cim on pocita. Keby som ho mal zakazdym tymi palickami vypinat, tak mi to vadit bude. A to az natolko, ze novu Vitaru prave pre toto nekupim, kym to nedaju na tlacidlo ako to ma napr. novy Duster.
Ahoj, známe se ze Suzuki fóra a tak Ti poradím a rozhodně to nemyslím ze srandy. Co jako koupit za jiné auto s pohonem 4x4 po skončení 5-ti leté záruky Vitary, když máš takový strach ze systému mHEV? Jednoduše, kup zase novou Vitaru a budeš mít zase 5 let klid, vždyť i na ten systém mHEV je taky 5 let záruka. Jo, na letošním srazu vozů Suzuki v Hradci Králové mi jejich technik v diskusi potvrdil, že Suzuki předpokládá životnost toho systému na cca 10 roků a to i s baterií 48V a i s tím měničem a tím ISG alternátorem. Starou Vitaru úspěšně po skončení záruky prodáš, nebo dáš na protiúčet, něco málo připlatíš a zase máš na dalších 5 let klid. Cena ojetých Vitar zase tak moc s časem neklesá a v bazarech je celkem o ně zájem. DV
Zacnem s tym, ze na auto som dostal zaruku iba 3 roky. Nie 5. Asi specialitka SK trhu. Dalsich 7 rokov je akasi obskurna poistka na vybrane komponenty. Predajca sice tvrdil, ze aj na komplet cely mHEV system, no po otazke, ci to plati aj na akumulator bol velmi neisty a splietal cosi o tom, ze akumulator je spotrebny material. Pritom poistka ci reklamacia spotrebneho materialu je vec velmi problematicka, hlavne ked sa jedna o velku ciastku. Co je horsie, uz po 20k km citim, ze ta mHEV baterka uz nie je to, co bola za novoty. Na rovnakom useku za rovnakej teploty, zatazenia a stylu jazdy sa vybije skor, aj sa skor nabije. Sprava sa skratka trochu inak. Takze mam trochu obavy, kolko to realne vydrzi. Snad este tie 2 roky bez vyraznej straty kapacity ano, potom aj tak auto pojde z baraku.
Rada kupit novu Vitaru je uplne logicka, no neviem, ci to tak urobim. Ta nova sa mi pre ten novy dizajn skratka nepaci. Uz tato stara bola volba rozumu, kde funkcnost zvitazila nad dizajnom. Uvidime, mam este 2 roky. A ze ceny jazdenych Vitar klesaju velmi pomaly ma len tesi. Dufam, ze to zostane aj nadalej a bude sa tykat aj tychto mHEV.
Ako som uz pisal, s autom som na 100% spokojny, roky som jazdil na autach s tvrdymi sportovymi podvozkami, velmi mi vyhovuje, ze citim, po com idem. Vitara jazdi ako moj predosly Focus, vzhladom na nizku hmotnost a vyborne naladenie 4x4 je velmi agilna, za predoslym Fordikom v ovladatelnosti velmi nezaostava. Ten mal ale o 100 koni viac 🙂
Na Vitare 2023 4x4 jazdim uz rok. Je to naozaj auto starej skoly, male, lahke, obratne. Vo verzii s pohonom vsetkych kolies jazdi este lepsie, ako predokolky.
Co sa tyka pohodlia - neviem preco tester pise, ze auto dobre zehli nerovnosti a je pohodlne. Nie, nie je velmi pohodlne. Do sedadla dava vsetky informacie z cesty (co mi velmi vyhovuje), vzadu sa ako tak pohodlne odvezu iba 2 ludia, no zadna lavica je dost tvrda, ako aj pruzenie. Skratka vzadu to trochu natriasa. Ani pri tom vsetkom natriasani ale nepocut ziadne vrzganie, ci pukanie. Aspon moje auto s tym problem nema, a to ani pri extremnom prekrizeni. Pohon 4x4 patri k tomu najlepsiemu, co sa dnes v tejto cenovej kategorii da zohnat. Pohon auto vobec nelimituje, to skor maly najazdovy uhol a mala svetla vyska. Ked som ho kupoval, v papieroch bola 185 mm. Mesiac potom uz iba 175 mm, Testom som ale zistil, ze vyfuk zhodi aj 160 mm kolik. Predna napravnica zasa 175mm. Takze auto nema ani tych 175 mm a v papieroch Suzuki pekne zavadza. Motor zo spodu nie je kryty, takze par prejazdov mlak so spinavou vodou a zahadzana je aj kapota zo spodnej strany 🙂 Vyriesil som to plechovou alternativou. Tycinky v budikoch su nehoraznost, toto dnes do aut uz jednoducho nepatri. A rozumna cena ? Neviem, ci je 26 tisic EUR za 4x4 Elegance velmi rozumne. Pokial ale clovek vyslovene chce 4x4, vela moznosti nema.
Aj ked som po roku s autom na 100% spokojny, po skonceni zaruky pojde prec. Riziko drahych problemov s mHEV je privelke. Len co kupit ako nahradu ? Podmienka je realne funkcne 4x4, slusna bezpecnost a cena do 30 tisic.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pane,mi si tykáme? 🙁 to určitě ne!
A Korando je oproti v tomuto, hvězdný koráb a ne netvrdím že Korando je to nejlepší auto na světě, ale chápu, měl jste a musíte pomlouvat, chápu 😄
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ze Korando je proti tomuto Subaru hviezdny korab ??? Kde maju taky fajn matros ??? Ma lepsi motor, to je fakt. Kym teda neprasknu vacky, vsak ano. Vo vsetkom ostatnom je lepsie Subaru - podvozok, riadenie, pohon 4x4, priechodivost terenom, pohodlie, vo vnutri ziadna kolotocarina v podobe polovice interieru v klavirnom laku (zastrelit toho experta, kto to takto vymyslel !), nezateka do toho, aj parkovacie senzory funguju, tempomat poslusne a bez pohupovania drzi rychlost, klimatizacia dokaze normalne drzat teplotu, v terene sa to neprehrieva uz po par malo sekundach.... Dalej sa mi nechce pokracovat.